DrX napísal:Cize suhlasis, ze nedrzia spolu. A ak volia SMK, ktora kazde volby prepadne, tak vsetky svoje hlasy davaju realne slovenskym stranam a Mostu - teda tym, ktori cez 5% prelezu. Ze volia "svojich" je len o tom, ze chcu aby mali v parlamente aky-taky hlas. Lebo je jasne, ze ani s 10% nemaju na viac nez na to byt vo vladnej koalcii, kde budu nejakym minoritnyhm hlasom. A tiez je jasne, ze Most funguje na obcianskom principe pre madarov aj pre slovakov z juhu.
A tiez nemas pravdu, ze "vedomi si situacie" sa Most sprava nejak inak - vsetci od volieb verklikovali, ze Most po vstupe do koalicie zasadne strati podporu. A podporu stratil Smer a SNS, zatialco Mostu ostala cely cas podpora rovnaka...
Držia spolu, len v súčasnosti sa to neprejavuje v najsilnejšej podobe, lebo sú rozhádaní... Avšak Maďar bude voliť Maďara (tak ako na Kysuciach si väčšina vyberá medzi SNS a SMER). To je veľmi chybné uvažovanie mnohých čo si myslia, že Bugára veľmi ľahko potopí vláda so Smerom a ja som nikdy netvrdil, že Most vládou so Smerom skončil. Maďarskí voliči mu to odpustia, ak nebude nejaká dosť dobrá alternatíva.
Inak touto vetou: "Ze volia "svojich" je len o tom, ze chcu aby mali v parlamente aky-taky hlas." si potvrdil tendenciu držať spolu a v podstate zodpovedal na devilovu bytostnú otázku, prečo Maďari nevolia slovenské strany. Ja im to nezazlievam, kto chce vedieť odpovede, musí sa snažiť pochopiť problém.
Čo sa týka zmeny situácie, na to odpovedal devil, keď napísal, že Most stratil mestského voliča.
Pri tých kauzách Smer-u a SNS je smutné, že dôsledkom sú iba klesajúce preferencie.
devil napísal:Od Trnavy nahor Most mal v každom okrese cca. 3%, čo zabezpečili práve prebehlíci z SDKU + Bugár (pôsobil na ľudí slušným a príjemným dojmom), ale bez Maďarov by v parlamente nebol.
cize vacsinu hlasov mali vo svojich tradicnych okr. ale tretinu az polovicu hlasov mali mimo nich. lenze oni nemali 10 percent ale tusim 6-7 percent. mne to vychadza tak ze do parlamentu by sa praveze nedostali ani bez tych 3 percent ktore uvadzas. a ohladom koalicie budu mat co vysvetlovat hlavne svojim mestskym volicom...tak asi chcu nahradit hlasy z miest a preto zacali riesit aj R2. R7 do DS bola odjakziva ich top priorita ale robila by sa bez ohladu kto je minister a z akej strany.
Nerobil som analýzu údajov z volieb NRSR 2016, ale na prvý pohľad rozdiely medzi SMK a Most:
1) SMK vyhrali v dvoch okresoch -> DS a KN, rozdiel medzi SMK a Mostom bol skoro 10%.
2) Most mal nad 5% v mestách BA a KE. SMK malo 0,5 a 1,3%.
3) Most mal v každom okrese aspoň 2-3 %. SMK mimo bášt malo cca 0%. Čísla Mostu pôsobia vyváženejšie.
Aktuálne sa rieši príprava R7 až po NZ -> tendre DÚR na úseky: Holice - Mliečany, Mliečany - Dolný Bar, Dolný Bar- Zemné, Zemné - Nové Zámky
Prvé dva pripraví Valbek.
A aby sme neboli OT.
Svojho času HzP prišla s úpravou existujúcej cesty. Neviem odkiaľ na to prišli, ale odhadujem, že zo štúdie realizovateľnosti. V Štúdii realizovateľnosti sa najskôr majú identifikovať riešenia problému, t.j. navrhnúť varianty a následne vylúčiť technicky nerealizovateľné varianty. Každá varianta musí obsahovať predbežný dizajn, odhad nákladov na investíciu a prevádzku a musí spĺňať príslušné normy a legislatívu. Následne sa posudzuje environmentálne vyhodnotenie vplyvov. Až na konci sa posudzuje CBA pre varianty, ktoré prešli predošlými kritériami.
Chcelo by to, aby zodpovední zverejnili všetky štúdie realizovateľnosti, nech naozaj vieme, čo je reálne a čo nie je a prečo riešiteľ CBA navrhol výstavbu napr. po roku 2030.
A či si v tomto prípade HzP úpravu existujúcej cesty vycucalo z prsta, alebo si projektant myslí, že je to naozaj realizovateľné bez zásadných environmentálnych zásahov.