cestarik napísal:@nevo83 ak som pre teba hlúpy blbec potom si tak nazval aj ministra erseka a pre mňa si superblb, potom ti to tu pridem pripomenúť keď sa začne v r2019 výstavba obchvatu košíc aj sorosky, Lovinobaňa Mýtna je špeciálny prípad to sem neplet ja som spomínal obchvat ke aj sorosku ktoré by mali ísť v zrýchlenom konaní do výstavby v budúcom roku, námietky pokiaľ nebudú opodstatnené nebudú bráne do úvahy a zamietnu sa automaticky, sam ersek to tiež vravel ak by si ho dobre počúval tak by si vedel, že chce maximálne skrátiť dobu do výstavby, špeciálne pri úsekoch vrámci južnej R2
Čo to znamená, "mali by ísť do výstavby v zrýchlenom konaní"? Stavebný zákon zrýchlené konanie nepozná. Naviac, ktoré konkrétne konanie by malo byť zrýchlené? V súvislosti s prípravou výstavby diaľnice prebieha mnoho konaní. Príprava výstavby diaľnice je v našich podmenkach nenormálne zdĺhavá a komplikovaná záležitosť a to aj vďaka množstvu právnych predpisov, na čele s archaickým stavebným zákonom z roku 1976, aktuálne v znení po vyše 200! novelizáciách. Zákon o správnom konaní je z roku 1971, má za sebou x novelizácií a napriek tomu, že má byť všeobecným predpisom množstvo právnych predpisov obsahuje vlastné ustanovenia o priebehu konania a správny poriadok sa neuplatňuje. S touto právnou džunglou úzko súvisí napríklad aj oblasť práva životného prostredia alebo verejného obstarávania, ktoré napriek podstatne mladšiemu veku vykazujú svoje špecifické problémy,obzvlášť pri línových stavbách alebo aj pri priemyslených stavbách. Mimochodom na Slovensku aktuálne máme 37 rôznych kontrolných inštitúcií, ktoré sa okrem x iných osôb môžu zapojiť do konania rôznych stupňoch prípravy výstavby i v priebehu výstavby. Ďalej tu máme nespočetné množstvo súkromnoprávnych subjektov, ktoré sa môžu do procesu výstavby v rôznych stupňoch prípravy zapojiť.
"námietky pokiaľ nebudú opodstatnené nebudú bráne do úvahy a zamietnu sa automaticky", znovu čo to znamená automaticky? A čo to znamená, že nebudú brané do úvahy? Predsa ak nemajú byť brané do úvahy, tak z podstaty veci nie je možné o nich rozhodnúť a to ani automaticky ani neautomaticky, pretože o nich nie je potrebné rozhodovať, pretože nie sú brané do úvahy, teda inak povedané neprihliada sa na ne. Už len z toho plynie, že takto postupovať skutočne nie je možné. Ak zákon niekomu priznáva právo podať námietku, podnet, sťažnosť, žalobu alebo akékoľvek iné podanie, tak vždy platí že príslušný orgán sa s daným podaním musí vysporiadať a to postupom v zmysle príslušného zákona. Inak sa vystavujeme riziku konaní pred inými orgánmi a všeobecne platí, že v takých prípadoch sa príprava diaľnice viac či menej výrazne spomalí. Po príklady netreba chodiť ďaleko, križovatka Prešov západ a jej vetvy.
Pri všetkej úcte k ministrovi, ak by mal záujem o zrýchlenie prípravy mohol by zabezpečiť prípravu nových zákonov aby sa príprava a výstavba urýchlila. Alebo by mohol zabezpečiť aspoň to, aby ministerstvo riešilo podané rozklady v lehote týždňov (bojím sa napísať dní) a nie v lehotách mesiacov. Veď o rozklade ozhoduje vedúci ústredného orgánu štátnej správy na základe návrhu ním ustanovenej osobitnej komisie. Ministerstvo je ústredný orgán štátnej správy a minister je vedúci ústredného orgánu štátnej správy. Ospravedlňujem sa všetkým za off topic