Stránka 1 z 26

R2 Košice, Šaca – Košické Olšany (križovatka D1)

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2009 18:02
od i15
Bola vypracovana sprava o hodnoteni vplyvu na zivotne prostredie tohoto useku R2, ktory bude tvorit obchvat mesta Kosice. Posudzovali sa 2 varianty, cerveny a modry:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255

Kategoria: R24,5/120

Krizovatky (spolocne pre oba varianty):

*Saca: prestavba existujucej MUK
*US Steel: napojenie vstupneho terminalu pre kamiony, napojenie planovanej prekladacej stanice intermodalnej dopravy
*Kosice-Juh: krizovatka R2, R4 a I/68 juzne od obce Sebastovce
*Kosice-Krasna: krizovatka s II/552 juhovychodne od mesta
*Kosicke Olsany: krizovatka s I/50 a D1 vychodne od mesta

Tunely: pre modry variant je z dovodu kolizie s pristavacou drahou letiska navrhovany hlbeny tunel "Haniska" dlzky 605m

Cerveny variant:

* 21,395 km
* 387 866 tis. EUR (11,7 mld Sk ; 546 mil. Sk/km)

Modry variant:

* 21,675 km
* 448 665 tis. EUR (13,5 mld Sk ; 624 mil. Sk)

Navrhovany termin vystavby: 2014 - 2017


Zdroj: http://eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa ... cke-olsany

Termin vystavy je podla mna OK. Cena sice poskocila s povodne planovanych asi 6,5 mld Sk (statna expertiza z roku 2006), ale stale je to relativne lacny obchvat krajskeho mesta. Nesuhlasim vsak s castou spravy, ktora sa tyka predpokladnanych intenzit na ceste I/50 - za zaklad si beru udaje z roku 2005 a do roku 2016 pocitaju len s priblizne 20% narastom, co je podla mna dost podhodnotene. Ak by mal byt narast len takyto, tak ten obchvat vlastne nie je potrebny :)

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2009 19:00
od qantas
no a bude plny profil???

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2009 22:03
od Dialniciar
qantas napísal:no a bude plny profil???
ty si ako malý s týmito rovnakými otázkami ... R24,5/120 znamená, že bude plný profil. :!: A tá cena hovorí za seba. :!:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 07:34
od vladi87
Dialniciar napísal:
qantas napísal:no a bude plny profil???
ty si ako malý s týmito rovnakými otázkami ... R24,5/120 znamená, že bude plný profil. :!: A tá cena hovorí za seba. :!:

:D :D :D
Možnože nie každý chápe označeniam kategórií.. :idea:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 09:57
od Koro
preco to bude R24,5 a nie R22,5?

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 10:44
od expwy
Koro napísal:preco to bude R24,5 a nie R22,5?

Lebo podľa dohody AGR musí diaľnica alebo rýchlostná cesta, ktorá je súčasťou E-ťahu spĺňať minimálne požiadavky na šírkové usporiadanie a R22,5 nevyhovuje. Už terajšia R1 v parametri R22,5 je nevyhovujúca a je stavaná na výnimku.

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 13:37
od Tomas PO
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255
To neni R4? Mam trochu zmatok teraz.
R4 bude v peazi s D1 (PO-KE). Za Budimirom sa potom peaze rozdelia na D1 (smer MI), R4 (smer HU) a R2 (smer Saca), s pokracovanim na Zvolen???

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 16:06
od i15
dost velka cast tohoto useku je vlastne aj R4 - od krizovatky Kosice-juh po krizovatku Kosicke Olsany

inak som trochu sklamany, ze sa v ramci vystavby neprebuduje krizovatka Ludvikov Dvor na mimourovnovu, ale namiesto toho sa pre US Steel postavi samostatna... nuz, asi je to takto lacnejsie

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 16:16
od Vlados
práve som chcel napísať čo uviedol i15 :)

i15: Problémom je MÚK Košice - Šaca, ktorú by bolo potrebné posunúť aby sa dala využiť existujúca štvorprúdka. Toto riešenie však nehodne riešiť prepojenie R2 od Moldavy na R4 smer HU a opačne a tiež príjazd do KE z juhu cez existujúcu štvorprúdku :cry:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 16:27
od i15
Vlados napísal:... a tiež príjazd do KE z juhu cez existujúcu štvorprúdku :cry:


toto vidim ako hlavny problem, ved aj po postaveni obchvatu bude najvacsia premavka na starej stvorprudovke a krizovatku LD bude aj tak treba riesit

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2009 17:04
od Vlados
podľa návrhu bude treba zísť na MÚK US Steel, pokračovať po Ceste do Hanisky a cez MÚK LD sa pripojiť na štvorprúdku. Ja to vidím tak, že tento diaľničný privádzač nebude využívaný na trase z/na R4.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2009 19:10
od duli
bude na tomto obchvate budovana MUK s cestou smerom do krasnej nad hornadom?

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2009 23:04
od Vlados
áno

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 09:04
od random
ja to poviem tak ... BA nema obchvat .. ma iba mestu dialnicu D1+D2 .... ak si niekto bude mysliet ze kosicam niekto daruje odhadom 2mld.EUR na postavenie D1 od budimiru az za dargovsky priesmyk + R4 (dvojpruh) od hranice MR (hlavne teraz ked sme s madarmi na noze :D) po D1 a R2 (dvojpruh) od zadiela po R4 to je na velkom omyle ... az raz bude mat BA obchvat potom sa zacne uvazovat nad tym co dalej ... odhadujem ze to bude rok 2020...

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 09:29
od Vlados
Samotné R4 nenapojíš na D a RC sieť. Budeme mať ďalšiu PB, Svit, Ladomerskú Viesku...? :shock:

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 09:52
od random
no z MR na PL sa cez KE dostanes celkom pohode ... opacne deto .. mame dialnicny privadzac aj niekym riadne dok...enu krizovatku PO-SC (ale ide len o bodovu zavadu ktora tu bude strasit 20 rokov a mozno viac) ... mala bodova zavada je tiez na krizovatke VSS tam si clovek postoji jednu dve varky na semaforoch ... inak je to pohodova cesticka ... ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE ... urobil by sa obchvat sebastoviec .... tak to podrzi dalsich 10 rokov a viac ... len problemom je to ze ludia v KE by boli otravovany a traveny zvysenou dopravou na privadzaci ... uz teraz je to tak ale bude to uz len horsie a horsie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 10:06
od Vlados
Diaľničný privádzač sa určite využiť dá (môj názor na PO-SC je rovnaký), ale chýba pripojenie na neho. random, sám si napísal "inak je to pohodova cesticka ... ak by sa R4 urobila v plnom profile po krizovatku z R2 a rozsirila by sa cesta az do KE ... urobil by sa obchvat sebastoviec", ale neuviedol si kto by to mal financovať? NDS vrámci R4 alebo SSC?
Podľa mňa NDS bude v blízkej budúcnosti pokračovať smerom na V (D1) a tiež na Z (R2), takže radšej postaví tie úseky, veď nie sú zložité a už neobsahujú tunelové varianty.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 14:07
od random
obchvat R2/R4 ma jeden tunelovy varient ... konkretne v koliznej zone letovej zony kosickeho letiska .. myslim cerveny variant ... ale je menej vlnity a nezasahuje tak do biotopov ako modry (nece sa mi kukat ktory je ktory ale ak sa mylim tak to je opacne)...

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 14:33
od Vlados
z hľadiska vplyvu na ŽP bol odporučený netunelový variant, ten viac vlnitý, ktorý nezasahuje toľko do "lesa".

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 16:19
od i15
Neviem preco riesite okolite dialnice a RC, ked je to tema o obchvate. Ten je v porovnani s inymi krajskymi mestami dost lacny (400tis. €)

Pre stavbu obchvatu je dolezity vyvoj premavky na moste VSS-Nad jazerom (najzatazenejsia cast kosickeho mestkeho okruhu). V roku 2005 tu boli intenzity 38440 v./24h. Okrem miestnej dopravy ho vyuziva aj tranzit sever-juh a vychod-zapad. Parametre nie su bohvieake, je to vlastne obycajna stvorprudovka bez odstavnych pruhov a stredneho deliaceho pasu, na krizovatke VSS sa na smer Miskolc odbocuje cez semafor...

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2009 16:22
od i15
* oprava* najzatazenejsi usek na kosickom okruhu je v severnej casti mesta (mosty pri hypertescu), ale tuto cast okruhu tranzit skoro vobec nevyuziva a nie je to ani RC

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 21:28
od i15
bolo vypracovane zaverecne stanovisko EIA:

http://eia.enviroportal.sk/detail/r2-sa ... cke-olsany

z neho vyplyva, ze odporucanym variantom je kombinovany variant: cerveny v useku Saca - Kosice-Juh a modry v useku Kosice-Juh - Kosicke Olsany:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6255

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 02:37
od DrX
Super. Ešte tak vedieť, v ktorom tisícročí to chcú začať stavať. :-)

Resp., z pohľadu Košíc by bolo ešte dôležitejšie vedieť, či sa plánuje robiť niečo na "ceste pre motorové vozidlá" Košice-Šaca. Mám na mysli hlavne obchvat Pereša a zrušenie/prereobenie úrovňových križovatiek, aby sa na tejto ceste mohlo ísť súvislo 130km/h.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 09:57
od Vlados
tá cesta je cesta I. triedy. Nepredpoladám, že budú budovať MÚK, skôr očakávaťm, že sa rýchlosť zníži na 100km/h.

Viete niekto čo je pri 5,5.km ("les" uprostred poľa)? Červený variant to obchádza. Má tam byť aj pritihluková stena.

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 17:38
od i15
v sprave sa spomina nejake chranene uzemie v tej oblasti