R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Pacho » 23. Jan 2016 21:48

jasné a soroška bude zadarmo :-)
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod black1 » 24. Jan 2016 12:12

soroska bude za 16e ;)
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod marian vančo » 24. Jan 2016 20:02

Technicky to určite nie je náročné spoplatniť tých zo pár dlhých tunelov čo budeme mať...ja by som so spoplatnením Sorošky, Višnového a ani Braniska samozrejme ak by bolo 2 rúrové nemal problém...otázna je cena.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2016 20:20

Otázne je, či by so spoplatnením nemala problém EK, keďže tieto tunely (s výnimkou Braniska) sa financujú prevažne z fondov. Rakúsko si financovalo všetky tunely zo št.rozpočtu, prípadne v kombinácii s krajmi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 25. Jan 2016 08:16

jasné a soroška bude zadarmo


som si isty ze bude lacnejsia ako hub-iva. ked sa zacal stavat za 15 mil/km tak tu buchalo sampanske ze ako lacno sa daju stavat tunelove useky na severe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Pacho » 25. Jan 2016 18:23

black1 napísal:soroska bude za 16e ;)


na tak ďakujem pekne, za 16€ sa dostanem do Zadaru, a to cez inakšie tunely.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod black1 » 25. Jan 2016 21:04

to som iba chcel pobuzerovat DrX-a ;) juzna trasa bude alternativou iba pre svk BA - KE a nic viac, ak sa dobuduje viac km od Detvy tak sa mozno raz presunie tranzit aj z madarska (UA - zapad) a mozno este ani vtedy nebude mat vyznam kopat - stavat dve rury
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod black1 » 26. Jan 2016 15:14

je spravena studia na tento usek?
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod black1 » 26. Jan 2016 15:27

myslel som studiu uskutocnitelnosti, ci pre tento usek alebo neaky celok pre R2... ak nieje, bude sa musiet spravit ak to pojde z fondov a pochybujem ze tam budu ratat s dvomi rurami
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 26. Jan 2016 17:20

to som iba chcel pobuzerovat DrX-a ;) juzna trasa bude alternativou iba pre svk BA - KE a nic viac, ak sa dobuduje viac km od Detvy tak sa mozno raz presunie tranzit aj z madarska (UA - zapad) a mozno este ani vtedy nebude mat vyznam kopat - stavat dve rury


severnu trasu zachranuje tranzit do ciech, uz z vacsiny nemecka na vychod europy sa odporuca polska trasa a z mnichova, juznych krajin ci rakuska na vychod europy madarska.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod bodrik » 27. Jan 2016 01:03

To obchádzanie Slovenska v smere východ - západ a opačne je logické. V tomto sme na tom polohou podobne ako Švajčiarsko, skrz náročný reliéf (Alpy/Karpaty) sú obe tieto krajiny obchádzané. Buď sa východ - západ ide Rakúsko - Nemecko - Francúzsko, alebo Slovinsko - Taliansko - Francúzsko.
Môžeme byť však dobrou alternatívou v smere Sever - Juh, podobne ako Švajčiarsko je takou alternatívou pre cesty medzi Nemeckom a Talianskom v línii Stuttgart - Zürrich - Luzern - Lugano - Milano, či München - Bregenz - Chur - Lugano - Milano a tiež čiastočne aj pre spojenie Nemecko - Francúzsko, v línii Stuttgart - Zürich - Bern - Lausanne - Genève - Grenoble/Marseille, či Karlsruhe/Strasbourg - Basel - Bern - Lausanne - Genève - Grenoble/Marseille.
U nás pre medzinárodný tranzit budú významné severo-južné spojenia Poľska/Česka a Maďarska/Rakúska skrz D3/R5 a D1/D4, (Kraków/Katowice/Ostrava - Žilina - Bratislava - Győr/Wien/Budapest), tiež aj skrz D2/D4 (Brno/Olomouc - Bratislava - Győr - Budapest), a tiež aj pre spojenie Poľska a Maďarska skrz R3 (Warszawa - Kraków - B.Bystrica/Martin - Budapest) a najvýchodnejšou spojkou sever - juh v rámci EU, ktorou je R4 (Lublin - Rzesów - Prešov - Košice - Miskolc - Debrecen/Budapest).
Ostatné D a R, medzi nimi aj R2, ale tiež napr. aj R1, R7 a R8 budú mať oveľa nižší podiel medzinárodného tranzitu a slúžiť budú prednostne vnútroštátnej doprave, ako dobré alternatívne trasy.
Sorry za mierny OT.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod magnus » 27. Jan 2016 06:23

Ja si myslim, ze to, ci Soroska bude v prvej etape dvojrurova alebo jednorurova, rozhodne najma poziarnotechnicka studia. Ci vyjde lacnejsie jedna rura plus unikova chodba plus priecne/polopriecne vetranie plus mozno vetracia sachta, alebo obe rury naraz s pozdlznym vetranim. No a samozrejme su tu este geologicke komplikacie s velkym vodnym zdrojom, daleko viac zranitelnejsim ako v pripade vodnych zdrojov na useku D1 Turany - Hubova. Ale o tom sa zatial mlci.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod random » 27. Jan 2016 09:01

heh v krase razit vetraciu sachtu ... parada ... nehovorim ze sa to neda ale kras je specifikum a rychlo moze zhatit plany.
nemam sice krystalovu gulu ale lacnejsie to bude asi s tymi dvoma rurami
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod plš » 27. Jan 2016 11:58

Dve rúry Sorošky môže zdôvodniť na EK iba ten, o ktorom bruselskí úradníci si nebudú myslieť, že si z nich strieľa. Lebo úradníci typu Figeľovho Kovalčíka vedia čítať, počítať a porovnávať stavby podľa kilometrov. Nie rozoznať špecifické podmienky. Či náš Maroš Š. po tom, čo Nemci vypiekli s jeho proamerickou energetickou koncepciou pre Európu, bude mať na to chuť a gule.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 29. Jan 2016 23:26

Sorošku odložme o 10-15 rokov a potom ju samozrejme budeme budovať v plnom profile. Uvoľnené peniaze použiť výhradne na R2 od Kriváňa na východ + RS-Figa.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 30. Jan 2016 11:40

vsetky 3 su potrebne. momentalne ma soroska najvacsi prinos v zimnej zjazdnosti. takisto najlepsi pomer uspora casu/dlzka useku aj keby bol cely usek v poloprofile. 15 km usetri tolko ako vyse 20 km krivan-tomasovce. ale zase intenzita bude vdaka R1/R2 rast viac od krivana na vychod a tam uz teraz citit spomalovanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod vladik67 » 29. Feb 2016 18:38

Vlados napísal:Sorošku odložme o 10-15 rokov a potom ju samozrejme budeme budovať v plnom profile. Uvoľnené peniaze použiť výhradne na R2 od Kriváňa na východ + RS-Figa.


Vlados a čo tak odložiť Kriváň a do Maďarska nech ide tranzitná doprava cez Levice a nie Lučenec.Potom tam nebudeš mať takú intenzitu. Sorošku budu využívať kamiony z Carmeusu Gombasek ako aj z Cementárni Turňa ak Ti ide o intenzity a ďalej pokračujú na R4 ak nie je koniec tejto dopravy v U.S.Steel. Z Rožnavy a okolia zase už dochádzajú ľudia z tejto hladovej doliny za prácou až do Košíc, títo nemajú právo na kvalitné cesty ako aj na tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry?

A prečo nerobiť následne R2 od Kriváňa po KE v polprofile, ale MUK a v dĺžke dvoch kilometrov na obe strany od MUK na plný profil, aby sa dali predchádzať aspoň v týchto úsekoch bezpečne pomalšie vozidla a kamióny, čo vy na to? Prečo sa to nedá uskutočniť cez PPP projekty, keď ušetrili peniaze pri Bratislave? A čo sa stalo s Junkerovým fondom? Akosi to všetko utíchlo a po voľbách utíchne ešte aj stavebný ruch a sľuby či už vlády alebo opozície?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 29. Feb 2016 21:13

Včera popopludní Soroška prázdna, ešte aj do kopca sme "museli" prekračovať rýchlosť a úsek Mýtna-Kriváň bola súvislá kolóna.
Keďže sú z hladovej doliny, tak musia mať tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry??? :shock: Ak sa bude tunel stavať teraz, tak bude isto jednorúrový a najbližších 20 rokov nebude mať naplnenú kapacitu. Ak sa stavalo bez provízií, tak by sme nemali problém ani s rozostavanou R2 v polprofile...
To čo voláme PPP vlastne ani PPP nie je. Je to obyčajná stavba na dlh, kde má koncesionár nulové riziko a 100% garantovaný zisk.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 01. Mar 2016 18:44

v okolí Sorošky sa dá bezpečne predbiehať aj na 1+1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 01. Mar 2016 20:52

myslel som to tak, že nás nič nebrzdlo... maximálne pud sebazáchovy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 02. Mar 2016 14:06

Vlados a čo tak odložiť Kriváň a do Maďarska nech ide tranzitná doprava cez Levice a nie Lučenec.Potom tam nebudeš mať takú intenzitu. Sorošku budu využívať kamiony z Carmeusu Gombasek ako aj z Cementárni Turňa ak Ti ide o intenzity a ďalej pokračujú na R4 ak nie je koniec tejto dopravy v U.S.Steel. Z Rožnavy a okolia zase už dochádzajú ľudia z tejto hladovej doliny za prácou až do Košíc, títo nemajú právo na kvalitné cesty ako aj na tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry?


aj vdaka jednej rure by bola priemerna rychlost v KE kraji od tornale po KE cca 85 km/h, myslim normalnou jazdou. druha rura by zvysila komfort ale na plynulost a rychlost by bol prinos zanedbatelny. R1 a R2 po krivan bude mat vplyv a intenzita na prilahkych usekoch bude stupat, tam uz 80-85 km/h je problem. na madarskej strane rozsiruju I/21 na 2+2 pruhy...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod vladik67 » 02. Mar 2016 20:19

Západnejšie je akosi stále väčší prínos a prečo? Lebo intenzita. A nezvýši sa intenzita vybudovaním kvalitných ciest a nedopomôže sa to vďaka lacnej pracovnej sile v RV? Minulosť jasne ukázala, že len keď sú kvalitné cesty, tak sú tam aj investori a nedajbože aj finančné stimuly a hneď sa to bude podbať ako pri Nitre alebo na Považí. Takže, kedy budú plné priemyselné parky ako na Považí a Nitre v okolí Rožňavy, Plešivca a Moldavy?

Čo sa týka Sorošky doprajem Ti tam stáť Vlados nie uprostred týždňa dokonca v strede dňa, ale keď ľudia odchádzajú alebo prichádzajú za prácou, či už na týždňovky alebo v denných frekvenčných časoch. a zase intenzity lebo developeri, investori a kvázi podnikatelia neprídu nielen zo západu, ale ani od Košíc z východu po R4. A do Košíc za prácou po menej bezpečných cestách, veď len pieseň, lebo intenzita.

Tak, ako musíme si zvyknúť na pomalú jazdu vo Zvolene, tak si aj zvykneme od Kriváňa po Lučenec a potom to bude v pohode ak by tam neboli kamióny od ZV po LC. Alebo čo tam navyšuje intenzitu a spomaľovanie dopravy? Pýtajte sa obyvateľov Mýtnej a všetko bude jasné.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 02. Mar 2016 21:50

medzi Soroškou a Turňou sa predbieha pohodlne, takže netreba stavať super drahý dvojrúrový tunel na predbiehanie pre nedočkavcov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod bongi111 » 02. Mar 2016 22:31

tunel sa nestavia kvoli tym rovinkam pod kopcom, ale kvoli tomu, ze v tych serpentinach je predbiehanie ovela ovela tazsie, niekedy az nemozne. a v zime dvojnasobne
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 02. Mar 2016 23:01

ale na to stačí 1 rúrový tunel
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.