R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2017 15:46

DrX napísal:Podla mna fakt nie je dolezite, ci sa Soroska bude stavat jedno alebo dvojrurova. Hlavne je, aby sa postavila cim skor. Ked bude, tak preferencia juzneho tahu sa hned nasobne zvysi. Ale jedna poznamka: pokial nahodou to bude dvojrurove, tak dufam, ze v kazdej rure bude obojsmerna premavka, aby pri udrzbe nemuseli zatvarat cely tunel :-) :-) :-).
Resp., jednu ruru mozu drzat zavretu a vyuzivat ako sportovu halu, a len v pripade udrzby tej druhej, mozu celu premavku presmerovat tam (podobne ako na D1 pri Janovciach mozu na 7 pruhoch dialnice organizovat tenisove turnaje, a tiez to plynulost premavky nenabura :-) ).


toto je hlupost a prave preto sa pri dvojrurovych tuneloch s tymto nepocita. lebo kvoli par dnovej odstavke to sialene predrazuje technologiu.

preto je rozdiel medzi jednorurovym a dvojrurovy tunelom taky maly, lebo jednorurovy ma lacnejsie naklady na vystavbu, ale radovo drahsiu technologiu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 26. Sep 2017 16:10

tá "lacná" dvojrúrová technológia sa bude používať minimálne 20 rokov zbytočne. Ak je životnosť prístrojov cca 10 rokov, tak za ten čas ju bude potrebné 2x vymeniť, čiže 2 série kompletného vybavenia pôjdu do zberu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod devil » 26. Sep 2017 16:16

presne tak, nikto nepovedal aky je rozdiel v cene a uz vobec nikto nezapocital naklady na prevadzku 2. rury. zariadenia, servis, elektrina 2x vs. 1x
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod milan_KM » 26. Sep 2017 16:25

Pokiaľ už ignorujeme fakt, že sa rieši úsek s mizernou intenzitou a inde ľudia trčia hodinu v zápche... Možno by nebola zlá myšlienka použitia TBM (náročné geolog. podmienky), a teda rovno vyraziť obe rúry na plný profil, ale technológiu osadiť len do jednej (druhá ako úniková štôlňa). Následne TBM použiť na úseku Turany-Hubová s ďalšími 2ma dlhými tunelmi. A po ňom teoreticky na severnú časť D4.

Samozrejme by sa tu muselo pracovať systematicky, a teda hlavne dodržať lehoty vypísania tendrov, tak aby TBM nestálo. Síce je to čisté scifi, ale hádam to môže niekomu poslúžiť ako inšpirácia.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 26. Sep 2017 16:54

Pokial uz ignorujes fakt, ze Slovensko ma najvacsie regionalne rozdiely v ekonomickom vykone z EU, a ze financie z Kohezneho fondu, ktory ma sluzit na ekonomicke scelovanie pouziva v protiklade s tymto cielom napr. na D1 pri Ziline a D3 pri Cadci, ktore asi nepatria k zaostavajucim regionom (a okrem ineho pred 10 rokmi EU kvoli tomu financovanie Visnoveho z eurofondov zatrhla), tak aspon by si nemal ignorovat to, ze pokial su intenzity na juhu aj 4x nizsie, tak sa R2 vyplati viac nez D3, lebo cena je 5x-10x nizsia (to, ze tie intenzity su umelo znizene totalnym ignorovanim R2 uz dufam opakovat nemusim).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod expwy » 26. Sep 2017 17:22

Kohézny fond slúži na financovanie TEN-T core network ako nástroj na prepájanie Európy, čiže presne na financovanie ciest na ťahoch D1, D3 a cesty v koridore R3 stred a R3 juh. ERDF slúži na vyrovnávanie regionálnych rozdielov, čiže všetky ostatné štátne cesty okrem Bratislavského kraja. A nikde nie je napísané, že ich cieľ sa musí dosiahnuť práve a len diaľnicami resp. rýchlostnými cestami, alebo čo to vlastne je ten paškvil.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2017 17:28

Milan: Prave kvoli tym narocnym grologickym podmienkam by bol TBM horsia varianta. A kedze su uplne odlisne oproti severnemu useku, tak by to bolo nepouzitelne.

@i15 & devil: To je sice mozne a preto si skor myslim , ze radsej najprv poriesit zvysok R2 a potom sa to mozno ukaze inak. Aj ked je fakt ze branisko v principe stiha aj s jednou rurou...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod DrX » 26. Sep 2017 17:40

expwy napísal:Kohézny fond slúži na financovanie TEN-T core network ako nástroj na prepájanie Európy, čiže presne na financovanie ciest na ťahoch D1, D3 a cesty v koridore R3 stred a R3 juh. ERDF slúži na vyrovnávanie regionálnych rozdielov, čiže všetky ostatné štátne cesty okrem Bratislavského kraja. A nikde nie je napísané, že ich cieľ sa musí dosiahnuť práve a len diaľnicami resp. rýchlostnými cestami, alebo čo to vlastne je ten paškvil.


"The Cohesion Fund was established for the purpose of strengthening the economic, social and territorial cohesion of the European Union" http://www.europarl.europa.eu/aboutparl ... 5.1.3.html

No a ukaz mi, kde je vymedzene, ze Kohezny fond nesmie ist na doplnkove TEN-T. Len pripomienka, ze ide na R2/R4 obchvat KE, co nie je CORE, vsakano.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2017 19:51

i15 napísal:tá "lacná" dvojrúrová technológia sa bude používať minimálne 20 rokov zbytočne. Ak je životnosť prístrojov cca 10 rokov, tak za ten čas ju bude potrebné 2x vymeniť, čiže 2 série kompletného vybavenia pôjdu do zberu

devil napísal:presne tak, nikto nepovedal aky je rozdiel v cene a uz vobec nikto nezapocital naklady na prevadzku 2. rury. zariadenia, servis, elektrina 2x vs. 1x

v dvojrúrových jednosmerných tunelov zväčša nie je potrebné (aktívne) odvetrávanie, vetrajú vozidlá a zapína sa len v prípade "inverzie". v prípade obojsmerného tunela je potrebné trvalé odvetrávanie. toto má určite vplyv na životnosť technológie a spotrebu energií.
detto aj osvetlenie, pri jednosmernom môže byť nižšie nakoľko neoslňujú protismerné vozdilá.
aj náklady na čistenie budú polovičné, bordelu sa v tunely nazdiera približne rovnako...
súhlasím, že by sa mohli spočítať aj prevádzkové náklady a tie brať do úvahy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod snowman » 26. Sep 2017 20:49

nech je vam tato dnesna nehoda mementom.. https://www.aktuality.sk/clanok/524603/ ... dna-osoba/ a este po tomto podporujte pekne dalej obycajne dvojprudove rychlostne cesty... vsetky uvahy o dvojprudovej R beriem ako zvasty-ich budovanim sa len vytvoria dalsie a dalsie podmienky na mnoho nehod a umrti na cestach-nie je to zdaleka len o dostupnosti toho ci onoho regionu ci o zamestnanosti v danom kraji, rychlostne cesty maju vyznam staviat iba ako plnoprofilove teda stvorprudove bez ohladu na intenzity a za tym si pevne stojim a plne v tomto podporujem aj samotneho ministra Erseka ktory vsade vramci RC presadzuje stvorprudovky teda plny profil
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 26. Sep 2017 20:57

poloprofilový tunel je bezpečnejší, lebo ľudia majú rešpekt a dávajú si pozor. Keby sme na miesto Braniska mali krátky úsek poloprofilovej diaľnice pod holým nebom, smrteľných nehôd by tam bolo oveľa viac
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 26. Sep 2017 21:01

Vlados: takže 2 rúrový tunel sa sám vetrá, sám sa uprace a netreba v ňom svietiť... fakt nerozumiem, prečo na Západe vôbec stavali 1 rúrové tunely
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2017 21:02

snowman, nemyslíš že je to hyenizmus? píšeš to ako keby sa také niečo nemohlo stať na jednotke či dvojke, či novom obchvate ale starej ceste. ako keby na polprofilovej D/RC bolo možné rovnako zraziť chodca či cyklistu ako na jednotke či dvojke.
ak budeme všade staviať len plné profily tak nových ciest s vylúčením najpomalších postavíme menej.
PS: Ersek už skĺzol do čisto politicko-populistickej roviny. Nerieši a len sľubuje.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2017 21:07

i15 napísal:Vlados: takže 2 rúrový tunel sa sám vetrá, sám sa uprace a netreba v ňom svietiť... fakt nerozumiem, prečo na Západe vôbec stavali 1 rúrové tunely

prevetrávajú ho prechádzajúce vozidlá, ktoré pôsobia ako piest. upratovať ho treba ale +- je tam toľko odpadu ako pri jednorúrovom. aj svietiť v ňom treba ale menej, menej luxov postačuje... stavali sa preto lebo sa nekládol taký dôraz na bezpečnosť ako je teraz vyžadované, je to rovnaké ako AB kryt vs. CB.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 26. Sep 2017 21:12

DrX napísal:No a ukaz mi, kde je vymedzene, ze Kohezny fond nesmie ist na doplnkove TEN-T. Len pripomienka, ze ide na R2/R4 obchvat KE, co nie je CORE, vsakano.

Obchvat KE ide z ERDF.
http://www.partnerskadohoda.gov.sk/data ... 082017.pdf
Prioritné osi 1 až 4 sú financované z Kohézneho fondu.
To že z Kohézneho fondu idú peniaze iba na core TEN-T môže byť definované napr. v príslušnej Vyhláške Európskej Komisie, ktorá definuje tento fond.
Napríklad v prípade CEF-u je to definované vo Vyhláške, že iba projekty core TEN-T.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod snowman » 26. Sep 2017 21:19

Vlados napísal:snowman, nemyslíš že je to hyenizmus? píšeš to ako keby sa také niečo nemohlo stať na jednotke či dvojke, či novom obchvate ale starej ceste. ako keby na polprofilovej D/RC bolo možné rovnako zraziť chodca či cyklistu ako na jednotke či dvojke.
ak budeme všade staviať len plné profily tak nových ciest s vylúčením najpomalších postavíme menej.
PS: Ersek už skĺzol do čisto politicko-populistickej roviny. Nerieši a len sľubuje.


cisty populizmus je to co vy tu presadzujete dvojprudovymi R-kami ono vlastne su to cesty 1.triedy ziadne R-ky ja to ani za RC nepokladam(aj ked s to tak oznacuje).. dufam ze sa vami nebudu riadit aj pri realnej vystavbe lebo to by bola pohroma pre tuto krajinu a najma u hlavneho juzneho tahu R2 kde je alfa a omega aby tam bola stvorprudovka, ja v tomto ersekovi drzim a budem drzat palce, populista je tu niekto iny.. vid spolky typu Hodnota za peniaze vytvorene touto mafianskou vladou, a pod ktore si tvrdohlavo presadzuju svoje aby sa mohli na dialniciach a RC dokonale nabalit
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Vlados » 26. Sep 2017 21:27

rozdiel je aj nie je dosť veľký... je lebo tam nie je obmedzenie na 70/60/50 a nie je lebo tam je obmedzenie na 100km/h. ak by sa mala pri takýchto intenzitách stavať plnoprofilová R2 a daných ekonomických možnostiach Slovenska tak tam radšej realizuje výhradne rekonštrukcie I/16 + obchvaty obcí.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod snowman » 26. Sep 2017 21:32

financne moznosti su stale take, na akej urovni je samotne vedenie statu.. staci trochu schopnejsich ludi pri kormidle ktori by dokazali vylobovat nejake eurofondy navyse , zlodejom prachy nik neda ked EU vidi ze prachy miznu do stratena, potom sa necudujme ..dlhova brzda a PPP nie su riesenie, pokial nechceme ist greckou cestou ..a cesta 1.triedy ma na vacsie usekov 90, cize je to plus minus viacmenej to iste teda dvojprudova RC sa defacto =ceste 1.triedy aka je tam na juhu aj teraz.. cize to je riesenie z blata do kaluze ,cize ziadne..
zrychlene cesty 1.triedy na 110km/h by sa dali upravovat tebou navrhovanou metodou na vyznacenych trasach cervenou farbou na tejto mapke.. https://www.aktuality.sk/fotogaleria/48 ... 10-km-h/3/ ale nie vramci RC a dialnic ktore su uz vramci Slovenska dlhodobo strategicky dopredu dane!
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod jarino » 26. Sep 2017 21:53

K tej mapke len toľko. Zasa niekto si vytlačil mapu slovenska s cestami prvej triedy, zobral červenú a čiernu fixku a čmáral ako prišlo...
Medzi súčasnou cestou na juhu a polprofilom prípadne preložkou cesty 1. triedy je rozdiel. Napríklad v parametroch cesty... Aj prípadná preložka cesty 1. triedy bude znamenať veľkú zmenu k lepšiemu oproti súčasnému stavu. A za oveľa menšie peniaze ako v prípade RC v plnom profile, ktorá nebude dostatočne využitá.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod snowman » 26. Sep 2017 22:11

vramci RC si to teda fakt neviem predstavit, je to hlupost na n-tu ,stat by mal setrit na inych veciach nie na ludoch a nie tymto sposobom.. vid este raz ako memento dnesna brutalna nehoda na orave.. priklad setrenia statu na ludoch, hyenizmus najvyssieho stupna nazivo.. ako som vravel tieto cesty sa daju riesit uz vramci existujucich ciest 1.triedy ze sa prerobia na rychlost 110km/h ale nie vramci R2, R3 a R4 tam nech sa buduju a nech ostanu stvorprudove cesty teda v plnom profile,nech sa uz preboha do toho nezasahuje. uz dost bolo mrtvol na cestach
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod i15 » 26. Sep 2017 22:16

Vlados napísal:
i15 napísal:Vlados: takže 2 rúrový tunel sa sám vetrá, sám sa uprace a netreba v ňom svietiť... fakt nerozumiem, prečo na Západe vôbec stavali 1 rúrové tunely

prevetrávajú ho prechádzajúce vozidlá, ktoré pôsobia ako piest. upratovať ho treba ale +- je tam toľko odpadu ako pri jednorúrovom. aj svietiť v ňom treba ale menej, menej luxov postačuje... stavali sa preto lebo sa nekládol taký dôraz na bezpečnosť ako je teraz vyžadované, je to rovnaké ako AB kryt vs. CB.


no neviem, každý rok jazdím cez dlhé chorvátske dvojrúrové tunely a sú vysvietené 4 rôznymi farbami ako na diskotéke. A to HR ani nie je v EÚ...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod kaza » 26. Sep 2017 22:53

HR v EU posledne 4 roky..budicek
kaza
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 18. Sep 2017 17:02

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod mireceq » 27. Sep 2017 01:18

snowman: plne v tomto podporujem aj samotneho ministra Erseka ktory vsade vramci RC presadzuje stvorprudovky teda plny profil


Toto nie je pravda, usek R3 Tvrdosin - Nizna (teda jediny usek RC ktory sa naisto bude robit za Erseka) bude v polprofile.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2017 07:53

i15 napísal:Vlados: takže 2 rúrový tunel sa sám vetrá, sám sa uprace a netreba v ňom svietiť... fakt nerozumiem, prečo na Západe vôbec stavali 1 rúrové tunely


v podstate nielenze dostavaju tunely na plny profil kde sa da, aj ked tam este nie su intenzity, presne kvoli bezpecnosti. zatial jedina vynimka je svajciarsko, ale to z dovodu, ze nechce podporovat automobilovu dopravu.

napriklad aj A9 postupne rozsiruju do 2019 .. a presne menia aj technologiu.

v podstate v rakusku uz nestavali tunel polovicnom profile v posledneho rokoch nikde ..

len s cenami je to kusok inde, ak si zoberiem tento clanok priamo z asfinagu, kde za 166 mio euro rozsirli 4 tunely o celkovej dlzke 6,3 km ..
prve dva rozsirovali unikovu stolu, no a mensie dva boli kompletne nanovo vyrazane
Klaus (2,2 Kilometer), Spering (2,9 Kilometer), Traunfried (450 Meter) und Falkenstein (750 Meter),

http://www.asfinag.at/ueber-uns/newsroo ... tte-klaus/

tu grafika..

http://www.asfinag.at/verkehrssicherhei ... tte-klaus/
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Odoslaťod Lorenc » 27. Sep 2017 10:13

milan_KM napísal:Pokiaľ už ignorujeme fakt, že sa rieši úsek s mizernou intenzitou a inde ľudia trčia hodinu v zápche... Možno by nebola zlá myšlienka použitia TBM (náročné geolog. podmienky), a teda rovno vyraziť obe rúry na plný profil, ale technológiu osadiť len do jednej (druhá ako úniková štôlňa). Následne TBM použiť na úseku Turany-Hubová s ďalšími 2ma dlhými tunelmi. A po ňom teoreticky na severnú časť D4.

Samozrejme by sa tu muselo pracovať systematicky, a teda hlavne dodržať lehoty vypísania tendrov, tak aby TBM nestálo. Síce je to čisté scifi, ale hádam to môže niekomu poslúžiť ako inšpirácia.


To som písal pred týždňom TBM rúra sa vyhotovuje aj s únikovou štôlňou v spodnej časti. Stačila by teda jedna rúra razená TBM s 1 meter väčším priemerom a v 2040 by sa dorazila druhá s NRTM. A takto by sa dalo TBM použiť na niekoľko poloprofilových tunelov na Slovensku. Napr. aj obchvat D.Kubína, Ráztočno, Dargov, aj Donovaly atď.

https://www.asb.sk/inzinierske-stavby/t ... pej-ulicky

viď TBM V.Fatra
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.