R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod umk » 10. Apr 2012 22:59

Na Soroške sa práve rozbieha inžiniersko-geologický prieskum v rámci dokumentácie pre územné rozhodnutie. Prieskum a vrty robí firma Uranpres.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod DrX » 11. Apr 2012 09:19

Super. Vie sa ako dlho taký prieskum môže trvať, a kedy teda môže byť to UR?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod pety22 » 05. Jún 2012 09:20

No to by zaujimalo aj mna, resp ci sa daju ziskat nejake detailnejsie info...

dik
pety22
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 01. Jún 2012 07:50

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod DrX » 05. Jún 2012 16:51

Nieco mam tu http://www.voy.com/195032/158.html
a tu je aj mapa http://www.voy.com/195032/2/91.html

no a este minulorocny list z ministerstva, ktory je vseobecnejsie o R2 a R7:
https://docs.google.com/folder/d/0B6aDT ... VlZmFlNjYw
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod pety22 » 24. Júl 2012 15:41

Východniari sa môžu tešiť na nový tunel. Povedie smerom na Košice

Nový úsek R2, z ktorej máme dnes vybudované len minimum, sa bude volať Rožňava – Jablonov nad Turňou, merať bude 14 km a až 4,5 km z toho bude viesť popod Sorošku v tuneli.

Experti z Dopravoprojektu robia geologický prieskum, nasledovať by mali projektová dokumentácia a stavebné konanie.
pety22
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 01. Jún 2012 07:50

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod DrX » 24. Júl 2012 15:57

Aj tak je zabavne ako "samoregulovani" *** novinari dalej hovoria, ze R2 bude sluzit na spojenie Kosic a Trencina, zatialco D1 ma sluzit na spojenie Bratislavy a Kosic. Taku sprostost ani v kocurkove nevymysleli. Ale asi by im to vo (V)UDe v Ziline nepreslo, ak by povedali, ze Soroska/R2 je navzdy na hlavnej spojnici Bratislavy a Kosic R1+R2.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod umk » 19. Aug 2012 13:49

IGHP prieskum a vrty na Sorožke v rámci DUR a DSZ sú ukončené. Podzemné priestory v trase tunela sa vrtmi nezistili,
:-( alebo :-) ?
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod DrX » 19. Aug 2012 14:36

Uz len nech zacnu stavat :-) Mimochodom, tieto spravy su niekde zverejnene aj oficialne???
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod umk » 19. Aug 2012 16:27

Nie, sú od projektanta.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod DrX » 19. Aug 2012 16:37

Dik, jasne. A teda, kde v tom "jednoduchom" procese (resp tu) pripravy sa teraz nachadzame?

Podla tvojej zmienky o DSZ a DUR si asi viem odpovedat aj sam:
Fáza investičnej prípravy/ projektová príprava:
STAVEBNÝ ZÁMER A DOKUMENTÁCIA NA ÚZEMNÉ ROZHODNUTIE
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod Zulo » 21. Aug 2012 17:28

DrX napísal:Aj tak je zabavne ako "samoregulovani" *** novinari dalej hovoria, ze R2 bude sluzit na spojenie Kosic a Trencina, zatialco D1 ma sluzit na spojenie Bratislavy a Kosic. Taku sprostost ani v kocurkove nevymysleli. Ale asi by im to vo (V)UDe v Ziline nepreslo, ak by povedali, ze Soroska/R2 je navzdy na hlavnej spojnici Bratislavy a Kosic R1+R2.

Správne sa povie na večné časy a nikdy inak.........ale geometria nepustí: Ak spojíme bod TN s bodom KO vznikne R2 :wink:
Začínam na sebe pociťovať žilinský tik... :)
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 26. Jún 2013 21:02

so soroskou sa ma postavit aj poriadny kus RC tak potom to nie je len nejaka bodova zavada, a mala by snad splnat nejake kriteria. to je jedna vec. no a ta druha je taka ze do tej studie si daju co chcu. tak ako pri svrcinovec-skalite.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 26. Jún 2013 21:08

Stavat useky pred alebo za Soroskou aj ked su absolutne nepotrebne? To je divna logika :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 26. Jún 2013 21:15

co su useky pred a po ?

totiz predtym bol v plane usek jablonov-lipovnik a teraz je to jablonov-lipovnik-roznava. cize uz to nie je ciste len prekonanie sorosky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 27. Jún 2013 07:29

Predosly usek je Gombasek-Roznava (s cestou I/50 vo relativne dobrom stave a s uz postavenym obchvatom Brzotina), nasledny usek Jablonov-Vcelare je IMHO najmenej potrebny usek na celej R2 - cesta I/50 v parametri C11,5/80, dva dlhe absolutne rovne useky.

Co je potrebne postavit je usek Roznava-Jablonov s tunelom Soroska. Zvysok by bolo vyhodenie penazi a prakticky nulova uspora (cize ani IRR by to nejak zasadne nezvysilo).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 27. Jún 2013 10:38

ja tvrdim tolko ze nejake IRR by malo splnat aj roznava-jablonov. nevidim dovod preco by jedna rura mala stat tolko ako 2 rury inde, dalsia vec je casova uspora ktora by mala byt vyrazna aby to davalo zmysel stavat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Andrej » 27. Jún 2013 11:55

Ano, ale ma to jeden hacik - nie su intenzity, hlavne TIR. Jedna rura v tomto pripade nebude stat 50, ale odhadom tak 65-70% z ceny dvoch rur kvoli technologii vetrania.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 27. Jún 2013 14:00

uspora casu v tomto pripade nie je zavisla na intenzite. a tu sa prave dostavame spat k problemu kt. som tu nacrtol pred casom. predtym sa planoval kratsi tunel porovnatelny so zeleznicnym vedla ktoreho mal ist. trasovanie sa zmenilo tak ze sa tunel predlzil a ma ist popod sucasnu cestu a ma sa "krizovat" so zeleznicnym tunelom. ked uz to nakreslili takto tak usek mal koncit niekde nad jablonovom pri pumpe kde by sa urobila krizovatka kludne ako docasne urovnove pripojenie a la ozdany.

tu ale usek dalej pokracuje a uplne nelogickym oblukom obchadza jablonov zo spodku a tym padom sa zbytocne predlzuje. namiesto 4-5 km sa tak usetria len 2 km. tie 2-3 km vyrazne zlepsuju %-nu usporu casu a PHM. pri nakladnom useku nie je jedno ci bude tretinova alebo polovicna uspora.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=5743
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod Andrej » 27. Jún 2013 15:09

Nie je zavisla, ale je velmi nizka, tym padom aj IRR bude nizke. A uspora casu tiez nebude taka, aka by bola v plnom profile – jednak sa v jednorurovom tuneli neda predbiehat a jednak aj rychlost je ina – pri plnom profile 130 resp. 100 v tuneli, pri polovicnom 100 resp. 80 v tuneli.
Mas niekde povodny navrh tunela? Tunel na RC musi byt v tomto pripade logicky dlhsi, kedze zeleznica stupa po svahu uz od Vcelarov a navyse skratenim tunela by sa trasa len predlzila o komplikovany usek na vysokom moste popod juzny portal sucasneho zeleznicneho tunela. Krizovanie tunelov pri takom vyskovom rozdiele nemusi byt zase taky problem.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod i15 » 27. Jún 2013 16:30

keby tunel koncil nad pumpou, tak by bol este dlhsi ako teraz
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod devil » 27. Jún 2013 17:11

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=909

povodne planovany tunel by bol dlhy 3,6 km (zel. tunel ma 3,1 km) a koncil by pod svahom ktory klesa velmi prudko. pokial si tom tam pamatam a podla vrstevnic ktore vidim na mape by uz nebola treba ziadna velka estakada.

figa-tornala setri do 10 min. a tiez je to poloprofil. takze myslim si ze by bolo zbytocne stavat porovnatelne dlhy usek RV-jablonov s tunelom ak by uspora mala byt nejakych 5 min. to znamena ze usporu casu ocakavam nielen od sorosky ale aj od casti lipovnik-RV.

i15, tunel by bol dlhsi tak o 1 km a usek kratsi o 5 km obchvat jablonova. cenovo porovnatelne ale casovo lepsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod Andrej » 27. Jún 2013 19:09

No skor si myslim, ze by tam bola estakada na styl ZA Strazov a hlboky zarez, a ze hlavny dovod posunu vychodneho portalu bol kvoli podstatne lepsej dostupnosti staveniska - povodny portal by totiz bol vo velmi tazko pristupnom terene v strmom svahu. Otazne je, ci to stoji za to, ze subehom dialnicneho a zeleznicneho tunela sme mohli nielen skratit dialnicny tunel ale aj prepojit tieto tunely a pouzit ako vzajomne unikove stolne...

Usek ak by sa mal stavat, tak jednoznacne od Roznavy po Jablonov aj s MUK pri Lipovniku.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod milosD » 28. Jún 2013 07:14

najprv si to chodte pozriet nazivo a az potom fantazirujte o subehu so zeleznicnym tunelom
ine sirkove naroky ma jedna zeleznicna kolaj, ako stvorprudova R-ka
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod Andrej » 28. Jún 2013 07:18

milosD, ved presne o tom pisem - tazko pristupny teren, estakada na styl ZA Strazov a hlboky zarez zapadne od Jablonova na prekonanie mensieho vybezku. Ale ako vidis, technicka studia s tym pocitala.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Gombasek - Včeláre

Odoslaťod albiman85 » 01. Júl 2013 15:10

Cestny tunel moze krizit zeleznicny? Resp hocijake 2 tunely sa mozu krizit(okrem samozr. metra)? Nie je to nebezbecne? Vedel by som predstavit ked je tam rozdiel vyskovo aspon 20 m.
Ako je to?
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 02. Máj 2012 10:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Potox a 26 hostí.