R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Vlados » 10. Apr 2015 10:52

áno (určite je to o menej % aj € pri výstavbe polovočného profilu aj pri dostavbe na plný profil) a nie (z pohľadu dosiahnutia intenzít pre plný profil, tu sa tie intenzity dosiahnu skôr).
ak by to bolo len o čistej efektivite, tak staviame len D1, D2 a R3 (R3 by viedla cez Kysuce) a všetko ostatné by sme riešili cestami prvej triedy s počtom pruhom podľa intenzít + rekonštrukcia D1 BA-TT by mala prednosť pred "nejakou" R2 + žiadnu výstavbu by nesmela organzovať banda zlodejov. už sme veľmi OT.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod DrX » 10. Apr 2015 11:35

To uz je fakt taka hlupost, ze sa to az zle cita. Podla tejto logiky, "ak by to bolo len o cistej efektivite", tak postvame v Blave kralikarne pre 5mil ludi a metro, a nemusime budovat ani dialnice ani nic. D1, D2, R3 nemoze byt dostatocna nadradena infrastruktura, kedze pre aspon milion ludi by bola dialnica vzdialena vyse 100km. Ak sa malo stavat jedine prepojenie vychod-zapad, logickejsie by bolo, ak by slo cca stredom v trasovani dnesnej R1 a dalej na Brezno, Helpu a ?nejak? pomedzi PO a KE dalej na MI, aby rovnako obsluhovalo sever a juh. D1 je trasovana zmysluplne len pre smerovanie na Prahu (sak tak nakreslena aj bola). Preto je dnes logicke, aby sa dostavalo severne aj juzne spojenie, pricom juzne sa da postavit ovela lahsie, rychlejsie a lacnejsie. Dufam, ze coskoro sa aspon trocha zas poopicime po cechoch (to je asi jedine co nam ide celkom dobre), a rozdelenie D/R zrusime, a tiez na bezpecnych usekoch na jednotkach (napr. na KE-ZV) zavedieme aspon zopar so 110kmh.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 10. Apr 2015 13:04

no isteze...ukaz mi stavbu od 25-30 mil/km ktora je efektivna....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod i15 » 10. Apr 2015 17:53

Vlados napísal:áno (určite je to o menej % aj € pri výstavbe polovočného profilu aj pri dostavbe na plný profil) a nie (z pohľadu dosiahnutia intenzít pre plný profil, tu sa tie intenzity dosiahnu skôr).


stavať tie megaestakády za Kriváňom v polovičnom profile je neefektívnejšie, ako si priplatiť za technológiu tunela s obojsmernou premávkou
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Jano1 » 10. Apr 2015 18:58

i15 napísal:tam je zrazu poloprofil efektívny? poloprofil 4km súvislej estakády nebude náhodou okolo 75% ceny plného profilu?

Bezne je polprofil iba 60% ceny plneho profile. Navysuje sa to v pripade MUK, unikovych stolni, uprav ostatnych ciest, vystavba pristupovych ciest, uprava riek a potokov, "kompenzacne" opatrenia pre obce. Skvelou ukazkou je D3 svrcinovec - Skalite, kde su vsetky tieto navysenia ako vysite, ine cesty nove a upravene/rekonstruovane su celkovo az 14 km dlhe (viac ako samotna dialnica).
Opacny extrem su useky, kde sa postavia na koncoch len urovnove krizovatky, teda polprofil nestal ani 50% ceny plneho profilu s MUK.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Jano1 » 10. Apr 2015 18:59

devil napísal:no isteze...ukaz mi stavbu od 25-30 mil/km ktora je efektivna....

V Tvojom pripade u nas ziadna, lebo nie si ochotny uznat, ze cas su peniaze.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod jarino » 12. Apr 2015 14:36

Nebolo by zmysluplnejšie z peňazí na tento úsek, ak by išiel do stavby, radšej investovať do polprofilu medzi Ožďanmi a Figou po prípade dodatočne na Lovinobaňa-Ožďany?
Nepoznám to tu tak, preto sa pýtam. To už keď sa tu trochu otvorila debata, či tunel cez Sorošku alebo radšej estakádu za Kriváňom. K tomu mnou spomínané štyri úseky majú už niekoľko rokov územné rozhodnutie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod eric987 » 12. Apr 2015 16:26

Lovinobana - Ozdany mali odhad cez 500 mil., Soroska cca 300, takze by to asi nestacilo. Zato polprofil Zacharovce - Batka - Figa by sa do tej ceny zmestil s velkym prehladom a poriesil by ovela viac. Zvysok by mohol ist na Moldava-Saca, no zial priprava toho useku stoji.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod i15 » 13. Apr 2015 18:09

Zacharovce Figa zjavne nie je záujem stavať, lebo termín sa pravidelne posúva do ďalekej budúcnosti. Sorošku akože chcú, ale obávam sa, že to stroskotá na finančnej neefektívnosti - zvlášť ak a bude presadzovať tunel v plnom profile. Nakoniec budeme radi, keď sa rozbehne aspoň úsek Košice juh - Košické olšany
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod lamiska » 13. Apr 2015 18:21

DrX napísal: Preto je dnes logicke, aby sa dostavalo severne aj juzne spojenie, pricom juzne sa da postavit ovela lahsie, rychlejsie a lacnejsie. Dufam, ze coskoro sa aspon trocha zas poopicime po cechoch (to je asi jedine co nam ide celkom dobre), a rozdelenie D/R zrusime, a tiez na bezpecnych usekoch na jednotkach (napr. na KE-ZV) zavedieme aspon zopar so 110kmh.


100% suhlas, nechapem preco vsade chceme silou mocou stavat autostrady podla kriterii, ktore u nas volame "dialnica" ked na to ocividne nemame ani teren, ani financie a casto krat ani hustotu premavky v 70% pripadov.

Som Kosican ale pracujem v Bratislave takze pravidelne idem juznou trasou (i ked po dostavani dialnice cez levocu a fricovce bude varianta BA-BB-RK-PP-PO-KE mozno zaujimavejsia) a nemam pocit ze estakady a muk su prave to co potrebujeme. Stoji to obrovske peniaze a za ne by sa dalo spravit viac prave na celom useku. Za Krivanom sa na dany usek skor hodi rychlostna cesta v polovicnom profile alebo obchvaty obci, napr. taky obchvat Brzotinu ktory postavili par rokov dozadu vyrazne pomohol + vznikol pekny rovny usek na predbehovanie a kludne by tam mohla byt aj 100-110 max rychlost, samozrejme navrhovana R2 podla map uz s nim nerata a paralelne sa vybuduje este raz taka cesta, preco?
lamiska
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 13. Apr 2015 16:39
Bydlisko: KE -> BA -> Praha, EÚ

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 14. Apr 2015 13:17

lovinobana-ozdany je jeden z lepsich usekov nema taky prinos...15 km okolo bakty a batky ma asi taky prinos vo forme casovej uspory ako soroska. lenze soroska je drahsia a da sa na nej lepsie zarobit, to je vsetko. a este mozno to ze soroska je na vychode bez ohladu na to ze bakta a batka viac pomoze KE kraju ako BB kraju kedze lezi na uplnom okraji a zije tam len male % obyvatelov BB kraja.

i15, ked nestroskotala D3 tak sorosku tiez zmanazuju tak aby presla...

A co sa tyka Borika - cena je tam "trocha" skreslena tym, ze kvoli blizkosti TR v oblasti portalov sa museli razit cca 100 m dlhe stolne medzi TR, v ktorych sa vybetonovala priecka a az ptm sa zacali razit samotne TR


tak ked sa musel tak ake skreslenie. to je akokeby som napisal ze cena useku je skreslena lebo tam je rieka cez ktoru musi byt postaveny most...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod 1mmortal2 » 14. Apr 2015 13:59

Presne, ked preslo Strazov-Brodno na full profil moze prejst uz vsetko (snad okrem R1)
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Vlados » 14. Apr 2015 20:40

ešte jeden prvok musí byť zastúpený - aspon jeden vplyvný politik.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod eric987 » 16. Apr 2015 20:22

devil napísal:tak ked sa musel tak ake skreslenie. to je akokeby som napisal ze cena useku je skreslena lebo tam je rieka cez ktoru musi byt postaveny most...
To by potom musel byt zavesny most s aspon 150m rozpetim cez nejaku priemernu riecku.... Trz vazne aj ked som OT - ten pilier tam konstrukcne nemusel byt, jediny dovod preco sa robil, bola snaha o co najmensi zaber kvoli ochrane prirody a v dosledku nej priblizenie portalov blizko seba. Ak by sa postavili v normalnej vzdialenosti od seba, osovo cca 15 m ci kolko, tak by bol sice o trosku vacsi zaber, no pri tom ako sa v tej dobe skrtali tunely by si to ochranari aj tak nevsimli.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 17. Apr 2015 07:07

cize cena borika by bola aka ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod eric987 » 17. Apr 2015 08:31

http://www.tucon.sk/projekt/tunel-borik-slovensko/ - dlzka TR 943,07+929,03=1872,1 m; dlzka PS - 180 m pri jednoduchom prepocte na dlzku razenia to vychadza cca 9,6%. Zasa neberie sa tu do uvahy cena za horninovy pilier. Navyse, PS ma mensiu plochu vyrubu, ale zasa razi sa pri portaloch, kde su v zasade horsie geologicke podmienky a teda aj vyssia cena. Cize pri Boriku mohol HP cenu za 1 km tunela predrazit tak o cca 10 - 12%
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 19. Apr 2015 12:27

no hura cize 1 km dlhy tunel by nestal 45 mil. ale 40 mil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod i15 » 04. Máj 2015 19:27

http://ndsas.sk/aktuality-r2-s-tunelom- ... 372s48899c

výhlasený tender na DSP, vydanie SP sa očakáva v závere roku 2017
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod DrX » 04. Máj 2015 22:38

Ti, ktori si chcu pozichrovat, ze sa Soroska aj rozostavia, mozu podpisat peticiu http://www.roznava.sk/p-e-t-i-c-i-a
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod duro_z_dediny » 05. Máj 2015 21:55

devil napísal:...15 km okolo bakty a batky ma asi taky prinos vo forme casovej uspory ako soroska.


pridávam aj odkaz na johanna z iného vlákna viewtopic.php?f=47&t=3196&p=168094#p168062
johann napísal:..Z eurofondov predsa len pôjde na R2 niečo : Soroška, R2 obchvat Košíc, a malo by ísť aj R2 od TN do Bánoviec...


Ak nám eurofondy neumožňujú stavať rovnako dôležitý úsek medzi Figou a Ožďanmi, tak Sorošku nebudeme stavať ?
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod i15 » 05. Máj 2015 21:57

náklady vs. intenzita dopravy hovoria skôr v prospech úsekov okolo RS. takže sa obávam, že nakoniec sa nebude stavať nič. bodaj by som sa mýlil
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Andrej » 06. Máj 2015 07:04

Lenze kym Zacharovce-Figa sa da relativne lacno prestavat na C9,5/80, Soroska sa da vyrazne zlepsit iba tunelom. Podobne riesenie by mohlo byt aj na useku Krivan-Mytna. Len sa musi skutocne riesit aj I/50, nielen velke peniaze vrazit do Sorosky a pri Fige nechat stav v parametroch cesty III.tr.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 06. Máj 2015 08:35

obchvat figa bol kratky usek cize to ze je tam MUK, rozsiahle zemne prace, nadjazd, most malo tlacit cenu/km hore ale nestalo sa. su tam kopceky a sirka je realne asi tak 6 m cize pre skutocnu rovnu 9,5 treba cestu okrem kuska pri batke rozobrat a nanovo postavit. zrejme by sa nestavali mosty cize museli by byt pridane 3. pruhy cim by sa dali eliminovat kopce ale zase by bol este vacsi zasah do telesa cesty, ale dole kopcom zostane 1. pruh a pre zrychlenie treba tak ci tak vyrovnat celu cestu (vid znizenu rychlost od batky na figu dole kopcom). nemoze byt cielom mat cestu 9,5 s nizkou navrhovou rychlostou. resp. suvislymi plnymi ciarami ako R3 pri o.podzamku.

a druha vec je ze tymto by stale nebol obchvat 2 dedin. krivan-mytna sa da rozsirit a to ovela jednoduchsie, len zase ked sa nevyriesi mytna tak je to nanic, priemerna rychlost kvoli obci je nizsia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Vlados » 06. Máj 2015 22:13

nič v zlom, ale toto je nepochopiteľné
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod DrX » 06. Máj 2015 22:40

Soroska je najhorsia bodova zavada na celom juznom tahu KE-BA (cez R1+R2 alebo R7+R2), takze je dobre, ze sa najprv poriesi ona. Silne pochybujem, ze si nejaky politik dovoli ju odsunut, ak je uz v zasobniku a ak sa na R2 prakticky nic z OPII stavan neplanuje. Taklze pohoda.
PS: a tie dristy, ze mimo CORE sa za eurofondy "nemoze" stavat, tie tu boli uz 100x vyvratene, to len ale zilinsko-blavackym tunelarom proste vyhovuje to klamsto omielat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.