Stránka 17 z 73

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2016 21:48
od Pacho
jasné a soroška bude zadarmo :-)

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2016 12:12
od black1
soroska bude za 16e ;)

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2016 20:02
od marian vančo
Technicky to určite nie je náročné spoplatniť tých zo pár dlhých tunelov čo budeme mať...ja by som so spoplatnením Sorošky, Višnového a ani Braniska samozrejme ak by bolo 2 rúrové nemal problém...otázna je cena.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2016 20:20
od Andrej
Otázne je, či by so spoplatnením nemala problém EK, keďže tieto tunely (s výnimkou Braniska) sa financujú prevažne z fondov. Rakúsko si financovalo všetky tunely zo št.rozpočtu, prípadne v kombinácii s krajmi.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2016 08:16
od devil
jasné a soroška bude zadarmo


som si isty ze bude lacnejsia ako hub-iva. ked sa zacal stavat za 15 mil/km tak tu buchalo sampanske ze ako lacno sa daju stavat tunelove useky na severe.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2016 18:23
od Pacho
black1 napísal:soroska bude za 16e ;)


na tak ďakujem pekne, za 16€ sa dostanem do Zadaru, a to cez inakšie tunely.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2016 21:04
od black1
to som iba chcel pobuzerovat DrX-a ;) juzna trasa bude alternativou iba pre svk BA - KE a nic viac, ak sa dobuduje viac km od Detvy tak sa mozno raz presunie tranzit aj z madarska (UA - zapad) a mozno este ani vtedy nebude mat vyznam kopat - stavat dve rury

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2016 15:14
od black1
je spravena studia na tento usek?

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2016 15:27
od black1
myslel som studiu uskutocnitelnosti, ci pre tento usek alebo neaky celok pre R2... ak nieje, bude sa musiet spravit ak to pojde z fondov a pochybujem ze tam budu ratat s dvomi rurami

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2016 17:20
od devil
to som iba chcel pobuzerovat DrX-a ;) juzna trasa bude alternativou iba pre svk BA - KE a nic viac, ak sa dobuduje viac km od Detvy tak sa mozno raz presunie tranzit aj z madarska (UA - zapad) a mozno este ani vtedy nebude mat vyznam kopat - stavat dve rury


severnu trasu zachranuje tranzit do ciech, uz z vacsiny nemecka na vychod europy sa odporuca polska trasa a z mnichova, juznych krajin ci rakuska na vychod europy madarska.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 01:03
od bodrik
To obchádzanie Slovenska v smere východ - západ a opačne je logické. V tomto sme na tom polohou podobne ako Švajčiarsko, skrz náročný reliéf (Alpy/Karpaty) sú obe tieto krajiny obchádzané. Buď sa východ - západ ide Rakúsko - Nemecko - Francúzsko, alebo Slovinsko - Taliansko - Francúzsko.
Môžeme byť však dobrou alternatívou v smere Sever - Juh, podobne ako Švajčiarsko je takou alternatívou pre cesty medzi Nemeckom a Talianskom v línii Stuttgart - Zürrich - Luzern - Lugano - Milano, či München - Bregenz - Chur - Lugano - Milano a tiež čiastočne aj pre spojenie Nemecko - Francúzsko, v línii Stuttgart - Zürich - Bern - Lausanne - Genève - Grenoble/Marseille, či Karlsruhe/Strasbourg - Basel - Bern - Lausanne - Genève - Grenoble/Marseille.
U nás pre medzinárodný tranzit budú významné severo-južné spojenia Poľska/Česka a Maďarska/Rakúska skrz D3/R5 a D1/D4, (Kraków/Katowice/Ostrava - Žilina - Bratislava - Győr/Wien/Budapest), tiež aj skrz D2/D4 (Brno/Olomouc - Bratislava - Győr - Budapest), a tiež aj pre spojenie Poľska a Maďarska skrz R3 (Warszawa - Kraków - B.Bystrica/Martin - Budapest) a najvýchodnejšou spojkou sever - juh v rámci EU, ktorou je R4 (Lublin - Rzesów - Prešov - Košice - Miskolc - Debrecen/Budapest).
Ostatné D a R, medzi nimi aj R2, ale tiež napr. aj R1, R7 a R8 budú mať oveľa nižší podiel medzinárodného tranzitu a slúžiť budú prednostne vnútroštátnej doprave, ako dobré alternatívne trasy.
Sorry za mierny OT.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 06:23
od magnus
Ja si myslim, ze to, ci Soroska bude v prvej etape dvojrurova alebo jednorurova, rozhodne najma poziarnotechnicka studia. Ci vyjde lacnejsie jedna rura plus unikova chodba plus priecne/polopriecne vetranie plus mozno vetracia sachta, alebo obe rury naraz s pozdlznym vetranim. No a samozrejme su tu este geologicke komplikacie s velkym vodnym zdrojom, daleko viac zranitelnejsim ako v pripade vodnych zdrojov na useku D1 Turany - Hubova. Ale o tom sa zatial mlci.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 09:01
od random
heh v krase razit vetraciu sachtu ... parada ... nehovorim ze sa to neda ale kras je specifikum a rychlo moze zhatit plany.
nemam sice krystalovu gulu ale lacnejsie to bude asi s tymi dvoma rurami

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2016 11:58
od plš
Dve rúry Sorošky môže zdôvodniť na EK iba ten, o ktorom bruselskí úradníci si nebudú myslieť, že si z nich strieľa. Lebo úradníci typu Figeľovho Kovalčíka vedia čítať, počítať a porovnávať stavby podľa kilometrov. Nie rozoznať špecifické podmienky. Či náš Maroš Š. po tom, čo Nemci vypiekli s jeho proamerickou energetickou koncepciou pre Európu, bude mať na to chuť a gule.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2016 23:26
od Vlados
Sorošku odložme o 10-15 rokov a potom ju samozrejme budeme budovať v plnom profile. Uvoľnené peniaze použiť výhradne na R2 od Kriváňa na východ + RS-Figa.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 11:40
od devil
vsetky 3 su potrebne. momentalne ma soroska najvacsi prinos v zimnej zjazdnosti. takisto najlepsi pomer uspora casu/dlzka useku aj keby bol cely usek v poloprofile. 15 km usetri tolko ako vyse 20 km krivan-tomasovce. ale zase intenzita bude vdaka R1/R2 rast viac od krivana na vychod a tam uz teraz citit spomalovanie.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 18:38
od vladik67
Vlados napísal:Sorošku odložme o 10-15 rokov a potom ju samozrejme budeme budovať v plnom profile. Uvoľnené peniaze použiť výhradne na R2 od Kriváňa na východ + RS-Figa.


Vlados a čo tak odložiť Kriváň a do Maďarska nech ide tranzitná doprava cez Levice a nie Lučenec.Potom tam nebudeš mať takú intenzitu. Sorošku budu využívať kamiony z Carmeusu Gombasek ako aj z Cementárni Turňa ak Ti ide o intenzity a ďalej pokračujú na R4 ak nie je koniec tejto dopravy v U.S.Steel. Z Rožnavy a okolia zase už dochádzajú ľudia z tejto hladovej doliny za prácou až do Košíc, títo nemajú právo na kvalitné cesty ako aj na tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry?

A prečo nerobiť následne R2 od Kriváňa po KE v polprofile, ale MUK a v dĺžke dvoch kilometrov na obe strany od MUK na plný profil, aby sa dali predchádzať aspoň v týchto úsekoch bezpečne pomalšie vozidla a kamióny, čo vy na to? Prečo sa to nedá uskutočniť cez PPP projekty, keď ušetrili peniaze pri Bratislave? A čo sa stalo s Junkerovým fondom? Akosi to všetko utíchlo a po voľbách utíchne ešte aj stavebný ruch a sľuby či už vlády alebo opozície?

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 29. Feb 2016 21:13
od Vlados
Včera popopludní Soroška prázdna, ešte aj do kopca sme "museli" prekračovať rýchlosť a úsek Mýtna-Kriváň bola súvislá kolóna.
Keďže sú z hladovej doliny, tak musia mať tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry??? :shock: Ak sa bude tunel stavať teraz, tak bude isto jednorúrový a najbližších 20 rokov nebude mať naplnenú kapacitu. Ak sa stavalo bez provízií, tak by sme nemali problém ani s rozostavanou R2 v polprofile...
To čo voláme PPP vlastne ani PPP nie je. Je to obyčajná stavba na dlh, kde má koncesionár nulové riziko a 100% garantovaný zisk.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 18:44
od i15
v okolí Sorošky sa dá bezpečne predbiehať aj na 1+1

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 20:52
od Vlados
myslel som to tak, že nás nič nebrzdlo... maximálne pud sebazáchovy.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 14:06
od devil
Vlados a čo tak odložiť Kriváň a do Maďarska nech ide tranzitná doprava cez Levice a nie Lučenec.Potom tam nebudeš mať takú intenzitu. Sorošku budu využívať kamiony z Carmeusu Gombasek ako aj z Cementárni Turňa ak Ti ide o intenzity a ďalej pokračujú na R4 ak nie je koniec tejto dopravy v U.S.Steel. Z Rožnavy a okolia zase už dochádzajú ľudia z tejto hladovej doliny za prácou až do Košíc, títo nemajú právo na kvalitné cesty ako aj na tunel skladajúci sa z dvoch a nie jednej rúry?


aj vdaka jednej rure by bola priemerna rychlost v KE kraji od tornale po KE cca 85 km/h, myslim normalnou jazdou. druha rura by zvysila komfort ale na plynulost a rychlost by bol prinos zanedbatelny. R1 a R2 po krivan bude mat vplyv a intenzita na prilahkych usekoch bude stupat, tam uz 80-85 km/h je problem. na madarskej strane rozsiruju I/21 na 2+2 pruhy...

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 20:19
od vladik67
Západnejšie je akosi stále väčší prínos a prečo? Lebo intenzita. A nezvýši sa intenzita vybudovaním kvalitných ciest a nedopomôže sa to vďaka lacnej pracovnej sile v RV? Minulosť jasne ukázala, že len keď sú kvalitné cesty, tak sú tam aj investori a nedajbože aj finančné stimuly a hneď sa to bude podbať ako pri Nitre alebo na Považí. Takže, kedy budú plné priemyselné parky ako na Považí a Nitre v okolí Rožňavy, Plešivca a Moldavy?

Čo sa týka Sorošky doprajem Ti tam stáť Vlados nie uprostred týždňa dokonca v strede dňa, ale keď ľudia odchádzajú alebo prichádzajú za prácou, či už na týždňovky alebo v denných frekvenčných časoch. a zase intenzity lebo developeri, investori a kvázi podnikatelia neprídu nielen zo západu, ale ani od Košíc z východu po R4. A do Košíc za prácou po menej bezpečných cestách, veď len pieseň, lebo intenzita.

Tak, ako musíme si zvyknúť na pomalú jazdu vo Zvolene, tak si aj zvykneme od Kriváňa po Lučenec a potom to bude v pohode ak by tam neboli kamióny od ZV po LC. Alebo čo tam navyšuje intenzitu a spomaľovanie dopravy? Pýtajte sa obyvateľov Mýtnej a všetko bude jasné.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 21:50
od i15
medzi Soroškou a Turňou sa predbieha pohodlne, takže netreba stavať super drahý dvojrúrový tunel na predbiehanie pre nedočkavcov

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 22:31
od bongi111
tunel sa nestavia kvoli tym rovinkam pod kopcom, ale kvoli tomu, ze v tych serpentinach je predbiehanie ovela ovela tazsie, niekedy az nemozne. a v zime dvojnasobne

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 23:01
od i15
ale na to stačí 1 rúrový tunel