Stránka 18 z 73

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 23:24
od DrX
Mat tak vase problemy. Ak bude vo vlade SNS, tak sa Soroska bude stavat v 0-rurovom variante, ale v Ziline zacneme stavat nove letisko aj s 10-pruhovym tunelovym privadzacom. To si mozete byt isti...

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 23:36
od Vlados
:lol:

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2016 16:23
od devil
Západnejšie je akosi stále väčší prínos a prečo? Lebo intenzita.


intenzita je druhorada, pozri sa na kde to aka je cesta, podla mna:

zvolen-krivan - najhorsia cesta na ZV-KE ked pocitam plynulost a rychlost
krivan-tomasovce - zla cesta
tomasovce-ozdany-RS - akceptovatelna cesta/R2
RS-figa - zla cesta
figa-tornala - R2
tornala-plesivec-RV - velmi dobra cesta
RV-jablonov nad turnou - zla cesta
jablonov nad turnou-moldava - velmi dobra cesta
moldava-KE - akceptovatena cesta

DrX, nechaj SNS,v oni idu vyhanat regiojet :lol: , skor by sa malo v KE riesit ci treba viac sorosku alebo obchvat KE....

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 00:38
od i15
skor by sa malo v KE riesit ci treba viac sorosku alebo obchvat KE....


1. obchvat KE
2. Soroška 1+1
3. postupne budovať 2+2 KE-Soroška

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 19:15
od ANDi
Tiez si myslim, ze obchvat KE je dolezitejsi. Soroska zalezi od ostatnych usekov, momentalne by potesilo aj 1+1, ale ak sa bude stavat o 10 rokov a medzitym pribudnu dalsie useky, tak... Nemam rad tie polovicate riesenia.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 20:18
od DrX
Jednoznacne Soroska ako najvacsia bodova zavada na trase Kosice-Bratislava. Ak by bola dnes hotova, dvakrat viac tranzitu pouziva juznu trasu.

Obchvat Kosic neporiesi skoro nic, kedze drviva vacsina dopravy ma zdroj/ciel v KE, takze ten obchvat bude dost prazdny.

Som ale optimista, ze v tomto programovom obdobi sa minimalne rozostavaju obe.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 21:47
od Vlados
Z obchvatu Košíce je dôležitý len úsek Haniska-Ľudvíkov dvor. Namiesto obchvatu KE by bol osoznejší uvedený úsek + obchvat Košickej Novej Vsi a R2 Včeláre - Šaca.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 09:27
od vladik67
Vlados pekne ironicky si zhrnul tie najdôležitekjsie úseky v okoli Ke a smer RV.

A čo sa týka na devila, nedá sa odpovedať k stavu ciest od ZV po KE ako tým, že v počiatočnom úseku od ZV po LC je intenzita presunutá z Krupiny po R2 na LC a šup na maďarske dialnice a tak sa nečuduj, že presun dopravy zhoršil plynulosť a rýchlosť. Každy rozmýšľa tým spôsobom trochu spomalím ale mám menej km potom prídem na kúsok kvalitnej cesty a zase vydržím asom v cieli. Ešte doplnok k tomu, že dokonca viacsa ničia cesty, ktoré boli vystavané za prvej republiky nie pre takú intenzitu ale pre hmotnosť vozidiel. O tom je celé. Predtým sa preháňali tatrovky najviac 11-tonové a o kamionoch nebolo chýru, to si môže overiť aj na mostoch, ktoré sa stále prerábaju na vyššiu zaťaženosť.
Čiže len kvalitné a bezpečné cesty pomôžu hoci len v polprofilove ale MUK v úplne sso štvorkilometrovym plným profilom (2+2). Každá nová kvalitná cesta zvyšuje intenzitu či už v okoli vačších miest tak aj v obciach, ktoré su na trase týchto miest.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 11:53
od i15
DrX napísal:Jednoznacne Soroska ako najvacsia bodova zavada na trase Kosice-Bratislava. Ak by bola dnes hotova, dvakrat viac tranzitu pouziva juznu trasu.

Obchvat Kosic neporiesi skoro nic, kedze drviva vacsina dopravy ma zdroj/ciel v KE, takze ten obchvat bude dost prazdny.

Som ale optimista, ze v tomto programovom obdobi sa minimalne rozostavaju obe.


obchvat bude určite plnší ako Soroška a nehody na VSSke oberajú ľudí o čas viac, ako nehody na Soroške

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 12:12
od bodrik
Obchat KE je dôležitý nielen pre R2, ale aj pre D1 a najmä pre R4, ako tranzitná trasa S-J.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 13:46
od DrX
S nehodami pri VSSke obchvat Kosic nespravi nic, lebo tam dominuje vnutromestska premavka a tak bude obchvat rovnako preplneny. Cize, dnes za tie peniaze by bolo lepsie vylepsit cely ten privadzac cez Kosice, aby boli vsade 4 pruhy, mimourovnove krizovatky, a ziadne prechody pre chodcov a pod. Cize, dorobit ho na plnohodnotnu mestsku RC. Podobne, ak by sa ako RC poriesila cela vypadovka od VSS az po napojenie na R4, tak to realne pomoze aj Kosicanom aj tranzitu. Jedine, co z obchvatu treba, je (ako tu niekto napisal), napojenie R4 na Ludvikov Dvor a obchvat Sace. Obchvat Sace sa ale samozreme ani neplanuje robit.

Co sa tyka D1, tak neviem ako obchvat pomoze, ked nie je jej sucastou. S R4 pomoct treba, ale ten tranzit sa nateraz da krasne vyriesit, ak by sa dorobila realna RC cez Barcu, lebo proste az tak vela ho nie je.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 20:43
od Vlados
Mala by sa zrušiť odbočka do/z Barce a rozšíriť Nižné Kapustníky nad žel. traťou (4+4 na úseku 400m). Miesta je tam viac ako dosť.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2016 23:05
od devil
obchvat bude určite plnší ako Soroška a nehody na VSSke oberajú ľudí o čas viac, ako nehody na Soroške


vidim to podobne ako pri D4 alebo este menej vyznamnu pomoc mestu lebo tranzit je asi mensi ako cez BA. aj tak si myslim ze radsej mat kvalitne 2 pruhy pre 6.000 aut ako 2x2 a dalsich 2x2 pre 30.000 aut.

A čo sa týka na devila, nedá sa odpovedať k stavu ciest od ZV po KE ako tým, že v počiatočnom úseku od ZV po LC je intenzita presunutá z Krupiny po R2 na LC a šup na maďarske dialnice a tak sa nečuduj, že presun dopravy zhoršil plynulosť a rýchlosť.


a tou uz z akeho dovodu ? scitania nic take neukazuju je to odhadom 40-50 km navyse do BP.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2016 10:26
od Sentilj
Ani mne ten dovod presunu zo ZV-Sahy na ZV-LC nesedi, kamiony aj tak idu vzdy po najkratsej trase resp. s najnizsim polplatkom za myto

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2016 08:19
od marian vančo
Osobne preferujem výstavbu obchvatov miest a obcí. Myslím, že prejazdom miest a obcí sa stráca najviac času a je tam najväčšie riziko kolízie či už s chodcami, cyklistami a autami. čo sa týka R2 tak jednoznačne obchvat Lovinobane, RS a Bátky. Južný obchvat KE taktiež považujem za prioritu predovšetkým na koridor cez R4 do H. Myslím, že najmenej potrebný je úsek Tornaľa-RV a Moldava-KE...

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2016 21:34
od Ister
Podla mna sa bude stavat podla toho ako dopadnu teraz rozbehnute tendre, peniaze su na ne vyclenene podla predbeznej statnej exprertizy a ked sa to ( dufam ) vysutazi lacnejsie tak ostanu peniaze aj na tento usek.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2016 12:26
od MVO
Tiez si to myslim. Najma preto, ze medzi prioritami novej vlady je rychlejsie dokoncenie R2 (mimo ineho).

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2016 12:35
od Andrej
Rýchlejšie dokončenie R2 môže znamenať aj dokončenie ZV-Pstruša, 1 úsek medzi TN a BN a obchvat KE.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2016 20:14
od yo3hi
D1 Budimír-Bidovce s R2 K. Olsany- Šaca by neskutocne pomohol Košiciam a trosku nesúhlasím ale šaca az Zvolen nieje az tak potrebný je mega potrebný úsek , neskutocne sa to tam nahustilo odkedy poopravovali cesty

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2016 21:23
od vladik67
yo3hi len nepíš, že intenzita, lebo aj KS, RV, RS a LC majú právo na kvalitné cesty hoci aj v polprofile. A ta intenzita sa zvýši, keďže je tu lacná pracovná sila a nebudú musieť ľudia cestovať do BA alebo aktuálne do NI nieto až do zahraničia. Potom nebude potrebných ani Rumunov a iných cudzincov s lacnou pracovnou silou, lebo aj tu žiju starší ľudia a niekto sa o nich musí starať ale aj ochranovať pred podvodníkmi a neprispôsobilými občanmi. (Ale aj voliči).

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2016 22:39
od Vlados
vladik67, možno si nesprávne pochopil yo3hi-ho, aj keď nemám istotu či je to pochopiteľné... že aj obchvaty Košíc aj R2 po Zvolen sú potrebné.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2016 10:09
od devil
Rýchlejšie dokončenie R2 môže znamenať aj dokončenie ZV-Pstruša, 1 úsek medzi TN a BN a obchvat KE.


presne toto ma napadlo. na Sk nie je problem odprezentovat ako uspech hocico.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2016 15:42
od DrX
V optimistickej verzii riaditela NDS sa Soroska (teda Roznava - Jablonov n/T) moze zacat v r. 2018. Kiez by... viewtopic.php?f=35&t=21471&p=181582#p181582

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2016 13:02
od okorec
Z článku vyplýva, že obchvat KE má vyššiu prioritu, čo osobne pokladám za správne a to by musel mať Kažimír bezodný mešec niekde schovaný, aby Soroška išla do výstavby 2018.

Nie je na Soroške reálna nejaká "jednoduchá" preložka s obyčajným cestným tunelom? Bez nejakých výhľadov na preklasifikovanie na R2, žiadny luxus, len to čo naozaj treba. SSC by sa mohla ukázať, že sú kompetentní a tým, že by vytrhli NDS a politikom tŕň z päty, tak by mohli dostať aj potrebné groše z rozpočtu na to, čo do budúcna by bolo len pozitívne, ak by akcia dobre dopadla. Možno by im potom zvýšili do budúcna rozpočet aj na iné preložky jednotiek.

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2016 13:27
od Sentilj
SSC ktoré patlá Prešov už vyše dekády a nevie udržiavať ani existujúcu sieť? Ako nápad je to dobrý, ale nie v SR podmienkach.

Veruže Chorvátom závidím tie cestné tunely tam, kde sa D/R-profil neuživí intenzitou.
Takéto light verzie tunelov by pasovali na Sorošku, spojenie Turiec-Horná Nitra (namiesto R2 Sklené), Biela Hora medzi TT - SE, mestské tunely v BA z Jarošovej popod stanicu, v KE namiesto obchvatu Košickej Novej Vsi.