Stránka 20 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 22:00
od DrX
Vlados asi jazdi vzdy len jednym smerom :-). Rovnako ASI vie len pisat, ale nie citat :-)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 22:12
od Vlados
áno, vždy jeden deň len jedným smerom :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 06:37
od i15
Soroška je bodová závada s obmedzeniami na 60-40 kmh a občas sa jazdí aj menej, takže treba tunel. Ale akosi o nej prestal Érsek hovoriť, takže asi vypadla z priorít

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 07:32
od fh
Ako povedal klasik: kým nie sú hodinové zápchy,tak je to luxusne poriešená cesta a nič tam stavať netreba 8)
Irónia samozrejme pre tých jednoduchších :D
Myslím že o Soroške sa rozhodne keď bude jasné či bude možné ešte čerpať ďalšie peniaze, teraz to jasné ešte nie je. Porom to pôjde rýchlo.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 09:46
od Hank
Penazi je vsade dost, len sa na hovno prerozdeluju.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 12:02
od devil
Vidím, že niekto pozná Sorošku tak maximálne z mapy. Dolu kopcom tam žiadne NA nejde 20tkou. Obiehať NA idúce 20tkou hore kopcom nemôže spôsobiť koniec na dne rokliny. Ešte aj tá nebezpečná zákruta je na klesaní.


to nie ale isiel som za NA 40-kou dole kopcom AJ na RV AJ na KE strane. KE strana sice nema serpentiny zato cesta je uzsia a predbiehat sa neda ak je niekomu zivot mily. ten kamion co pred par rokmi posteklil plyn pred zakrutou kde zacina klesanie naozaj skoncil v rokline a cesta bola uzavreta, takze DrX ma pravdu, je to len o peniazoch priprava bola rozbehnuta lebo sa pocitalo s fondami.

Soroška pre OA nie je oproti napr. úseku RS-Figa ŽIADNY problém. Ešte aj Krásnohorské Podhradie má väčší "problém" ako Soroška nakoľko je to úsek cez obec... nakoľko sa jedná o jeden stavebný úsek tak budú vyriešené spoločne.


je to zarovnako. za RS mas dve dediny ale mas aspon jednu rovinu na predbiehanie ovela prehladnejsiu ako hore na planine sorosky.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 12:16
od Vlados
cez Sorošku vedie slušná cesta prvej triedy. v úseku RS-Figa to miestami nevyzerá ani na trojku. ak máš úzku cestu a poprepadávanú krajnicu tak máš problém bezpečne obednúť NA - nikdy nevieš kedy sa presunie do stredu a ty potom musíš za krajnicu.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 13:30
od jarino
Na Sorošku peniaze neboli, nie sú ale možno budú... Na rýchlostné cesty máme zatiaľ 225 miliónov eur: https://www.opii.gov.sk/informacie/cesty
A to NDS uvádza, že má na Zvolen,východ - Pstruša schválených 32 miliónov eur z OPII. Na stránke OPII tento projekt nie je, ale určite musí byť zmluva o poskytnutí peňazí na výstavbu, čo som ešte nepozeral. Stránke NDS ťažko veriť, ale už upravili že na Višňové z OPD išlo 17 miliónov eur a na D1okolo RK necelých 20 miliónov eur(t.j. viac peňazí bude treba teraz na tieto projekty z OPII prípadne ŠR).
Čomu na stránke NDS sa dá oveľa viac veriť je ale ten obrázok: https://ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb
Ak si dobre pamätám, bude to pár strán dozadu v tomto vlákne, tento rok má byť dodaná DSP. Myslím, že je teda nepravdepodobná výstavba do 2020. Tak načo by Érsek o výstavbe hovoril... Érsek môže ovplyvniť hlavne prípravu na R2 a dúfam, že aj to tak bude, hlavne spomínaná Bátka - Figa. Stavať hrozí jedine obchvat KE a Mýtna - Lovinobaňa.
Istí ľudia píšu, že Višňové nie je potrebné. A pritom rýchlosť kde nie je 2+1 je tiež tak 50 km/h a predbiehal by tam iba blázon. To je len podpichnutie, ale podľa toho Soroška nie je potrebná.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 13:54
od DrX
Soroska bola standardne v zasobniku pre OPII. Rozoberalo sa to tu podrobne tak okolo roku 2015. Cize ak by bola prioritou, kludne do roku 2020 ju mozu rozostavat.

A co sa tyka Visnoveho, nikto nehovori, ze sa tam nema robit nic. Otazka je, preco sa stavia megalomansky 8-kilometrovy tunel, miesto rozsirenia existujucej cesty na 4-prudovu Rku, resp. maximalne tak kratkeho tunela pozdlz zeleznicneho, ktory by poriesil meander za zlomok ceny (a naviac, by to poriesilo aj priamo napojenie ZA resp. pomohlo spojeniu sever-vychod, co aktualny megatunel nijak neriesi). Ale mam rad ludi Vladosovho formatu, ktori zjavne vedia pisat, ale citat uz nie - takze mne pripisuju tvrdenia, ktore som nikdy nepovedal.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 14:57
od devil
na RC je ta suma od zaciatku rezervovana na R2 saca-kosicke olsany. zvolen, vychod - pstrusa pokial viem nebol fazovany projekt ale cely isiel este zo starych fondov.

visnove nemuselo byt, mohol byt SO ZA s ovela kratsim tunelom. nie nahodou sa zeleznica stavala tak ako stavala a to takym tempom o ktorom dnes mozeme snivat. argumenty ze SO by isiel v blizkosti obci ktore by ohrozoval su uplne vagne, to potom by nemohla byt RC cez BB ani dialnica cez BA ci PB. soroska je narodny park a dost velky kopec. tunel sa uz skratil a staci jedna rura. to povazujem za adekvatne ustupky.

Vlados, naozaj mas zaujimave videnie. ja ale nevidim rozdiel npr. v sirke cesty.

https://www.google.sk/maps/@48.5995296, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@48.3920318, ... 312!8i6656

akurat soroska sa asfaltovala a batka-figa nie. potom opticky to moze vyzerat ze soroska je lepsia cesta. RV-jablonov 17 km za 14/15 min cize priemerka okolo 70km/h, zacharovce-figa 15 km za 12/13 min. cize priemerka okolo 70 km/h.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 15:01
od albiman85
Vlados napísal:cez Sorošku vedie slušná cesta prvej triedy. v úseku RS-Figa to miestami nevyzerá ani na trojku. ak máš úzku cestu a poprepadávanú krajnicu tak máš problém bezpečne obednúť NA - nikdy nevieš kedy sa presunie do stredu a ty potom musíš za krajnicu.


Podla mna usek RS-Figa neni horsi ako Soroska :) Su na tom rovnako zle. Zhodneme sa, ze obidva useky su potrebne. Rozdiel je len v tom, ze Ozdany-Figa je lacnejsi ale na druhej strane Soroska viac rozpracovana. Dufam, ze sa coskoro zacnu stavat obidva...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 15:20
od stanley
devil napísal:na RC je ta suma od zaciatku rezervovana na R2 saca-kosicke olsany. zvolen, vychod - pstrusa pokial viem nebol fazovany projekt ale cely isiel este zo starych fondov.

visnove nemuselo byt, mohol byt SO ZA s ovela kratsim tunelom. nie nahodou sa zeleznica stavala tak ako stavala a to takym tempom o ktorom dnes mozeme snivat. argumenty ze SO by isiel v blizkosti obci ktore by ohrozoval su uplne vagne, to potom by nemohla byt RC cez BB ani dialnica cez BA ci PB. soroska je narodny park a dost velky kopec. tunel sa uz skratil a staci jedna rura. to povazujem za adekvatne ustupky.

Vlados, naozaj mas zaujimave videnie. ja ale nevidim rozdiel npr. v sirke cesty.

https://www.google.sk/maps/@48.5995296, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@48.3920318, ... 312!8i6656

akurat soroska sa asfaltovala a batka-figa nie. potom opticky to moze vyzerat ze soroska je lepsia cesta. RV-jablonov 17 km za 14/15 min cize priemerka okolo 70km/h, zacharovce-figa 15 km za 12/13 min. cize priemerka okolo 70 km/h.


kde mas info ze soroska bude len 1 rura ty rura.. soroska bude riadny dvojrurovy klasicky tunel ako napr visnove ,este aj branisko idu rozsirovat o dalsiu ruru, pochybujem zeby spravili tu istu chybu aj pri soroske co pri branisku...

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 15:28
od devil
nemam info len si myslim ze jedna rura staci. poziadavka 2 rur je tusim 20.000 aut denne. to na soroske nie je a dlhodobo nebude. ja poznam jediny tunel kde sa toto prekracovalo prakticky od spustenia a to je sitina v BA.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 16:47
od pohodak
Neviem preco by 1 rura braniska bola chyba ked ani 15 rokov po otvoreni nie je jej kapacita prekrocena...1 rura pod soroskou bude takisto v pohode stacit...btw rozsirenie braniska je v nedohladne a je to uplne ok

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 17:38
od stanley
soroska bude dvojrurovy tunel je to uz cierne na bielom ,schvalene najdite si dokazy, aj na nds sa to pise aj ostatne zdroje to tak uvadzaju, za prve, za druhe branisko v kratkej dobe zacnu (do r.2020) s vystavbou druhej rury, hawk bodka. tu nie je o com diskutovat ,toto su fakty

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 18:10
od atlan
Fakt je ten ze ani na jedno niesu peniaze.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 18:23
od DrX
Tiez viem tak, ze uz je rozhodnute, ze Soroska bude 2ruorova.
A tiez viem, ze na Branisku sa druha rura nezacne riesit skor ako 2030.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 21:20
od pohodak
O tom sa mozeme bavit ked sa vyhlasi tender...a myslim ze za cenu druhej rury sorosky sa moze postavit hocaky usek R2 a bude to mat vacsi uzitok...

A hej, druha rura braniska ak sa zacne tendrovat 2025 bude ok

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 09:32
od Vceliak
pohodak napísal:ze za cenu druhej rury sorosky sa moze postavit hocaky usek R2

Nemôže. Zo štúdie realizovateľnosti vyšiel rozdiel v jednorúrovej "sorošky" vs. dvojrúrovej rozdiel v katalóvej cene 10 %. Problém s tunelmi je ten, že kvôli únikovým cestám sa vždy musia raziť dve rúry, otázka je v akom priereze, a či do nich pustíme aj autá.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 11:05
od pohodak
A teraz sa skus zamysliet ci je realne aby si postavil jednu ruru plus unikovu stolnu za trepnem 200mega a jednu ruru plus unikovu stolnu plus druhu ruru za 220

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 11:29
od DrX
No, nie som na toto odbornik, ale fakt si myslim, ze je to druhorady problem. Zasadne je, aby sa spravilo politicke rozhodnutie, ze sa ide stavat, a ze sa na to vyclenuju peniaze.

No ale k tvojim poctom: pointa je praveze ta, ze ked mas 2 rury, tak uz unikovu nestavias, lebo stale druha rura sa da pouzit ako unikova pre prvu. Capisti?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 11:31
od Vceliak
pohodak napísal: sa skus zamysliet

Nemusím. niekto to už prepočítaval. Ale ty si skús spomenúť, ako sa niekoľkokrát prerábal projekt Braniska (vraj kvôli bezpečnosti) po požiari v Kaprune. Od vtedy sa datuje, že jednorúrové dlhé diaľničné tunely sú ekonomicky nezmysel.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 12:00
od Vlados
Ono to s tými rúrami pri porovnávaní príliš zjednodušujete. Ak sa bude staviať "jedno"rúrový tunel s uníkovou tak potom treba hlavnú rúru ešte deliť na dopravný priestor a na 1-2 vzduchotechnické kanály. Ono sa môže stať že tá jedna rúra musí mať väčší "priemer" ako by mala rúra v dvojrúrovom riešení, t.j. výrub bude väčší.

R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 18:16
od Jano1
stanley napísal:..........................................................

Ak tu je niekto, kto sa myli, tak si to ty. Soroska sa oddaluje pre nizke intenzity dopravy, intenzita menej ako 6000 v./24h sa rozdeli do tunela a cast ostane na starej ceste. Aka bude intenzita v tuneli? Soroska nie je taka zla cesta ako Branisko, cize vacsi podiel zostane na starej ceste. Z tych 5792 v./24 v roku 2015, pojde aspon 5000 do tunela? Je dost mozne, ze nie.

Usek I/16, ktory ma by nahradil usek RC sa jazdi v sucasnosti 18 km za 14 min, cize 77 km/h, teda cesta tam asi zla nebude.

https://www.google.sk/maps/dir/48.6422077,20.5305522/48.5961272,20.7068692/@48.6164822,20.602838,12.5z/data=!4m2!4m1!3e0

Plny profil, ked tam nie je v sucasnosti ani 6000 v./24h? Potom z toho vylezie nieco take, ako je R4 s 3272 v./24h na plnom profile.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2017 18:50
od Yoggy52
nemyslim, ze porovnavat plny profil na rovine a plnoprofilovy tunel je spravne, kedze naklady tam budu niekolko nasobne vyssie...