Stránka 27 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 14:37
od devil
branisko s priemerom 12.400 ani zdaleka nie je na hranici svojich moznosti....tak ako v skole na skuske sa najskor urobi lahsia cast ulohy a potom ak je cas tak tazsia. cize stavat sorosku na plny profil s tym ze zacharovce-figa ostane sucasna cesta stavana povodne pre konske vozy by bolo mudre :?:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 15:54
od Jano1
aquila napísal:za prve, pri tuneloch som _vzdy_ obhajoval plny profil. dokonca aj pri horelici, a nezmyselnom useku do polska.

Daj link na kde si ziadal/podporoval vystavbu tunela Horelica alebo tunela Polana hned na plny profil.

aquila napísal:za druhe , ak si si nevsimol pisem, ze radsej nech sa stavaju zatial ine useky ako prelozky jedniciek v trase R2, ako tu stavat polovicny profile. zase si vyberas co ti vyhovuje.


Klames!!! Jasne si napisal:
aquila napísal:toto nech stavaju v plnom profile
Len jasna poziadavka stavat v plnom profile pre 5 tisic aut/24h.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 18:33
od aquila
1) v principe som vzdy podporoval plny profil tunelov, jedno kde, aj na tom superzbytocnom useku do polskych lesov s intenzitami oklo 2 tisic, kde za tu vytendrovanu cenu mal byt postaveny plny profil aj s R5

2) skus si to precitat este raz a bez peny na ustach :) ano som za to aby sa tento usek staval v plnom profile,ALE nech sa najprv postavia ine useky na R2, kde to vyjde lacnejsie a potom bude vacsi zmysel stavat rovno plny profil sorosky.

ale ked sme uz pri tom, ked mozeme vyplieskat pol miliardy na usek s intenzitami 2 tisic, tak preco nestavat plny profil na useku kde su 5 tisicove intenzity ? :)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 22:27
od medima
Branisko by malo ma uz tiez davno druhu trubičku.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 22:57
od ELZ
Technicka otazka - da sa prevadzkovat polprofil tunela a zaroven kusok vedla strielat druha rura?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 00:02
od Vceliak
medima napísal:Branisko by malo ma uz tiez davno druhu trubičku.

Myslíš tretiu, dve už sú.
ELZ napísal:da sa prevadzkovat polprofil tunela a zaroven kusok vedla strielat druha rura?

Polprofil znamená dve rúry, rozšírenie na plný profil znamená "vystrieľať" tretiu, pričom platí, že počas odstrelov je tunel uzavretý.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 06:53
od expwy
ELZ napísal:Technicka otazka - da sa prevadzkovat polprofil tunela a zaroven kusok vedla strielat druha rura?

Samozrejme že sa to dá, Rakúšania takto zdvojrúrujú všetky diaľničné tunely. Vieš si predstaviť, že by kvôli tomu odstavili premávku na hlavných diaľničných ťahoch? Dali si záväzok do roku 2019 zdvojrúrovať všetky diaľničné tunely. To len u nás je všetko problém a všetkým sa straší.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 07:11
od aquila
hlavne im tiez doslo, ze polprofil v tuneli je kontrapruktivny ..

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 11:01
od expwy
Jasne, v tuneloch nad 500 m na diaľnici určite, tam má prednosť bezpečná prevádzka pred intenzitami. Koniec koncov aj prevádzkové náklady sú v podstate nižšie ako pri dlhom tunely s obojsmernou premávkou (vetranie + komín, technologické vybavenie a pod.).

Niečo k Rakúsku
http://www.asfinag.at/verkehrssicherhei ... icherheit/
http://www.asfinag.at/verkehrssicherhei ... uprojekte/

My sme oproti tomu úplne smiešni a ideme budovať tunel Soroška, ktorý vlastne ani nepotrebujeme, a nech to stojí za to, tak na polovičný profil. Lebo však nech sa na R2 niečo aspoň robí. Vyplieskame za to 300 mil. € pre istotu a bezpečnú premávku ho prepcháme zbytočnými a predraženými technológiami. Predpokladám že technologické lobby tam bude pretláčať aj drahý samozchášací systém. Čo na tom, že je to zbytočné a dokonca do takýchto tunelov nevhodné, najmä že fičí biznis.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 13:30
od rastislav5
Pozrime sa, co hovoria data zo scitani na Soroske (00560):
2000: 4662 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... ta_big.gif
2005: 6361 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... vuc_ke.pdf
2010: 6006 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... e_2010.pdf
2015: 5792 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... e_2015.pdf

Exponencialna trendova ciara metodou najmensich stvorcov pretina hodnotu 10.000 vozidiel v roku 2055 (t.j. o 38 rokov), ak by sme pouzili iba krajne body (2000 a 2015), tak v roku 2052 (t.j. o 35 rokov). Jasne, data nemusia byt presne a mohla sa menit metodika, (bohuzial je to asi najpresnejsie, co mame) a v buducnosti moze doprava rast rychlejsie (ale mozno aj pomalsie po dokonceni D1 a dialnice cez Madarsko), na druhej strane nie cela doprava sa presunie do tunela, takze dosiahnutie 10.000 aut znamena cakat na dvojrurovy tunel este desiatky rokov.

Keby sa intenzity v sucasnosti aspon blizili k 10.000, tak nepoviem ani slovo, ale mne to skor pripomina situaciu s tunelom Laerdal, kde ovela bohatsie Norsko postavilo najdlhsi cestny tunel sveta (50 krat dlhsi ako 500 metrov a 5 krat dlhsi ako Soroska) jednorurovy.

Pre mna jednorurovy tunel predstavuje kompromis medzi plnohodnotnym tunelom, na ktory vsak absolutne nie su intenzity a odkladom o desiatky rokov. Kompromis nie je idealny, mozno krajne riesenia maju spolu viac priaznivcov, ale predstavuje impulz pre region, ktoremu treba pomoct, Roznava je okres s tretou najvyssou nezamestnanostou, 7 krat vyssou ako najlepsi okres Piestany.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 13:54
od jarino
Vidím otázne, či zrovna Soroška okresu Rožňava nejako pomôže.

Vceliak napísal:
jarino napísal:Pre koho? Kto by to zaplatil?

Ten istý, ako ako ten, čo platí D3 do Poľska.

Zbytočnosť do Poľska preplatí s privretými očami zo značnej časti Brusel. Na toto teraz nie sú ani intenzity a ani neviem o nejakej ochote Bruselu zrovna tento projekt podporiť. Jasné, môže sa rátať so stavbou v plnom profile, ale dlho sa bude čakať, či sa nájdu financie, čiže bude o zhode náhod ako pri zbytočnostiach na Kysuciach a efektivita vynaložených financií bude pokrivkávať.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 14:01
od mireceq
rastislav5 napísal:Pozrime sa, co hovoria data zo scitani na Soroske (00560)


Ale podla tych cisiel za poslednych 10 rokov intenzity stabilne klesaju ... 6361 -> 6006 -> 5792

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 15:57
od Yoggy52
Momentalne najlepsie riesenie mi pride upravit cestu prvej triedy na lepsie paramatre (to iste by stacilo aj na Donovaloch) a budovat suvisle useky R2 a ked dojdu k Soroske, tak dat definitvne rozhodnutie, to bude asi rok 2030? vtedy sa uvidi ci to ma zmysel alebo nie. Radsej by som tie peniaze videl vyuzite na dolezitejsie useky ako napr. obchvat Kosic (pokial sa bavime o R2) a mimo R2 je strasne vela moznosti(zoradene podla mojich preferencii):

1. Rozsirenie Pristavneho Mosta - toto by mala byt uplna priorita!
2. Dokoncenie D3
3. Turany - Hubova
4. Rozsirenie D1 BA - TT
5. Rozsirenie R1 TT - Sered
.
.
.
.
xxx. Soroska

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 16:22
od expwy
Výborne Yoggy52. Presne takto by sa malo v ideálnom prípade pokračovať.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 18:29
od fh
Keby sa politika nemiešala s výstavbou infraštruktúry tak sa stavia ako píše Yoggy 52 :idea: 8)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 19:11
od Vlados
Ide len o peniaze na strane týchto čo profitujú, zabezpečujú si trvalú udržatenosť (príjmov). Je im jedno koho na to použíjú.
Ak sme už pri Prístavnom moste. Prečo riešime veľkú úpravu najväčšej diaľničnej križovatky pred rozšírením mosta?
V zozname mi chýba most Lafranconi, ktorý mal byť už dávno "administratívne" rozšírený na 3+3 a doteraz sa ralizovala úprava na 3+2. Po dokončení D4 bude na tom horšie ako Prístavný.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 20:27
od DrX
fh napísal:Keby sa politika nemiešala s výstavbou infraštruktúry tak sa stavia ako píše Yoggy 52 :idea: 8)


Presne naopak, keby sa politika nemiesala do vystavby, tak tie intenzity pozdlz R2 nikdy take nie su, a neni tam ani 25% nezamestnanost. Porovnajte si ake boli intenzity na Soroske a Branisku v roku vzniku *** blavastanu v 1993. Od vtedy sa 25 rokov tlacia peniaze v miliardach na D1 a D3 a R1, a prakticky nic na R2 KE-ZV. Vysledok: intenzity, ekonomika, zamestnanost pozdlz naokolo-blizsie rastie, pozdlz R2KE-ZV stagnuje. Cize presne ked v zobrackom state niektory region politicky odpisu (ako spravili v 90-tych rokoch Meciar+Slota s juhom BB a zapadom KE kraja) a niektory protezuju (Povazie + dnes aj PO kraj), tak takto to dopadne. Preto sa pozdlz R2 teraz musi investovat aspon toto, co je nepatrne minimum v porovnani s tym, co uz zozrala D1 a D3, aby sa aspon zastavil jeho upadok. A ked bude tolko postavene co na D1 ZA-PO, tak potom mozeme porovnavat intenzity a na zaklade toho urcovat, kde investovat dalej. Ale, samozrejme, to pachovsky darmozraci, ktori chcu len megalomanske tunely do svojich garazi, nepripustia. Tak uvidime, ci to Ersek ustoji.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 20:40
od nevo83
DrX zobral si mi to z ust.. Staci si zobrat mapu D/R a dojdeme ze KE kraj ostava najzanedbanejsi.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2017 23:02
od Yoggy52
Vidim, ze dost ludi sa tu nevie odosobnit... To ze ma KSK najmenej dialnic je uplne nepodstatne, staviat by sa malo tam, kde je dopyt a dopyt momentalne po Soroske nie je. Podla vasej logiky by sme mali uprednostnit plno profilovy tunel pre intenzitu asi 3.000-5.000(odhad), namiesto toho aby sme investovali do mosta, ktory je najvytazenejsi(cez 100.000) na slovensku a parametrami uplne nedostacujuci, kvoli ktoremu slovensko riadne straca na HDP, len aby ste si mohli honkat ego, ze konecne sa nieco v KSK postavilo, takto to bohuzial v normalnej krajine nefunguje.

Vies preco je tam vysoka nezamestnanost? Pretoze je tam nulova mobilita, ked dokazu ludia cestovat z BJ/SK/VT do PO kazdy den bez D alebo RC(!! velmi dolezite), tak nevidim dovod preco by niekto nemohol dochadzat z Roznavy do Kosic, zatial bez RC. Lebo ked bude R2, tak ho to donuti zdvihnut rit a najst si konecne pracu? :lol: Uz tu davno nie je Socializmus, kto chce pracovat, tak pracu si najde a necaka kym praca pride za nim. To ze si pracu najde daleko od domova, tak holt Kapitalizmus. A koho nebavi cestovat, nech sa za pracou prestahuje. Momentalne je doba GLOBALNA, tak uz zdvihnite zadky a nevyhovarajte sa na to, ze vo vasom regione nie je praca, zacnite s tym nieco robit. Pokial sa ludia dokazu prestahovat z UK/USA do AU, tak neverim, ze sa niekto nedokaze prestahovat z RS/LC atd. 50km dalej, kde ta praca je.

Takze, dopyt = cesty.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 08:49
od lučencan
len taka mala otazocka pre pana ekonoma ked sa vsetci prestahuju za pracou kto bude zit opustených mestach ci budu mesta duchov ??
PS: ved obrovske mnozstva ludi su vonku chodia pracovat doCeska Rakuska Svajciarska ci si myslis ze vsetci sedia doma?!!!

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 09:08
od fh
Na trase R2 stačilo stavať obchvaty a a kvalitné cesty a tam kde by rástli intenzity pridať stvorpruh a dávno by bola poriešená ale to by toho nemohli vstupovať politici ako posledne Bugar s Ersekom. Ostatné sú len kanálové výšplechy zakomplexovaného magora čo si svoje choré myšlienky vylieva kade tade.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 09:18
od Vceliak
Yoggy52 napísal:by sme mali uprednostnit plno profilovy tunel pre intenzitu asi 3.000-5.000(odhad), namiesto toho aby sme investovali do mosta, ktory je najvytazenejsi(cez 100.000)

Áno, presne tak by sme mali urobiť! Dôvod, presne na to sú určene eurofondy - na znižovanie regionálnych rozdielov. Stačí, ak na tom novom moste, ktorý odľahči ten so 100 tis. intenzitami si začne koncesionár vyberať mýto, (aby si splatil investíciu), hneď sa problém s vyťaženosťou vyrieši. Na zaostalom území sme povinný použiť prostriedky na to určené!

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 09:36
od i15
Yoggy52 napísal:
Vies preco je tam vysoka nezamestnanost? Pretoze je tam nulova mobilita, ked dokazu ludia cestovat z BJ/SK/VT do PO kazdy den bez D alebo RC(!! velmi dolezite), tak nevidim dovod preco by niekto nemohol dochadzat z Roznavy do Kosic, zatial bez RC.


Možno preto, že BJ-PO je 40 minút a RV-KE je hodina. A nie každý má 100 koňové auto a nie každý sa narodil s volantom v ruke. Cesta RV-KE je totiž oveľa stresujúcejšia, jazdí sa rýchlejšie a je tu viac kamiónov. Vyriešenie Sorošky by mohlo zvýšiť ochotu ľudí z RV dochádzať za prácou.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 12:02
od nevo83
Yoggi
To ze ma KSK najmenej dialnic je uplne nepodstatne, staviat by sa malo tam, kde je dopyt -- ale je pretoze potrebujes rozvoj, ad2. To akoze za BB urobme mur a stavajme rozsirujme a opravujme len na zapadnom SVK ??? Ako chces dotiahnut investicie do oblasti kt nemaju ani poriadnu cestu ?? Ci moje dane maju ist len na rozvoj do BA

HDP vytvoris hoc kde --- najvacsia sranda ze dokonca aj USS je registrovaný v BA cize uctovne robi cisla v BA kraji.. a takychto firiem z vychodu je plno

Ak sa vsetci prestahuju tak co bude nasledovat ?? - nechame to ukrajincom ci madarom ci ako ??

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2017 09:42
od PK
rastislav5 napísal:Pozrime sa, co hovoria data zo scitani na Soroske (00560):
2000: 4662 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... ta_big.gif
2005: 6361 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... vuc_ke.pdf
2010: 6006 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... e_2010.pdf
2015: 5792 vozidiel http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... e_2015.pdf

Exponencialna trendova ciara metodou najmensich stvorcov pretina hodnotu 10.000 vozidiel v roku 2055 (t.j. o 38 rokov), ak by sme pouzili iba krajne body (2000 a 2015), tak v roku 2052 (t.j. o 35 rokov). Jasne, data nemusia byt presne a mohla sa menit metodika, (bohuzial je to asi najpresnejsie, co mame) a v buducnosti moze doprava rast rychlejsie (ale mozno aj pomalsie po dokonceni D1 a dialnice cez Madarsko), na druhej strane nie cela doprava sa presunie do tunela, takze dosiahnutie 10.000 aut znamena cakat na dvojrurovy tunel este desiatky rokov.

Keby sa intenzity v sucasnosti aspon blizili k 10.000, tak nepoviem ani slovo, ale mne to skor pripomina situaciu s tunelom Laerdal, kde ovela bohatsie Norsko postavilo najdlhsi cestny tunel sveta (50 krat dlhsi ako 500 metrov a 5 krat dlhsi ako Soroska) jednorurovy.

Pre mna jednorurovy tunel predstavuje kompromis medzi plnohodnotnym tunelom, na ktory vsak absolutne nie su intenzity a odkladom o desiatky rokov. Kompromis nie je idealny, mozno krajne riesenia maju spolu viac priaznivcov, ale predstavuje impulz pre region, ktoremu treba pomoct, Roznava je okres s tretou najvyssou nezamestnanostou, 7 krat vyssou ako najlepsi okres Piestany.


Rastislav: linearna projekcia ti nebude fungovat, pozri sa ako to bolo napr. s R1 Pribina o kolko prekrocili realne intenzity odhady. Dnes ma R1 Trnava - Vlckovce o 15.000 aut denne viac ako D1 Trnava - Hlohovec. Toto iste sa ti stane so Soroskou. Ak bude tunel a primerane dokoncena R2 (ostane kusok kratsi ako Donovaly, alebo Certovica) tak sa ti velka cast tranzitu dopravy z celeho vychodneho Slovenska presunie na KE a R1. Skokovo ti tam pribudne tipujem aj do 10.000 aut. Taketo reci prebiehali aj pred vystavbou Pribiny. Dnes o tom nikto nepochybuje, ze plny profil bolo spravne riesenie.