Stránka 32 z 73

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 14:43
od vladik67
Figa Ožďany je väčšia otrava na určitých bodoch a to za Figou, Batka a čo ešte? Lebo na tomto úseku sú aj dlhšie roviny kde sa dá bezpečne predchádzať. Intenzita o nič vyššia ako od RV na KE a to po rovine mimo Sorožky.
Soroška je tiež bod ako Ožďany no v horšom prevedení, lebo je to horský priechod bež možnosti obchádzania tohto bodu nákladnými ale aj osobnými vozidlmi. Keď sa chcú nabaliť zabráň im. Ale nech sa to donekonečna neodkladá, lebo kilometer výstavby výjde nakoniec ako pri Brodne.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 14:49
od DrX
fh napísal:
DrX napísal:.... resp medzi Bratislavou/Trnavou/Nitrou/Zvolenom+B Bystricou a Kosicami/Uzhorodom/Mukacevom (aby sme sa bavili len o aglomeraciach od cca 80000 ludi).
Vceliak napísal:Je to potrebné pre lokálku medzi Košicami a Viedňou, Brnom, Prahou .. :-)


Pri intenzitách okolo 6000 vozidiel je podiel "aglomerácií" ako Mukačevo a Užhorod plus Prahy, Viedne, Brna, Bratislavy aký? A podiel lokálky medzi RV prípadne Tornale, RS a KE aký? Čo je denné dochádzanie za prácou do KE a čo tvorí jazdy týždňovkárov na západ? Ja odhadujem že vedie lokálka.


Lokalka dnes vedie vsade na SK, obzvlast na maximalne predrazenom Povazi az po PO. A ked chces vediet intenzity napr. medzi Ukrajinou a Viednou/Prahou, tak musis ist ratat na madarsku M3, z ktorej by sa ten tranzit rad presunul na SK, pokial by mal lepsiu cestu (co po dokonceni R2 bude, a po dokonceni R2+R7 este viac).
PS: A to uz nehovorim o tom, ze ak by bala hotova R2, tak aj Kosice-Budapest by sa mohlo jazdit cez RS a Salgotarjan, co je len o 24km dlhsie nez cez Miskolc ale vacsina cesty je po Slovensku (resp. ak by bola aj R7, tak by sa prakticky dalo ist po dialnici do BP bez madarskej dialnicnej nalepky cez Balassgyarmat, kedze okolo BP ju netreba).

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 15:03
od vladik67
O výstavbe resp. dokončení R2 už veľmi nechcú počuť poniektorí diskutujúci a vyťahujú maďarskú kartu ako pred voľbami.
A ak budeš spomínať R7, ešte viac budú ťahať maďarskú kartu, hoci od Demandic po Lučenec na lazoch sú zväčša Slováci.
Ale v podstate máš pravdu, len tých s mantrou intenzita neprevsvedčíš.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 15:17
od fh
Takže je to lokálka. A poloskrachovaná Ukrajina to nevytrhne.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 15:23
od expwy
Maďarskú kartu a emócie tu ťaháte vy, niektorí ľudia sa tu snažili vysvetliť nezaujatý pohľad na vec na základe jasných faktov, ale vy to proste nechcete počuť. Chcete to bez ohľadu na akékoľvek argumenty pre svoj vlastný komfort. OK, ja to beriem, ale naozaj tu neťahajme maďarskú kartu a iné pseudoargumenty o fiktívnom tranzite.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 16:19
od devil
Viackrát konštatovali, že sa rozhodujúca pozornosť a investičné prostriedky, projektové kapacity sústredili v posledných dvoch rokoch na prípravu a budovanie ciest na južnom Slovensku. Naproti tomu na severnom sa aj rozbehnuté prípravné práce pri nezačatých úsekoch zastavili.

viewtopic.php?f=35&t=23182

aj toto zavana nejakou kartou, peticnici nespocitali kolko vselijakych kapacit sa sustredilo aj na ich D3. alebo je tu este jedna moznost, vsetko na juh od kysuc je juzne slovensko :wink: ....peticnici samozrejme narazaju na D4/R7 a R2. ich nazor je ze D3 ma byt absolutnou prioritou bez ohladu na cas a peniaze. liaharen najvacsej skodnej na Sk.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 16:32
od DrX
expwy napísal:Maďarskú kartu a emócie tu ťaháte vy, niektorí ľudia sa tu snažili vysvetliť nezaujatý pohľad na vec na základe jasných faktov, ale vy to proste nechcete počuť. Chcete to bez ohľadu na akékoľvek argumenty pre svoj vlastný komfort. OK, ja to beriem, ale naozaj tu neťahajme maďarskú kartu a iné pseudoargumenty o fiktívnom tranzite.


Chces povedat, ze je fikciou, ze existujuci tranzit vychod-zapad Slovensko obchadza, a ze jazdi cez Madarsko a Polsko? Alebo je fikciou, ze najvyssia nezamestnanost a tym padom najviac utlmena priemyselna a ina aktivita je v RS/RV/RA, a teda ze prave tu sa daju ocakavat najvacsie narasty intenzit ak sa pritiahnu investori po dotiahnuti dialnic a tie ekonomicke aktivity sa nastartuju?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 16:44
od devil
no skor ide o to ze velkost tranzitu netreba nadhodnocovat, ani ked sa bavime o R2 ani ked sa bavime o D3, R4 alebo aj D1. z toho co chodi cez madarsko a polsko by sa velka vacsina nikam nepresunula. kosice-b.pest po R2 je tiez tazka fikcia. to si potom radsej nekupia nasu znamku a vystacia si s 2-3 regionalnymi mad. znamkami.

k soroske staci jeden-jediny argument, to ze sa odstrani problem toho nestastneho kopca aj pri poloprofile mozno navzdy. existuju aj horsie kopce ale nie su "E", cize biela hora a pod sa nepocitaju. horsie bolo branisko ktore ma tunel uz vyse 15 rokov. len na D1 sa buduju dalsie 4 dlhe tunely. piaty je pri brodne. kratsie ani nepocitam. takze jeden moze byt aj na juhu. ze expwy :idea:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 17:26
od vladik67
Ak sa niekto povozil medzi Budapešťou a Viedňou, zisti, že sa to už veľmi naplnilo a tu bude priestor pre hľadanie nových trás západ - východ.
Len aby sme kvoli slabému vymáhaniu za neplatenie dialnic neboli prekvapení.
Rzširovanie na trojpruh, ako v Čechách sa už realizuje, nie je tu ani v plienkách.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 17:37
od richie
tam rozsirovanie M1 na trojpruh je v plane .. otazne, kedy bude realizovany .. ale je pravda, ze sucasna kapacita uz je dost na hrane, teda je tu nenulova sanca, ze ked sa zlepsi kapacita/prejazdnost Sorosky + R2/R1, tak sa tam moze presunut zaujimava cast tranzitu .. ale samozrejme, stale su to len spekulacie "co ak" .. no kedze v sucasnosti Soroska aj tak nepusti viac, tak to bez odstranenia tejto zavady (uz jedno akym rieseniem) nikdy nenarastie ..

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2018 17:46
od vladik67
Špekulácie sú dovtedy, kým nestojí cesta a vtedy začne realita. Iné riešenie ako tunel tu neexistuje, alebo by si bol za ďalšiu nekonečnú stavbu ako je Hubová-Turany?

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 00:13
od Vlados
DrX napísal:
expwy napísal:Maďarskú kartu a emócie tu ťaháte vy, niektorí ľudia sa tu snažili vysvetliť nezaujatý pohľad na vec na základe jasných faktov, ale vy to proste nechcete počuť. Chcete to bez ohľadu na akékoľvek argumenty pre svoj vlastný komfort. OK, ja to beriem, ale naozaj tu neťahajme maďarskú kartu a iné pseudoargumenty o fiktívnom tranzite.

Chces povedat, ze je fikciou, ze existujuci tranzit vychod-zapad Slovensko obchadza, a ze jazdi cez Madarsko a Polsko? Alebo je fikciou, ze najvyssia nezamestnanost a tym padom najviac utlmena priemyselna a ina aktivita je v RS/RV/RA, a teda ze prave tu sa daju ocakavat najvacsie narasty intenzit ak sa pritiahnu investori po dotiahnuti dialnic a tie ekonomicke aktivity sa nastartuju?

A čo je na tom zlé, že nás tranzit obchádza? Veď mýto nezarába na cesty a ani nekompenzuje znečiťovanie vzduchu, tak prečo majú slováci dotovať iných business.
X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne. Ešte by si mohol navrhnúť, že môžu denne dochádzať do KE. Keďže to majú oproti Michalovciach už teraz rýchlejšie o pár minút (a kratšie o 10 km), tak im nič nebráni... iba ak platy a nie tak veľa voľných pracovných ponúk.
A k tým rýchlostiam. Na dvojpruhu smerom hore sa často valí 110km/h a od železničného mostu po šikanu 90km/h. Na platine aj 100 a potom dolu okolo max. 60 (keď merajú). Tie priemerné rýchlosti môžu sedieť.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 08:04
od Vceliak
Vlados napísal:X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne

Bolo preukázané, že diaľnice sú nutnou podmienkou hospodárskeho rastu, ale nie postačujúcou.
vladik67 napísal:A k tým rýchlostiam. Na dvojpruhu smerom hore sa často valí 110km/h

Skús sa tam "valiť" keď prší, sneží a do toho ešte fúka alebo je hmla. Vtedy určite všetci platíme pokutu za rýchlosť :-)

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 08:37
od devil
X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne.


to je stokrat opakovana loz od roznych "nestrannych" analytikov. druha loz ktora nadvazuje ze tam kde sa zivotna uroven zdvihla to nebolo kvoli dialniciam.

A čo je na tom zlé, že nás tranzit obchádza? Veď mýto nezarába na cesty a ani nekompenzuje znečiťovanie vzduchu, tak prečo majú slováci dotovať iných business.


snad si nikto nemysli ze kvoli 15 km poloprofilu sa sem zacne valit tranzit z madarska. to ani nahodou. inac tento argument ze tranzit nezaraba je najviac pouzitelny pri D3 alebo pri R4 a via carpatia. :lol:

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 12:25
od vladik67
Včeliak necituj ma, keď to napísal Vlados, buď trošku pravdivý, ak chceš zavádzať.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 12:32
od Vceliak
Sorry, už sa to tu preberalo, je to chyba funkčnosti tejto stránky, ja som ťa necitoval.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 17:37
od Yoggy52
devil napísal:
X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne.


to je stokrat opakovana loz od roznych "nestrannych" analytikov. druha loz ktora nadvazuje ze tam kde sa zivotna uroven zdvihla to nebolo kvoli dialniciam.

A čo je na tom zlé, že nás tranzit obchádza? Veď mýto nezarába na cesty a ani nekompenzuje znečiťovanie vzduchu, tak prečo majú slováci dotovať iných business.


snad si nikto nemysli ze kvoli 15 km poloprofilu sa sem zacne valit tranzit z madarska. to ani nahodou. inac tento argument ze tranzit nezaraba je najviac pouzitelny pri D3 alebo pri R4 a via carpatia. :lol:


lebo ty si nestranny analytik na vsetko a vo vsetkom mas prehlad :D a vies oznacit, kto zavadza a kto nie

Zaloz si radsej spolocnost typu KPMG/Deloitte, urcite budes mat uspech s tvojimi schopnostami a potom ta uz nejake slovensko nebude zaujimat :D

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2018 17:48
od i15
Vlados napísal:A k tým rýchlostiam. Na dvojpruhu smerom hore sa často valí 110km/h a od železničného mostu po šikanu 90km/h. Na platine aj 100 a potom dolu okolo max. 60 (keď merajú). Tie priemerné rýchlosti môžu sedieť.


Máš pravdu, ale maximálne rýchlosti o ničom nehovoria a 110 na trojpruhu ti je *** platné, keď potom na dvojpruhu dobehneš kolónu, ktorá ide 30. Aj cez Strečno sa jazdí 90 vpravo a 110 vľavo, ale tunel sa stavia

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2018 16:47
od devil
orator napísal:Vypisanie tendra sa posuva zrejme kvoli tomu ze nie su vykupene este vsetky pozemky a tie sa musia vykupit za peniaze zo statneho rozpoctu resp. rozpoctu NDS a tym padom nemozu zacat proces stavebneho povolenia (hoci financne krytie z Eurofondov na samotnu stavbu je zabezpecene). Na online mape katasterportalu: https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster/ sledujem uz od zaciatku roka 2017 ako sa postupne vykupovali pozemky a ako kazdy tyzden krasne prechadzali parcely pod Narodnu Dialnicnu Spolocnost a.s. ze som bol presvedceny ze zhruba do konca leta 2017 budu uz vsetky parcely prepisane na NDS. Ale od Jula-Augusta tohto roku sa to zastavilo a takmer sa to nehybe az doteraz a to uz mame december. Podla jednej neoverenej informacie udajne dosli NDS-ke financie alokovane zo statneho rozpoctu na tento rok a preto dalsi vykup pozemkov stoji kedze NDS musela sanovat toho roku vykup pozemkov pri BA pre D4 a narychlo pripravovat privadzac pre D1 Lietavska Lucka kedze inak by D1 pri Ziline koncila v poli. Ako vravim je to neoverena informacia ale vsetko to do seba zapada. Ak k tomu si este pridam vyjadrenie ministra Erseka spred par dni ze planovane vyhlasenie tendrov na R2 Mytna - Lovinobana a severny obchvat Presova I. etapa tohto roku uz sa neuskutocnia tak ako to on chcel tak celu tu financnu situaciu okolo NDS a jej rozpoctu to viac-menej potvrdzuje.


zaujimalo by ma ako sa vykupuju parcely kde nie je zalozeny list vlastnictva :?: kedze na tento usek su takeho malicke parcely fakticky na celej casti od tunela na vychod, na zapadnej casti asi na 2-3 km okolo kr. dlhej luky su pozemky pod Sl. pozemkovym fondom, pri RV su LV konkretnych vlastnikov. samozrejme tunel nepotrebuje vykupovat cize dokopy vykup treba mozno na polovici useku.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2018 19:25
od jarino
Čo pozerám na mape, jedná sa o E-čkové parcely, takže vlastníci tam sú.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2018 14:33
od esteen
Na tomto úseku bude práve náročný a zdĺhavý proces výkupu pozemkov. Odkupovať sa totiž musia stovky malých pozemkov (aj do 10 m2) na ktorých sú evidovaní aj viacerí vlastníci. Pochybujem, že to stihnú tento rok keďže ešte nie je hotová ani DSP.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 08:53
od aquila
takze soroska toto volebne obdobie temer iste pase.. lebo uz ani na marketingove veci to vyslo.

viewtopic.php?f=35&t=23237

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 09:21
od Vlados
župana trápi malý počet km D/RC, čo je fakt ale naviac nerealizácia Sorošky... vôbec sa nezaujímal o pokračovanie D1. skutošný problém je zanedbaná úržba a tá sa spomína skôr okrajovo.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 09:23
od devil
zanedbana udrzba coho ?

takze soroska toto volebne obdobie temer iste pase.. lebo uz ani na marketingove veci to vyslo.


v kazdom pripade treba zacat vykupovat pozemky.

Re: R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2018 09:24
od Vlados
ciest I.-III. triedy (vlastne aj diaľníc ale tých v KE je len odrobinka)