R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 11:44

su tam zvlnene useky, akurat nechapem preco je to problem. kusok 3 pruhu bez mostov, zarezov.

To je myslím presne to čo potrebuje juh Slovenska, je to štvorpruh ale bez odstavného pruhu s vylúčením pomalých vozidiel.


ale odstavny pruh je mantra, najlepsie 2,5m lebo uplne najdolezitejsie je kvoli bezpecnosti odparkovat cele auto na asfalte...nevidis tie masy pokazenych aut ??

Polprofil je cesta kde nestretneš chodca, cyklistu, traktor. Na štvorprúdovej jedničke ich tam môžeš mať preto tam nikto 110-tku neschváli.


radsej budem stretavat taketo nieco na štvorprúdovej jedničke ako dlhu R11,5 a stretavat protiiduce auta vo svojom jazdnom pruhu. ak poloprofil tak bodova zavada ala figa-tornala obchvat mytnej alebo max. krivan-mytna. ak ma byt mytna-tomasovce tak bud klasicka R-ka alebo cesta 2x2 so 110. ako vidis na zabere da sa to.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 24. Júl 2017 11:46

Tu cestu v Madarsku co tu spominate dobre poznam, cudujem sa ze je nej 110 km/h lebo madari maju aj na riadnych RC len 110 km/h a tato ma od RC poriadne daleko. Asfalt sa konci 1 cm za ciarou, doslova, takze polovicny kvazi odstavny pruh je len strk ako u nas na jednotke pri LC po rekonstrukcii a hlavne tam maju zatial asi 4 kruhace na ktorych je 50 km/h! Navyse dost male, ostre so stuplami, takze sa pozabudnes len raz. Takze menit defect na strku a spomalovat na 50 km/h zo 110 km/h kazdych 10 km? To mame v podstate aj teraz, takze nie, dakujem. Ked uz, tak minimalne MUK treba, neviem podla coho to madari vyberali ze striedaju 2-3 MUK s 1-2 kruhacmi!? Obchvat Mytnej ale aspon s Lovinobanou vidim ako dobry start, v najhorsom v polprofile, to musi byt za babku!
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod expwy » 24. Júl 2017 12:19

Polprofil R11,5 v usporiadaní 1+1 je totálna kravina. Je to zbytočne drahá a nebezpečná cesta s minimálnymi benefitmi.

Ak sú intenzity len na profil 1+1, tak C9,5 ale nehovoriť o polovičnom profile budúcej diaľnice v celej trase, len obchvaty obcí - najlacnejší variant. Mimochodom aj na takýto typ cesty sa dá obmedziť prístup t.j. modré autíčko - cesta pre motorové vozidlá - u nás nešťastne nazvané ako rýchlostná cesta.

Ak sa to má stavať celé v budúcej trase D/R ako polovičný profil, tak už širšie a rovno na 2+1 alebo úsporný 4 pruh - takáto cesta už naozaj bude mať benefit ako aj v bezpečnosti, tak aj v možnosti rýchlejšieho prejazdu a najmä možnosti bezkolízneho predchádzania. Jedná sa samozrejme o drahší variant.

Plný profil R24,5 - nehrozí.
Tak isto Soroška - stavať to ako polovičný profil je totálny nezmysel - radšej urobiť opatrenia na jedničke a pár rokov počkať a potom, ak si to bude situácia vyžadovať a narastú intenzity stavať tento úsek rovno v plnom profile. Investície na jedničke sa nám potom vrátia v podobe lepšej prejazdnosti náhradnej trasy v prípade uzavretia tunela Soroška.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 12:38

suhlas ale soroska nema parametre ani beznej jednicky a neviem si predstavit tie opatrenia ktore by z nej urobili serioznu jednicku. tu beriem poloprofil ako riesenie bodovej zavady ale aj keby to mala byt prelozka 9,5 tak Ok, len proste treba novu cestu.

babar a ty si tadial isiel ? pokial si pamatam najskor je uplne obycajna cesta s kvaziobchvatom salgotarjanu kde je aj semafor a su aj tie KO, za poslednym pri pumpe vlastne zacina ta 110. potom uz neviem o ziadnom KO (mozno na este nezrekonstruovanych castiach)... a uz vobec nechapem preco ma ist niekto 110 km/h po strku ked ma 2 pruhy v jednom smere.

https://www.google.sk/maps/@48.0651015, ... 312!8i6656

to fakt ideme porovnavate toto

https://www.google.sk/maps/@48.0636758, ... 312!8i6656

a toto:

https://www.google.sk/maps/@48.4574117, ... 312!8i6656
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 24. Júl 2017 13:11

Devil ja tade chodim kazdy mesiac hovorim o kruhacoch za Salgotarjanom, na novsich usekoch su uz 4 a dost brutalne, treba zazit! Strk je na spevnenej krajnici nieco miesto odstavneho polpruhu, nie na jazdu, na poruchy, neviem ako na takom podlozi opravis defekt, tak som to myslel, chce to aspon beton.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 16:33

a vies ukazat na mape ze kde ? su nejake este na juh od tychto ? takze treba asfaltove krajnice na vymienanie kolies ? ale nato naozaj treba 2-2,5m, to je akurat na dialniciach. potom naozaj treba vsade stavat dialnice, najlepsie D26,5. dojazd na bezpecne miesto alebo odtah neexistuje ?

https://www.google.sk/maps/@48.0654805, ... 461,16.75z
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod janci497 » 24. Júl 2017 22:04

janci497
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 14. Okt 2014 14:08

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 25. Júl 2017 00:29

Nebudeme sa tu hadat o madarskych cestach, skor by ma zaujimalo ako mozu uprednostnovat R3 pred R2!?
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 25. Júl 2017 11:48

ten usek R3 ma 5 km tak nan lahsie naskrabu peniaze aj bez uvolnovania dlhovej brzdy ako na 14 km aj keby boli km naklady nizsie, nieto este na vyse 20 km.

ja sa nehadam len ma zaujima kde su tie zvysne KO, lebo podla mna nema logiku davat KO na smerovo rozdelenu 4 pruhovu cestu. ta cesta 21 nepriamo nadvazuje na I/16 a bude mat isty vplyv aj na intenzity, ten posledny KO je asi 13 km od hranice, dalej je/bude suvisla 2+2. nemusia sa ti pacit 2+2 pruhy s nespevnenou krajnicou. stale su vsak bezpecnejsie, komfortnejsie aj kapacitnejsie ako akakolvek 1+1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 25. Júl 2017 19:03

Devil, obchvat Mytnej by tiez nemal viac ako 5 km a zabudni na Salgotarjan, ja hovorim o ceste 21 medzi Salgotarjanom a Hatvanom a na tej je 110 km/h a totalne nelogicky v prevadzke uz 3 kruhove objazdy s 50 km/h a betonovymi stoplami medzi vnutornym a vonkajsim pruhom takze ich nemozes ani "rezat" teraz dokoncuju strvty kruhac a tipujem ze tam este nejaky bude, su tam aj MUK, tych je vacsina, ale totalne nelogicky aj brutalne kruhace, (ak mi neveris tak sa tam chod previest, ja sa uz o tom viac hadat nebudem, chodim tade kazdy mesiac, ked pojdem najblizsie mozem to natocit na video) Pre tie kruhace take u nas nechcem, ta krajnica je tez o hubu, aspon beton tam dat mohli, ale s tymsa da zit. Hawk, dohovoril som.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod marian vančo » 25. Júl 2017 21:41

Pre mňa je dôležité, že je to plnohodnotná cesta 1. triedy a je tam napr, zákaz pre cyklistov a samozrejme obchvaty obcí...ja nepotrebujem tam ísť 110...mne stačí aj plynule 90...ak by sme RC ťahali my od LC po hranice tak verím, že aj madari potiahnu kvalitnú cestu od Salgotarjanu po hranice...inak ten kvázi obchvat je v momentálnej premávke úplne dostačujúci...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod stanog » 25. Júl 2017 22:20

Princíp tej maďarskej cesty č. 21 je v tom, že intenzity na nej sú podobné tým naším v trase R2 a v pohode s rezervou to stíha. Tiež u nás sa dajú dosiahnuť na väčšine dĺžky podobné rozhľadové pomery, takže riziko havárie je minimálne aj pri 110. (mnohí vodiči už roky jazdia u nás medzi Kriváňom a košicami 110 ak to ide, a nie je to zvlášť nehodová cesta, hoci je na nej riziko pomalých vozidiel). A pri tých intenzitách ani tých odstavených aut na štrku nebude veľa. Keď sa intenzity zvýšia dá sa na ten štrk natiahnuť asfalt aj dodatočne. Máme skúsenosť aj u nás s cestou medzi Račou a Pezinkom, tá cesta má brutálne intenzity, a funguje aj keď je už zrelá na komplet reko. Tie kruháče sú zrejme výsledok niečoho ako "hodnota za peniaze", keď som ich lepšie analyzoval, vyšli zrejme lacnejšie ako stavať drahú MUK v miestach kde by stavba MUK z priestorových, výškových a iných dôvodov vychádzala príliš draho. Daňou za to je že auto stratí cca 30 sekúnd tým že musí 4x na 100 km spomaliť zo 110 na 50, čo ale nie je nijaká tragédia. V porovnaní s bodovými závadami na každom druhom kilometri ako máme teraz. Inak práve zložité MUK sú najdrahšie, ono sa to nezdá ale ak každých 10 km má byť MUK s vetvami a privádzačmi dĺžky 2 km, a súvisiacimi výkupmi pozemkov, preložkami IS ... navýši to cenu možno aj na 2-násobok.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 26. Júl 2017 13:07

no tak odfot, natoc a ukaz na mape kde to je. aj tak je lepsie spomalit na KO ako celne zrazky na suvislej R11,5. a rad by som si pozrel statistiky nehodovosti ked bude 21-ka hotova a porovnal ich s crtajucou sa cestou smrti krivan-lucenec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod stanog » 27. Júl 2017 21:22

nerozumiem čo odfot... dokoncenie tej 21-ky v celom úseku bude cca o rok.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 29. Júl 2017 12:21

to bolo pre babar, nech odfoti tie zahadne KO...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 30. Júl 2017 00:15

Neveriaci Tomas Devil tu mas jeden aj s 50tkou a ked si to zvacsis uvidis vlavo aj betonove stople medzi pruhmi.
http://3100.hu/igy-negysavosul-tovabb-a-21-es/
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 30. Júl 2017 10:39

OK, tiez by som tam dal MUK ale stale lepsie ako R11,5 a radsej toto ako cakat na krivan-lovinobana dalsich 10 rokov. mame proste uplny iny pohlad na vec...

a vdaka za clanok, podla tej mapy sa cast pri batonyterenye ide robit naposledy, tam treba samozrejme obchvat.

http://3100.hu/wp-content/uploads/2016/ ... sitasa.jpg

este je tam chyba, lebo usek pri vizslas uz davno existuje ako 2+2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 30. Júl 2017 16:59

Jedna "drobnosť". 21-tka má všade okrem Batonyterenye paralelnú cestu a Batonyterenye čaká na obchvat, čo v prípade I/16 žiaľ nemáme takmer nikde.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod mostovka » 03. Aug 2017 21:43

tak a je rozhodnute, ziadne skracovanie, redukovanie ani rusenie R2 sa konat nebude, v tomto drzim napno s vladou a programovym vyhlasenim, super! tesi ma ze dali razne a otvorene po papuli tomu utvaru hodnoty za peniaze.. cize ziadne kratenie ani redukcia sa konat nebude, bude vsade plny profil v celej dlzke od Zvolena az po Kosice!tak sa mi to paci! hoci ficiaka som nikdy nevolil a ani nikdy nebudem ale v tomto mu davam plne za pravdu, plny profil R2 je alfa a omega, juzny tah musi byt prioritou a alternativou k D1..ale dufam ze to aj dodrzia a ze aj nejake nove eurofondy z eu vylobuju https://www.aktuality.sk/clanok/510465/ ... eho-planu/
mostovka
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 12. Júl 2017 17:07

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2017 22:07

Najreálnejší je ten plný profil od Zvolena po Košice :lol:
Ani neviem, či Soroška má už spracovanú DSP a tu už niekto sľubuje tender na budúci rok. Pekné divadielko pred voľbami.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Maxx787 » 03. Aug 2017 22:13

plny profil od ZV po KE by bola rovnaka megalomania ako Sv-Sk.
treba stavat, napr tento usek by mohol byt vo fullke, ale tie dalsie naco? kvoli 7 tisicom co sa este aj tak rozdelia medzi staru a novu cestu? obchvaty obci ako polprofily a ked bude treba tak sa skompletizuje, rozsiri co bude treba. tak ci tak je jedno ci nechaju R2 aj tak to skor ako do 2050 nebude kompletne.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2017 22:42

Ani na tomto úseku intenzity nie sú nič extra, presnejšie čosi viac ako 7-8 tisíc. Pred Lučencom bolo trochu cez 10 tisíc, ak ma pamäť neklame.
Podľa mňa aj Mýtna - Lovinobaňa bude najskôr polprofil prípadne úsporne navrhnutá štvorprúdovka, čo tu vyššie spomínali. Hlavne aby to bolo už v pripravenej trase.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod plš » 04. Aug 2017 06:11

Neviem kto chcel pána Kišša z Hodnota za peniaze znemožniť-utopiť hodením do bazéna informácii v ktorom nikdy neplával. Dúfam, že Árpi Érsek ako vyštudovaný pedagóg pána Kišša konečne previedol všetkými základnými informáciami a tiež dialničiarskou výstavbovou škôlkou viď:
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=36301
Ten surovo dlhý čas prípravy TD k úseku aspoň mne hovorí, že je neskoro rano-ficovsky preskakovať medzi prioritami vo výstavbe D, RC a ciest vôbec. Už aj tvrdohlavý Fico pochopil, že do mašinérie neslobodno vŕtať, lebo do konca terajšieho eurofondového obdobia v r. 2020+2 by sa mohlo toho veľa nestihnúť. Čiže sa opäť dostávame k výsledkom predchádzajúceho obdobia, že sa nevedeli a nemohli použiť peniaze na úseky v rebríčku potrebnosti stojace vyššie. Teda z toho mi vychádza, že predurčenie a príprava úseku do výstavby asi trvá dlhšie ako 10 rokov, t.j. je to teda o dlhoročnej svedomitej príprave technikov a plánovačov viacerých generácii, nie vec výmien pár vlád /každá s iným tvrdohlavým predsedom/.
Diskusie o potrebnosti úseku pri začiatku výstavby či pár rokov pred začiatkom výstavby je smiešna ako diskusie v rodine o dieťaťi v období, keď interrupciu sme už prešvihli a dieťa sa čo nevidieť narodí. Na to by si mal pán Kišš pri svojej práci pripomenúť.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 04. Aug 2017 14:43

Béla Bugár (Most-Híd) chápe výsledky dohody tak, že už žiadne spomalenie v príprave a výstavbe R2 nepríde. Pripomenul, že sa už robili ústupky na Soroške, kde má byť nakoniec tunel s jedným pruhom pre každý smer a že pri Kriváni sa škrtla drahá estakáda.

Vie mi niekto vysvetlit tu poslednu vetu o Krivani? Ked nebude estakada bude tunel, alebo to pojde udolim ci polprofil?

Inak cely clanok tu: https://dennikn.sk/841759/fico-mna-vobe ... de-stavat/
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod ANDi » 04. Aug 2017 17:13

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.