R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod milan_KM » 10. Dec 2016 17:54

Trocha som sa stratil takže základná otázka, je 17,5 plánovaná pre celý úsek? Alebo sa bavíme len o estakáde?

Ak pre celý úsek tak pre dané intenzity nezmysel - stačí klasický polprofil.

Ak len estakáda tak potom, jediný rozdiel oproti polprofilu s pomalým pruhom je, že sa budeme vliecť za kamiónom dole estakádou. Teda nie 110 ale len 80.
To je taká hrozná strata? Devil sa nás na Kysuciach poúča, že ísť 60 za kamiónom 30km medzi ZA a CA je plynulá premávka a teda je to v poriadku.
Ach tie dvojaké metre.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2016 19:57

Na tych 17.5 metra ma byt 4-prudovka, cize nikde a za nicim by si sa nevliekol.

A 17.5 je vzdy bezpecnejsia nez 11.5 jednoducho preto, ze ak sa ukaze ze niekde bezpecnejsi 3/4 pruh na tej 17.5 nie je, vzdy sa da namalovat 2-pruh a dat rovnaka MPR ako na 11.5, a budes mat po stranach 3-m odstavne pruhy a super bezpecnost. Cize zredukova 17.5 na 11.5 mozes vzdy, ak sa ukaze problem. 11.5 ale len tak "nenafuknes", a ak sa tu postavi polprofil, tak je to na 50 rokov, lebo pri slovenskych zlodejinach sa tu dalsich 50 rokov uz ziadne peniaze nepustia. Preto jednoznacne 17.5 vsade.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 10. Dec 2016 21:18

Na tomto úseku nie je a ani najbližších 20 ani 30 rokov nebude intenzita potrebujúca 2+2. Polprofil zväčší kapacitu cestného ťahu na danom úseku o viac ako 100% a o ťažko špecifikovateľné percento aj zvýši cestovnú rýchlosť. Nie je to postačujúce? Ak budeme trvať na 17,5 tak len zbytočne zablokujeme výstavbu tohoto úseku na min. 10 rokov.
A k tej bezpečnosti: širšia vozovka má mať jeden bežný sklon a v strede majú byť betónové zvodidlá. Za ďažda a snehu to bude skutočne bezpečnejšie?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2016 21:29

Ked sa dostavia zvysok R2 po Kosice, tak na tomto useku intenzity porovnatelne s intenzitami, pri ktorych sa stavaju nasobne drahsie plne profily na megalomanskej D1, budu. 17.5 nic nezablokuje. Praveze na desatrocia veci poriesi.

k bezpecnosti: ak bude mat vozovka 6 m sirky navyse, bude tam VZDY priestor na lepsie odvodnenie a riesenie snehu nez na 11.5 m. Napr. kolo betonovych zvodidiel mozu z kazdej strany urobit metrovy zlab na odvedenie vody. Proste 3 metre extra krajnice v kazdom smere, to nemas sancu nijak s 11.5 metrami dorovnat co sa bezpecnosti tyka.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 10. Dec 2016 22:55

Ťažko povedať či sa niekedy R2 po Košice dostavá, lebo zlodejstvá, demografia a úplná robotizácia nám tak vytrú zrak že to nebudeme ani chápať...
D1 má drahšie profily, ale trasa mala vyššie intenzity. Ak by Fico nezmenil Dzurindovu koncepciu (polprofil Poprad-Široké) tak by už niektoré časti južnej R2 mohli dávno stáť.

Navyše bude síce len 5m šírky, ale "kolo betonovych zvodidiel" nie je plánovaný žiadny žlab, lebo sa počíta s prekreslením na 3 pruhy+odstavný po dobudovaní druhého polprofilu. Ak sa bude sneh zhŕňať vždy ku kraju tak ten čo sa roztopí bude stekať v celej dĺžke úseku po celej šírke vozovky (2+2).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 11. Dec 2016 07:45

Ak by Fico nezmenil Dzurindovu koncepciu (polprofil Poprad-Široké) tak by už niektoré časti južnej R2 mohli dávno stáť.


Poloprofil Poprad - Jánovce a Jablonov - Studenec bol omyl, to bolo vidno hneď po otvorení. Dobre, že sa presadil plný profil.

My nepotrebujeme šetriť pár metrov na šírke a vyberať NDS z verejných financií, ale tlačiť na efektívne verejné obstarávanie bez kartelov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 11. Dec 2016 10:08

Poprad - Presov je jednoznacne megalomanstvo. Vsak tam v tych troch prudoch supania pri Jablonove mozu organizovat tenisove turnaje - kedykolvek som tam siel som okolo seba nevidel ani jedno auto.
4-prudovka je tam dobra vec, ale presne rovnako dobra a za zlomok penazi by tam bola R-ka v sirke 24.5 alebo 17.5. A rovnaka sa mala stavat aj na juhu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2016 10:23

2 citaty z temy D3 Svrčinovec - Skalité
devil napísal:dookola sa ohanas kamionmi ale 2.000 ani 5.000 kamionov samo osebe nie je dovod na ziadny plny profil. ale je to dovod postavit prelozku

Zato 2 tisic NA/24h na R2 uz je dovod na 6 km dlhy 4 pruhovy most.

devil napísal:namiesto plneho profilu obchvatu CA mal byt polovicny

V Cadci je intenzita 18743 v./24h, CA-Svrcinovec 11 465 v/24h, z toho 4193 NA/24h. Tu uznavam, ze by to aj polovicny profil zvladol, lebo by tam nebol ziadny semafor, priechody pre chodcov, vyjazdy z dvora.

Krivan - Tomasovce intenzita 8780 - 11203 v./24h, z toho 2305 - 2416 NA/24h. Tu, ale udajne plny profil treba.
Nie, pre 7-8 tisic v/24h s pomerne nizkym podielom nakladnej dopravy plny profil netreba.

devil napísal: usek ktory neusetri ani tretinu casu nema zmysel stavat

Tornala - Kosice,Saca 81,4 km 58 min v sucasnosti, ked bude polprofil R2 tak to bude 80 km a aj pri teoretickej priemernej rychlosti 100 km/h to bude 48 minut. Uspora 17.25%, realne vsak este menej. Z toho vyplyva, ze R2 Tornala - Kosice,Saca nema zmysel stavat.
https://www.google.sk/maps/dir/48.6287473,21.1717271/48.4524275,20.3464734/@48.4849311,20.6062451,10z/data=!4m2!4m1!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 11. Dec 2016 11:39

to si ako dospel k takemuto tvrdeniu? taketo nieco mozes tvrdit len vtedy, ak by niekde bola 11,5, ktora bola prerobena na 17,5...az tak porovnat, aj to by si musel brat do uvahy faktory ako intenzity, pocasie, rychlost...uz samotna vyssia rychlost prave nepomaha bezpecnosti


zase nadhodnocujes vyznam intenzit. inac nerozumiem ci naozaj spochybnujes

- ze 4 pruhova cesta ma vyssiu kapacitu ako 2 pruhova s plnymi ciarami ?
- alebo ze smerovo rozdelena cesta je bezpecnejsia ako 11,5 aj keby R11,5 mala trojmetrovy odstavny pruh ?

Na tomto úseku nie je a ani najbližších 20 ani 30 rokov nebude intenzita potrebujúca 2+2.


co je intenzita potrebujúca 2+2 :?: na severnej D1 ktora je suvisla dialnica v dlzke cca 150 km su intenzity 10-15.000, lokalne aj pod 10.000 na D26,5. to si vazne myslis ze tieto cisla na tomto useku R2 nebudu v 2020-2025 ked je predpoklad presunu premavky z I/16 do 80 percent ? to tvrdi EIA spred 10 rokov a nie ucelove FS studie. alebo megalomansky JZO PO pre podobne intenzity je vobec treba ?

Navyše bude síce len 5m šírky, ale "kolo betonovych zvodidiel" nie je plánovaný žiadny žlab, lebo sa počíta s prekreslením na 3 pruhy+odstavný po dobudovaní druhého polprofilu. Ak sa bude sneh zhŕňať vždy ku kraju tak ten čo sa roztopí bude stekať v celej dĺžke úseku po celej šírke vozovky (2+2).


to je vec udrzby. robis z komara somara. dokonca si dovolim tvrdit ze 11,5 so sirokou krajnicou ktora je zneuzivana na predbiehanie je niekedy nebezpecnejsia ako 9,5 kde si na taketo kusky netrufnu. dhle plne ciary su problem. preto boli mnohe useky 11,5 medzi cestami smrti aj ked v intenzitach boli velke rozdiely.

Tornala - Kosice,Saca 81,4 km 58 min v sucasnosti, ked bude polprofil R2 tak to bude 80 km a aj pri teoretickej priemernej rychlosti 100 km/h to bude 48 minut. Uspora 17.25%, realne vsak este menej. Z toho vyplyva, ze R2 Tornala - Kosice,Saca nema zmysel stavat.


suhlasim, aj ked si vytiahol ucelovo lebo npr. samotna soroska vychadza inak. btw. si si isty ze si toto napisal do spravnej temy ? zbytocne zatazujes moderatorov.

Zato 2 tisic NA/24h na R2 uz je dovod na 6 km dlhy 4 pruhovy most.


na most v polovicnom profile bud s 2 alebo 4 pruhmi a nie kvoli 2, 3 ani 5.000 kamionom ale kvoli komplexnemu posudeniu.

V Cadci je intenzita 18743 v./24h, CA-Svrcinovec 11 465 v/24h, z toho 4193 NA/24h. Tu uznavam, ze by to aj polovicny profil zvladol, lebo by tam nebol ziadny semafor, priechody pre chodcov, vyjazdy z dvora. Krivan - Tomasovce intenzita 8780 - 11203 v./24h, z toho 2305 - 2416 NA/24h. Tu, ale udajne plny profil treba.
Nie, pre 7-8 tisic v/24h s pomerne nizkym podielom nakladnej dopravy plny profil netreba.


ked tak pozeram na mapu scitania VUC ZA vidim len intenzity 11.465, potom su udaje len podla mapy mesta CA - 13.135, 16.520, 18.743. podla mapy na dialnice.szm bude nejaka MUK pri lokalite podzavoz, cize 16.520 a 18.743 su pre nasu debatu irelevantne cisla vnutri mesta.

cize krivan-tomasovce

9-11.000 intenzita a cena podla hodnoty za peniaze 16 mil/km

pricom nepozname rozdiel ceny medzi polovicnym profilom a plnym s polovicnou estakadou

CA-svrcinovec

11-13.000 intenzita a cena podla tendra 40 mil/km.

pricom par rokov dozadu bola cena -predpokladam ze 1/2 profil- asi polovicna.

ktory usek sa viac oplati a v akom profile ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod milan_KM » 11. Dec 2016 12:06

Všetko ti stojí a zároveň padá na predpoklade, že tu bude kvalitná súťaž, ktorá vygeneruje dobrú cenu. Ale prekvapím ťa. Nie nebude a budeme radi ak zlodeji na MD dopravy sa zmestia aspoň do tých 40mil/km. Samozrejme za predpokladu, že to budú vôbec schopní dať do súťaže.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod marian vančo » 11. Dec 2016 12:41

Tento úsek si zaslúž plný profil. Od LC po KE sa môžme baviť o polprofile...i ked Soroška jednoznačne 2rúrová...Myslím, že intenzity sa po dostavaní Hatvan-Salgotarjan rapídne zvýšia...nie som zastancom ratania intenzít, v prvom rade by malo ísť o bezpečnosť jazdy a prepáčte ťahať sa za kamionom v jednom pruhu nie je až tak bezpečné. šiel niekto z prítomných dialnicou Salzburg - Innsbruck...myslím úsekom cez po nemeckej časti dialnice?...tam sú aké parametre vozovky? určite nie také ako u nás na D1...a plne to postačuje násobným intenzitám medzinárodnej dopravy...ako písal príspevok predomnou..cena súvisí s kvalitou a transparentnosťou VO a súťaže...aj plný profil sa tu dá postaviť za rozumnú cenu...aj ked stále sa tu nebavíme kde na toto vezmeme peniaze...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 11. Dec 2016 14:42

devil napísal:dokonca si dovolim tvrdit ze 11,5 so sirokou krajnicou ktora je zneuzivana na predbiehanie je niekedy nebezpecnejsia ako 9,5 kde si na taketo kusky netrufnu. dhle plne ciary su problem. preto boli mnohe useky 11,5 medzi cestami smrti aj ked v intenzitach boli velke rozdiely.

Táto kategória C11,5 je v Nemecku dokonca zakázaná, presne preto čo píše devil - cesty smrti. Všetky Bundesstrasse môžu byť max. RQ 10,5 čo zodpovedá nášmu profilu C9,5.

Odporúčam pozrieť ako sa to robí vo vyspelom svete a nie rigidne podľa našich 40 rokov starých noriem...
https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlini ... uerschnitt

V Nemecku sa ráta do profilu aj nespevnená krajnica, u nás len jej časť po smerové stĺpiky alebo zvodidlo. Treba si odrátať od 0,75 m až po 1,5 m z každej strany podľa toho aká je široká nespevnená krajnica.

2-pruhová cesta (väčšinou I. triedy):
RQ 10,5 (šírka spevnenej vozovky 7,5 m)
Wirtschaftlicher und leistungsfähiger Querschnitt, der in der Regel für Bundesstraßen verwendet wird. Bis zu 20.000 Fahrzeuge pro Tag können abgewickelt werden.

3-pruhová cesta
RQ 15,5 (Breite der befestigten Fläche beträgt 11,5 Meter)
Ähnlich wie RQ 10,5, jedoch mit einseitigem Zusatzfahrstreifen. Die Verkehrsqualität der Straße ist aufgrund der wechselseitigen Überholmöglichkeit besser und die Sicherheit wesentlich erhöht. In hügeligem Gelände können die Überholmöglichkeiten in Steigungen verlegt werden, so dass bei entsprechendem Gelände auch die Leistungsfähigkeit größer ist als bei RQ 10,5. Wird auch als 2+1-System bezeichnet.

4-pruhová cesta
RQ 20 (Breite der befestigten Fläche beträgt 2 x 7,5 Meter)
Sparquerschnitt für überlastete Landstraßen, jedoch bei weitem nicht so leistungsfähig wie Autobahnquerschnitt, da kein Seitenstreifen und geringere Fahrstreifenbreiten. Bis zu 30.000 Fahrzeuge, davon 4500 Lkw pro Tag möglich.

Ďalej sú už len diaľničné profily, ktoré prešli miernymi úpravami...
širší stredný deliaci pás a odstavné pruhy.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 11. Dec 2016 15:16

Nemecké diaľničné profily:
návrhová trieda EKA 1
- podskupina EKA 1A - diaľkové tranzitné diaľnice
- podskupina EKA 1B - nadregionálne diaľnice
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35863

návrhové triedy EKA 2 a EKA 3
EKA 2 - regionálne diaľnice
EKA-3 - mestské diaľnice
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35864
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2016 16:01

devil napísal:co je intenzita potrebujúca 2+2 :?: na severnej D1 ktora je suvisla dialnica v dlzke cca 150 km su intenzity 10-15.000, lokalne aj pod 10.000 na D26,5.

Devilove "lokalne aj pod 10.000 " = jeden lacny usek dlzky zhruba 5 km ma intenzitu len 9629 v./24h. Tato lokalna nizka intenzita z D1 na R2 nehrozi v dlzke 150 km, lebo na R2 by boli intenzity len 4-8 tisic v./24h keby bola postavena.
devil napísal: to si vazne myslis ze tieto cisla na tomto useku R2 nebudu v 2020-2025 ked je predpoklad presunu premavky z I/16 do 80 percent ?

Ak bude tento usek 2020 v prevadzke, tak bude urcite pod intenzitou vsetkych usekov D1, okrem Budimir-Bidovce.

devil napísal:na most v polovicnom profile bud s 2 alebo 4 pruhmi a nie kvoli 2, 3 ani 5.000 kamionom ale kvoli komplexnemu posudeniu.

Uzasne pravidlo. :lol:
devil napísal:ked tak pozeram na mapu scitania VUC ZA vidim len intenzity 11.465, potom su udaje len podla mapy mesta CA - 13.135, 16.520, 18.743. podla mapy na dialnice.szm bude nejaka MUK pri lokalite podzavoz, cize 16.520 a 18.743 su pre nasu debatu irelevantne cisla vnutri mesta.

Uspora casu na ovplyvnenej sieti je tiez prinos pre spolocnost, teda v spicke velky casovy prinos aj pre tych co dialnicu nevyuziju, a ide o tisice vozidiel z tych 18 743 v./24h. Ani som nikde netvrdil, ze by D3 prebrala celu intenzitu z I/11. Su azda v pracovne dni niekolko km kolony na tejto casti I/16?

devil napísal:cize krivan-tomasovce
9-11.000 intenzita a cena podla hodnoty za peniaze 16 mil/km

Rozvojový program priorít verejných prác na roky 2015 - 2017 prerokovaný vládou SR 07/2014 - úseky R2 s cenou ( Cena podľa stavebného zámeru celkovo - projekty pozemky stavba )
R2 Kriváň - Lovinobaňa - 670 mil.

Ale to sa Ti nehodi do kapusty, tak si vymyslas svoje cisla.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2016 16:04

marian vančo napísal:i ked Soroška jednoznačne 2rúrová

Pre 5 tisic v./24h 4 km tunel v plnom profile?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod marian vančo » 11. Dec 2016 16:42

A kde berieš tú istotu, že tieto intenzity tam budú po dostavbe obchvatu KE a Sorošky?...bavíme sa o rokoch 2025-2030
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2016 18:43

A co ty si myslis, ze zrazu za 10 rokov tam bude 3-nasobna intenzita? Obchvat KE, teda cast D1 skor odkloni este viac dopravy na D1.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 11. Dec 2016 18:49

Presne pre to, ze teraz R2 medzi KE-ZV prakticky nie je, ak sa postavi R2 KE-ZV v slusnej podobe (tj tak, aby sa tam dalo ist suvislo aspon 110km; ), tak tam bude skokovy velky narast intenzit, kedze vela dopravy, ktora by prirodzene jazdila tadial, jazdi po *** nanuteni naokolo blizsie po D1.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 11. Dec 2016 19:21

Povieš aj kde na to vziať... len nepíš PPP, lebo neustále žiť na úkor budúcnosti sa nedá?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 11. Dec 2016 19:41

Zrusenim a novym vysutazenim aktualnych predrazenych usekov na D1 (PO obchvat) a D3 (svrcinovec) v parametroch skromnej Rky by sa zrazu ziskali stovky milionov eur. A tie casti severnej D1, ktore este ani nie su rozhodnute, tiez sutazit v parametroch Rky a minimalizovat megalomanske tunel-most-tunel stavanie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 11. Dec 2016 21:44

DrX napísal:Presne pre to, ze teraz R2 medzi KE-ZV prakticky nie je, ak sa postavi R2 KE-ZV v slusnej podobe (tj tak, aby sa tam dalo ist suvislo aspon 110km; ), tak tam bude skokovy velky narast intenzit, kedze vela dopravy, ktora by prirodzene jazdila tadial, jazdi po *** nanuteni naokolo blizsie po D1.

Tam nie su intenzity na plny profil a na polprofile nikto nedovoli 110 km/h, aj ked tam bude len tisic kamionov/24h, tak tam viac ako 90-95 km/h nedosiahnes ak nebudes jazdit ako sialenec.
A odkial bude ten skokovy narast? Spadnu auta z neba a zacnu jazdit po R2? Aj keby sa presovska cast D1 zrovnala s R2, ked ich sucet je okolo 13,5 tisic v./24h v miestach s najnizsimi intenzitami, tak na R2 bude narast neuveritelnych 2-3 tisic v./24h. Na to vsak treba postavit 170 km R2 v plnom profile pre priemernu intenzitu hlboko pod 10 tisic v./24h.
Na nepoplatnenom obchvate R2 Tornala je intenzita 4007 v./24h.

DrX napísal:A tie casti severnej D1, ktore este ani nie su rozhodnute, tiez sutazit v parametroch Rky a minimalizovat megalomanske tunel-most-tunel stavanie.

Opat vyrok hodny DrX. Nevysutazeny je uz iba usek Turany - Hubova, ktory az tak nehori.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 11. Dec 2016 22:13

Jano1 napísal:Tam nie su intenzity na plny profil a na polprofile nikto nedovoli 110 km/h, aj ked tam bude len tisic kamionov/24h, tak tam viac ako 90-95 km/h nedosiahnes ak nebudes jazdit ako sialenec.


Odpovedal si si sam - ako som uz velakrat povedal, pre mna je lepsie postavit cestu prvej triedy na plny profil nez stavat polprofil Rky s paralelnou cestou 1.tr, a obe budu poloprazdne a na oboch 90ky.

Jano1 napísal:A odkial bude ten skokovy narast? Spadnu auta z neba a zacnu jazdit po R2? Aj keby sa presovska cast D1 zrovnala s R2, ked ich sucet je okolo 13,5 tisic v./24h v miestach s najnizsimi intenzitami, tak na R2 bude narast neuveritelnych 2-3 tisic v./24h. Na to vsak treba postavit 170 km R2 v plnom profile pre priemernu intenzitu hlboko pod 10 tisic v./24h.
Na nepoplatnenom obchvate R2 Tornala je intenzita 4007 v./24h.


Okresy Rimavska sobota a Revuca maju najvyssiu nezamestnanost a najmenej eknomickej aktivity z celeho Slovenska v dosledku ignoracie a aktivneho potlacania ich rozvoja (napr. rusenie vlakov pred zavedenim gratis cestovneho) *** vladami. Ak sa dotiahne do tych okresov aspon stvorprudovka (a opat zavedie priame vlakove spojenie na BA) a pride priemysel a EU financie na realny rozvoj (napr. turizmu, nie socialne podniky), ktory znizi nezamestnanost na 10%, tak budu intenzity nasobne vacsie. Proste, chod sa pozriet napr. madarsky Aggtelek proti nasej Domici - rozdiel medzi 21. storocim a rokom 1950. Ale u nas proste EU fondy len do zilinskeho kraja (resp od BA po povazie) - resp. predrazene megalomanie na D1.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 12. Dec 2016 13:04

Ale to sa Ti nehodi do kapusty, tak si vymyslas svoje cisla.


hodnota za peniaze bola vydana tento rok a tvoje cisla su z dokumentov ktore sa dookola schvaluju roky a nemaju ziadnu vypovednu hodnotu. "priority verejnych prac" su smiesny dokument bez ladu a skladu a casto obsahuju "priority" ktore sa schvalovali aj 10 rokov dozadu a nic z toho. niekde na ministerstve bezi CTRL C+ CTRL P.

Uspora casu na ovplyvnenej sieti je tiez prinos pre spolocnost, teda v spicke velky casovy prinos aj pre tych co dialnicu nevyuziju, a ide o tisice vozidiel z tych 18 743 v./24h. Ani som nikde netvrdil, ze by D3 prebrala celu intenzitu z I/11. Su azda v pracovne dni niekolko km kolony na tejto casti I/16?


ale to ani VUD ZA nevypocita ze co sa bude potom diat v meste, nakolko sa zvysi priepustnost na tak kratkej vzdialenosti. tam mas stanicu, kaufland, tesco, ktovieake zlepsenie by som neocakaval. ako pisem, tie intenzity su uplne irelevantne pre D3.

Ak bude tento usek 2020 v prevadzke, tak bude urcite pod intenzitou vsetkych usekov D1, okrem Budimir-Bidovce.


noved pri tomasovciach bude koniec suvislej R2 tak tam budu intenzity ako na konci suvislej D1 pri bidovciach, to len potvrdzuje to ze suvisla dialnica generuje premavku. tak ako ked sa pospajali kusky R1 a intenzita isla hore, a pri starej metode scitania by isla hore skokovo, lebo inde zmena metody sposobila akoze pokles. precitaj si prispevky od expwy, ked na to pozeram tak nasej D26,5 zodpoveda RQ 29,5 ktora je urcena do 70.000 aut denne. taketo intenzity na severnej D1 nebudu nikdy. zaujimavy je parameter RQ 20 co je prakticky nase kritizovane 17,5 do 30.000 aut z coho 4.500 NA. najzaujimavejsi je poloprofil pre 20.000 aut. takze ano moze byt poloprofil ako RQ 10,5 na krivan-tomasovce, ked budu poloprofily namiesto D26,5.

a teda ze nase normy nepoznaju mozno polovicu z tychto moznosti len ukazuje ako si zijeme mimo reality alebo ako hlboko siaha system kradnutia a predrazovania.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Kanky » 12. Dec 2016 14:57

devil napísal:. precitaj si prispevky od expwy, ked na to pozeram tak nasej D26,5 zodpoveda RQ 29,5 ktora je urcena do 70.000 aut denne. taketo intenzity na severnej D1 nebudu nikdy. zaujimavy je parameter RQ 20 co je prakticky nase kritizovane 17,5 do 30.000 aut z coho 4.500 NA. najzaujimavejsi je poloprofil pre 20.000 aut. takze ano moze byt poloprofil ako RQ 10,5 na krivan-tomasovce, ked budu poloprofily namiesto D26,5.

a teda ze nase normy nepoznaju mozno polovicu z tychto moznosti len ukazuje ako si zijeme mimo reality alebo ako hlboko siaha system kradnutia a predrazovania.


len netreba brat slepo do uvahy len sirkove usporiadanie dialnice lebo sa tu sustredite na jeden parameter, ktory uvidol expwy...uviedol len A...existuju dalsie parametre ako priecny / pozdlzny sklon, polomer zakruty, atd...

12569 12568

ked sa niekto prevezie po Sk dialnici a nasledne po Nem. dialnici, hned spozna rozdiel...nemci si bez problemov dovolia na ich dialniciach bez odstavnych pruhov neobmedzovat rychlost...lebo ine parametre maju trosku inde
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 12. Dec 2016 16:16

ano vidim, bezne zvodila, bezna sirka a bez odstavneho pruhu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.