Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:johhan, dovolim si opat oponovat
Andrej napísal:100 km/h v plnom profile by bolo v udoli Krivanskeho potoka skvele a pohodlne riesenie. Myslim, ze ovela lepsie, ako polprofil na estakade, ktora je sice vyhladovo projektovana na 130 km/h, ale v polprofile tam bude realne rychlost 80-90 km/h a za rovnaku cenu.
Andrej napísal:50-70.mil.€ za 1 MUK - to dufam nemyslis vazne
aquila napísal:nie, jedine co je dostupne je MUK mytna... co mame aj uz v galerii ..
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=3976
Nehovoriac o tom, že takto si štát podkope vlastné nohy, keďže sa postaví úsek, ktorý rozmazával náklady.
milan_KM napísal:Ako vravím keby sme mali tvrdo uplatňovať vaše kritériá nič sa nepostaví. Maximálne rozšíriť a aj to nie je prípad tohoto úseku.
tu nikto neprizmuruje oko. D3 je hyperpredrazena .. a ani dokonca ten tvoj argument neobstoji, ze dalsi usek je lacny .. nie je, ten je este drahsi.. aj jeden aj druhy usek na koncoch svrcivnovec - skalite boli superpredrazena a navyse len polovicne profily .. cize ani tento argument nepasuje .. D3 je predrazena a tym padom nenavratna .
A len tak na okraj ja plne podporujem výstavbu R2 dokonca v plnom profile, lebo na Slovensku máme multitalent šetriacimi opatreniami a vymýšlaním kadejakých R 17,5 nechať vyletieť celkové náklady do závratných výšok. Len ma štve ten váš dvojaký meter. Vysoké požiadavky na D3, ale tu prižmúrime očko.
Jednoducho sa postaví relatívne lacný úsek po rovine kde podľa posledných súťaží na MD môže stáť tak okolo 15mil/km... teda ostane len úsek, ktorý má ísť vlastne celý vo vzduchu, takže tomu náklady vystrelia kľudne aj k 40 mil/km. Takže keď vezmeme oba úseky a spriemerujeme kludne vyjde 25 mil/km keďže to má kolo 20 km celý úsek.
no vidis, a podla mna na R2 v plnom profile ma vyznam len obchvat ZV a KE a tento usek s podmienkou ak bude zlacneny. zvysok v buducnosti niektore mozno nikdy. totalny iny pohlad na vystavbu.
navratnost ma nezaujima pri bodovych zavadach, kludne aj tunel ak sa inac neda tak ako pod braniskom pre nizku intenzitu pred 15 rokmi tak by sa mal aj pod soroskou. zato vasa bodova zavada D3 CA - svrcinovec ide hned v plnom profile....
Takže konečne sa dostávame tam kam chceme, keďže si pár strán dozadu nechcel ani počuť o polprofile na tomto úseku napríklad. A keďže nevidím význam aby sme mali izolované plné profily, tak buď naraz celý úsek až to ide na jednom moste a nie 2 paralelných alebo vôbec teda. (Alebo plný + polovičný, ale zase sa nebude dať obiehať však )
Vo fungujúcom štáte by sa z eurofodov stavali najťažšie úseky, aby sa minulo zo štátnej kasy čo najmenej peňazí.
Nemusíme teda financovať drahé estakády, ale bodové závady teda. Prejazd Soroškou je nepríjemný, ale žeby tam boli pravidelné niekoľko kilometrové kolóny som ešte nepočul. Takže musíš uznať aj, že Čadca a Radoľa sú bodové závady, ktoré rieši D3. A čo sa týka Čadce na plný profil, tak maj na mysli, že sa to otvorí 2021. Takže nízka intenzita ako kedysi na Branisku tam zrovna nie je. A je naozaj obrovský rozdiel ísť po ceste plnej kamiónov, preto plný profil.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.