Stránka 2 z 69

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2013 16:11
od i15
DrX napísal:Mozno su si relativne isti tym, kadial to chcu tahat...


na useku Krivan-Mytna je 4 kilometre dlha estakada. Mozno studia povie, ze lacnejsie budu 2 tunely (1040m a 680m), ktore tam boli povodne navrhovane

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2013 17:09
od Andrej
Nelogicke by hlavne bolo, ak by sa na R2 pokracovalo vystavbou celeho useku Krivan-Lovinobana, ktoho st.expertiza z DUR je vyse 380 mil. € a medzi Ozdanmi a Figou by ostala sucasna cesta...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2013 08:03
od devil
opakujem, tie tunely nahradia estakady len ciastocne.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2013 08:34
od i15
aj tak su to vyhodene peniaze pre projektantov, dopadne to ako financne narocne useky D1 a D3, ktore maju uz roky DSP, ale nakoniec sa zrusilo aj uzemne rozhodnutie a vsetko sa robi odznova

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2013 09:30
od Andrej
devil napísal:opakujem, tie tunely nahradia estakady len ciastocne.

Ja som ani nenarazal na tunelovy variant, ako skor moznost prepocitat navratnost pri znizeni parametrov na nizsiu navrhovu rychlost - bez nutnosti akehokolvek tunela ci 6 km estakady. Tunel ani estakada v tomto pripade nic neurychlia, na rozdiel od Visnoveho, Korbelky, Braniska, Sorosky...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2013 14:14
od aquila
to radsej sorosku a useky dalej ako toto ..

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 11:30
od Andrej
Vyhlaseny tender na DSP pre cely 22 km dlhy usek
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/233892

Termin na vypracovanie DSP je 10 mesiacov, otvaranie obalok s ponukami prebehne v aprili.

Takze v priprave je tento usek nadalej pred Soroskou. Zvlastne, ze prave v useku, kde trasa moze este prejst rozsiahlymi zmenami, sa necaka na vysledok studie realizovatelnosti, pretoze usek Krivan-Mytna ma pri sucasne navrhnutych parametroch priam mizernu navratnost.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 11:49
od eucitizen
A tento usek by sa mal robit v plnom profile?
Moj osobny nazor je ze R2 od Zvloena po Lcenec a od Roznavy po Kosic by mala byt v plnom profile.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 11:58
od i15
Účelom stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty v kategórii R 24,5/100. Trasa rýchlostnej cesty R2 sa v predmetnom úseku začína v staničení 0,000 00 za mimoúrovňovou križovatkou Kriváň, ktorá je súčasťou predchádzajúceho úseku R2 Pstruša - Kriváň. Trasa končí pred krížením rýchlostnej cesty R2 cestou II/595. Dĺžka trasy 22,568 km.


veľmi dobrá správa, ale dúfam že ďalším krokom bude príprava tendra na poloprofil Mýtna - Lovinobaňa a 1,5 - 2 km od MÚK Kriváň po I/50, aby sa nemuselo jazdiť cez obec

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 13:18
od mb1000
eucitizen napísal:A tento usek by sa mal robit v plnom profile?
Moj osobny nazor je ze R2 od Zvloena po Lcenec a od Roznavy po Kosic by mala byt v plnom profile.


Na useku Krivan-Lucenec by som subjektivne aj chcel plny profil, ale treba byt trochu pri zemi.
Postacoval by aj polprofil s pruhom pre pomale vozidla (Mytna->Krivan v jednom smere a Krivan->sedlo v druhom smere).
Nakolko su tam planovane estakady, tak rozdiel v cene plny profil/pol profil asi budu znacne a usetrene peniaze by som radsel dal na R2 Batka-Figa.

i15 napísal:
Účelom stavby je vybudovanie rýchlostnej cesty v kategórii R 24,5/100. Trasa rýchlostnej cesty R2 sa v predmetnom úseku začína v staničení 0,000 00 za mimoúrovňovou križovatkou Kriváň, ktorá je súčasťou predchádzajúceho úseku R2 Pstruša - Kriváň. Trasa končí pred krížením rýchlostnej cesty R2 cestou II/595. Dĺžka trasy 22,568 km.


veľmi dobrá správa, ale dúfam že ďalším krokom bude príprava tendra na poloprofil Mýtna - Lovinobaňa a 1,5 - 2 km od MÚK Kriváň po I/50, aby sa nemuselo jazdiť cez obec


Neviem ci Krivan->sedlo je mozne pri vyskovom vedeni vobec napojit na I/50 v sedle.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 13:37
od i15
áno nad tým som rozmýšľal, chcelo by to vidieť podrobnejší nákres. ale myslím že by sa to oplatilo aj za cenu vyšších nákladov, úsek Pstruša - Kriváň končí v obci a to nie je dobré

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 15:17
od Andrej
Budem sa opakovat, ale bolo by dobre, keby sa v ramci studie realizovatelnosti posudila aj moznost postavit cast useku Krivan-Mytna s nizsou navrhovou rychlostou, pokial by to prinieslo podstatne znizenie nakladov. Pri znizeni MPR zo 130 na 100, resp. 110 km/h na useku dlhom do 8 km by to urobilo stratu do 1 minuty, ale aspon by sme tu dolinu nezmasakrovali 6 kilometrami estakad .

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 16:23
od i15
Návratnosť úseku nemusí byť zlá ani bez zmeny parametrov - keď sa bude úsek Kriváň-Mýtna realizovať až po roku 2020. Tiež sa budem opakovať :) cesta 50 by sa mala prestavať na striedavé 2+1 pruhy a v pohode vydrží, ale najprv treba vyriešiť nevhodné ukončenie R2 v intraviláne Kriváňa

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2014 16:35
od Jano1
Andrej napísal:Budem sa opakovat, ale bolo by dobre, keby sa v ramci studie realizovatelnosti posudila aj moznost postavit cast useku Krivan-Mytna s nizsou navrhovou rychlostou, pokial by to prinieslo podstatne znizenie nakladov. Pri znizeni MPR zo 130 na 100, resp. 110 km/h na useku dlhom do 8 km by to urobilo stratu do 1 minuty, ale aspon by sme tu dolinu nezmasakrovali 6 kilometrami estakad .


Teraz je to navrhnute ako R24,5/100, chces to na R24,5/80?
To je dalsi usek R2, kde sa zmestia do 5 mil.E/km. :lol:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 08:16
od devil
Pri znizeni MPR zo 130 na 100, resp. 110 km/h na useku dlhom do 8 km by to urobilo stratu do 1 minuty, ale aspon by sme tu dolinu nezmasakrovali 6 kilometrami estakad .


a ja sa budem tiez opakovat, estakady su prave preto aby nebolo zmasakrovane udolie, aby sa neznicili priecne koridory migracie zvierat, vyplynulo to z EIA. suhlas s i15, treba postavit R11,5 mytna-lovinobana aj ked medzi prioritami OPD nie je - prava ruka nevie co robi lava.

studia realizovatelnosti je pre mytna-lovinobana zbytocna - uz vcera bolo neskoro a pre krivan-mytna tiez lebo do 2020 sa ani nezacne stavat cize odkial moze vediet nejaka studia ake tam budu intenzity a ake budu parametre a ceny occa 10 rokov ?

Nakolko su tam planovane estakady, tak rozdiel v cene plny profil/pol profil asi budu znacne a usetrene peniaze by som radsel dal na R2 Batka-Figa.


opakujem, estakada do 2020 nebude, to ze bakta a batka sa neriesia je vysledok chorej Sk koncepcie, RC sa berie nie je ako spojnica KE-ZV-(BA) ale zase ako nejaka miestna ci regionalna cesta cize soroska je pripravovana aj ako spojenie KE-RV a tieto useky zase ako cesta na LC a RS. napokon poloprofil krivan-mytna ani nema zmysel, v sucasnosti by usetril mozno 1-2 minuty.

RS-RV je uzemie nikoho, tornala-RV ma stastie na parametre, figa-zacharovce sa zase smolu ze odtial nikto nie je na vysokych poziciach, hoci by sa usetrilo tak 5 min. a tiez ma smolu ze by patrila medzi najmenej vynosne ksefty.

To je dalsi usek R2, kde sa zmestia do 5 mil.E/km. :lol:


esteze D3 ma tradicne nizke ceny :lol:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 08:56
od ecce
Tak mi z tejto Vasej diskusie vychadza, ze R2 by mohlo pomoct rozdelenie na mensie useky, hoc aj s docasnymi napojeniami, co by mohlo urychlit riesenie tych najproblematickejsich miest.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 09:03
od i15
to napadlo už predchádzajúce vedenie MD, úsek Mýtna Lovinobaňa bol plánovaný na rok 2014

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2014 22:12
od Andrej
Jano1 napísal:Teraz je to navrhnute ako R24,5/100, chces to na R24,5/80?

Ano, pokial by to prinieslo _rapidne_ znizenie nakladov a nebol by problem so ZP. Navrhova rychlost 80 neznamena hned MPR 80 km/h. Nakoniec, R1 v okoli Novej Bane ci ZC ma ake parametre? R22,5/80, a jazdi sa tam 130.

devil, estakadu typu Hricov beriem ako totalnu devastaciu. Pokial je cielom ochrana ZP, tak urcite nie 6 km estakad, ale kratke tunely, cena by bola porovnatelna a ucinok nasobne vacsi.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2014 10:04
od devil
ked chces uplne nahradit estakady tak musis dat dlhy tunel a to stat nechcel, kratke tunely pomozu ale estakady tam budu tak ci tak. uz estakada bol kompromis, je to lepsie ako masivny zarez a ovela lepsie ako to proste tahat dole v doline.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2014 18:12
od Andrej
Neviem to posudit, nakolko som nevidel podrobny nacrt sucasneho ani tuneloveho riesenia. Kazdopadne ta vizualizacia estakady na stranke NDS vyzera hrozivo.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2014 18:36
od racto
ak viem na toto sa spracováva taktiež štúdia realizovateľnosti nie?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2014 22:15
od ecce
Nasiel som nejaku staru EIA z 2006 a skor sa v kritickej casti priklanala k tunelovemu variantu. Mapa tam, zial, nie je.
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... lovinobana
(pozn. modry - estakady, cerveny - 3 tunely 800+300+580, zeleny - 2 tunely - 680+1040). Cenovo tam az take rozdiely neboli.

V úseku Podkriváň je trasa vedená variantne v spoločnom koridore, len s rozdielnym výškovým vedením vzhľadom na ďalší úsek. Odporúča sa v nadväznosti na predchádzajúci úsek a pokračovanie v ďalšom úseku modrý variant. V tomto úseku je problematická asanácia rodinných domov, ktoré sa nachádzajú v trase komunikácie. Opodstatnenosť asanácie je potrebné dokladovať podrobnejším technicko - dopravným riešením - možnosť odklonu trasy. Pri dotyku s obytnou zónou je potrebné vybudovať protihlukové opatrenia.
- v úseku Píla - Mýtna (cca km 30 - 32) je vedená v troch variantoch, pričom červený a zelený variant sú tunelové, modrý variant je vedený v údolí Krivánskeho potoka. Z hľadiska dopravného, ekonomického a technického je jednoduchší a lacnejší povrchový modrý variant, avšak z veľkým zásahom do okolitej krajiny. Z hľadiska ochrany prírody sú prijateľnejšie tunelové varianty. MDPT SR vo svojom stanovisku zásadne trvá na povrchovom variante. OÚ ŽP v Lučenci a CHKO Cerová vrchovina odporúča tunelové varianty, ktoré zachovávajú migračné koridory a ostáva zachovaný predmet ochrany lokalita s koncentrovaným výskytom chráneného a veľmi ohrozeného druhu flóry Slovenska - perovníka pštrosieho.
V tomto úseku sa uprednostňujú tunelové varianty.
- v úseku Mýtna je trasa vedená v jednom variante (spoločný úsek všetkých posudzovaných variantov). V tomto úseku sa odporúča modrý variant s nadštandardnými opatreniami kvôli vodnej nádrži Mýtna, biokoridoru Krivánsky potok a nadregionálnemu biokoridoru NBk 6/20 Tisovník - Bralce. V týchto miestach je potrebné vykonať technické opatrenia pre prechod vysokej zveri. V cca km 35,5 je potrebné vykonať protihlukové opatrenia, nakoľko v týchto miestach bude kumulácia hluku zo železnice a z rýchlostnej komunikácie.
- v úseku Lovinobaňa je trasa vedená variantne, v modrom a červenom variante (variant zelený je totožný s variantom červeným). V tomto úseku sa odporúča variant modrý, avšak s potrebou jeho modifikácie a technického preriešenia na konci úseku vo vzťahu k nadväzujúcemu úseku R2 Lovinobaňa - Ožďany. Protihlukové opatrenia (cca km 40) sa musia vykonať na základe aktuálnej protihlukovej štúdie. Definitívne umiestnenie križovatky je závislé od umiestnenia križovatky v pokračovaní trasy na Lučenec (napr. križovatka s 11/595 v smere na Poltár by vylúčila križovatku v km 42,0 pri modrom variante).

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 12:27
od ecce
Inak, sutaz uz sice bola vyhlasena, ale v sutaznych podmienkach sa pise, ze DSP bude musiet respektovat studiu realizovatelnosti, ked bude hotova (napr.polprofil, stavbu na etapy a pod.).
Akurat neviem, peeco bude tender na DSP este pred tym, ako bude delivery studie (koncom apríla).

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2014 21:57
od dibbo
zravim, vidim ze na useku Krivan-Lucenec je planovana len jedna krizovatka Tomasovnce, znamena to ze nebude ziaden "exit" pri Mytnej alebo Lovinobani ako som to viac krat videl v povodnych zameroch?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2014 15:12
od devil
nehoda vcera pri mytnej, 1 obet na mieste a druha v nemocnici, usek 4 hodiny neprejazdny. pomaly ale isto to bude cesta smrti, najma ked dokoncia R2 pri DT.