to si ako dospel k takemuto tvrdeniu? taketo nieco mozes tvrdit len vtedy, ak by niekde bola 11,5, ktora bola prerobena na 17,5...az tak porovnat, aj to by si musel brat do uvahy faktory ako intenzity, pocasie, rychlost...uz samotna vyssia rychlost prave nepomaha bezpecnosti
zase nadhodnocujes vyznam intenzit. inac nerozumiem ci naozaj spochybnujes
- ze 4 pruhova cesta ma vyssiu kapacitu ako 2 pruhova s plnymi ciarami ?
- alebo ze smerovo rozdelena cesta je bezpecnejsia ako 11,5 aj keby R11,5 mala trojmetrovy odstavny pruh ?
Na tomto úseku nie je a ani najbližších 20 ani 30 rokov nebude intenzita potrebujúca 2+2.
co je intenzita potrebujúca 2+2
na severnej D1 ktora je suvisla dialnica v dlzke cca 150 km
su intenzity 10-15.000, lokalne aj pod 10.000
na D26,5. to si vazne myslis ze tieto cisla na tomto useku R2 nebudu v 2020-2025 ked je predpoklad presunu premavky z I/16 do 80 percent ? to tvrdi EIA spred 10 rokov a nie ucelove FS studie. alebo megalomansky JZO PO pre podobne intenzity je vobec treba ?
Navyše bude síce len 5m šírky, ale "kolo betonovych zvodidiel" nie je plánovaný žiadny žlab, lebo sa počíta s prekreslením na 3 pruhy+odstavný po dobudovaní druhého polprofilu. Ak sa bude sneh zhŕňať vždy ku kraju tak ten čo sa roztopí bude stekať v celej dĺžke úseku po celej šírke vozovky (2+2).
to je vec udrzby. robis z komara somara. dokonca si dovolim tvrdit ze 11,5 so sirokou krajnicou ktora je zneuzivana na predbiehanie je niekedy nebezpecnejsia ako 9,5 kde si na taketo kusky netrufnu. dhle plne ciary su problem. preto boli mnohe useky 11,5 medzi cestami smrti aj ked v intenzitach boli velke rozdiely.
Tornala - Kosice,Saca 81,4 km 58 min v sucasnosti, ked bude polprofil R2 tak to bude 80 km a aj pri teoretickej priemernej rychlosti 100 km/h to bude 48 minut. Uspora 17.25%, realne vsak este menej. Z toho vyplyva, ze R2 Tornala - Kosice,Saca nema zmysel stavat.
suhlasim, aj ked si vytiahol ucelovo lebo npr. samotna soroska vychadza inak. btw. si si isty ze si toto napisal do spravnej temy ? zbytocne zatazujes moderatorov.
Zato 2 tisic NA/24h na R2 uz je dovod na 6 km dlhy 4 pruhovy most.
na most v polovicnom profile bud s 2 alebo 4 pruhmi a nie kvoli 2, 3 ani 5.000 kamionom ale kvoli komplexnemu posudeniu.
V Cadci je intenzita 18743 v./24h, CA-Svrcinovec 11 465 v/24h, z toho 4193 NA/24h. Tu uznavam, ze by to aj polovicny profil zvladol, lebo by tam nebol ziadny semafor, priechody pre chodcov, vyjazdy z dvora. Krivan - Tomasovce intenzita 8780 - 11203 v./24h, z toho 2305 - 2416 NA/24h. Tu, ale udajne plny profil treba.
Nie, pre 7-8 tisic v/24h s pomerne nizkym podielom nakladnej dopravy plny profil netreba.
ked tak pozeram na mapu scitania VUC ZA vidim len intenzity 11.465, potom su udaje len podla mapy mesta CA - 13.135, 16.520, 18.743. podla mapy na dialnice.szm bude nejaka MUK pri lokalite podzavoz, cize 16.520 a 18.743 su pre nasu debatu irelevantne cisla vnutri mesta.
cize
krivan-tomasovce9-11.000 intenzita a cena podla hodnoty za peniaze 16 mil/km
pricom
nepozname rozdiel ceny medzi polovicnym profilom a plnym s polovicnou estakadouCA-svrcinovec11-13.000 intenzita a cena podla tendra 40 mil/km.
pricom
par rokov dozadu bola cena -predpokladam ze 1/2 profil- asi
polovicna.
ktory usek sa viac oplati a v akom profile ?