Stránka 15 z 23

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 23:12
od Jano1
devil napísal:noved pri tomasovciach bude koniec suvislej R2 tak tam budu intenzity ako na konci suvislej D1 pri bidovciach, to len potvrdzuje to ze suvisla dialnica generuje premavku.

D/RC generuje premavku ak sa zrychli doprava, vyrazne sa zvysi bezpecnost. A teda toto generovanie je podstatne silnejsie v oblastiach, kde su cesty realne pretazene a ludia neobchadzaju pretazenu cestu, nie su nuteni pouzivat iny druh dopravy, aj ked im to nevyhovuje.
A ak bude scitanie 2020 rovnako urobene ako 2015, tak na D1 pri Bidovciach bude intenzita pod 10 tisic, Olsany - Budimir mozno iba 6 tisic a zvladol by to aj polprofil, ale samozrejme od 3-4 tisic na plnoprofilovej R4 to bude daleko. To je zase gesto ku KE kraju, ze bude dalsich 15 km plneho profilu v KE kraji.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 23:28
od Vlados
Výstavba D/RC by nemala byť o "prázdnych" gestách... od Olšan to mohol byť polprofil.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 07:57
od i15
Vy experti... poloprofil Olšany - Bidovce by bola rovnaká somarina, ako poloprofil Jablonov - Studenec. Úspora času 0 celá nič. Taktiež by som rád vedel, ako si predstavujete poloprofil Branisko - Prešov, ktorý tam vraj stačí, lebo v smere na Prešov tam vidím dlhé kilometre plnej čiary a ťažké nehody na krátkych úsekoch s prerušovanou čiarou.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 13:20
od Centurion96
Prečo nestavať bežný polprofil na tomto úseku? Pretože je hlúposť dať 300 mil eur na to aby sme mali ďalšiu rovnako pomalú a rovnako nebezbečnú cestu vedľa už existujúcej pomalej a nebezpečnej cesty. Ako som už písal, polprofilom môžeme nazývať (a považovať za užitočný) len obchvat mesta, alebo prinajhoršom vyriešenie bodovaj závady (teraz myslím takú bodovú závadu, kde súdruhovia inžinieri naprojektovali cestu I. triedy ako testovaciu dráhu pre samovrahov). Toto nie je prípad tohto úseku. Radšej ako zbytočnosti, tu nestavať nič.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 13:32
od expwy
Prečo nestavať bežný polprofil na tomto úseku? Pretože je hlúposť dať 300 mil eur na to aby sme mali ďalšiu rovnako pomalú a rovnako nebezpečnú cestu vedľa už existujúcej pomalej a nebezpečnej cesty. Ako som už písal, polprofilom môžeme nazývať (a považovať za užitočný) len obchvat mesta, alebo prinajhoršom vyriešenie bodovej závady.

Vytesať do kameňa...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 13:38
od Kanky
devil napísal:ano vidim, bezne zvodila, bezna sirka a bez odstavneho pruhu.

presne tak a predsa rozhodli o tom, ze tam mozu vsetci klatit kolko chcu lebo ostatne parametre su inde (laicky povedane, zakruty su klopene do spravnej strany, co u nas na SK nehrozi)

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 16:07
od Maxx787
a v nemecku sa nestava ze po D pojde chodec krizom alebo cyklista ako niekedy na SK :-) a to este nehovorim o jelenoch a diviakoch, ktory akosi ignoruju oplotenie...
a niektore zakruty v polomere 5-10 km. a tiez je uz na polovici usekoch v nemecku obmedzena rychlost na 130 :-)

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2017 19:01
od mb1000
http://naszvolen.sme.sk/c/20430491/usek ... -maja.html

...by mala na budúci rok pokračovať 22-kilometrovým úsekom Kriváň - Lovinobaňa. Podľa Dudáša sa v týchto dňoch rozhoduje, či sa v údolí v blízkosti obce Píla bude stavať za pomoci estakád, alebo cesta pôjde výlučne po zemi.

"Vzdušný" variant, ktorý je už naprojektovaný, je totiž o takmer 100 miliónov eur drahší. Rozhodnúť o tom, ako ďalej, by sa malo do konca januára 2017...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 10:47
od PeterPeter
mb1000 napísal:http://naszvolen.sme.sk/c/20430491/usek-r2-medzi-zvolenskou-slatinou-a-pstrusou-ukoncia-v-polovici-maja.html

...by mala na budúci rok pokračovať 22-kilometrovým úsekom Kriváň - Lovinobaňa. Podľa Dudáša sa v týchto dňoch rozhoduje, či sa v údolí v blízkosti obce Píla bude stavať za pomoci estakád, alebo cesta pôjde výlučne po zemi.

"Vzdušný" variant, ktorý je už naprojektovaný, je totiž o takmer 100 miliónov eur drahší. Rozhodnúť o tom, ako ďalej, by sa malo do konca januára 2017...


Tak toto by bolo super keby sa to začne stavať teraz!

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 12:54
od mangernate
nebol by som velky optimista. ako bude financovana vystavba useku? ved nie je zaradeny ani v operacnom programe doprava na roky 2014-2020.
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=169044

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 00:28
od Vlados
Cez sviatky som tento úsek jazdil takmer denne. Priestoru je tam celkom dosť, takže je kde umiestniť Rku na zem, už len aby stúpanie bolo akceptovateľné. 100M je slušný balík...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 10:30
od mb1000
Podla mna tym nemyslia umiestnit cely usek na zem, len skratit estakady, t.j. cast umiestnit na zem a cast stale viest po estakadach. V istom momente je potom potrebne spravit stupanie na vynimku alebo vrcholovy tunel pri Krivani. To ale necham na odbornikov, som zvedavy na najblizsiu EIA ak sa to bude menit.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 15:31
od furty

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 16:34
od mb1000


Ak spravne rozumiem, usek sa rozdeli na 2 (Krivan-Mytna, Mytna-Tomasovce) s MUK pri Mytnej, pricom prvy sa bude stavat Mytna-Tomasovce (zevraj 2018) v 2+2 R24,5 a usek Krivan-Mytna sa preprojektuje na lacnejsi, cize odsuva na neurcito.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 17:52
od sergej
Pozliepany clanok s bombastickym titulkom vyznievajuci ako PR miestneho starostu obsahujuci hned niekolko vylozenych nepravd. Treba brat s velkou rezervou. Blizia sa nejake volby, kde ma pan starosta svoj zaujem?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 19:00
od 123
Čo tak uviesť tie nepravdy keď už o nich píšeš aby sme mohli brať ten článok s rezervou. :wink:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 20:05
od ANDi
Tiez sa mi ten clanok zda az prilis optimisticky...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 22:38
od babar
MUK Mytna dava zmysel, usetrit nieco po zemi skratenim estakad tiez, aj obchvat Mytnej pomoze, ale stavat to najprv a az pootom dokoncit Krivan-Mytna je fakt divne. To sa pojde z BA do ZV po dialnici, cez ZV cez mesto, od Pstruse po Krivan po dialnici, Krivan-Mytna po statej ceste, Mytna-Tomasovce po dialnici a potom zas po starej ceste? Slusne Kocurkovo... Tak ale lepsie ako nic.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 09:29
od Andrej
Co je podla teba divne na tom, ze sa najprv postavi usek, ktory ma najvyssiu navratnost a vodicom usetri najviac casu a PHM?

Btw, velku estakadu na prekonanie stupania na Podkrivan bude potrebne postavit tak ci tak, ale na pilieroch nemusi byt nutne cely usek po Pilu.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 00:27
od babar
Podla mna ma dialnica najvacsi prinos ked je v jednom kuse nie takto rozkuskovana. Nebude tam zbytocne vela lievikov a havarii? Ale tak lepsie ako nic to je jasne. Len ci to naozaj tak aj bude.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 11:42
od eric987
barbar, nic v zlom ale najvacsim problemom na sucasnej ceste v tomto useku je prave Mytna a jej nevyhovujuci prietah. Tymto sa odstrani bodova zavada, prva cast useku sa zoptimalizuje (zrejme dojde k znizeniu nivelety, vyraznemu skrateniu hlavnej estakady a nahradeniu dalsich nasypom) a dodatocne pojde tiez. Ked uz nieco podobne ako tak funguje na vytazenejsich tahoch (D1 Dubna Skala, predtym aj D1 Fricovce-Svinia-Presov), nevidim dovod preco by to nemohlo takto fungovat aj tu. Hlavne nech tym moc neutrpia smerove paramere (polomery pod 700 m by mali byt uz konecne zakazane) a nech je to teda aspon R22,5/100.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 11:51
od PeterPeter
eric987 napísal:barbar, nic v zlom ale najvacsim problemom na sucasnej ceste v tomto useku je prave Mytna a jej nevyhovujuci prietah. Tymto sa odstrani bodova zavada, prva cast useku sa zoptimalizuje (zrejme dojde k znizeniu nivelety, vyraznemu skrateniu hlavnej estakady a nahradeniu dalsich nasypom) a dodatocne pojde tiez. Ked uz nieco podobne ako tak funguje na vytazenejsich tahoch (D1 Dubna Skala, predtym aj D1 Fricovce-Svinia-Presov), nevidim dovod preco by to nemohlo takto fungovat aj tu. Hlavne nech tym moc neutrpia smerove paramere (polomery pod 700 m by mali byt uz konecne zakazane) a nech je to teda aspon R22,5/100.


No ten problém nie je len samotná obec Mýtna, ale práve úsek pred Mýtnou od Kriváňa. Ten by sa mal riešiť čo najskôr.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 20:21
od johhan
Takže ak som to správne pochopil, v rámci "šetrenia" sa vybuduje nová MUK (50-70 mil.) a namiesto polprofilu sa vybuduje plný profil Mýtna-Tomášovce a aby to nevyzeralo blbo tak sa MUK Tomášovce presunula do nasledujúceho úseku a spraví sa dočasné napojenie. Parádne to šetrenie :-). A samozrejme som zabudol na "výpalné" pre Mýtnu vo výške 1 mil. EUR.
.
Teraz vážne - navrhnuté riešenie je v celku logické a praktické - až na to presunutie MUK Tomášovce. Jednoducho ZV-LC v polprofile nemá logiku. Čo je absolutne zbytočné je preverovanie Kriváň Mýtna ten úsek môže ísť technicky len po estakáde ponad železnicu, cestu a vodný tok alebo pôvodným variantom tunelmi. Jednoducho kto čítal technické zhodnotenie riešenia musí vedieť že takzvané uzemnenie je možné iba za cenu tunelu alebo otvorenia georizík zárezmi a násypmi - čomu sa chceli vyhnúť - druhá vec je že uzemnením diaľnica dostane charakter húsenkovej dráhy ( 100 km/h ) a aj vznikne potreba 3-4 ekoduktov. Takže zlacnenie v konečnom dôsledku bude zdražením.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2017 07:33
od i15
R2 má križovať I/16 severozápadne od Mýtnej. Pokiaľ nie je príliš vysoko nad, doplnenie MÚK nebude za 50-70 mil €, ale za 5-7 mil €

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2017 11:51
od Andrej
johhan, dovolim si opat oponovat :-)

100 km/h v plnom profile by bolo v udoli Krivanskeho potoka skvele a pohodlne riesenie. Myslim, ze ovela lepsie, ako polprofil na estakade, ktora je sice vyhladovo projektovana na 130 km/h, ale v polprofile tam bude realne rychlost 80-90 km/h a za rovnaku cenu.

50-70.mil.€ za 1 MUK - to dufam nemyslis vazne :-)