Stránka 16 z 69

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2017 00:29
od babar
MUK Mytna je alebo aspon bola planovana vedla Mytnej z cesty medzi Mytnou a Divinom aj s oddycharnami. Skor nechapem ako chcu urobit to docasne napojenie pred Mytnou, nema to tam byt este vo vzduchu?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2017 16:51
od Vlados
MÚK Mýtna bola medzičasom zrušená a teraz sa začala spomínať. Kde bolo spomenuté dočasné napojenie pred Mýtnou? Dočasne napojenie má byť len pri Tomášovciach... na tom mieste mohla byť aj MÚK, je tam ideálne miesto na MÚK.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2017 18:09
od johhan
Andrej napísal:johhan, dovolim si opat oponovat :-)

Kedykoľvek :-)
Andrej napísal:100 km/h v plnom profile by bolo v udoli Krivanskeho potoka skvele a pohodlne riesenie. Myslim, ze ovela lepsie, ako polprofil na estakade, ktora je sice vyhladovo projektovana na 130 km/h, ale v polprofile tam bude realne rychlost 80-90 km/h a za rovnaku cenu.

Ano, 100 bude paráda - len tí slovenskí šoféri to neocenia. Ale druhé podstatné profil cesty železnice rieky a celkový relief ti toho moc neumožní - jednoducho uzemniť a zlacniť je kombinácia ktorá moc nepojde dokopy - podla mna neušetria skorej to dopadne tak že technicky a prevádzkovo to bude horšie za tie isté peniaze. V najlepšom.

Andrej napísal:50-70.mil.€ za 1 MUK - to dufam nemyslis vazne :-)


Akú kravinu som to napísal ... a ešte som si to aj po sebe čítal :-) ... 10-20 mil je všesmerovej MUK na 2+2 cca ... som kukal iné cifry inej položky

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2017 22:08
od babar
Vie niekto ci ma ta MUK Mytna byt tak ako povodne vedla Mytnej a pred Mytnou bude docasne napojenie alebo nova MUK Mytna bude pred Mytnou a teda ziadne docasne napojenie nebude.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 00:25
od Vlados
Nič ako toto ešte nie známe. Čo je jasné, že Árpád Ersék musí na juhu rozostavať minimálne jeden úsek v strede a jeden na východe Slovenska :wink:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 14:08
od milan_KM
Žiadam odborníkov z témy o D3 aby mi vysvetlili potrebu tohoto drahého úseku. Ja budem používať vaše argumenty.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 18:19
od aquila
ked sa bude v polprofile a za 10-15 rokov stavat aj D3 ako tento usek, tak nie je o com, nech sa pekne porovnaju IRR a aby sme neboli prekvapeny, ze tento usek je potrebnejsi ako ktorykolve zostavajuci usek na D3 :)

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 23:18
od lučencan
Mohol by niekto zakreslit do mapky presne ten usek co sa ma zacat o rok stavat ???

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 01:12
od babar
aquila napísal:nie, jedine co je dostupne je MUK mytna... co mame aj uz v galerii ..

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=3976

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 01:19
od babar
Ak to planuju tak ako na tom obrazku aj teraz, musia to pred Mytnou napojit docasne. Ale nebude to tam to vzduchu? Preco inak by nenavrhli tu MUK rovno tam, ale na bocnej ceste za rampami???

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 08:52
od robertko
však takto to najviac vyhovuje kto už len chodí ďalej za mýtnu ? ide sa priamo na ružín a preto je to aj za kolajnicami

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 15:31
od devil
milan_KM, ty si majster sveta, ty uz teraz vies aky bude drahy usek, tak si precitaj ten clanok, podla neho vypadne najdrahsia estakadova cast a postavi sa zvysok. nic ine nie je zname. aha a este nieco k tej nehodovosti:

http://i.sme.sk/cdata/8/75/7576198/rizika.jpg

bohuzial tam nie je vyhodnotena npr. cesta cez oravu ani TN-PD, z toho co tam je vyplyva ze najhorsi usek mimo tych co su uz vo vystavbe je asi 30 km krivan-LC.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 15:56
od milan_KM
Jediný majster svet si tu ty, pretože ťažko selektívne sa staviaš k svojmu a ťahu a ostatné riešiť netreba. Buď teda chlap a tvrdo uplatňuj svoje kritériá aj tu.

Má teraz vypadnúť drahá estakáda a postaviť sa zvyšok. Ale snáď mi nechceš tvrdiť, že tým to hasne a autá sa budú z Kriváňa do Mytnej asi teleportovať. Nehovoriac o tom, že takto si štát podkope vlastné nohy, keďže sa postaví úsek, ktorý rozmazával náklady.
Keď si vezmem celkové náklady sú obrovské, porovnateľné s D3, ale s nižšími intenzitami a nízkym podielom nákladnej dopravy. Cesta je s prídavným pruhom a s minimom obcí na trase. Inak C 8,5 čo ty predsa nevidíš ako problém keďže si známy odporca vhej kategórie (nebezpečné predbiehania).
Čo sa týka nehodovosti tak vidím rovnako čierny úsek Brodno - Krásno, takže si ma vlastne podporil, vďaka.

Ako vravím keby sme mali tvrdo uplatňovať vaše kritériá nič sa nepostaví. Maximálne rozšíriť a aj to nie je prípad tohoto úseku.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 08:48
od devil
Nehovoriac o tom, že takto si štát podkope vlastné nohy, keďže sa postaví úsek, ktorý rozmazával náklady.


toto skus vysvetlit zrozumitelnejsie :roll:

je pekne ze sa snazis argumentovat...auta pojdu asi 10 km po starej ceste, a casom sa postavi estakada ked budu peniaze, dovtedy sa zdvihnu intenzity...to je presne co sa tu x-krat povedalo. pisal si niekedy test ? ak ano tak vies ze najskor treba riesit veci ktore vies urobit a potom tie tazsie. takze ano, uplatnujem tie iste kriteria. je jasne za na asi 6-7 km od toho motorestu po zaciatok 3. pruhu bude zvysena nehodovost ale stale lepsie ako ponechat cely usek po tomasovce bez R2. rozdelte a zredukujte D3, potom bude mat tiez lepsiu navratnost.

naklady nepozname, budu urcite vyrazne nizsie ako pri D3, intenzita dopravy vyrazne nizsia nebude pretoze na R2 prejde vyssie percento aut ako na D3 lebo nie su tam take zdroje/ciele dopravy ako na D3 s okruhu mozno 10 km. mesto LC tazko mozeme porovnavat so ZA ani firmu INA so zavodmi s max. par sto ludmi ludmi.

to nie brodno-krasno, max. brodno-dunajov tj. 13-14 km, od krivan- po odbocku na kalinovo za lucencom je asi 30 km. :evil:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 09:30
od aquila
milan_KM napísal:Ako vravím keby sme mali tvrdo uplatňovať vaše kritériá nič sa nepostaví. Maximálne rozšíriť a aj to nie je prípad tohoto úseku.


nase kriteria su uplne normalne a racialne, teda porovnavat prinos useku za peniaze. napriklad ked stoji 5,6 km usek 240 milionov euro, pricom na nom nebude ani jedna plnohodnotna MUK a ma intenzity okolo 16 tisic / 24 hodin, tak vyhodnejsie vychadza aj 5,6 km usek, ktory ma intenzity 4 tisic/24 hodin a stoji 10 mio na 1 km ..

pochopili sme sa ?

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 13:26
od milan_KM
Jednoducho sa postaví relatívne lacný úsek po rovine kde podľa posledných súťaží na MD môže stáť tak okolo 15mil/km... teda ostane len úsek, ktorý má ísť vlastne celý vo vzduchu, takže tomu náklady vystrelia kľudne aj k 40 mil/km. Takže keď vezmeme oba úseky a spriemerujeme kludne vyjde 25 mil/km keďže to má kolo 20 km celý úsek.

Mňa hrozne udivuje vaše neoblomné presvedčenie, že úsek bude lacný. Realita posledných rokov je presne opačná a zlízla si to práve D3 najviac. Síce tam už nie je Počiatek, ale ministerstvo riadi Stromček a to je rovnaká mafia ako v minulej vláde.

Čo sa týka presmerovania dopravy máš pravdu, chýbajú tu lokálne zdroje, ale na D3 je veľká časť kamiónov z Poľska, stačí sa na chvíľu postaviť k ceste a sledovať. Takže ťažká doprava je hlavne tranzit, ktorý tiež prejde na diaľnicu. Tu síce prejde veľké % áut na R2, ale stále s nízkym podielom NA, takže mi povedz z čoho sa má tá diaľnica zaplatiť. Naopak D3 má v tomto potenciál, vďaka rastúcej výrobe napríklad v Kii a tiež otvorením diaľnice na Poľsko kedy NA môžu využiť takmer celý poľský ťah - odpadá platba za mýto v ČR.

A len tak na okraj ja plne podporujem výstavbu R2 dokonca v plnom profile, lebo na Slovensku máme multitalent šetriacimi opatreniami a vymýšlaním kadejakých R 17,5 nechať vyletieť celkové náklady do závratných výšok. Len ma štve ten váš dvojaký meter. Vysoké požiadavky na D3, ale tu prižmúrime očko.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 15:19
od aquila
tu nikto neprizmuruje oko. D3 je hyperpredrazena .. a ani dokonca ten tvoj argument neobstoji, ze dalsi usek je lacny .. nie je, ten je este drahsi.. aj jeden aj druhy usek na koncoch svrcivnovec - skalite boli superpredrazena a navyse len polovicne profily .. cize ani tento argument nepasuje .. D3 je predrazena a tym padom nenavratna ..

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 15:45
od milan_KM
tu nikto neprizmuruje oko. D3 je hyperpredrazena .. a ani dokonca ten tvoj argument neobstoji, ze dalsi usek je lacny .. nie je, ten je este drahsi.. aj jeden aj druhy usek na koncoch svrcivnovec - skalite boli superpredrazena a navyse len polovicne profily .. cize ani tento argument nepasuje .. D3 je predrazena a tym padom nenavratna .


To bola odpoveď na Devilovu otázku, týkajúca sa R2. Najprv čítať s porozumením potom sa rozčulovať. A áno D3 je predražená. Prečo? Kvôli mafii vo vláde. Takže ťažký úsek R2 bude aký?

Tiež superpredražený. Až na to, že dopravné problémy v trase D3 ako i podiel NA sa na tomto úseku ťažko dá porovnávať. Ak to nepostačuje na stavbu R(D)ky, tak tu ju dupľom nepotrebujeme. Dúfam, že sa konečne chápeme.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 15:56
od devil
A len tak na okraj ja plne podporujem výstavbu R2 dokonca v plnom profile, lebo na Slovensku máme multitalent šetriacimi opatreniami a vymýšlaním kadejakých R 17,5 nechať vyletieť celkové náklady do závratných výšok. Len ma štve ten váš dvojaký meter. Vysoké požiadavky na D3, ale tu prižmúrime očko.


no vidis, a podla mna na R2 v plnom profile ma vyznam len obchvat ZV a KE a tento usek s podmienkou ak bude zlacneny. zvysok v buducnosti niektore mozno nikdy. totalny iny pohlad na vystavbu. :idea:

navratnost ma nezaujima pri bodovych zavadach, kludne aj tunel ak sa inac neda tak ako pod braniskom pre nizku intenzitu pred 15 rokmi tak by sa mal aj pod soroskou. zato vasa bodova zavada D3 CA - svrcinovec ide hned v plnom profile.... :roll:

Jednoducho sa postaví relatívne lacný úsek po rovine kde podľa posledných súťaží na MD môže stáť tak okolo 15mil/km... teda ostane len úsek, ktorý má ísť vlastne celý vo vzduchu, takže tomu náklady vystrelia kľudne aj k 40 mil/km. Takže keď vezmeme oba úseky a spriemerujeme kludne vyjde 25 mil/km keďže to má kolo 20 km celý úsek.


ano ale ostane osamoteny a maju sa znizovat estakady prip. sa skrati ich dlzka, o par rokov sa zvysi intenzita a navratnost zvysi aj kvoli skompletizovaniu useku pretoze zmiznu zjazdy na zaciatku a konci. to je otazka po 2020, vtedy sa budeme bavit o inych cislach. MUK krivan spolu s KO je komplikovany zabera vela casu. koniec v tomasovciach sa mi paci ovela viac - tam sa R2 priamo "vlieva" do starej cesty a staci jeden nadjazd na obdocenie dolava smerom na PT.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 19:00
od milan_KM
no vidis, a podla mna na R2 v plnom profile ma vyznam len obchvat ZV a KE a tento usek s podmienkou ak bude zlacneny. zvysok v buducnosti niektore mozno nikdy. totalny iny pohlad na vystavbu. :idea:


Takže konečne sa dostávame tam kam chceme, keďže si pár strán dozadu nechcel ani počuť o polprofile na tomto úseku napríklad. A keďže nevidím význam aby sme mali izolované plné profily, tak buď naraz celý úsek až to ide na jednom moste a nie 2 paralelných alebo vôbec teda. (Alebo plný + polovičný, ale zase sa nebude dať obiehať však :roll: )

Vo fungujúcom štáte by sa z eurofodov stavali najťažšie úseky, aby sa minulo zo štátnej kasy čo najmenej peňazí. Teda Kriváň-Mýtna, Soroška, Turany-Hubová či D3. Ale zároveň by bolo okrem spolufinancovania vyčlenených ďalších napr 200M na jednoduché úseky ako južná a ponitrianska R2 alebo R3. A samozrejme kvalitné súťaže, v zmysle žltého fidicu. Bohužiaľ realita je úplne inde keďže sa tvárime, že eurofondy sú všetko. Takže ak máme byť prísny na jeden úsek buďme rovnako prísny na všetky.

navratnost ma nezaujima pri bodovych zavadach, kludne aj tunel ak sa inac neda tak ako pod braniskom pre nizku intenzitu pred 15 rokmi tak by sa mal aj pod soroskou. zato vasa bodova zavada D3 CA - svrcinovec ide hned v plnom profile.... :roll:


Nemusíme teda financovať drahé estakády, ale bodové závady teda. Prejazd Soroškou je nepríjemný, ale žeby tam boli pravidelné niekoľko kilometrové kolóny som ešte nepočul. Takže musíš uznať aj, že Čadca a Radoľa sú bodové závady, ktoré rieši D3. A čo sa týka Čadce na plný profil, tak maj na mysli, že sa to otvorí 2021. Takže nízka intenzita ako kedysi na Branisku tam zrovna nie je. A je naozaj obrovský rozdiel ísť po ceste plnej kamiónov, preto plný profil.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 21:50
od aquila
radola nie je bodova zavad. tam staci zrusit most do KNM a je vyriesene. vid uz aj zrusenie hlupeho kruhaca a z bodovej zavady je pohoda

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 22:51
od milan_KM
Radoľa je bodova závada, lebo neviem ako chceš potom vyriešiť ľavé odbočenie z a do Vadičovskej doliny.
Či aj tú zrušit? Očividne pre teba najlepšie riešenie tam postaviť priehradu a KNM zrovnať so zemou :-).

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2017 23:05
od DrX
Toto tu vymenovavanie vsetkych dolin, kde mas ty svoju garaz, je v teme o R2 uplny off topic. A je to uplne nezajimave v porovnani s prioritou REALNE (nie cez naokolo blizsie) prepojit dve najvacsie slovenske mesta a vychod a zapad krajiny. To R2 riesi a D3 nie.

A co sa tyka cien, keby sa v R2 pokracovalo v case, ked sa dostavali Figa-Tornala a Ozdany, mohlo byt dnes hromada dalsich usekov postavenych za ceny vyrazne pod 10mil EUR/km. Ale vtedy Meciar/Slota/Luptak potrebovali len "europsky koridor" D3 a zilinske tunely na D1. Dnes bude R2 o trocha drahsia - ale stale za zlomok ceny v porovnani s D3. A ak sa dobre vysutazi, ani to nemusi byt. Tak uz len nech stavaju...

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 08:38
od devil
Takže konečne sa dostávame tam kam chceme, keďže si pár strán dozadu nechcel ani počuť o polprofile na tomto úseku napríklad. A keďže nevidím význam aby sme mali izolované plné profily, tak buď naraz celý úsek až to ide na jednom moste a nie 2 paralelných alebo vôbec teda. (Alebo plný + polovičný, ale zase sa nebude dať obiehať však :roll: )


ani teraz nechcem poctu o poloprofile. tak ako sa stavala R1 severna D1 sa ma stavat aj toto. hadam nechces tvrdit ze ZV-krivan nema zmysel bez obchvatu ZV.

Vo fungujúcom štáte by sa z eurofodov stavali najťažšie úseky, aby sa minulo zo štátnej kasy čo najmenej peňazí.


vo fungujucom state neexistuje aby statna kasa nemala na vystavbu ale len spolufinancovanie fondov. cele to blabolenie o rastucej hdp je potom na smiech. vo fungujucej, ale malo zaludnenej vidieckej krajine sa riesia problematicke useky ZVLAST a len malokedy cele tahy. D3 je niekolkonasobne kratsi tah ako R2 ale to neznamena ze musi ist komplet. a to je to comu sa kysucko-zilinska uderka strasne brani - posudzovaniu jednotlivych usekov, pretoze niektore su bud uplne zbytocne alebo potrebne ale nasobne predrazene. v pripade D3 bohuzial ine ani nie su. D3 je hanba celej Sk koncepcie.

Nemusíme teda financovať drahé estakády, ale bodové závady teda. Prejazd Soroškou je nepríjemný, ale žeby tam boli pravidelné niekoľko kilometrové kolóny som ešte nepočul. Takže musíš uznať aj, že Čadca a Radoľa sú bodové závady, ktoré rieši D3. A čo sa týka Čadce na plný profil, tak maj na mysli, že sa to otvorí 2021. Takže nízka intenzita ako kedysi na Branisku tam zrovna nie je. A je naozaj obrovský rozdiel ísť po ceste plnej kamiónov, preto plný profil.


CA ukaze cas, resp. dalsie scitanie dopravy, tento isty argument mozem pouzit v prospech plneho profilu kri-tom. a co sa tyka radole, zavada je dana krizovatkou, take nieco ako neresnicka vo ZV ktora sa prestavala na MUK a moze sa v klude pripravovat R2 lebo to tam uz nehori. to iste ruzova osada, kvoli nebezpecnej zakrute v normalnej krajine nebudu stavat cely usek dialnice.

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2017 19:01
od Vlados
Polprofil by mal stačiť. Ak sa ukáže malý rozdiel v cene a veľká politická vôla (akože pomoc regiónu) tak by tam možno mohol byť aj plný profil. Nakoľko sa opäť ozývajú plány pokračovania R7 tak že zbytočné snívať o luxuse na R2, ktorá má horšie úseky ako tento.