Stránka 18 z 69

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2017 12:19
od pohodak
To je priam vestecky odhad, kedze polka 2018 je o rok

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2017 12:10
od janci497

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 11:42
od PeterPeter
janci497 napísal:http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22524

Bolo by super keby sa rozbehne súťaž tento rok na Mýtna - Tomášovce a budúci Kriváň - Mýtna.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 15:50
od stanley
Prebohaziveho načo to chcú zas rozdeľovať mali dať komplet celý úsek Kriváň Lovinobaňa do výstavby a ne rozdeľovať to..a v konecnom dôsledku sa to opäť len predraží a R2 sa takto nedostavia nikdy!!! Teraz je potrebné najmä pri stagnujúcej predraženej výstavbe severnej D1 čo najviac úsekov južnej R2 dať do súťaže a následne do výstavby a ne ešte to deliť na malé poduseky.. otras!!! Veď to budú takto stavať ďalších sto rokov..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 17:47
od Vlados
Najskôr treba rezerovať prostriedky. Tie sa podarí naškrabať tak na lacný úsek, preto delenie. Ďalej treba dokončiť prípravu, povolenia, výkupy pozemkov... časť mimo chráneného územia bude jednoduchšia. A tiež politicky lepšie vyzerá ak minister na juhu rozostavá dva úseky ako jeden.
Pri vládach ako sme mali posledných 25 rokov R2 budeme stavať ešte ďalších sto rokov. Poznáš pojem trvalá udržateľnosť? (musíme nechať možnosť zarobiť aj budúcim oligarchom ;) )
PS: vieme aký má byť profil na prvej a druhej časti?

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 19:18
od i15
ja si myslím, že sa stále kalkuluje s príchodom nejakého väčšieho investora do okolia LC a novému investorovi samozrejme treba sľúbiť RC. ak by sa rozmýšľalo pragmaticky, prioritou je úsek Bátka Figa, ktorý sa dá stavať aj čisto zo štátneho rozpočtu

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 21:29
od tomenmen
Absolútne nerozumiem prečo má prioritu úsek Mýtna - Tomášovce keď na južnej trase je veľa dôležitejších úsekov .. na tomto úseku sú urobené obchvaty obcí na ceste prvej triedy, nie je to tam ani nebezpečné, ani nijak komplikované pre prípadné obiehanie .. alebo sa mýlim? ak áno tak ma opravte .. ale ja vidím vyššiu komplikáciu na úseku ožďany - figa .. tento úsek keby bol urobený, tak je južná trasa s aktuálnymi intenzitami počas dňa dostatočne komfortná aj bezpečná .. mýtna - kriváň je o niečo zaujímavejšia .. rozumiem potrebe obísť mýtnu, ale potom by som videl riešenie skôr pokračovať od kriváňa a obísť mýtnu a za mýtnou sa dočasne napojiť na prvotriedku súčasnú ..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2017 22:34
od milan_KM
Staviame len po rovine lebo je to "super deal". Aj keď reálny prínos bude minimálny, resp. značne menší ako na úsekoch, ktoré si menoval napríklad.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 07:13
od DrX
Hlavne nech to rozostavaju, a nech je to 4-prudovka. Ja mam skor obavy z toho, ze Ersek nejak mlci ohladom Sorosky...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 07:15
od aquila
milan, radsej na rovine a super deal s minimalnym prinosom ako tunely v zlom terene a s div nie zapornym prinosom.. vid priklady D3, kde vystavbou dvoch usekov sa vytvoria dve nove bodove zavady ..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 08:07
od milan_KM
Tak ako štát na celej čiare manažérsky zlyhal pri D3, tak ide rovnakým trendom na R2. A tomu budú odpovedať aj ceny za km.
Je pekné, že budeme mať nejaké kilometre dialnice na juhu, ale čo z toho keď riešenie ťažkých (dôležitých) úsekov sa bude neustále odsúvať až do fázy aká nastala napríklad na Turany-Hubová.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 08:10
od aquila
turany hubova velky problem nie su, lebo tam neni ziadna bodova zavada, len je tam spomalnie, navyse je to usek, ktory sa da obist legalne aj po cestach prvej triedy v pripade nehody (na rozdiel od strecna) . ano bude to tam mozno pomalsie ale stale rychlejsie a bezpecnejsie ako pod strecnom.

a to je obrovsky rozdiel ..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 08:44
od Jonathan
Neviem ako chces obíst Turany-Hubova inak ako po I/18.
Pod Strecnom je problem v intenzite a neprehladnosti cesty. Cesta okolo Krpelianskej priehrady je trochu lepsie vedena, ale pri zvysenej intenzite je rovnako nebezpecna. Navyse je tam prejazd obcami (Rojkov, Lubocna, Hubova). Pri nerieseni problemu tam moze byt za chvilu semefor na prechode a hned mas bodovu zavadu, ktora bude vytvarat v spicke slusne kolony.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 08:48
od nevo83
a co by sa podla teba malo stavat prioritne ale nemyslim D1 lebo ta sa dostava urcite

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 09:14
od aquila
jonathan, je to sice mierna zachadzka, ale od kralovian po RK mozes ist predsa po jednicke cez kubin, je to uricte radovo lepsia cesta ako keby si mal cez zazrivu .. co sa tyka semaforu. ano akonahle tam bachnu semafor, tak je problem. a s dedinami je problematicka najma hubova svojou dlzkou, ale tym, ze cesta ide popri vahu to neni az take hrozne.

nehovorim, ze sa nema tento usek riesit, 100x vacsi vyznam ma ako napriklad spominane D3 svrcinovec - skalite, alebo nebodaj najzbytocnejsi usek vo vystavbe D3 strazov - brodno.. ale tak bohuzial choma si chcel postavit pomnik na ukor celeho slovenska ..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 12:53
od devil
zatial na R2 boli same dobre rohodnodnutia, stavalo sa to co je najviac treba. rozdelit krivan-tomasovce je spravne. mytna je na tom horsie ako ktorakolvek dedina na trase, su este 2-3 porovnatelne dolezite useky ale viac dolezity asi tazko. ked nemame na dlhu estakadu tak treba vyriesit toto, ak sa to potiahne namiesto lovinobane az po tomasovce tak to je nieco navyse. stale lepsie ako tie megalomanske mosty a tunely na kysuciach alebo presove.

Pod Strecnom je problem v intenzite a neprehladnosti cesty. Cesta okolo Krpelianskej priehrady je trochu lepsie vedena, ale pri zvysenej intenzite je rovnako nebezpecna. Navyse je tam prejazd obcami (Rojkov, Lubocna, Hubova). Pri nerieseni problemu tam moze byt za chvilu semefor na prechode a hned mas bodovu zavadu, ktora bude vytvarat v spicke slusne kolony.


OK pod strecnom je vela aut. inac neprehladne cesty mas vsade. tam kde sa neda bezpecne predbiehat tam netreba predbiehat. bez ohladu na to ci je tam 5.000 alebo 25.000 aut. cim je usek kratsi tym mensia casova strata.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 20:03
od rastislav5
aquila napísal:jonathan, je to sice mierna zachadzka, ale od kralovian po RK mozes ist predsa po jednicke cez kubin, je to uricte radovo lepsia cesta ako keby si mal cez zazrivu .. co sa tyka semaforu. ano akonahle tam bachnu semafor, tak je problem. a s dedinami je problematicka najma hubova svojou dlzkou, ale tym, ze cesta ide popri vahu to neni az take hrozne.

Turany - Hubova predsa nezacina v Kralovanoch. Ak sa stane nehoda medzi Turanmi a Kralovanmi (co je aj podla scitania dopravy vytazenejsia a kritickejsia cast useku ako Kralovany-Hubova, lebo v Kralovanoch sa dopravny prud od Ziliny deli na smer Orava a smer Poprad), tak pri ceste z Bratislavy na vychod to treba obchadzat ako Strecno, t.j. cez Zazrivu. A predstav si, ze sa o nehode dozvies az na sucasnej dialnici pred Turanmi. Ostava Ti vratit sa do Ziliny a obist nehodu cez Zazrivu alebo vratit sa do Martina a obist cez Donovaly. V oboch pripadoch asi 80 km naviac. Ani obchadzka Strecna nie je takato sialena. A podobne ked cestujes v opacnom smere napr. z Kralovian do Prievidze.

Bude este zabava po otvoreni Visnoveho a bude trvat mnoho rokov.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2017 21:35
od jarino
Nevidím nič zlé na rozdelení tohto úseku na dve časti. Jednoduchšiu časť to maximálne urýchli a na tej druhej náročnejšej môže prebiehať ďalej príprava. Pochybujem, že sa nájdu peniaze v blízkej dobe na tie estakády. A táto jednoduchšia časť nevyzerá nejako extra náročne, sú tam cca 2-3 väčšie mosty, závisí kde to bude končiť pri Mýtnej...
Pri úsekoch od Oždian po Figu neevidujem žiadne ďalšie pokroky, t.j. príprava DSP atď.
Soroška nie je pripravená.
Aj tak všetko limitujú peniaze, hoci som zachytil info, že EK vidí ešte nejaký priestor na nájdenie financií plus Juncker(ale to je forma pôžičky ak správne chápem) a CEF(iba projekty core TEN-T). Do 2020 podľa mňa nehrozí nič zložité rozostavať a taktiež sa bude tlačiť Turany - Hubová za 900 miliónov eur, hádam nie formou PPP, čo ešte viac oddiali investície do SO PO II. etapa, Soroška, Kriváň - Mýtna, komplet D3, ak teda nebude ďalší OP alebo neobjavíme zlatú žilu.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2017 21:10
od eric987
Na enviroportali bola zverejnena ZNC pre usek Krivan - Mytna : http://enviroportal.sk/sk/eia/detail/-z ... sek-krivan .
Najpodstatnejsie je upustenie od nezmyslu R17,5/100, zial len za cenu rapidneho zhorsenia smerovych a vyskovych pomerov. Po novom ma R2 v tejto casti vyhovovat navrhovej rychlosti len 80 km/h (min. obluk 480 m), pozdlzny sklon ma byt az 6,4%. Pozitivom je aspon rozdielne vyskove vedenie jazdnych pasov, ktore sa (aspon podla mna) doteraz moc nevyuzivalo a s tym suvisiaca minimalizacia mostov. Vlastne z tych vacsich maju zostat iba 2 - prvy cez Krivansky potok v dlzke niekolko 100 m a druha estakada okolo vodnej nadrze Mytna. Kalkulacia tam uvadzana nie je.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2017 21:33
od Vlados
Konečne rozumný prístup. Tá navrhovaná rýchlosť nebude žiadny problém, niekde bude zníženie na 100km/h. Takto sa zvýší šanca na výstavbu úseku.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 03:55
od petrolejka
Čiže tam na tomto úseku akože nikde nebude klasických 130km/h?

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 07:06
od mb1000
eric987 napísal:Na enviroportali bola zverejnena ZNC pre usek Krivan - Mytna


Mapa v galerii:
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=37366

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 07:30
od i15
Nakoniec to bude lacnejšie, ako 17,5m poloprofil :) Celková dĺžka estakád sa zredukovala z 6,6km na 2,7km..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 08:40
od ANDi
petrolejka;
Navrhovana rychlost a maximalna povolena rychlost (mpr) su 2 rozdielne udaje.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2017 10:09
od aquila
ono je to ozaj krok vpred, skoda, ze sa takto neoptimalizovane aj ine useky. pritom stacilo, keby aspon chvilku pocuvali pocas prvej mikiho vlady mott macdonald, ktory im navrhol dost vyrazne zosekanie a zredokuvanie usekov aj na D1, a to by sme mali aspon o polovicku viac usekov, aj za tie kartelove ceny.

velka skoda, ze sa vtedy prepasla sanca. teraz je to uz v style,ze dosli prachy a tak zacinaju sa konecne spravat normalne. a tato 9km cast by mozno sla stavat aj skorej, s docasnym napojenim na povodnu cestu