R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

Odoslaťod mapman » 31. Jan 2006 13:32

Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod tr3mp » 31. Jan 2006 14:17

parker napísal:Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?


Môj (zdôrazňujem laický) návrh je podobný ako Tvoj, akurát ubrať iba R3 TR - ZV, teda zachovať R2 Handlová - ZH. Čiže:
R1 ... - ZH - ZV - BB
R2 ... - PD - Handlová - ZH - ZV - ...
R3 ... - MT - TR - BB - ZV - ...
Rx Ráztočno (R2) - Sklené - Horná Štubňa - TR (R3)
resp.
Rx PD (R2) - Vyšehrad - MT (R3)
To by zlepšilo súčasný uvažovaný stav, teda RC každým väčším údolím a pritom chýbajúce spojenie Hornej Nitry a Turca (a ďalej severného Slovenska).
tr3mp
diskutujúci
 
Príspevky: 170
Obrázky: 4
Založený: 08. Feb 2005 18:27

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod Adaios » 08. Feb 2006 19:17

parker napísal:Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?


parker,

ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy. To vyriesi mozne problemy s tym ze tu bude zvysena premavka ale neviem o tom ze by sa to planovalo - vie sa o probleme "ziarsky lievik" ale riesenie sa zatial nepripravuje - nakoniec nie je iste ci tadialto pojde R3 a kedy to bude R2.

A inak som nepochopil tvoje pridavanie a uberanie zmeny oznacenia - a ked to nechapem tak to nebudem komentovat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 07. Apr 2006 11:37

Proces EIA bol posudzovaný už v roku 2001, ale je to stanovisko k "štvorprúdovej ceste", úsek I/50 Dérerov mlyn-Žiar nad Hronom.

Právoplatné rozhodnutie je na linke:http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=rozh

Záverečné stanovisko je na:
http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=stan
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 06. Okt 2006 20:58

Inak v rámci schvaľovania druhej etapy Žarnovica-Šášovské podhradie, je v schvaľovaní aj križovatka s R2 na Prievidzu?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 12:00

Tu sa plánuje do r. 2010 pripraviť na výstavbu cestných obchvatov Prievidze, ZH, aj Handlovej a obchvat ZH aj začať realizovať v r. 2009-2010.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod Jurislav » 24. Feb 2007 21:05

Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod fh » 24. Feb 2007 21:14

Jurislav napísal:
Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


Adaios už neprispieva na toto fórum. On nepredpokladal, že sa tak bude stavať, ale veľmi dobre opísal riešenie žiarskeho lievika. A nedíval sa na to z hľadiska, že keď nie sú tri pruhy BA-TT, "tak stredné Slovensko čo?".
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod bodrik » 24. Feb 2007 21:18

Jurislav napísal:
Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


No úsek ZH - ZV, o ktorý sa tu jedná je už dlhé roky postavený (ale potrebuje rekonštrukciu) a je 2+2..
Mimochodom, Adaios tu už vyše pol roka neprispieva (ak sa nemýlim), takže asi ti neodpovie.. :roll:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 15:31

Jurislav napísal:To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


BA-TT nie je na 2+2, ale bola to chyba a dnes sa ide stavať 3+3, ... takže čo asi stredné Slovensko ? Tá istá chyba.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 16. Mar 2007 20:22

Ospravedlnujem sa za volovinu co som tu napisal prednedavnom.
Neuvedomil som si poriadne o akom useku pisem :oops:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod 007toso007 » 21. Jan 2008 17:31

nema niekto fotky z useku NOVAKY po PRIEVIDZU ? aj ked newem ci je na tom useku nieco zaujimave ale ci niekto nahodou nema fotky raz som tam isiel ale nemal som fotoaparat
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod Thomas » 25. Jan 2008 10:02

Podle mě je vedení R2 Prievidza, Handlová - ZH příliš divoké. Proč se neuvažuje o vedení tunelem od Janovy Lehoty k Novákům, rsp. do prostoru mezi Nováky a Sebedražie. Ten úsek by se zkrátil o 60% a Prievidza i Handlová by zůstaly napjeny přivaděči. Tunel by určitě nebyl drahý, protože průchod přes Handlovou apod. si stejně vyžádá spoustu estakád.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod FANUSIK » 28. Jan 2008 11:29

Naprosto suhlasim s THOMASOM.....Myslim ze taky variant...v minulosti bol, aj studia tunela...pod pohorie vtacnik.....Bolo by to kratsie...o 30km....
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Odoslaťod FANUSIK » 28. Jan 2008 11:30

Som z okresu PD a foto poslem ked nafotim...R2-8KM usek PD-NOVAKY....
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Odoslaťod Thomas » 28. Jan 2008 20:47

Pokud se postaví R2 těsně okolo Handlové a dál do ZH ZH, R3 Turč. Teplice - ZH a R1 BB - ZV tak to budou celkem 3 RC částečně souběžné, což je podle mě zbytečné. Dalo by se to řešit buď tunelem na R2 (od Nováků přímo na ZH), R3 ořes Donovaly (peáž s R1 ZV - BB; notoricky známá diskuze jinde :-)), nebo spojením R3 a R2 v prostoru mezi Handlovou a Kremnicou a společným vedením k ZH.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod i15 » 28. Jan 2008 21:14

alebo len prepojit PD a BB, cim by odpadla potreba stavat RC od Handlovej a Kremince smerom na juh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Thomas » 28. Jan 2008 21:21

Na to jsem zapomněl. Dík .
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod FANUSIK » 29. Jan 2008 22:50

Len ci sa toho dozijeme..R2 PD-ZVOLEN....aj ked nie som este 40 tnik....priorita je D1....ZA-KE- a neskor po ukrajinu...a to bude trvat 10 rokov...
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Odoslaťod 007toso007 » 30. Jan 2008 17:51

FANUSIK napísal:Len ci sa toho dozijeme..R2 PD-ZVOLEN....aj ked nie som este 40 tnik....priorita je D1....ZA-KE- a neskor po ukrajinu...a to bude trvat 10 rokov...


jak vies ze to bude trvat 10 rokov ???
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod Rio13.zm » 02. Feb 2008 02:14

no kratsie to trvat zrejme nebude :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod johhan » 02. Feb 2008 23:17

johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 02. Feb 2008 23:45

toto sa mi zda rozumnejsie, asi aj lacnejsie a efektivnejsie
lenze zastancov tej skratky asi vela nebude, lebo by len priznali, ze zapredali vlastne principy
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 23:47

A to aká skratka sa rieši :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 03. Feb 2008 03:42

Dialniciar, tunel pod Vtacnikom.

Ved sleduj vlakno :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Ďalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.