Stránka 1 z 6

R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2006 13:32
od mapman
Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2006 14:17
od tr3mp
parker napísal:Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?


Môj (zdôrazňujem laický) návrh je podobný ako Tvoj, akurát ubrať iba R3 TR - ZV, teda zachovať R2 Handlová - ZH. Čiže:
R1 ... - ZH - ZV - BB
R2 ... - PD - Handlová - ZH - ZV - ...
R3 ... - MT - TR - BB - ZV - ...
Rx Ráztočno (R2) - Sklené - Horná Štubňa - TR (R3)
resp.
Rx PD (R2) - Vyšehrad - MT (R3)
To by zlepšilo súčasný uvažovaný stav, teda RC každým väčším údolím a pritom chýbajúce spojenie Hornej Nitry a Turca (a ďalej severného Slovenska).

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2006 19:17
od Adaios
parker napísal:Vážení,
prosím Vás týmto o nejakú reakciu na moju úvahu, viem že už je pasé, dnes už je o koridoroch viacmenej rozhodnuté, ale:

Keď sa pozriem na trasovanie RC v širšiom okolí Žiaru nad Hronom tak mi to príde strašne divoké... Áno, uvedomujem si, že je tomu tak vzhľadom ku konfigurácii terénu a súčasným cestám, ale nedá mi, aby som sa nesnažil vocpať aspoň R2 severne od neho, s napojením na Turčiansku RC a vobec, v súvislosti s tým viesť R3 niekde pod Šturcom. Dopyt po trase Prievidza - Žiar - Žarnovica sa mi zdá minimálny a naproti tomu doprava od Prievidze a Martina na BB, Zvolen a ďalej by bola dosť exponovaná (?). Tzn. spojenie Trenčín - BB, Žilina - BB a od BB na Košice... Čiže, uberiem trasy R2 Handlová - ZH a R3 TT-ZH a pridám R2 TT - Handlová a R3 TT - BB. Čo vy na to?


parker,

ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy. To vyriesi mozne problemy s tym ze tu bude zvysena premavka ale neviem o tom ze by sa to planovalo - vie sa o probleme "ziarsky lievik" ale riesenie sa zatial nepripravuje - nakoniec nie je iste ci tadialto pojde R3 a kedy to bude R2.

A inak som nepochopil tvoje pridavanie a uberanie zmeny oznacenia - a ked to nechapem tak to nebudem komentovat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 11:37
od Branco
Proces EIA bol posudzovaný už v roku 2001, ale je to stanovisko k "štvorprúdovej ceste", úsek I/50 Dérerov mlyn-Žiar nad Hronom.

Právoplatné rozhodnutie je na linke:http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=rozh

Záverečné stanovisko je na:
http://eia.enviroportal.sk/dokumenty.php?akcia=14&doc=stan

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 20:58
od Branco
Inak v rámci schvaľovania druhej etapy Žarnovica-Šášovské podhradie, je v schvaľovaní aj križovatka s R2 na Prievidzu?

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:00
od Dialniciar
Tu sa plánuje do r. 2010 pripraviť na výstavbu cestných obchvatov Prievidze, ZH, aj Handlovej a obchvat ZH aj začať realizovať v r. 2009-2010.

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 21:05
od Jurislav
Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 21:14
od fh
Jurislav napísal:
Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


Adaios už neprispieva na toto fórum. On nepredpokladal, že sa tak bude stavať, ale veľmi dobre opísal riešenie žiarskeho lievika. A nedíval sa na to z hľadiska, že keď nie sú tri pruhy BA-TT, "tak stredné Slovensko čo?".

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 21:18
od bodrik
Jurislav napísal:
Adaios napísal:ZH moze byt bez problemov krizovatka dialnic len sa tomu musi prisposobit jedna situacia: ze na spolocnom useku R1+R2+R3 bude min. 4+4 pruhy a potom pomaly prechod samostatne na R1 na R2 aj na R3 na 3+3 pruhy a potom standard 2+2 pruhy.


To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


No úsek ZH - ZV, o ktorý sa tu jedná je už dlhé roky postavený (ale potrebuje rekonštrukciu) a je 2+2..
Mimochodom, Adaios tu už vyše pol roka neprispieva (ak sa nemýlim), takže asi ti neodpovie.. :roll:

Re: R2 od Prievidze k Zvolenu

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 15:31
od Dialniciar
Jurislav napísal:To nepredpokladaj že sa tak bude stavať. Iste, je to asi najlogickejšie riešenie, ale ak je BA-TT 2+2 pruhy, tak stredné Slovensko čo? Ak by sa tak stavalo, tak slovenským tempom by sa asi postavilo 1+1, potom 1/2 profil 2+2 a nakoniec by sa to rozšírilo na 4+2 až 4+4. Možno okolo roku 2040.


BA-TT nie je na 2+2, ale bola to chyba a dnes sa ide stavať 3+3, ... takže čo asi stredné Slovensko ? Tá istá chyba.

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 20:22
od Jurislav
Ospravedlnujem sa za volovinu co som tu napisal prednedavnom.
Neuvedomil som si poriadne o akom useku pisem :oops:

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2008 17:31
od 007toso007
nema niekto fotky z useku NOVAKY po PRIEVIDZU ? aj ked newem ci je na tom useku nieco zaujimave ale ci niekto nahodou nema fotky raz som tam isiel ale nemal som fotoaparat

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2008 10:02
od Thomas
Podle mě je vedení R2 Prievidza, Handlová - ZH příliš divoké. Proč se neuvažuje o vedení tunelem od Janovy Lehoty k Novákům, rsp. do prostoru mezi Nováky a Sebedražie. Ten úsek by se zkrátil o 60% a Prievidza i Handlová by zůstaly napjeny přivaděči. Tunel by určitě nebyl drahý, protože průchod přes Handlovou apod. si stejně vyžádá spoustu estakád.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 11:29
od FANUSIK
Naprosto suhlasim s THOMASOM.....Myslim ze taky variant...v minulosti bol, aj studia tunela...pod pohorie vtacnik.....Bolo by to kratsie...o 30km....

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 11:30
od FANUSIK
Som z okresu PD a foto poslem ked nafotim...R2-8KM usek PD-NOVAKY....

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 20:47
od Thomas
Pokud se postaví R2 těsně okolo Handlové a dál do ZH ZH, R3 Turč. Teplice - ZH a R1 BB - ZV tak to budou celkem 3 RC částečně souběžné, což je podle mě zbytečné. Dalo by se to řešit buď tunelem na R2 (od Nováků přímo na ZH), R3 ořes Donovaly (peáž s R1 ZV - BB; notoricky známá diskuze jinde :-)), nebo spojením R3 a R2 v prostoru mezi Handlovou a Kremnicou a společným vedením k ZH.

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 21:14
od i15
alebo len prepojit PD a BB, cim by odpadla potreba stavat RC od Handlovej a Kremince smerom na juh

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 21:21
od Thomas
Na to jsem zapomněl. Dík .

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2008 22:50
od FANUSIK
Len ci sa toho dozijeme..R2 PD-ZVOLEN....aj ked nie som este 40 tnik....priorita je D1....ZA-KE- a neskor po ukrajinu...a to bude trvat 10 rokov...

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2008 17:51
od 007toso007
FANUSIK napísal:Len ci sa toho dozijeme..R2 PD-ZVOLEN....aj ked nie som este 40 tnik....priorita je D1....ZA-KE- a neskor po ukrajinu...a to bude trvat 10 rokov...


jak vies ze to bude trvat 10 rokov ???

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2008 02:14
od Rio13.zm
no kratsie to trvat zrejme nebude :)

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2008 23:17
od johhan

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2008 23:45
od kaviarista
toto sa mi zda rozumnejsie, asi aj lacnejsie a efektivnejsie
lenze zastancov tej skratky asi vela nebude, lebo by len priznali, ze zapredali vlastne principy

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2008 23:47
od Dialniciar
A to aká skratka sa rieši :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2008 03:42
od kaviarista
Dialniciar, tunel pod Vtacnikom.

Ved sleduj vlakno :)