Stránka 6 z 6

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2011 00:01
od Zulo
Stav prípravy úseku R2 Prievidza - Žiar nad Hronom- zhrnutie :
Na stavbu Cesta R2 Hradište – hranica kraja (Dérerov mlyn) bol ukončený proces posudzovania vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vydaním záverečného stanoviska MŽP SR č. 362/05-1.6ml dňa 17.02.2006. Vzhľadom na skutočnosť, že technická štúdia a proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) bol vydaný na trasu rýchlostnej cesty R2 najmä v polohe a zábere súčasnej cesty I/50, pristúpi sa v súčasnosti k vypracovaniu novej technickej štúdie pre rýchlostnú cestu R2 v úseku Nováky - Prievidza – Žiar nad Hronom. Obstarávateľom štúdie je Národná diaľničná spoločnosť, a.s. Bratislava. Po vypracovaní technickej štúdie s novým návrhom vedenia rýchlostnej cesty R2 bude nasledovať proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a až
po uzatvorení procesu EIA bude možné pokračovať v príprave dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2011 07:45
od tondiego
Takze vsetko pekne od zaciatku :D

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 09:15
od KN.SK
:?: V okolí Handlovej boli a asi aj budú dosť masívne zosuvy, ako to ovplyvní (- ovplyvnilo) trasovanie R2, možno aj R3, taktiež i banská činnosť v Hornonitrianskej oblasti. :?: Aj keď viem, že je to "hudba ďalekej budúcnosti".
Vďaka.

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 12:01
od yombie
Viem akurát, že kedysi veľmi dávno bola navrhnutá tiež podstatne kratšia trasa tunelovým variantom začínajúca kdesi v okolí Novák a ústiaca až kamsi pri Dérerov mlyn. Táto varianta bola ale zavrhnutá práve kvôli rozsiahlej banskej činnosti a nahradená trasou podstatne dlhšiou cez Handlovú s dvomi tunelmi - Šajba a Prielohy. Čo sa týka spojky R2 - R3 s tunelom Remata, tam by to mohlo byť ešte zaujímavé.. v okolí je množstvo krasových jaskýň a jaskynných dier (tzv. Skleniansky kras), ktoré sú mimo iného poprepajané aj s množstvom (niekoľko kilometrov vzdialených) vodných zdrojov. Čosi o geológii môže potom napovedať tiež neďaleký železničný Bralský tunel (Tunel prezidenta T. G. Masaryka), pri ktorého výstavbe (nie pri prerazení smerovej štôlne) sa narazilo na prameň (dlhé roky zdroj pitnej vody pre Handlovú a okolie) s výdatnosťou až 200 l/s. Takže toto územie bude určite dosť nevyspytateľné.. ;-)

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 09:43
od tondiego
Moj odhad je, ze tu R2 ani R3 nikdy nebude. Ani v dalekej buducnosti. Jednak kvoli narocnemu terenu, financnej narocnosti (tunely) a v neposlednom rade kvoli intenzitam, ktore su v sucasnosti nizke a s utlmom banskej cinnosti budu skor este klesat.

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2016 09:21
od bodrik
Tondiego, čože..? Nízke intenzity?? Pozri si aké intenzity boli pred 6 rokmi a pripočítaj minimálne 30-40% navyše. Terajšie intenzity Nováky - PD sú cca 20tis., PD - Handlová cca 13tis. a Handlová - ZH cca 8tis. Tu práveže intenzity išli dosť hore, lebo mnoho ľudí z Handlovej a okolia, ale aj viacero prievidžanov používa R2 cez ZH pre spojenie do BA, TT, NR.

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2016 14:43
od devil
PD - NR je casovo to iste cez ZH aj PE, akurat cez ZH je to o +/-30 km viac.

Re: R2 Prievidza – Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2016 13:22
od bodrik
Devil, časovo rovnako by to vychádzalo vtedy, ak by ten čo ide po R1 od ZH sa "vliekol" max. 110 a naopak, ak ten čo by išiel po II/593 išiel cez obce 60 a mimo obce 90 v kuse.
Bohužiaľ ale na SK sa tak jazdí. Najčastejšie stretávam šoférov ktorí v obci jazdia 60, mimo obce 80 a na diaľnici 110.
Ja jazdím v obci 50-55 (tacho 60), mimo obce ak mi to okolnosti dovoľujú, tak 90-95 (tacho 100) a na diaľnici 130-140 (tacho 140).
V obci som mimoriadne opatrný, aj keď nie bojazlivý. Predvídam, môže sa stať kadečo. Napriek tomu mnohí sa mi v obci lepia na zadok, alebo ma predbiehajú, mimo obce ma potom pomalou jazdou brzdia a na diaľnici ich nechávam ďaleko za sebou..
V mojom prípade som z PD v NR cez ZH o takých cca 10 min. skôr, ako cez PE. Ale samozrejme, každému vyhovuje iný štýl jazdy a iný typ cesty. Jazdím rád aj mimo diaľnic, ale dávam vtedy oveľa väčší pozor a neriskujem, radšej som opatrnejší. Najmä v tých obciach.