R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý z úsekov na R2 ZV-KE považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Zvolen-Pstruša-Kriváň?

ZV, západ - ZV, východ
29
22%
Kriváň - Lovinobaňa
15
11%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
24
18%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
41
31%
KE, Šaca - K.Oľšany (obchvat KE)
25
19%
 
Celkový počet hlasov : 134

R2 vseobecne

Odoslaťod Adaios » 20. Mar 2006 17:50

Zakladam tuto temu pretoze tu chyba vseobecny diskusia k najdlhsej planovanej RK a tou je R2.

Na uzemi BB VUC je velmi potrebny usek Zvolen-Lučenec-Rimavská Sobota-Tornaľa. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3195

A tiez ma zaujalo slovne spojenie - rýchlostná cestná komunikácia.

Takze nie RC alebo RK ale dokonca az RCK. A je to lepsie nez RK pretoze to je skor skratka okresu a mesta Ruzomberok a skratka RC nie je presna pre definiciu rychlostnej komunikacie. Takze ja odteraz budem pouzivat skratku RCK pre kazdu rychlostnu cestnu komunikaciu v SR, CR atd.

Faktom je ze toto uzemie SR nema a ani tak skoro nebude mat plny profil RCK R2 a moj odhad pre plny profil v celej dlzke R2 (podla clanku) je r. 2030. V r. 2020 by mali prebiehat posledne stavebne prace na 1/2 profiloch a postupne by sa mali useky rozsirovat.

Tvrdo napisane na 1/2 profil tu su intenzity a potrebnost z hladiska prichodu novych investorov. A na plny profil alebo aj vystavbu celych novych usekov je planovane aj PPP o com napriklad stranka http://www.blizsienaokolo.com neinformuje pre zaujatost oproti systemu PPP.

V skutocnosti je zamerom R2 podobne ako D1 stavat cez PPP. A to hlavne pre chybajuce mozne cerpanie fondov EU kvoli chybajucemu koridoru v trase R2.

Na jednej strane slovenske vlady "odsudili" tieto oblasti k horsej zivotnej urovni ale na strane druhej by rychlou vystavbou R2 "odsudili" celu krajinu na min. pomaly zlepsujucu sa zivotnu uroven - konkretne tym myslim ze os BA-ZA bude schopna generovat HDP a rozvoj aj dalej od tejto osi a to konkretne aj na Zahorie (D2+D1), TT-NR-BB a takisto aj dalej od ZA v smere na PP a potom aj dalej na KE a od tejto zony by mali byt KE podporene aj R4 a D1 KE-MI atd. - ale z tohoto je jasne vidiet ze oblast RCK R2 ZV-KE je "osudena" na to ze bude musiet cakat na viac penazi. Ale na 100% peniaze budu moct prist z osi BA-ZA atd. kym keby sa teraz prioritne len stavala RCK R2 tak to nevyriesi HDP krajiny a tym to nevyriesi nic a samotna RCK aj ked by bola lacnejsia nez D1 tak by si na seba nikdy nezarobila a aj preto je navrhnuta na PPP takze nie je to uplne zabudnutie na region. To co treba je zvysit financie na vystavbu dialnicnej siete.
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 20. Mar 2006 18:08

Dokončení celé R2 v plném profilu se jen tak nedočkáme, možná se toho ani nedožiju. R2 má být dokončena okolo roku 2040.

V nejbližší době bude stačit poloviční profil vyjma úseku Zvolen - Krivaň a pak před Košicemi.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 20. Mar 2006 21:25

R2 na plný profil, to je vzdialená skutočnosť, aleno vzdialený sen. Financie z EU fondov by mohli pomôcť na skompletizovanie úsekov Zvolen-Kriváň a Košice-Soroška na plný profil.

Pre ostatné úseky by zatiaľ postačoval polovičný profil.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod mel » 21. Mar 2006 10:33

Ja si myslim, ze susasne tempo vystavby na R2 ZV-KE je takmer postacujuce .... takmer preto, lebo obchvat Tornale ako aj Figy sa odsunul z povodnych terminov, Ozdany su OK.

Dal by som doraz na dalsie obchvaty a ako Branco spomenul, investovat na trase ZV-Krivan a RV-KE. Sorosku by som rozsiril, rekonstruoval, hlavne na "kosickej" strane...

Polprofil postupne staci ... ale ako Adoas pise, nebude to riesit zaostavanie regionu, cize toto je potrebne riesit komlexne z pohladu dopravy, nielen R2 ... rekonštrukcie ciest, napojenie na Madarsko atd ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod devil » 21. Mar 2006 11:02

Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...ale mozno uz obchvat Ozdany pomohol k ziskaniu Draxlmaieru do RS (a len na okraj: je to dadavatel pre nemecke automobilky takzie s Kiou nema nic spolocne). Urcite by mal byt prioritou usek od Figy po RS ako obchvat Batky a Bakty a ZV-Krivan uz ako plny profil. S tou Soroskou to asi tak skoro nebude, lebo povrchovy variant je zamietnuty MZP, ale aspon po RV by sa vyriesili nebezpecne useky a to npr. pre stredne velkych investorov to je postacujuce.

Este k tym Ozdanom, neviem ci by nebolo vhodne ak by SSC urobila nieco s tou zakrutou za Ozdanmi v smere od RS (tam kde bola ta nehoda autobusu s UA kamionom vlani)...ak bude obchvat hotovy tak sialenci sa budu rutit z obchvatu do tej zakruty kde je povolenych 40 ci 60 km/h (uz sa nepamatam presne)....a nebudu to domaci lebo oni to dobre poznaju. Tam je cesta dokonca lokalne zuzena z C9,5 na C7,5 co samozrejme skoro nikto nerozozna.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Lenny » 21. Mar 2006 16:23

NDS by se měla spíše soutředit na výstavbu obchvatu a ucelených částí.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 21. Mar 2006 21:15

Lenny napísal:NDS by se měla spíše soutředit na výstavbu obchvatu a ucelených částí.


V ramci R2 by sa mala NDS sustredit hlavne na vystavbu dlhych usekov, min. 15 a viac km - dobre prirodne podmienky, vacsi vynos z myta, vyriesenie dlhsich dopravnych problemov. Obchvaty potrebne uz nebude stavat pretoze v podstate ani Tornala ani dalsie mesta nie su priamo na trase - ja by som skor odporucil NDS realizovat dlhsie useky a SSC by potom mala realizovat privadzace. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 21. Mar 2006 21:17

devil napísal:Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...


Vseobecne sa nepredpoklada nejaka masivna vystavba R2 - nebudu na to zdroje penazi podla inych priorit, ale urcite by pomohla napriklad aj suma +2 mld. SKK k tomu co je teraz. To by mohlo byt cca. 4 km, za 4 roky vlady by to bolo tempo vystavby rychlejsie o 16 km. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 21. Mar 2006 21:20

Adoas napísal:
devil napísal:Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...


Vseobecne sa nepredpoklada nejaka masivna vystavba R2 - nebudu na to zdroje penazi podla inych priorit, ale urcite by pomohla napriklad aj suma +2 mld. SKK k tomu co je teraz. To by mohlo byt cca. 4 km, za 4 roky vlady by to bolo tempo vystavby rychlejsie o 16 km. :wink:


Som sa pomylil - bolo by to viac ako 16 km pretoze 500 mil. SKK je priemerna cena na 1 km a tu sa stavia len 1/2 profil a naviac su tu lahsie stavebne podmienky. Takze by to bolo cca. 35 km naviac. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod devil » 22. Mar 2006 09:21

Som sa pomylil - bolo by to viac ako 16 km pretoze 500 mil. SKK je priemerna cena na 1 km a tu sa stavia len 1/2 profil a naviac su tu lahsie stavebne podmienky. Takze by to bolo cca. 35 km naviac.


500 mil. SKK/km moze byt priemerna cena v celej SR teraz...na R2 dnes tak 200 mil. SKK/km za nejake 4 roky to moze byt 300, max. 350 mil SKK/km, aj s inflaciou, a to uz na plny profil ZV-Krivan.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod mel » 22. Mar 2006 13:21

devil,

ale ked sa budu prioritne riesit najnarocnejsie useky, tak to bude viac ... ako trebars ozdany ... tam je to samy most a je to tusim 6,4 km za 3 mld ... ale tie ceny vies lepsie ty ;)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 13:31

mel napísal:devil,

ale ked sa budu prioritne riesit najnarocnejsie useky, tak to bude viac ... ako trebars ozdany ... tam je to samy most a je to tusim 6,4 km za 3 mld ... ale tie ceny vies lepsie ty ;)


Ale mali by sa hlavne riesit najproblematickejsie dopravne useky a pokial mozno tak dlhsie prave pre usetrenie penazi na drahych usekoch. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod devil » 22. Mar 2006 13:57

To uz zavisy od toho, ktore konkretne...ja mozem napisat len svoje predpoklady a odhady...Sorosku nepredpokladam ze sa tak skoro bude riesit tunelom a ine riesenie sa uz zrejme neschvali. Ozdany stoja necelych 1,5 mld/6 km (uplne presne sumy tiez neovladam 8) ) cize do 250 mil/km a to nie je lahky usek, podobne Figa, zase pri Tornali je to menej ako 200 mil/km a bolo by este menej keby to nerobili 4 roky. V okolí RS podla mna narocnejsi usek ako Ozdany nie je, skor naopak.

ZV-Krivan by som porovnal s usekom ZC-Sasovské Podhradie, tam sa kalkulovalo do tych 250 mil/km pre plny profil.

Ak odhadujem ze tento rok ide na tieto obchvaty cca. 2 mld Sk tak to by stacilo tak na 30-40 km do 2010 samozrejme s valorizaciou sumy kvoli inflacii (ale ta uz nema byt vysoka, to vies lepsie ako ja). Ak by pridali este tie v Adoasom prispevku spomenute dalsie 2 mld./rok tak to by umoznilo az masívnu vystavbu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod mel » 22. Mar 2006 17:24

tak tie ozdany som prestrelil ...

inak co sa tyka valorizacie, skor treba brat ceny surovin/materialu, nafty a pod ... takisto rast ceny prac. sily, mechanizmov ...cize nie inflaciu ako taku, len vybrane polozky ...

... len som chcel upozornit, ze predsalen tam moze byt riziko ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 17:34

mel napísal:tak tie ozdany som prestrelil ...

inak co sa tyka valorizacie, skor treba brat ceny surovin/materialu, nafty a pod ... takisto rast ceny prac. sily, mechanizmov ...cize nie inflaciu ako taku, len vybrane polozky ...

... len som chcel upozornit, ze predsalen tam moze byt riziko ...


Neviem ci ma SR moznost ovplyvnit ceny stavebnych materialov ako cement, beton atd. a takisto ceny ocele, nafty atd.

Cena pracovnej sily stupa - viac robotnicke profesie ako technicke profesie - ale to suvisi skor s tym ze je vacsi nedostatok robotnikov ako "len" nedostatok technickych pracovnikov a rozdiely v raste platov su len niekolko % z hladiska rastu 6-12% rocne to moze byt v priemere napriklad 7% pre technicke miesta a 9% pre robotnicke profesie.

A neporozumel som tomu rastu mechanizmov ... to je polozka ktora sa neda umiestnit do ceny stavebnych prac ... ak 2 firmy maju dobre technicke vybavenie tak dalsie 2 firmy nemozu kvoli tomu zvysit ceny za pracu - musia znizit zisky a viac investovat ale to s cenou stavebnych prac nema nic spolocne - slovensky trh je roznorody a zabezpeceny pritomnostou dobrych firiem s kvalitnou technikou.

Ja som zjavne "na jednej palube" s devilom pretoze obaja vieme ze na R2 by velmi pomohla aj suma 2 mld. SKK vzhladom na podmienky vystavby - lahsi teren, 1/2 profil, dlhsie useky, ...
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 23. Mar 2006 19:27

Nemělo by se zapomínat i n úsek mezi Žiarom n.H., Trenčínem a Drietomou. Zde je rovněž nutné budovat obchvaty a přeložky silnic jako např. Prievidza, Novaky, Žiar, Bánovce.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 30. Máj 2006 11:24

Vo fotogalérii sú úseky R2 Šaca obchvat:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1252

a R2 Ruskovce-Pravotice /obchvat Bánovice nad Bebravou/:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1253
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 17:47

Rýchlostná cesta nebude pretínať Zvolen. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4209
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Branco » 10. Júl 2006 10:39

Starosta Valalík a pripomienky k štúdii Moldava-Valaliky-Košické Olšany: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4313
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Obchvat Drietomy

Odoslaťod Ondra O.K. » 12. Sep 2006 09:48

Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 570
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 15:58

Re: Obchvat Drietomy

Odoslaťod Dialniciar » 12. Sep 2006 11:31

ok79 napísal:Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?


Stále nie je definitívne jasné, či R2 bude naozaj pokračovať od Trenčína v smere na ČR alebo bude začínať od Trenčína v smere ďalej na Prievidzu. Obchvat obce Drietoma bol plánovaný, neskôr sa posunula jeho realizácia a dnes sa len všeobecne hovorí, že ak sa bude niečo na tomto úseku robiť (TN-hranice s ČR), tak to bude práve obchvat Drietomy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 12. Sep 2006 12:05

Na české straně se nepočítá se zkapacitněním I/50 a převedením do kategorie R, ale naopak s budoucím odklonem mezinárodního tranzitu (E50) po D1-R49-R6, neboť I/50 (E50) prochází přes CHKO Bílé Karpaty. V nedávné době byly provedeny rozsáhlé úpravy české I/50 jakožto modernizace dvoupruhu (výstavba obchvatů a dostavby stoupacích pruhů).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Ondra O.K. » 12. Sep 2006 13:19

Coz o to, E50 mi vyhovuje jak je, jen tech obchvatu obci by mohlo byt vic (tusim jeste dva se chystaji, Banov a Stary Hrozenkov), ale ten obchvat Drietomy jakykoliv by se mi libil...pokud by to byla obycejna silnice tak tim lip, aspon bude levneji=rychleji :-) a pak uz se budu tesit jen na R49/R6

No pockam si veci pristich :-)
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 570
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 15:58

Odoslaťod Lenny » 14. Sep 2006 18:59

podle posledního vládního usnesení vlády SR byl úsek ČR - D1 vypuštěn.

Obchvat Bánova by mohl být zahájen 2008, obchvat St. Hrozenkova je výhledový stav
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Obchvat Drietomy

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 23:42

Dy napísal:
ok79 napísal:Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?


Stále nie je definitívne jasné, či R2 bude naozaj pokračovať od Trenčína v smere na ČR alebo bude začínať od Trenčína v smere ďalej na Prievidzu. Obchvat obce Drietoma bol plánovaný, neskôr sa posunula jeho realizácia a dnes sa len všeobecne hovorí, že ak sa bude niečo na tomto úseku robiť (TN-hranice s ČR), tak to bude práve obchvat Drietomy.


Oficiálne však existuje slovenská R2 až po hranice s ČR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Ďalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.