R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 03. Apr 2017 20:24

Si tu kratko, lenivy si precitat, co tu bolo napisane uz pred 10 rokmi, a tak stale opakujes hluposti, ktore tu boli 100x vyvratene.
Co sa tyka tohoto tu, tak nie je to iste 3x predrazit cestu, ktora sa v normalnej krajine stavia za 5mil EUR/km (R1/R2) a taku, ktorej nominalna cena je 20mil EUR/km (D3). A to jednoducho pre to, ze na dokoncenie 100km predrazenej D1+D3 potom potrebujes 6mld EUR, a na dokoncenie 100km R1+R2 este stale len 1.5mld EUR. A cize vysledok je napr., ze za konecne mnozstvo penazi, ktore na SK mame, by aj pri tom rozkradani uz bol dnes vychod-zapad juhom spojeny. Ale teraz nemame ani spojenie, ani peniaze, akurat parzavych kysucanov.
Presne detto platilo pri PPP1/2/3 - teda, ze lepsie bolo predrazenie na najlacnejsom z tych troch PPPciek, nez predrazenie na tych dvoch co sa nakoniec zrusili. Lebo predrazenie PPP2 prezijeme. Ale predrazenie PPP1+PPP3 by nas bolo poslalo rovno na grecku cestu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 03. Apr 2017 21:50

Aj predraženie PPP2 zabezpečuje nedostatok financií na investície do infraštruktrúry.

Dáta sú odtiaľto: https://goo.gl/saA47V
Môžete pozrieť, pri R3 moc nerozumiem tým variantom, ak to niekto chápe, tak môže v príslušnej téme nahodiť tie čísla.
Sú to hodnoty zo štúdií realizovateľnosti, presne s takými tím Hodnoty za peniaze pracoval v prípade Prešova. Len keď zrazu tie čísla vyzerajú dosť zle aj mimo Prešov, tak už tu máme pochybnosti o ich relevantnosti.
Jednotlivé štúdie realizovateľnosti by sa mali zverejniť a nedržať ich pomaly ako štátne tajomstvo.

Západná R2 ma zaujímavé náklady na výstavbu kľúčových objektov. Variant 2 úsek 4, most za 100 miliónov eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 04. Apr 2017 08:51

to nie je o nejakej vlade, to je o celom systeme. a nic to nemeni na fakte ze D1 a D3 mali byt RC a mimo E tahov nemali byt ani RC ani v dalekej buducnosti. na D su ceny este ovela vyssie, sirsia cesta min. 2 metre, menej sa prisposobuje terenu (mosty, tunely), vacsie MUK a viac preloziek a objektov pomimo. pri KM je tiez rovina a 40 mil/km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2017 14:47

cargobull napísal:15 maja sa otvara usek


Cize od 15.5. KE-BA zas o nejakych 5-10min blizsie. Parada.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod Maxx787 » 18. Apr 2017 18:25

o 8 km, v porovnani so sucasnou cestou cca o nic :-D
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod mireceq » 18. Apr 2017 19:39

Kecy:
Cize od 15.5. KE-BA zas o nejakych 5-10min blizsie.

Realita:
Novy usek aj s privadzacom je cca 8,8km. Pri priemernej rychlosti 120km/h na celom useku (privadzac!) je to cca 4 minuty 20 sekund. Trasa cez dediny je porovnatelna dlzka (dokonca o nieco malo kratsia). V spicke (neda sa predbiehat) pri priemernej rychlosti 60km/h cesta teda trva zhruba dvojnasobok. To teda znamena ze po dialnici sa usetri max. 4-5 minut.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2017 19:46

Realita: kedze sa jedna o predlzenie existujuceho useku, nie je dovod ratat so ziadnym dodatocnym vyjazdom/zjazdom, len s predlzenim cesty, kde sa ide maximalkou. Takze v pohode sa moze ist priemer 130kmh aj 140kmh. A tak sa tam z mojej skusenosti dnes aj jazdi, zatialco na ceste cez dediny je aj priemer 60ka problm. Preto tipujem 5-10min.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod i15 » 18. Apr 2017 19:52

DrX mal by si pravdu, keby na oboch koncoch úsekov neboli hlúpe kruháče, ale plynulé napojenie na I/19 s rýchlosťou minimálne 70kmh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod Vlados » 18. Apr 2017 20:17

Aj R2 aj I/16 prechádza cez tie isté kruháče. Uvádzaných 5-10min. bude platiť v smere LC-ZV nakoľko pri väčšej premávke vozidlá stoja na zjazde z R2 pri Pstruši, dávajú prednosť vozidlám idúcim po I/16.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod lučencan » 18. Apr 2017 22:38

v spicke sa usetri aj 7 minut pretoze na konci useku Krivan Pstrusa sa nepojde 60km a nebude sa cakat na stopke a hlavne konecne trosku uceleny takmer 20kilometrovy usek bez obmedzenia.Hlavne sa zbavime Viglasu a Zvolenskej Slatiny uz len dufat v pokracovanie ci uz obchvatom zv alebo pokracovanim na lc cim skor
lučencan
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 20. Okt 2016 10:02

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod i15 » 18. Apr 2017 22:52

Nevidím dôvod radovať sa z ušetrených minút, ktoré by sa inak stratili hlúpym napojením pri Pstruši. Slatina-Kriváň ušetrí max 10 minút a prosím neberte to ako útok na južnú trasu, skôr mi vadí hlúposť projektantov. Na severnej D1 bolo tiež množstvo rozkúskovaných úsekov, ale napojenia boli oveľa plynulejšie a pozitívny efekt novej diaľnice bol výraznejší.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod nevo83 » 18. Apr 2017 23:04

ja sa naopak potesim, pretoze kazdy kilometer a minuta do plusu sa hodi ak musim 2x do tyzdna tocit ZV...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod MVO » 19. Apr 2017 10:35

Par minut v case dopravnej spicky sa urcite usetri a okrem toho sa budu dat kamiony predbehnut omnoho pohodlnejsie.
Osobne som porekvapeny, ze ked sa uz konecne nejaky usek na Slovensku otvori tak sa to niektorim prispievatelom na tomto fore nepaci a hladaju stale len to negativne. Ja sice jazdim po tejto trase len 2x do roka, ale aj tak sa tesim, ze nebudem musiet prechafzat cez Viglas a Slatinu
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 186
Obrázky: 12
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod devil » 19. Apr 2017 15:00

tak 10 min. je silne prestrelene cislo. slatina-krivan bolo bezne 18 min. uz predtym ze sa nieco stavalo. od X s I/16 v krivani po koniec R2 pred napojenim pri pstrusi je 6 min., novych 8 km za 4 min a 1 min. cez privadzac dlzky par sto metrov a novy KO. spolu 11 min. cize vyse tretinova uspora, aj napriek tomu ze nie je priama nadvaznost na dalsie useky.

osobne som povazoval slatina-krivan za najhorsi usek na ZV-KE uz len kvoli priemernej rychlosti ktora bola urcite najnizsia. teraz bude najlepsi. to je velmi cool.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod i15 » 19. Apr 2017 16:50

No len aby vďaka kruháčom nebola priemerná rýchlosť nižšia, ako na poloprofile Figa - Tornaľa. Tam sa dá jazdou 110 tacho dosiahnuť priemerka mierne nad 100km/h. Kriváň - Pstruša je momentálne mierne pod 100km/h . Čiže plný profil s debilným napojením na starú cestu je pomalší, ako poloprofil s plynulým napojením a bez obmedzenej rýchlosti
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod nevo83 » 19. Apr 2017 17:36

ja osobne povazujem za najhorsi usek Bakta-Figa, ak sa chytia 3 kamiony + v lete vysoka zver tak koniec na dlhy cas.

Co sa tyka R2 asi by som budoval useky v poradi KE- Moldava, Dokoncenie obchvatu Kosic, Lovinobana-ozdany /resp Lucenec/, Absolutne nepovazujem Sorosku za problem ani v zime, a popripade aj vyssie zmienovany usek Bakta -Figa aj to len kvoli komfortu jazdy.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod DrX » 19. Apr 2017 18:40

Nerozumiem, preco nechces najprv budovat R2 v tom useku, ktory povazujes za najhorsi!?!?! Tato logika mi unika.

Co sa tyka poradia, ja by som robil Soroska, KE-Moldava, Lovinobana-Ozdany, Ozdany-Figa, vsetko plny profil .... Obchvat KE nateraz nanajvys v polprofile. Fakt tam bude malo aut.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod TV Lopata » 19. Apr 2017 19:18

Keď Maďari dobuduju svoju časť RC, na obchvate Košíc nebude málo áut...
Porovnajte objem financií vynaložených na cesty a diaľnice na západnom, strednom a východnom SK...
Obrázok používateľa
TV Lopata
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 29. Nov 2016 13:34
Bydlisko: Východné SK :D

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod Vceliak » 19. Apr 2017 19:36

Obchvat Košíc má financovanie, Soroška má najlepšiu pripravenosť. Ostatné úseku R2 sú "vo hviezdach"
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod medima » 19. Apr 2017 19:49

Obchvat KE v polprofile? Chod a povedz to Kosicanom ze podporujes obchvat KE v polprofile ta ta roz..bú po dvore.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod tomenmen » 19. Apr 2017 19:57

Načo robiť KE-Moldava? keď jediné čo je po tejto trase je Šaca a Čečejovce. Zvyšok cesty je vysoký komfort. Soroška je vec ktorá je jediná skútočná závada a spomalenie na trase Tornaľa-Košice. Inak je celá táto trasa veľmi komfortná. Šírka cesty, po minulom roku aj jej kvalita, možnosti na obiehanie úplne v pohode. Skutočný problém naozaj vidím na úseku Ožďany-Figa, kde by som videl vyššiu prioritu ako na úseku Lovinobaňa-Kriváň. Chápem že tento je pripravený takže je to iná debata, ale ak by boli na tom oba rovnako, ja s tým čo som najazdil by som určite videl vyššiu prioritu v spojení Figi a Ožďan. Čo sa týka obchvatu Košíc tak s ním je to troška komplikovanejšie. Lebo tento by slúžil na to, aby prepojil inak komplexne vybudovanú sieť ciest R4 na Milhosť a Kechnec, smer na Slanec, Bidovce, Šacu a Prešov. Pretože aj keď by sa poriešili jednotlivé smery ale nebol by obchvat tak by vznikal nápor na vjazdoch do mesta. A napríklad iba do Kechneca dochádza mnoho ľudí každý deň, desiatky kilometrov a práve cez Košice. Nehovoriac o tom, že viem si osobne ako Košičan predstaviť jeho využitie aj na prechod z jednej časti mesta do inej vzhľadom na to, ako je trasovaný.
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod DrX » 19. Apr 2017 20:11

KE-Moldava (teda az za Moldavu a od Kosic, vratane Peresa atd) prave pre to, ze su tam realne intenzity a za lacny peniaz sa da cela postavit tak, ze sa skutocne od Optimy po koniec Moldavy pojde suvislych 130kmh (a viac) a usetri to vela casu. A kludne mozu vyuzit existujucu cestu ako jeden profil, alebo kludne sa to moze spravit ako fulprofil jednotka. Ale riesenie, ze sak nelegalne sa tam da jazdit 120kmh aj teraz a ako kamikazde predbiehat s autami v protismere, nie je akceptovatelne.

Podla mna obchvat Kosic pomoze malo, lebo Kosice su este ovela viac zdrojom/cielom, nez je Presov. Takze polprofilovy obchvat, ktory poriesi tych cca 3000 tranzitujucich kamionov, by bol idealne riesenie. A za usetrene prachy by sa dal postavit prave este aspon jeden usek z R2 KE-ZV, napr. ten Ozdany-Figa. Alebo teda, minimalne obchvat Sace a Cecejoviec, ktory by bol okamzite vytazeny nasobne viac nez R2 Saca-Olsany.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod Vceliak » 20. Apr 2017 05:45

DrX napísal:Kosice su este ovela viac zdrojom/cielom, nez je Presov

Na čo sa vyjadruješ k niečomu, čo nepoznáš? Aká cieľová doprava? Veď práve, dnes ND smerujúca do USS alebo Šace nemôže využiť R4, lebo nemá zjazd. Veľa firiem, ktoré používajú nákladnú dopravu sídli mimo centra Košíc, ale ND ide vnútorným obchvatom. Most VSS mal pred začatím rekonštrukcie intenzitu cez 50 tis. podobne na tom je aj Mier, Prešovska, Moldavska. Netvrdím, že obchvat Košíc je dôležitejší, ako SO PO, ale ak chceme kompletizovať ucelenú nadradenú infraštruktúru, tak obchvat Košíc je nutnosť. Nové úseky by sa mali stavať ako prírastok k existujúcim a nie ako solitér. Výnimky sú samozrejme bodové závady, ako napríklad Soroška.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod racto » 20. Apr 2017 06:40

ADMIN PRESUN POSLEDNE PRISPEVKY.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Apr 2017 08:18

DrX: Nerozumiem, preco nechces najprv budovat R2 v tom useku, ktory povazujes za najhorsi!?!?! Tato logika mi unika. Co sa tyka poradia, ja by som robil Soroska, KE-Moldava, Lovinobana-Ozdany, Ozdany-Figa, vsetko plny profil .... Obchvat KE nateraz nanajvys v polprofile. Fakt tam bude malo aut.

No vychadzam z toho co vidim kazdodenne na tejto trase + ekonomika,
Kosice- Moldava je najvacsia intenzita do a z USS, potom je pomerne klud a dlhy rovinaty usek az po sorosku. I ked je pravda ze tu na tejto rovine by boli naklady na vystavbu nizke.

Soroska - je pre mna bezproblemova, a fakt za posledne 4r som mal bud stastie alebo neviem co, lebo som nenatrafil ani na kalamitua alebo kolony, a to mam tam odpozorovane casy rano od 5,7,9 a poobede aj 17-20, cize berem to ako Branisko. Ale ano netvrdim ze pre konfort jazdy by sa tunel nehodil.
Od RV- Tornala je takisto prijatelny usek vhodny aj na 1/2profil.

Ozdany-Figa - pre mna najhorsi usek bez moznosti objehania a striedania miest so stretom s vysokou zverou, ale aj tu by sa momentalne uzivil 1/2 profil,

Od Lucenca do ZV by mala ist plnohodnotna R, lebo tam opat zacina zvysena intenzita kamionov

A co sa tyka obchvatu Ke, bez Saca-Olsany, nema podla mna Budimir- Bidovce zmysel, lebo kamionom iducich na Miscolc velmi nepomoze
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.