R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod vladik67 » 07. Aug 2023 16:24

To akože denník Pravda sa zobudil po roku?
Pokiaľ sa pamätám, tak slávnostné zahájenie stavby a poklepanie základného kameňa
sa konalo dňa 09.09.2022 o 14:00 hodine, na ktoré som sa chcel ísť pozrieť, no nevyšlo.

Na tú R2 sa vedia napojiť o jeden kilometer od priemyselného parku pri tej nákladnej a komplikovanej MUK Košice-Šaca.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 588
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod badger-FB » 12. Aug 2023 17:08

denník pravda bol roky dobrým zdrojom pre diaľnice aj energetiku, no posledné roky sa preorientoval na vojnu RUxUA a sociálnu politiku (výpočty a prepočty dávok a dôchodkov) a pridal na športe, kvalita obsahu infra investícií sa presunula do "ekonomickejších" a novších médií so spoplatnením a je za tým presun konkrétnych spolupracovníkov a zrejme preto, lebo sa zmenilo "zadanie" zhora

to je to isté ako +7 týždenne píše článok nenápadne o boroch, aj keď podobnosť čisto náhodná nemajú s borami nič až na vlastníka. posledný report je o najlepšom heliporte ale aby to tak nekľalo oči tak zmapovali všetky heli pri nemocniciach etc., vždy ide ho zadanie zhora a potom sa to len nenápadne plní do obsahu (dtto niektoré vybrané časopisy ku zbraniam, ak správne prezentujú články ku zbraniam ale veľké stroje, lebo ich financujú aktivity napríklad ako globsec a crisis24, tak de facto tvoria mienku obyv. kladne naladenú na % HDP do obrany etc. ale človek si nakoniec chce čítať o svojej zbrani, o poľovníctve etc. ale to si číta tiež a zbytok je medzi riadkami) a tiež niektorí redaktori a spolupracovníci "prešli" inde a podľa toho niečo stúpne na kvalite a niečo brutálne upadne a preberie sa zo sna keď si nejaký šéfredaktor niečo všimne a zadá to napísať, ale čo by sme chcel od tých troch žurnal. škôl v tejto krajine
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 16. Aug 2023 13:45

Dialnica po Lucenec zacina mat efekt.

Na strednom Slovensku plánujú výstavbu dvoch závodov. Vznikne 400 pracovných miest
Čítajte viac: https://mynovohrad.sme.sk/c/23205688/na ... miest.html

PS: co sa tyka badgerovho "odborneho hodnotenia" Pravdy vyssie, tak poprve by ste si mali vsimnut, ze len prebrali spravu od SITA (dufam, ze viete, podla coho sa to pozna). A podruhe, hlasili to aj renomovanejsie ekonomicke portaly, napr https://www.trend.sk/biznis/doba-meni-p ... ale-neisty - zda sa, ze aktualizacia v porovnani s rokom 2022 je, ze investicia sa zredukovala.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 17. Aug 2023 13:29

... aj v RS (o tomto sa uz ale myslim pisalo)

V okrese s najvyššou nezamestnanosťou chcú čoskoro začať s výstavbou nového závodu
Čítajte viac: https://mynovohrad.sme.sk/c/23205917/v- ... ml?ref=mnt
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod VojtoTT » 23. Aug 2023 07:52

zdravím, nemáte niekto náhodu info o tom, či NDS plánuje výstavbu nejakého odpočívadla na trase od ZV do LC?

o cca 2 roky by tam mohlo byť súvislých cca 50 km, čo je podľa mňa dosť veľka vzdialenosť bez odpočívadla. určite by to ocenili hlavne vodiči z povolania

často využívam južnú trasu od KE a aspoň malé odpočívadlo by sa tu hodilo
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2023 09:46

"Stary dobry" Euro Motorest pri Tomasovciach je "len" 1km zachadzka :-). Alebo Miraj v Lucenci hned pri I/16.
Zatial som ziadne plany na nieco ine priamo na R2 nezachytil.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod VojtoTT » 23. Aug 2023 12:13

áno, ten som často využíval predtým ako sprejazdnili úsek Mýtna-Lovinobaňa. teraz je to už zachádzka aj ked všimol som si, že je stále hojne využívaný. ono ide ale aj o parkovacie miesta pre nákladné vozidlá, ktoré tu nemajú veľa na výber, od ZV po LC budú musieť vždy robiť odpočinky tak, že zídu z diaľnice

za mňa je to škoda, že sa tu nič neplánuje...určite je to aj pekný región, že keď si chce človek spraviť pauzu má aj čo obzerať
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Aug 2023 12:28

Odpočívadlo je plánované tesne o 1km ďalej ako končí R2 pri Tomášovciach. Škoda že sa nepostavil ešte 6km úsek, mal by aj LC priame napojenie na R2 + cesta I/71 (do Maďarska). Takto R2 končí ako keby výstavba mala o 5-10 rokov pokračovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pa3ck » 23. Aug 2023 13:09

Ale aj tak to bude veľmi dlhý úsek bez akejkoľvek možnosti zastavenia. Chcelo by to ešte malé odpočívadlo niekde pri Detve
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 23. Aug 2023 13:27

Detva má pár 100metrový privádzač a hneď vedľa jeho napojenia na I/16 je motorest s ČS a samostatná ČS. Shell má zázemie aj pre LKW.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod VojtoTT » 25. Aug 2023 05:45

pripájam aj vyjadrenie od NDS k tejto téme. Očividne majú nejaký interný štandard na ten 50 km rozosup

"Dobrý deň,

v zmysle Koncepcie rozvoja odpočívadiel na diaľniciach a rýchlostných cestách v správe NDS nie je v úseku rýchlostnej cesty R2 medzi Zvolenom a Lučencom navrhnuté žiadne odpočívadlo. V súlade s touto koncepciou sú navrhnuté/plánové odpočívadlá v úseku R2 Zvolen západ-Zvolen východ za Zvolen a v úseku R2 Lovinobaňa-Ožďany pred Lučencom, pred začiatkom a tesne za koncom už vybudovaného úseku R2. Vzdialenosť týchto odpočívadiel je cca 43 km, pričom optimálna vzdialenosť medzi odpočívadlami je 50 km."
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pa3ck » 25. Aug 2023 12:28

Presúvam debatu do témy Odpočívadlá, keďže chcem písať viac všeobecnejšie
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 13. Sep 2023 21:12

Mueba na R2ke ma uz aj vladne stimuly - aj letecku linku do Svajcu
Vláda schválila pre Mubeu na výstavbu závodu pri Košiciach stimul 20 miliónov
Čítajte viac: https://kosice.korzar.sme.sk/c/23215521 ... ionov.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 20. Nov 2023 10:55

intenzita 2015
16439 zvolen estakada, 29988 (4pruhy), 20260 (2 pruhy po odbocku na sekier), 12819 (bucina), 15923 (po slatinu), 14692, 14357, 11493 (krivan), 11203, 11203, 8780, 9007, 9641, 9998 (tomasovce), 10726, 7860 (obchvat LC), 9348, 6969, 5162 (ozdany), 6577, 8112 (RS)

intenzita 2022
19109 zvolen estakada, 34579 (4pruhy), 24497 (2 pruhy po odbocku na sekier), 17069 (bucina), 18288 (po slatinu), 6146, 6257, 4400 (R2 13436), 5154 (R2 12262), 5786 (R2 10351) (krivan), 11587, 10869, 10331, 10502, 11693 (tomasovce), 12826, 10726, 8646 (obchvat LC), 10663, 7431, 7974 (ozdany), 8662, 8837 (RS)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 20. Nov 2023 12:08

Cize v pohode by sa az po Ozdany malo chystat vsetko na plny profil. 10tis vsade bude coskoro. (a rovnako od KE po Turnu resp po Sorosku vratane)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 20. Nov 2023 12:13

No a dalsia investicia:
Vláda schválila skupine Künz dvojmiliónovú daňovú úľavu na zvýšenie výroby v Kechneci.
https://e.dennikn.sk/minuta/3687519
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod budamar » 20. Nov 2023 13:51

minimalne Kosice Roznava plny profil , bez debat ,toto su uz tazke intenzity.. a ako jasne vidno zo statistik z roka na rok vyrazne stupaju ,osobne verim ze cela juzna trasa R2 dostane zelenu cim skor a samozrejme plny profil ,od kosic po sorosku by uz mohli kludne staviat uz teraz, je tam sama rovina cize pomerne lacne useky
budamar
diskutujúci
 
Príspevky: 87
Založený: 17. Nov 2023 01:06

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Nov 2023 16:09

opat sa opakujem SACA-Jablonov plny profil, po RS staci 1/2 momentalne a RS-LC opat plny,
pricom Batka-Bakta cca 16km by malo ist do sutaze co najskor kedze tam uz vsetko je
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 20. Nov 2023 16:36

Budem sa opakovať: Úsek s tunelom sa neoplatí robiť v polovičnom profile. Náklady na prípravu projektu sú vyššie, ako rozdiel medzi polovičným profilom a plným profilom.
Príklad: Aké jednoduché by bolo rozšírenie Braniska na plný profil , keby malo druhu rúru "navŕtanú" na plný profil?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Pacho » 20. Nov 2023 21:26

súhlas, keď by sa mala stavať sorožka, tak určite na 2+2. Ináč podľa intenzít, je akorát kritický zvolen, ale inde nevidím nutnosť stavať R.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod VojtoTT » 21. Nov 2023 07:31

súhlasím s Pachom...pravidelne chodím KE-TT juhom a okrem ZV nevidím dôvod na plný profil...Soroška mi príde ako úplne v pohode oproti iným horským prechodom
stalo sa mi, že som už stretol aj nejaké to pomalšie vozidlo alebo cestnú súpravu a to zdržanie nie je také kritické, žeby bolo treba kvôli tomu drahý tunel...aspoň nie zatiaľ, okrem toho úplne na vrchole je super rovinka, kde sa dá v pohode aj tá cestná súprava obehnúť
stáva sa, že čas od času hlavne v lete sa prikmotrí aj nejaký kombajn alebo traktor, ale kvôli tým 10 min, čo sa tiahne auto za ním, kým odbočí z cesty za mňa netreba Rku...
subjektívne najproblematickejší by mohol byť ešte úsek po Moldavu, tam by mohli aspoň polprofil postaviť...ale otázka je nakoľko je tá doprava v tomto úseku zahustená lokálnou dopravou do/z dedín, ktorá by aj tak nevyužívala RC
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 21. Nov 2023 08:39

intenzita 2015
8497 (RV), 6768, 7074, 5792 (soroska), 5587, 5809, 8826, 10140 (od moldavy), 11010, 12795 (semafor saca), 4885/3611 (bocny smer semafor saca)

intenzita 2022
8462 (RV), 6959, 7422, 6244 (soroska), 5722, 6014, 11086, 13192 (od moldavy), 12288, 14273 (semafor saca), 5577/4025 (bocny smer semafor saca)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 21. Nov 2023 09:10

Budem sa opakovať: Úsek s tunelom sa neoplatí robiť v polovičnom profile. Náklady na prípravu projektu sú vyššie, ako rozdiel medzi polovičným profilom a plným profilom. Príklad: Aké jednoduché by bolo rozšírenie Braniska na plný profil , keby malo druhu rúru "navŕtanú" na plný profil?


Soroška mi príde ako úplne v pohode oproti iným horským prechodom...stáva sa, že čas od času hlavne v lete sa prikmotrí aj nejaký kombajn alebo traktor, ale kvôli tým 10 min, čo sa tiahne auto za ním, kým odbočí z cesty za mňa netreba Rku...


cize kvoli par minutam netreba Rku zato druhu ruru ktora usetri mozno 2 minuty treba. a podla mna je to presne naopak. jednorurovy tunel ma kapacitu 2x10.000 aut. branisko ani za 20 rokov prevadzky sa na toto cislo nedostalo. intenzita v tunely 2005 bola 8.200 aut a vlani 16.000 aut. najvacsi skok bol prave teraz ked sa prejavil efekt suvislej D v dlzke asi 150 km pricom branisko je cca. v strede. nie je iste ci sa takyto skok este zopakuje. a ani 20000 intenzita neznamena ze tunel by bol neprejazdny, akurat by bol prejazd pomalsi a menej komfortny, stale by to bolo lepsie ako cez kopec.

este ekonomicka stranka, v roku 2003 ked sa dokoncilo branisko, prijem statneho rozpoctu bol 235 miliard skk/30 je 7,8 miliard eur, https://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-750 tento rok je to 26,6 miliard eur. cize prijem rozpoctu sa vyse strojnasobil. potom nechapem preco sa oplati plny profil ktory dosiahne hranicnu intenzitu do 25-30 rokov od spustenia a zaroven sa akoze neoplati plny profil mimo tunela ?? skor naopak kym mam menej penazi staviam lacnejsie a ked budem mat viac pojdem do drahych stavieb.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 21. Nov 2023 10:24

presne tak, suhlasim...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 21. Nov 2023 12:38

K tymto usmevnym *** najsammudrejsim hodnoteniam staci pripomenut, ze Sorosku netreba, lebo to nie je az taky strmy horsky prechod, ale D1 VYIYSNOVE, ktore 8km tunelom riesi ZATACKU V LESE PRI RIEKE NA UPLNEJ ROVINE je NAJPOTREBNEJSIA STAVBA SLOVENSKEJ HISTORIE :-).

VojtoTT napísal:súhlasím s Pachom...pravidelne chodím KE-TT juhom a okrem ZV nevidím dôvod na plný profil...Soroška mi príde ako úplne v pohode oproti iným horským prechodom
stalo sa mi, že som už stretol aj nejaké to pomalšie vozidlo alebo cestnú súpravu a to zdržanie nie je také kritické, žeby bolo treba kvôli tomu drahý tunel...aspoň nie zatiaľ, okrem toho úplne na vrchole je super rovinka, kde sa dá v pohode aj tá cestná súprava obehnúť
stáva sa, že čas od času hlavne v lete sa prikmotrí aj nejaký kombajn alebo traktor, ale kvôli tým 10 min, čo sa tiahne auto za ním, kým odbočí z cesty za mňa netreba Rku...
subjektívne najproblematickejší by mohol byť ešte úsek po Moldavu, tam by mohli aspoň polprofil postaviť...ale otázka je nakoľko je tá doprava v tomto úseku zahustená lokálnou dopravou do/z dedín, ktorá by aj tak nevyužívala RC
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.