R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 20. Apr 2017 09:23

nevo83 napísal:A co sa tyka obchvatu Ke, bez Saca-Olsany, nema podla mna Budimir- Bidovce zmysel, lebo kamionom iducich na Miscolc velmi nepomoze

No, ja si myslím, že práve obchvat Košické Olšany - Šaca najviac pomôže. Za prvé: cieľová doprava si vyberie odpovedajúci vjazd do mesta, za druhé. tranzit nebude "zavadzať" MHD, a za tretia kamióny idúce do USS opustia cesty prvej triedy a presunú sa na R2 a R4.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Apr 2017 09:51

ved ano to pisem, ak nebude A nema zmysel B ak sa nepostavi v dohladnej dobe, minimalne po krizovatku R2+R4 niekde v okoli Sebastoviec a tak tahat na Sacu a dalej.

a v predchadzajucom prispevku som myslel Dargov a nie Branisko :)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 20. Apr 2017 10:57

Aj predraženie PPP2 zabezpečuje nedostatok financií na investície do infraštruktrúry.


to je mytus ze k by sa neplatilo za PPP bolo by na cesty, pretoze by sa na ne aj tak nepouzili tak ako sa nepozili predtym nez sa nejake PPP zacalo platit. na to su len fondy ktorymi na nahradili statne zdroje po vstupe do EU. aj uver pre NDS je na triko prijmov NDS. Sk statny rozpocet je chudobny akurat sa navonok prezentuju bombasticke cisla HDP ktoreho narast je najma vdaka zopar nadnarodnym firmam.

Obchvat Košíc má financovanie, Soroška má najlepšiu pripravenosť. Ostatné úseku R2 sú "vo hviezdach"


stav prirpavy:

viewtopic.php?p=191717#p191717

Co sa tyka poradia, ja by som robil Soroska, KE-Moldava, Lovinobana-Ozdany, Ozdany-Figa, vsetko plny profil .... Obchvat KE nateraz nanajvys v polprofile. Fakt tam bude malo aut.


plny profil momentalne po krivan, do 2020 s odretymi usami po lovinob./tomasovce. soroska 1/2, bakta-batka 1/2. zvysok momentalne netreba vobec, pretoze priem. rychlost je 80 a viac km/h. ozdany-zacharovce je mozno nizsia kvoli nezmyselnemu ciastocnemu obmedzeniu rychlosti cez okrej RS hoci je to siroka rovna cesta.

https://www.google.sk/maps/@48.4511794, ... 312!8i6656

i15, prekracovat rychlost sa da vsade aj na slatina-krivan. ale uznavam ze nevhodny KO obcas moze ubrat dalsiu minutu. v zasade by tie pocty mali sediet.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Zvolen, východ – Pstruša

Odoslaťod DrX » 20. Apr 2017 11:37

Vceliak napísal:
DrX napísal:Kosice su este ovela viac zdrojom/cielom, nez je Presov

Na čo sa vyjadruješ k niečomu, čo nepoznáš? Aká cieľová doprava? Veď práve, dnes ND smerujúca do USS alebo Šace nemôže využiť R4, lebo nemá zjazd. Veľa firiem, ktoré používajú nákladnú dopravu sídli mimo centra Košíc, ale ND ide vnútorným obchvatom. Most VSS mal pred začatím rekonštrukcie intenzitu cez 50 tis. podobne na tom je aj Mier, Prešovska, Moldavska. Netvrdím, že obchvat Košíc je dôležitejší, ako SO PO, ale ak chceme kompletizovať ucelenú nadradenú infraštruktúru, tak obchvat Košíc je nutnosť. Nové úseky by sa mali stavať ako prírastok k existujúcim a nie ako solitér. Výnimky sú samozrejme bodové závady, ako napríklad Soroška.


Pises uplne od veci. Pozri si kolko kamionov prejde cez hranicu. Je to do 3tisic. A kvoli tomu, ze z aktualne existujucej cesty od USSteel k R4 nie je spravena pripojka, aj ked cesta existuje, sa da poriesit dodatocnym vybudovanim prijazdu, za par sto tisic eur. Cize 50-tisicovym intenzitam na moste VSS toto nijak nepomoze. Tie miliony co sa daju na obchvat R2 Saca-Olsany, ak by sa pouzili na
- prebudovanie mosta VSS na plnohodnotnu MUK, obchvat Sebastoviec, protihlukove steny a mimourovnove prechody pre chodcov na vypadovke cez Barcu
- na dobudovanie cesty cez jazero a krasnu na plnohodnotnu 4-prudovku s niekolkymi klucovymi MUK a subeznou cestou pre lokalku,
- na prerobenie aktualnej R2 od Optimy po Sacu (oddelenie od Peresa, zrusenie semaforov, 60-tiek, urovnovych krizovatiek) a na obchvaty Sace a dobudovanie RC po Moldavu,

tak sa za tie iste peniaze zlepsi nasobne situacia na cestach kde jazdi 20-50tisic aut, nie obchvat, kde bude 3tisisc. Fakt v dnesnej situacii staviat obchvat v plnom profile je tu totalne odveci.

PS: devil, preco by mala stacit cesta, kde je priemerka 80kmh, ked za lacny peniaz sa da dobuovat na priemerku 130kmh?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 20. Apr 2017 12:13

2 DrX: Dajme tomu, že všetko to čo si spomínal na zlepšenie stavu v Košiciach a okolí, by pomohlo. Ale odkiaľ berieš istotu, že by to bolo lacnejšie (všetko spolu za plnej prevádzky), ako výstavba R2 Košické Olšany - Šaca ?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 20. Apr 2017 12:47

To su detaily. Dolezite je rozdelit peniaze primerane potrebe. Cize ja sa nebranim obcvhvatu KE Saca-Olsany. Ale nemam pocit, ze by tento mal byt dnes v plnom profile klucovou vecou.

Este poznamka k KE-Moldava a Soroska: ak by existovali, a teda by sa dalo jazdit Roznava-Kosice za 1/2 hodiny, v Roznave a na celom Gemeri by bol ovela mensi problem s nezamestnanostou, lebo by ti ludia mali realnu moznost dochadzat do KE/USsteel, Kechneca atd.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod courier » 20. Apr 2017 13:14

DrX : lacnejsie myslis toto napr.

Saca - Vcelare

Modrý variant
Plný: 600,2 mil eur
Polprofil: 416,3 mil. eur

Zelený variant
Plný: 460,7 mil. eur
Polprofil: 333,6 mil. eur

Aby si usetril cca 3-4 minuty svojho zivota? :)
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 20. Apr 2017 13:53

V tych cenach je urcite zaratane na kazdy kilometer ja milion EUR na nove poschodie pre byrokratov na NDS resp v zilinskom VUD. V tom terene sa totiz normalne stavia za 4mil EUR/km, a ak sa vyuziju aktualne cesty, tak este menej.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Apr 2017 19:31

DrX napísal:To su detaily. Dolezite je rozdelit peniaze primerane potrebe. Cize ja sa nebranim obcvhvatu KE Saca-Olsany. Ale nemam pocit, ze by tento mal byt dnes v plnom profile klucovou vecou.

Este poznamka k KE-Moldava a Soroska: ak by existovali, a teda by sa dalo jazdit Roznava-Kosice za 1/2 hodiny, v Roznave a na celom Gemeri by bol ovela mensi problem s nezamestnanostou, lebo by ti ludia mali realnu moznost dochadzat do KE/USsteel, Kechneca atd.


Nemyslim zeby pribudlo ludi pracujucich v USS alebo v kechneci zasa az tak rentabilne by to pre nich nebolo, uz je problem dostat ldui z KE do kechneca, skor sa uz lovi v prilahlych madarskych obciach.. USS sa nenafukne to skor dojde k prepustaniu. Cize R2 v okoli RV by bud zvysila komfort cestovania alebo max by pomohla dotiahnut investora do jej okolia.

ad2. Skus mi povedat akoby si prerobil most VSS, to nehrozi priestorovo/ jedine zeby sa slo do vyvlastnovania a tomu fakt neverim/.. to skor fakt obchvat krasnej a napojenie na sebastovce. Ale suhlasim ze OLSANY- Saca by momentalne stacil 1/2profil.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 20. Apr 2017 19:58

V KE je nezamestnanost medzi 5.4% a 7.3%, v Roznave 20.5%, Revucej 21.8%, RS 24.6% (http://www.upsvar.sk/statistiky/nezames ... ge_id=1254 ). Cize v Kosiciach je realny dopyt po pracovnikoch, nejde len konkrente o US Steel alebo Kechnec. Takze ak by sa z Roznavy dalo do KE dostat za 1/2 hod, urcite by to vela ludi vyuzilo (kludne aj ako predavaci do Tesca :-) ). A, hej, mas pravdu, urcite by sa aj zvysila sanca, ze by prisiel nejaky investor do tej oblasti (kedze napr. by za 1/2 hod mohol byt na KE letisku).

ad 2: ako som tu napisal uz vela krat, realne je najvacsi problem mosta VSS napojenie z vychodu na juh. Na to postavit este jednu vetvu ci uz nad aktualnou krizovatkou, alebo v tuneli pod nou, by nebolo nic ohromne nakladne, a nevyzadovalo by si to ziaden novy vykup pozemkov. Samozrejme ale, lepsie by bolo normalne prebudovat tu krizovatku do stvorlistka. Na to by par pozemkov vykupit trebalo. Ale ani to nevidim nijak nerealne, povacsine su tam nejake priemyselne sklady.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 20. Apr 2017 21:13

ano je nizka ale gro tvori IT sektor, a ti z tejto casti RV su uz tu, bavime sa ze tu treba ,,robotnikov,, a dokial tu nedojde novy investor tak nic z toho... ten vykup no neviem si predstavit lebo novu ,,teplaren na stiepku nezburaju ,, haly VSS dole nedas a druha strana to iste, su to nove veci.. skor este ten tunel by prichadzal ale obciansky to Barca zablokuje
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 20. Apr 2017 21:21

Prerábať most VSS by bolo veľmi drahé, maximálne by bolo akceptovateľné ho rozšíriť aby mohli byť bariérou oddelené jazdné pásy. To čo treba je postavanie prepoja R4 a privádzača do KE (aktuálne značeného R2). Chybou bolo postaviť Rku od Kechnecu po Šebastovce a nie Ľudvíkov Dvor.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 20. Apr 2017 21:59

Dochádzať 50 km tam a 50 km späť je dosť, zasa buďme realisti čo sa týka dochádzania do práce. Pochybujem, že sa to na robotnícku profesiu oplatí autom každý deň. Neviem či U.S.Steel má autobusovú dopravu na zvážanie ľudí z okolia. Síce s ňou to trvá o čosi dlhšie, ale v buse cestou sa dá fajn pospať a človek nemusí šoférovať po šichte.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 21. Apr 2017 01:41

Poznam doslova hromady ludi co dochadzaju 35km z PO. Dohodnu sa po dvaja-traja-styria na auto, a za 30min su v KE. To iste by mohli robit po dialnici Roznavcania, ak by v USSteele vedeli byt za pol hodiny (mala pripomienka: priemerny plat v USSteel je 1700EUR/mes).

Vlados: co znamena "velmi drahe"? 10mil EUR by urcite stacilo aby sa smer vychod-juh vyriesil, a nic viac netreba. Rka do Kechneca urcite nebola chybou. Len vdaka nej bude mat vychod jedine dialnicne spojenie s Europou uz niekedy okolo 2020, lebo to motivovalo madarov dostavat svoju stranu. A za 5mil EUR/km to bol najlacnejsi usek aky sa kedy stavial ((cize bolo to dolezite aj pre tych snilkov z naokolo blizsie, co tu tvrdia, ze sa na Slovensku neda lacno staviat. a aj pre tych, co teraz tvrdia, ze Kosice-Moldava-Turna bude 20milEUR/km. Urcite nemusi byt). Za tych 180milEUR z eurofondov, co stala R4 KE-HU, sa nikde na Slovensku nepostavi vobec nic. Tu za to mame dialnicne spojenie s celou Europou.

Vykup: tam treba par desiatok metrov, nic mimoriadne. Takze urcite by to slo, ak by sa chcelo. Alebo to vyriesit nadjazdom a na vykupe sa usetria prachy.

Dochadzanie: Dnes zamestnavaju ludi v rozvinutom svete hlavne sluzby - robotnicke profesie idu len dole vodou (samozrejme, automobilove slovensko prave dobieha svet tak v roku 1950). Mozu si roznavcania otvarat restauracie s Gemerskymi specialitami ;-). Alebo plnit police v Tescu (pokial viem, vela nasincov presne toto dochadza robit do anlgicka).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Apr 2017 09:13

aby tá križovatka bola plnohodnotná s veľkou priepustnosťou potrebuješ aspoň štvorlístok. aby si chcel len estakádu pod existujúcu MÚK tak tiež bez asanácií na južnej triede to nepôjde. ako som písal potrebné je prepojenie r1 - ľudvíkov dvor.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nonick » 21. Apr 2017 13:14

Vcera som siel juznou trasou Zvolen-Presov, kedze bola zatvorena D1tka - celkovo podla mna relativne prijemna cesta, premavka ok a hlavne vela moznosti na obiehanie. Od konca Zvolena po Sacu, 188km, 2:07, 89km/h. Moj nazor, ako surne treba jednotlive useky (podla mnozstva usetreneho casu, odhadovanych nakladov a intenzit):

1. obchvat Zvolena, bohuzial vieme ze tak skoro nebude...
2. od Rimavskej Soboty po Figu (kludne v polprofile), klukata uzka cesta, neda sa predbiehat, cely cas sa ide okolo 50-60, bud kvoli obmedzeniam alebo kvoli kamionu pred vami, podla mna toto by malo mat jednoznacne prioritu
3. Soroska, teoreticky ak chceme efektivne vyuzivat financie, kludne by stacilo rozsirit cestu na 2+1, su to dokopy styri zakruty, pokial by hore kopcom nezavadzali pomale kamiony a dal sa cely usek (asi 8km) prejst priemerkou tak 70-80, tak nevidim problem.
4./5. Obchvat Kosic, idealne aj s obchvatom Sace, aby sa nestalo na semafore
4./5. Krivan (respektive ak chceme setrit, tak postacovalo by aj od Mytnej) - Ozdany. Polprofil podla mna nema zmysel, bud plny, alebo zrekonstruovat jednotku, novy kryt, rozsirit krajnice, mozno niekde trochu narovnat cestu + popripade obchvat Pincinnej a Mytnej.

Zvysok: Tornala - Roznava a Jablonov nad Turnou - Saca je rovna rychla cesta, dorobit odbocovacie pruhy a protihlukove steny (ak niekde treba), a zvysit MPR na 100/110, prietah Plesivcom a Bohunovom na MPR 70, plus obchvat Coltova, co moze byt tak 500m cesty. V Cecejovciach by to tiez chcelo obchvat, ale tam to asi moc nejde bez nejakeho velkeho predlzenia trasy, takze tam to moze zatial ostat ako to je, jedna dedina na 200km tahu by sa dala prezit. Ked tak po nejakom case (5-10 rokov) predlzit Rku v plnom profile zo Sace po Moldavu.

Ked sa spravia tieto upravy, co by sa dalo urobit aj za celkom rozumny peniaz, tak cely juzny tah je luxusne porieseny na minimalne 10-20 rokov...
nonick
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 1
Založený: 20. Nov 2011 11:45

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 21. Apr 2017 13:28

veľmi pekné čítanie k obedu. pozor niekomu si siahol na Sorošku a Moldavu ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 21. Apr 2017 13:28

Este poznamka k KE-Moldava a Soroska: ak by existovali, a teda by sa dalo jazdit Roznava-Kosice za 1/2 hodiny


po zelezniarne za 1/2, do mesta asi 3/4 hod. podla toho kam presne. za pol hodinu do KE treba komplet plny profil od RV to asi moc realne nie je a uspory casu su slabe, od jablonova po sacu bude mat R2 40 km a uspora len asi 7 min. len pre porovanie RV-jablonov 15 km a uspora vzdy cize bez ohladu ci piatok poobede alebo sobota rano min. 5 min. toto ma daleko vacsiu vypovednu hodnotu o potrebach nez intenzity.

Ked sa spravia tieto upravy, co by sa dalo urobit aj za celkom rozumny peniaz, tak cely juzny tah je luxusne porieseny na minimalne 10-20 rokov...


kazdy kto tadial prejde hoci len 1-2x a ma otvorene oci tak vidi cca. to iste co pises. cize okrem obchvatu KE je investicny deficit na asi 50 km bez usekov kde je nutna nova cesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 21. Apr 2017 14:14

So vsetkym sa da suhlasit, ze sa vam to tak moze opticky javit, devil, vlados, nonick. Ked si ale tie prepocty predelite poctom aut, ktorym to pomoze (napr. ak plnohodnotna Rka od Optimy poza Sacu ak usetri len 5 minut, ale 25tisic autam denne zatialco RS-FIga usetri 5 minut nejakym 5-10tis autam denne) a za ake naklady sa to da spravit (od Optimy poza Sacu treba len: 1. oddelit Peres protihlukovou barierou od RC a nechat vsetky busy zchadzat na MUC a do dediny po lokalke + nadchod pre chodcov k elektricke; 2. zrusit urovnove krizovania so 60kami, 3. dorobit obchvat Sace; cena RS-Figa bude predsalen ina) tak vam vyjde najefektivnejsie KE-Moldava a potom Soroska.

Ale z pohladu jedneho vodica, ktory ide celu cestu KE-ZV(-BA) suhlasim, ze Figa-Lucenec by trebalo cim skor.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod PK » 21. Apr 2017 15:34

jarino napísal:Dochádzať 50 km tam a 50 km späť je dosť, zasa buďme realisti čo sa týka dochádzania do práce. Pochybujem, že sa to na robotnícku profesiu oplatí autom každý deň. Neviem či U.S.Steel má autobusovú dopravu na zvážanie ľudí z okolia. Síce s ňou to trvá o čosi dlhšie, ale v buse cestou sa dá fajn pospať a človek nemusí šoférovať po šichte.


Problem dochadzat 50km tam a spat je na Sk vytvoreny umelo, pokrivenim trhu, spotrebnymi danami z paliv, DPH z aut a totalne podvyzivenymi investiciami do infrastruktury.
Je uplne normalne a nutne dochadzat 50+ km, inac nam povymieraju dediny. 50km je na Sk zhruba hranica, ked sa uz da dochadzat do viacerych centier z jedneho bodu.
Infrastruktura ak uz bude dimenzovana v centrach aby zvladla kompletne dochadzanie zo satelitov do tych 50km, tak uz nejako premavka rast nebude, nemame na to ludi.
V normalnom state by to bolo dochadzanie 50km priemernou 80km/h - 37 minut, s mesacnymi nakladmi 6,5l paliva po 0,60E/l = 3,9E denne, 82E mesacne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 21. Apr 2017 17:27

problem je vytvoreny nizkymi platmi. dat 100 eur na cestu pri nizsom plate ako je priemerna mzda je jednoducho objektivny problem.

DrX tak teraz chces vlastne co ? vylepsit cestu na sacu alebo postavit RC po moldavy/roznavu ? :)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 21. Apr 2017 17:41

Pre mna je potrebny usek KE-Moldava od Optimy po koniec Moldavy cize aj vylepsenie cesty po Sacu (co sa da spravit skutocne za cenu 100m slavneho obchvatu PO alebo zilinskej D3).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 21. Apr 2017 21:51

devil napísal:problem je vytvoreny nizkymi platmi. dat 100 eur na cestu pri nizsom plate ako je priemerna mzda je jednoducho objektivny problem.

Tiež vidím v tom najväčší problém.
Možno v U.S.Steel sa dosť peňazí nazbiera v rôznych príplatkoch, bonusoch atď., ale tie priemerné platy beriem dosť s rezervou, napr. 1300 eur v Trnave...
Ešte je alternatíva verejná doprava a potom je problém v čase. Odchádzať z domu dve hodiny pred začiatkom šichty nepoteší.

Zas ani Ožďany - Figa nevychádza tak draho. Ani tých cca 11-12 km Mýtna - Lovinobaňa nemôže stáť veľa. Na tie projekty by malo byť oveľa ľahšie nájsť financie ako na estakády za Kriváňom alebo na Sorošku.

Ja som dnes prešiel cesty, ktoré by mala odbremeniť stredná R3 o x rokov. Stačí konečne spraviť betónku a upraviť Kremnické bane.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod richie » 21. Apr 2017 23:46

ehm .. DrX .. podla mna to tak ako piseses nebude fungovat .. ak by aj bola v tejto chvili hotova R2 KE- Moldava, tak vdaka pripajanu/zachadzkou/najazdu na R2 by si realne usetril mozno 3-4 min .. a myslis, ze pre takuto usporu casu by si dochadzajuci kupovali dialnicne znamky a realne tuto trasu vyuzivali?

realny prinos by mala R2 KE-Moldava skutocne len pre tranzit a pre ten, podla mna, podstatne horsi usek krivan-Mytna-Lovinobana a RS-Bakta-Batka-Figa
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod marian vančo » 25. Apr 2017 08:50

Kedže som zástancom plynulosti, tak podla mna by mal jednoznačne nasledovať úsek Kriváň-LC. A potom Batka-Figa. Hoci prejazd RS považujem za komfortný. úsek Tornaľa - Moldava jednoznačne polprofil. Moldava-KE full. A som za plný profil Sorošky...Prajazd ZV nepovažujem za prekážku, tu sa najbližších 20 rokov stavať nebude.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.