Stránka 72 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2017 17:04
od devil
devil kde nie je medzinarodny cestny tah na R3 a D3???


Martin-Ziar nad Hronom je aka "E". zeby ziadna...(?)

Tie dva mikro okresy BS (okres BS 16260 obyv), PT(okres PT 21767 obyv.) su/budu z dvoch stran lemovane RC, teda je to len o vhodnej ceste I.triedy, ktorou by sa dostali na RC. Maly okres RA RC v okrese ma, teda zase len vhodnu cestu I.triedy treba. A BR to nech si vybavi v susednom okrese, odtial vietor fuka.


vsak sa pise ze R2 treba prehodnotit. cize R2 by koncila pri krivani lebo snad hotovu R-ku uz nikto nerozoberie. to uz nie su akozeokresy ale velka cast kraja. a samozrejme s dopadom na niektore okresy KE kraja vratane KE. bavime sa o statisicoch obyvatelov. tentokrat vietor fuka aj od BA. zaujimave ze ziadne analyzy nevyhodnocuju megadrahe useky a ak ano tak ludia idu do ulic a zatinaju paste. tak potom naozaj treba urobit narazovu blokadu od mytnej po roznavu. a to nie je 5 prechodov pre chodcov.

tak preco cakat na batka-figa ci ine useky R2 50 rokov ked mozete mat za 10 rokov postavene obchvaty obci a rozsirene existujuce cesty.


na klucove useky uz nechce cakat nikto. vseobecnou zhodou boli vybrane 2 a presne tieto 2 sa spochybnuju pritom ani nevieme z coho sa vlastne vychadzalo. na zacharovce-batka-figa sa naozaj kasle zo vsetkych stran, to bol ten kompromis.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2017 18:34
od Maxx787
devil ale R3 sa pravdepodobne bude stavat ako severojuzne spojenie ktore nahradi E 77, a ak aj nie tak to nie je 100 km ale 60 a aj to nie vsetko je v ZA kraji...takze ti este nejake tie RC mimo E tahy stale chybaju. inak aj tak dufam ze R3 sa nebude trasovat do ZH ale na PD. to bolo OT
R2 chcem aj ja aby sa postavila, ale vsetci vieme ze to nebude hned, tak preco sa branit docasne trvalym rieseniam ktore aj tak pomozu ci uz doprave alebo ciastocne aj ekonomike vo vasom regione. ved uz taka kvalitna I.tka s dostupom na europsku siet dialnic do 45 minut nemoze tak odhanat investorov (ak sa propoja aj ine fakory podporujuce zamestnanost) vid orava, mame nezamestnanost hlboko pod 10% a Rku nemame a ked chcem ist na zapad ci vychod SR tak musim ist 45 min. na D1. nie je to len o dialnici.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2017 21:24
od Jano1
devil napísal: zaujimave ze ziadne analyzy nevyhodnocuju megadrahe useky

To je naozaj chyba, lenze asi to niekomu dobre vyhovovalo a tak sa to podpisalo/postavilo neskutocne draho.

Podla mna je to cele divadielko pre volicov aj v suvislosti s dlhovou brzdou. Caka sa na peticie, protesty, vyhlasenia a ked toho uz bude dost, tak pan premier mavne rukou spravnym smerom a aspon nieco sa bude na R2 stavat, ale bez tych peticii a protestov to nepojde, bol by slaby zaujem medii a nevyznelo by to ako velke gesto.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 11:25
od devil
no len tam sa tolko nevykrikuje ze RC do kazdej doliny alebo okresu. na nejakych 100x100 km mame D1, D3, R3, R1, potom D1 a R8 k tomu zapadnu R2. R7 sa nezrusila kvoli lobingu mostu a smk, R8 sa nezrusila lebo vsak RF. zrusila sa akurat R9 ked kdh vypadlo z vlady.

momentalne prebieha projektovanie R2 kde mame TS, EIU a UR, ziadne konkretne docasne riesenia nie su ani len navrhnute. v pripade krivan-tomasovce nejake pripustam, pri soroske je prakticky vylucene navrhnut nejaky povrchovy variant so slusnymi parametrami bez vyrazneho zasahu do NP. alebo uz aj ochrane prirody budeme mat dvojaky meter ?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 18:51
od granite01
Jano1 napísal:
devil napísal: zaujimave ze ziadne analyzy nevyhodnocuju megadrahe useky

To je naozaj chyba, lenze asi to niekomu dobre vyhovovalo a tak sa to podpisalo/postavilo neskutocne draho.

Podla mna je to cele divadielko pre volicov aj v suvislosti s dlhovou brzdou. Caka sa na peticie, protesty, vyhlasenia a ked toho uz bude dost, tak pan premier mavne rukou spravnym smerom a aspon nieco sa bude na R2 stavat, ale bez tych peticii a protestov to nepojde, bol by slaby zaujem medii a nevyznelo by to ako velke gesto.


To je jasné. Politici vyšli z nôr, blížia sa krajské voľby, musia byť na očiach a tvrdiť nezmysly.
Častokrát stavbou polovičných profilov (ale takých ktoré umožňujú striedavé 2+1) by sa dosiahol rýchly efekt za rozumné peniaze.
Soroška nie je nejaký obzvlášť veľký problém, stúpacie pruhy by sa na väčšine trasy dali urobiť bez problémov. Gemerčania fantazírujú o tunele, len normy nepustia, musel by byť dvojrúrový resp.minimálne úniková štôlňa, pritom Branisko tiež nie je na hrane svojej kapacity, z toho vyplýva, že Soroška by bola ešte menej rentabilná.

Radšej nech postavia Ožďany - Figa v kategórii 2+1, ďalej okolo Lučenca nejakú dobrú verziu cesty I,triedy s vylúčením traktor/bicykel atd. a nech rozumne poriešia cestu od LC na Kriváň.
Ale vraj nejaký starosta odstúpi ak nebude R-ka....však nech odstúpi :D

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 15:58
od Albert
Dobrý deň. Vrámci svojej prace precestujem mesačne cca 5 000km po Slovensku.
Z môjho pohľadu sú najpotrebnejšie úseky na R2 Kriváň - Lovinobaňa , Zvolen - R2 a D1-Bánovce.
Ďakujem.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 18:41
od DrX
Akoby sa uz stavalo :-)
"Ministerstvo dopravy a výstavby SR

Koaliční lídri dnes potvrdili, že je v záujme vlády pokračovať vo výstavbe južného ťahu R2 medzi mestami Zvolen a Košice. Ako sa už viac krát vyjadril aj minister dopravy Arpád Érsek, spochybenie tejto výstavby analytikmi a tým jej spomalenie, odmietajú."
https://www.facebook.com/ministerstvo.dopravy/

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 19:07
od aquila
Idu volby do VUC .. Dalo sa to cakat... Ale realne to bude mat ten isty efekt ako ked NDS dala na web realnejsie terminy k R2 a dokoncenie usekov na 2040.. Juh sa vzburil a po urgencii z hora sa udial obrovsky progres.. Na webstranke zmenili datumy na nerealne typu 2024... Co nam to ze je to nerealne? Papier znesie vsetko...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 20:04
od DrX
Myslim, ze zaklad je, ze ked sa sever dostavia do 2035, tak juh moze do 2040. Nie je OK 25 rokov juh odsuvat a na severe do megalomanii investovat miliardy, a potom este juhu povedat, ze vsak vam to vlastne ani nie je treba. Lebo, ak by sa od zaciatku delili financie 60:40, tak ... Teraz je dolezite, aby sa plany nemenili, aby sa pokracovalo v priprave. Aby, ked nejake peniaze budu, nemohla zas nastat situacia, ze zrazu peniaze su ale na juhu nie je co stavat.

No a medzicasom mozu kludne len preznacit tie aktualne jednotky na 110kmh a dat tam zakaz pomalych vozidiel.

PS: To, ako dopadaju teraz eurofondy, je presne znakom aj toho, ze nie je OK stavat od zapadu na vychod ani najprv sever potom juh, ani inak centralizovane tie prachy riadit. Jednoducho, na zapade/severe sa za miliardy z cudzieho stavalo od buka do buka. A na vychode/juhu teraz ideme setrit a "uplatnovat hodnotu za peniaze"!?!!?!?!?!?!?!?!?!!!!!! Nasr.... Jedine spravodlive riesenie: pekne krasne kazde jedno euro sa musi proporcne rozdelit na kraje (napr. podla HDP), a ked KE kraj povie, ze je pre neho najpotrebnejsie, aby jeho 1/8 toho eura sla do dialnice v BA, tak prosim. Ale inak pekne nech sa za to stavaju cesty v KE. Takato demokracia by sa ale v centristickom blavastane zle znasala...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 21:27
od IceFox
Takže podľa teba dosiahneme vyrovnanosť krajov tak, že bohatým aj chudobným krajom dáme rovnako. To je logické :roll:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2017 21:30
od DrX
No urcite logickejsie nez dnesna situacia, ze na infrastrukturu davame len tym bohatym. A ostatnym vymyslame "socialne podniky"

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 00:54
od marian vančo
Je smutné, že doteraz nikomu nevadili milióny na dialnice a teraz keď treba stavať na východe tak poďme konečne šetriť...ak sa aspoň nejaký úsek R2 do volieb nezačne stavať tak Most-Híd ťažko naškrabe 5%...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 05:52
od Laco
suhlasim s DrX. pokial sa nasli stamiliony na D3 s intenzitami 3000v/24h, nikto nema moralne pravo odopierat ludom na juhu Slovenska R7 / R2.
s tym prerozdelovanim by som to riesil asi trochu solidarne - do kazdeho kraja rovnakym dielom, resp. podla poctu obyvatelstva, pripadne rozlohy. Pokial sa nezacne riesit juh cca od LV na vychod, tak tento kraj nikdy nebude napredovat...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 10:02
od juancarlos
Zo včerajších vyjadrení v tlači a z príspevkov tu na fóre vidno, kto si čo predstavuje pod pojmom Hodnota za peniaze. Hranol, ktorý je priamo zodpovedný za riadenie štátu povie, že ho nejakí úradníci nezaujímajú, partia "naokolo bližšie" z R2 (dopíšte sa tam) tu na fóre rozprávajú o nejakom morálnom práve typu, keď sa mohlo na severe, môže sa aj na juhu, Košice a okolie (česť výnimkám) je osobitná kasta, ktorej je u prdele aj 30 km vzdialený Prešov, zástancovia D3 musia mať cestu v parametroch diaľnice bo čakajú 15-20 minút v zápche (čo je v Ba úplne bežné) atď. Ja z tohto usudzujem, že analýzy hodnoty za peniaze sú len zdrapom papiera.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 10:17
od milan_KM
Zástancovia D3 nemusia mať novú cestu v diaľničných parametroch. Ale opäť pripomínam, že v trase I/11 toto riešenie nikdy prezentované ani projektované nebolo. Čo s tým zmôžeme? Vysoký stupeň prípravy a vykúpené pozemky sa majú zahodiť do koša a čakať na riešenie o 20r viac? Choré.

Keby sa od začiatku rozhodovalo medzi D a rozšírením bolo by to o inom teraz je neskoro plakať bohužiaľ.

Čo sa týka R2 nemá taký stupeň prípravy aby sa to pri expresných konaniach a termínoch nedalo zmenit. Nehovoriac o tom,že dopravná situácia si tu nevyžaduje expresné riešenia momentálne.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 11:08
od Vceliak
Súhlasím s Milanom, čo sa týka "kecania" do rozpracovaných projektov. Nám ale chýba poradie úsekov podľa priorít, ocenenie úsekov podľa intenzity alebo cena za km, kedy by so to oplatilo stavať. Až na základe toho by sme subjektívne videli, akú hodnotu má pre nás "Hodnota pre peniaze" ! Inak je to, ako si písal, zdrap papiera.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 11:18
od Vceliak
Predstavme si imaginárnu situáciu: Vypíšeme tender na zhotoviteľa diaľničného úseku a do obálky zalepíme cenu (vyrátajú to odborníci z ministerstva financií :-) ), nad ktorú sa neoplatí daný úsek stavať.
Prvý krok hodnotenia ponúk: vyradiť všetky tie ponuky, ktoré presahujú cenu v obálke.
Aj keď bude zalepená cena tajná, som si istý, že ju nikto neprekročí. Dnes máme teoretickú cenu z ministerstva dopravy, ktorá vlastne nič nehovorí, nikto ničím za ňu nie je zodpovedný a nehrozia za hausnumera žiadne konsekvencie.
Poďme šetriť: Ak podľa premiera máme nejakých úradníčkov, ktorých nikto nepočúva, tak ich dnes prepustme, možno bude na ďalší kilometer diaľnice :-)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 11:41
od nevo83
milan KM :presne tak NEMA TAKY STUPEN... A preco ?? Lebo na Juhovychod sa vy....lo, a vsetko sa tlacilo len na D3 a R3 resp okolie ZA... zamozrejme ze ked sa nasli peniaze tak co bolo nachystane to stavalo.. a uuuuu co to bolo zeby ZA kraj... Ku cti sluzi len to ze VASI SMERACKY poslanci kt mali moznost rozhodovat o D/RC nezabudli z kt riti vysli a pomahal svojmu kraju... aj ked blbo ale sa snazili.
A pri vsetkej ucte ak by bola postavena D1 komplet s R2 tak sa podme bavit o R3 a R4, vsetci chcete dialnicu a obchvat pred dom ale napr Krajske mesta ako PO a KE nemaju obchvat..
Tak sa tam na Orave a Kysuciach ukludnite a zvolte si kadial ma ta VASA medzinarodna doprava ist ci cez D3 alebo R3...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 12:22
od Vlados
Moc sa mi nechce rozpisovať, tak len stručne. Pre krajinu akého sme trvaru a aké máme ekonomické možnosti má zmysel počítať len s dvomi tepnami. Jedna serverom reprezentovaná D1 a jedna juhom reprezentovaná R1 po ZV a odtiaľ R2. Z týchto tepien by mali byť odpočenia na úrovni cesty prvej triedy, či už 2+2 až po hranicu alebo výzmemný uzol alebo 1+1. Nakoľko dnešné možnosti nie sú na stavbu R2 v plnom profile a žiaľ ani v polrpofile tak postupne ju budovať s možnosťou rozumného dobudovania na 2+2. V prípade D3 ani R4 nemáme na to prostriedky aby to mohli byť diaľnice či RC, a ak niečo nájdeme ten na úrok iného. Je skutočne nemožné aby cesta garáž-garaž bola nutne vedená po diaľnici. Pre diaľkovú trasu by som mal mať možnosť využívať tepnu a začiatky/konce ísť po primeranej ceste.
A ešte k porovnávaniu, že tam a tam sa stavalo pre nepostačujúce intenzity tak aj inde sa tam musí stavať je skutočne Grécka cesta. Aj Gréci jačali prečo sa nemôžu mať rovnako lepšia a aj takmer celá EÚ že ich musí sanovať a NIKDY sa jej tá moc nevráti. Čiže ak sme sa "prežrali" na D3, R1 či D1 sa nemôže ďalej prežierať na D3, R2, R3, R4, R7 atď.
Ak chcete veriť politikom nikto vám to neberie, ale všetko sú to:
1. len kecy ako oblbnúť národ
2. ak keď sa nejaká výstaba naviac podarí tak super lebo sa naši mecenáši môžu deliť o väčší koláč za čo dostaneme aj nejaké všimné a čo nás potom že po nás potopa... veď "ja" som už teraz zabezpečený na 200 generácií vopred a môžem byť aj 215.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 12:33
od IceFox
A teraz Robko začal staviať slávnu R2 aby nachytal volebné punkte a niektorí z juhu to zožrali aj s navijakom.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 13:49
od Laco
juancarlos napísal:Zo včerajších vyjadrení v tlači a z príspevkov tu na fóre vidno, kto si čo predstavuje pod pojmom Hodnota za peniaze. Hranol, ktorý je priamo zodpovedný za riadenie štátu povie, že ho nejakí úradníci nezaujímajú, partia "naokolo bližšie" z R2 (dopíšte sa tam) tu na fóre rozprávajú o nejakom morálnom práve typu, keď sa mohlo na severe, môže sa aj na juhu, Košice a okolie (česť výnimkám) je osobitná kasta, ktorej je u prdele aj 30 km vzdialený Prešov, zástancovia D3 musia mať cestu v parametroch diaľnice bo čakajú 15-20 minút v zápche (čo je v Ba úplne bežné) atď. Ja z tohto usudzujem, že analýzy hodnoty za peniaze sú len zdrapom papiera.


juancarlos myslim ze ti usla pointa. neriesim ci urcite treba alebo netreba dnes sa podla cisel zda, ze netreba. keby sa BA a KE zacali spajat juznou trasou, dnes by ti vyslo, ze D1 netreba... :) riesim porovnanie s D3 - jej cenu a intenzity. pokial pol miliardy je OK pre 3000aut/24hodin, tak na nasobne lacnejsej R2 (za 1km) by stacila intenzita max 1000aut/24, mozno ani tolko...

riesit hodnotu za peniaze podla mna ma velky zmysel. Lenze to sa muselo robit este pred rozhodnutim spajat zapad s vychodom s D1. spojenie BA-KE by bolo po R2 kratsie a lacnejsie, vystavba by uz davno bola ukoncena.... pri dnesnej rozostavanosti D1 sa ju uz neoplati nedokoncit to je jasne, ako aj to, ze dostavat ju je DNES vyhodnejsie ako budovat komplet R2. Co myslis, keby bola na vyber komplet D1 a komplet R2, kadial sa ludia z KE a okolia vyberu do BA?

len dodam, ze R2 by som pravdepodobne v zivote nevyuzil... Nekopem za nu, len porovnavam a snazim sa na to pozriet zo sirsieho uhla. kopat treba proti nekompetentnym a skorumpovanym ludom co rozhoduju...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 15:37
od Vceliak
Laco napísal:pri dnesnej rozostavanosti D1 sa ju uz neoplati nedokoncit to je jasne, ako aj to, ze dostavat ju je DNES vyhodnejsie ako budovat komplet R2

Tak toto Ti nevyšlo. Určite ešte aj dnes je lacnejšie dokončiť R2 včítane severného obchvatu Zvolena, ako dokončiť obchvat Ružomberka, Korbeľku s Havranom a obchvat Prešova na D1.
A myslím, že to nie je len môj názor, ale samozrejme, politicky je neprípustné pripustiť to! Ale veď máme ten slávny inštitút "hodnota za peniaze" tak nech to vyčíslia, geroji.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 16:56
od zoom
Vlados napísal:Moc sa mi nechce rozpisovať, tak len stručne. Pre krajinu akého sme trvaru a aké máme ekonomické možnosti má zmysel počítať len s dvomi tepnami. Jedna serverom reprezentovaná D1 a jedna juhom reprezentovaná R1 po ZV a odtiaľ R2. Z týchto tepien by mali byť odpočenia na úrovni cesty prvej triedy, či už 2+2 až po hranicu alebo výzmemný uzol alebo 1+1. Nakoľko dnešné možnosti nie sú na stavbu R2 v plnom profile a žiaľ ani v polrpofile tak postupne ju budovať s možnosťou rozumného dobudovania na 2+2. V prípade D3 ani R4 nemáme na to prostriedky aby to mohli byť diaľnice či RC, a ak niečo nájdeme ten na úrok iného. Je skutočne nemožné aby cesta garáž-garaž bola nutne vedená po diaľnici. Pre diaľkovú trasu by som mal mať možnosť využívať tepnu a začiatky/konce ísť po primeranej ceste.
A ešte k porovnávaniu, že tam a tam sa stavalo pre nepostačujúce intenzity tak aj inde sa tam musí stavať je skutočne Grécka cesta. Aj Gréci jačali prečo sa nemôžu mať rovnako lepšia a aj takmer celá EÚ že ich musí sanovať a NIKDY sa jej tá moc nevráti. Čiže ak sme sa "prežrali" na D3, R1 či D1 sa nemôže ďalej prežierať na D3, R2, R3, R4, R7 atď.
Ak chcete veriť politikom nikto vám to neberie, ale všetko sú to:
1. len kecy ako oblbnúť národ
2. ak keď sa nejaká výstaba naviac podarí tak super lebo sa naši mecenáši môžu deliť o väčší koláč za čo dostaneme aj nejaké všimné a čo nás potom že po nás potopa... veď "ja" som už teraz zabezpečený na 200 generácií vopred a môžem byť aj 215.

Vlado, aj by som suhlasil ale, vieš pochopiť že dialnica sa nebuduje podla tvaru krajiny? Na jednej strane si za polprofil R2, na strane druhej ti obchvaty kritických miest nestačia, nechápem. Máme snád prirodzený prírastok na juhu ako Kongo, že sa tak rozrastú mestá? Nie. Obchvaty su vlastne tebou žiadaný polprofil, akurát že lacnejší.

Pre ostatných, analitikov z Hodnoty za peniaze netreba brať ako 50 ročnu uradničku za okienkom, su tam aj chlapi zo zahraničných škol a s praxou vo sukromnom sektore (čo sa mnohým štátnikom može iba snívať). Hodnotili PLNÝ profil, ten by vyšiel nerentabilný takmer (bez ohladu na pár podúsekov) na všetkých Rkách okrem jedinej - R1.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 17:54
od DrX
Este raz, problem nie je s analyzou samotnou. Prolem je, ked sa politicky povedalo, ze sa analyza uz nesmie robit na planovane useky na D1 a D3, ale ide sa zrazu podla nej na R2. Cize je to ciste politicke ucelove manipulatorstvo. Neviem preco sa to neuplatnilo napr na PO J-V, ked analyza aj bola (A DOKONCA CHCELI BLOKOVAT JEJ ZVEREJNENIE!!!), ale aj na ostatne nedokoncene useky D1 a D3.

No a plny profil na R2 od KE po Jablonova urcite vyjde pri 5mil EUR/km ako "hodnotny za peniaze"

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 19:56
od milan_KM
Inak napadlo niekoho, že ak by šli všetky nové úseky cez hodnotu za peniaze, veľmi pravdepodobne by neprešiel žiaden nový plnoprofilový úsek D/R? Svojho času Aquila a devil tvrdili, že R2 Mýtna nebude mať problém....R3 na Orave je len preložka cesty I. triedy....
Menšie súťaže ukazujú, že štátna expertíza je prepálená o min 25%, tak prečo nepristúpiť nielen k optimalizácii ale i prepočítaniu predpokladaných nákladov. Potom možno by hodnotenia neboli až také negatívne.