Stránka 6 z 13

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2017 15:01
od i15
súťažné podklady na DSP

R2 Zacharovce - Bátka : http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-doku ... ail/835291
R2 Bátka - Figa: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... ail/835329

Parameter R11,5/100, križovatka Zacharovce je súčasťou úseku Ožďany - Zacharovce a dúfam že namiesto nej bude dočasné napojenie. Križovatku Bátka môžno tiež vypustiť, ale aspoň nebude brzdiť premávku na hlavnom ťahu

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 16:45
od tomenmen
Chcel by som sa opýtať, keď sa hovorí o úseku Zacharovce Bátka, že by sa mohol začať stavať, hovorí sa už o napojení úseku na obchvat Ožďan?

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 17:24
od DrX
Bohuzial, nie. To bude zvlast usek R2 Ozdany - Zacharovce. V linku od i15 si mozes pozriet podrobnu mapu 4_priloha_11 , kde je vidiet, ze R2 Zacharovce - Batka zacne az pri sucasnej ceste 2751 zo Zacharoviec na RS a skonci za MUK Batka pri ceste 2753 Batka - Tomasovce.

Freemap to uz ma zakreslene http://www.freemap.sk//#p=48.38338|20.16168|15|T , ale bez MUK (a neviem, ci spravne).

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 19:48
od DrX
skopiroval som z z PDFka mapu useku. Akurat je privelka pre toto forum, takze ju najdete tu: https://drive.google.com/file/d/0B6aDT9 ... sp=sharing

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2017 21:01
od devil
preco bohuzial ? RS obchvat v podstate ma a to vo vybornych parametroch. a konci pri odbocke na zacharovce.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 08:55
od pohodak
akurat, ze tam je 70ka...ozaj nevidim velky zmysel toto delit na 2 stavby

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 09:19
od expwy
DrX napísal:skopiroval som z z PDFka mapu useku. Akurat je privelka pre toto forum, takze ju najdete tu: https://drive.google.com/file/d/0B6aDT9 ... sp=sharing

Zase budujeme cesty smrti. Predimenzovaná R11,5/100 s 2 protismernými jazdnými pruhmi, kde kvôli smerovým oblúkom a protihlukovým stenám nebude zabezpečený rozhľad na bezpečné predchádzanie. Načo nám je takáto cesta pri 5000 intenzitách dopravy? Keď už to má byť nová cesta v novej trase, tak radšej takto:

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 10:04
od aquila
take nieco u nas nehrozi, leob mantra dialnice ..

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2017 15:31
od DrX
hej, ale tych 5000 sa rychlo zmeni. A tiez by som bol radsej za ine riesenie. Ale toto ma vyznam ako polprofil v tom, ze ked bude 10k aut, tak mozu pristavat druhy pruh a je normalna dialnica. Ked dobre rozumiem tym vykresom, tak je to tam nakreslene na 4-prudovku, nie?

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 09:43
od i15
expwy napísal:Zase budujeme cesty smrti. Predimenzovaná R11,5/100 s 2 protismernými jazdnými pruhmi, kde kvôli smerovým oblúkom a protihlukovým stenám nebude zabezpečený rozhľad na bezpečné predchádzanie. Načo nám je takáto cesta pri 5000 intenzitách dopravy?


Figa - Tornaľa je R11,5 a štatisitky nehodovosti zatiaľ nie sú strašidelné. Cesta smrti z toho bude až po prekročení 10000 vozidiel denne a to sa tak skoro nestane.

Dúfam, že pri Zacharovciach vymyslia nejaké šikovné napojenie na cestu 3.triedy s maximálne 1 kruháčom a nebude sa musieť stavať MUK Zacharovce

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2017 14:29
od mireceq
Figa - Tornala je na rovine (teda minimum horizontov), velmi mierne obluky a ziadne protihlukove steny. Takze dovidis daleko a predbehnes nakladne auto bezpecne.

Ak tam budu protihlukove steny, tak siroka cesta bude "zvadzat" k predbiehaniu ale nebude to bezpecne.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 06:49
od i15
Keď nebude dobrý výhľad, naši proaktívni dopravní inžinieri tam určite dajú plnú čiaru a problém je vyriešený. 80-90kmh za kamiónom bude podstatné zlepšenie oproti starej ceste

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 07:01
od racto
Proaktívny inžinieri musia rešpektovať STN 736101. Keď raz to tam tak napísané, musia to rešpektovať

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 07:06
od i15
určite si všetci tú normu vykladajú rovnako? prečo je potom na pokrútenej D3 Skalilté dostatok prerušovanej čiary a na rovnej R2 okolo BN sú samé plné?

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 09:00
od Hank
Tak to treba zmenit, aby dodrziavanie normy nebolo modlou, ale voditkom, pomockou (co mimochodom aj priamo vyplyva z EU legislativy, len u nas si myslime, ze ludia nevedia samostatne rozmyslat a potrebuju mat vsetko natvrdo nalinajkovane).

A plna ciara neznamena zakaz predchadzania, ale zakaz jej prechadzania, co je sakramentsky rozdiel.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2017 09:22
od devil
Proaktívny inžinieri musia rešpektovať STN 736101. Keď raz to tam tak napísané, musia to rešpektovať


toto je dobry for. trstena, oravsky podzamok, tornala. vsetko skolaudovane.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 16:58
od atlan
Kedze vodicaky sa davaju za peniaze a nie schopnosti tak je to uplne jedno. Kedze niektory ked vidia prerusovanu bredbiehaju, vobec im nevadi ze nevidia ci nieco nejde oproti.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 17:34
od Hank
Taki sa najdu vsade na svete, preto nie je budovanie sirokych obojsmernych ciest najvhodnejsie z hladiska psychologie vodica, pretoze to priamo zvadza k takemu konaniu.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 20:11
od granite01
Len otazne je, či stanovený profil R11,5 umožňuje striedavé použitie 2+1. Ak nie, tak je nanič.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 21:35
od i15
2+1 má význam pri vysokej premávke, napríklad pod Strečnom to dobre funguje. Pri premávke okolo 5000 vozidiel denne je optimum 1+1

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2017 21:39
od Vlados
granite01 napísal:Len otazne je, či stanovený profil R11,5 umožňuje striedavé použitie 2+1. Ak nie, tak je nanič.

postačuje R12,5

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2017 09:06
od mb1000
Nakolko na useku bude niekolko stupani obidvoma smermi, privital by som 2+1 aspon 1x v oboch smeroch.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2017 10:08
od expwy
Vlados napísal:
granite01 napísal:Len otazne je, či stanovený profil R11,5 umožňuje striedavé použitie 2+1. Ak nie, tak je nanič.

postačuje R12,5

Keď sa to už má ako celok budovať v novej trase ako polovičný profil diaľnice, tak by tam mali byť predbiehacie pruhy skoro všade. Bez nich to bude zase len široká nebezpečná cesta. A pri tom stačí len málo rozšíriť spevnenú časť cesty miesto terajších 10,5 metra (zbytočné krajnice 1,5+1,5= 3 m) aspoň o ten meter, ideálne o 1,5 metra na 12 metrov spevnenej časti cesty. Tým by vznikol profil R13,0/100 a predchádzanie by mohlo byť striedavo zabezpečené po 80% celej trasy zhruba 40% pre každý jazdný smer.

Cesty vrátane polprofilov s návrhovou rýchlosťou nad 80 km/h by sa bez predbiehacích pruhov nemali navrhovať vôbec. Pri tak vysokej návrhovej rýchlosti 100 km/h a obojsmernej premávke 1+1 je prakticky nemožné naprojektovať súvislé úseky s možnosťou predchádzania.

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2017 14:27
od snowman
polprofil a navrhovana rychlost 80-100? looool ved to je cesta 1.triedy.. to bude defacto to iste co doteraz, s takymi istymi nehodami na useku co aj boli.. to fakt nech radsej nestavaju nic ako takyto paskvil, zbytocne vyhodene peniaze.. bud plny profil, stvorprudovka alebo nic, lebo takyto mackopes je totalne nanic a doslova vyhodene peniaze do vzduchu..

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2017 15:16
od tomenmen
túto cestu rozširovať? kedy ste po nej išli naposledy? veď to je absolútne o inom, to nie je len o šírke, to je o tom ako je vedená, že sú tam každú chvíľu kľučky kvačky a všetko to, čo spôsobuje že potrebujem prebehovať .. keď sa urobí dobrý polprofil Rky, nebudú mať ani nováčikovia, ani neskúsení vodiči a ani kamionisti ísť 90 a potom nie je dôvod na žiadne obiehanie .. nastavíš tempomat, ideálne aj adaptívny a nič neriešiš len sa vezieš .. a v prípade že stúpnu intenzity sa postaví aj druhý profil a nemáme problém ..