R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)
Odoslané: 20. Sep 2006 11:04
Zámer na tento úsek bol predlozeny na posudzovanie vplyvov na ZP. V zamere sa porovnava viacero variantov a subvariantov. Variant A (poloha R2 v trase sucasnej I/50 popri Bucine) je pre mesto ZV neprijatelny, ide o problemy suvisiace so subeznou komunikaciu a napojenim obytných casti a priemyselneho arealu na komunikacny system mesta. Varianty B a D ako juzny resp. tunelovy obchvat prechadzaju velmi narocnym terenom s potrebou niekolkych tunelov. Variant C prechadza severne od mesta od Budce medzi ZV a mestom Sliac a konci pri Z. Slatine. Variantné návrhy smerového a výškového vedenia boli predložené na vstupnom rokovaní zainteresovaným orgánom a organizáciám na odsúhlasenie a bol vykonaný výber variantov pre podrobné preskúmanie a posúdenie z hladiska dopravného, ekonomického a technického. Zo záverov vyplynulo, že podrobne budú rozpracované (sub)varianty C2, C3 a variant C4.
Dlzka je v zavislosti od subvariantu cca 17 km, z toho cca. 12 km ako novostavba, zvysok je peaz s existujucim usekom R1. Odporucany je variant C3, ktory je najkratsi, najmenej narocny (namenej mostov, zemnych prac a tunel s dlzkou 340 m, 1 nová MÚK (Zv. Sl.) resp. uprava a dobudovanie existujucich MÚK (Budca, Kovácova a Sliac). Náklady na 1 km maju byt cca 230 mil.
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... en-obchvat
Dlzka je v zavislosti od subvariantu cca 17 km, z toho cca. 12 km ako novostavba, zvysok je peaz s existujucim usekom R1. Odporucany je variant C3, ktory je najkratsi, najmenej narocny (namenej mostov, zemnych prac a tunel s dlzkou 340 m, 1 nová MÚK (Zv. Sl.) resp. uprava a dobudovanie existujucich MÚK (Budca, Kovácova a Sliac). Náklady na 1 km maju byt cca 230 mil.
http://eia.enviroportal.sk/detail.php?a ... en-obchvat