R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant trasovania obchvatu ZV preferujete pri zohľadnení všetkých kritérií?

Severný obchvat C2-C4 (kratší tunel)
41
31%
Severný obchvat C5 a jeho modifikácie (dlhší tunel)
45
34%
Prieťah mestom A a jeho modifikácie (zapustenie RC pod zem)
32
24%
Južný tunelový obchvat D
6
4%
RC odložiť na neurčito a dostavať I/50 na 4-pruhovú komunikáciu
10
7%
 
Celkový počet hlasov : 134

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ecce » 01. Dec 2014 20:59

Kym smerom do BA su obchvaty porovnatelne (mozmo prietah je trochu lepsi), severny obchvat ma znacnu dopravnu vyhodu smerom do BB, tak dufam, ze sa tam este nejake riesenie najde.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2014 22:01

Milos napísal:Určite to radi neprivítajú, ale možno to nakoniec bude nutnosťou, ako pred pár rokmi v PB, tam by tiež bol ideálny tunelový variant, ale nebola vôľa zo strany štátu. Pri vhodných protihlukových a kompenzačných opatreniach plus vyriešení bariéry (R2 v presypaných tuneloch, súbežná obslužná mestská komunikácia s omnoho menej intenzívnou premávkou než súčasná I/50) to môže byť v porovnaní s dnešnou situáciou dokonca prínosom

V PB by tunelovy variant nebol az tak idealny, ale to sme OT. Vo ZV to vyzera tak, ze najpriechodnejsi bude prietah mestom s urcitymi opatreniami - myslim, ze to, co si spisal by bolo obrovskym prinosom.

Neviem, kam by to este na severnom obchvate chceli posunut, vela miesta tam nie je. Kazdopadne cena useku bude velmi vysoka bez ohladu na trasu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 01. Dec 2014 22:18

Moznost posunut to na severe nizsie tam je, ale znamenalo by to ovela dlhsi tunel... Napr. kombinacia C5 a C2.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2014 22:22

Vysledky HGP nezahrnuju uzemie vychodne od Sliacu vseobecne? Za 2 roky stihli preskumat len jeden kratucky tunel?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 02. Dec 2014 00:13

Ja len teoretizujem, ze je tam pomerne rozsiahle nezastavane uzemie medzi ZV a Sliacom, o vysledkoch HGP nemam ani paru :)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod DrX » 02. Dec 2014 00:21

Kvoli takymto veciam je dolezite robit pripravu paralelne na viacerych usekoch, aby bol zasobnik, z ktoreho je vzdy co stavat pre pripad, ze sa nieco takto pokaka.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod mirsi » 02. Dec 2014 08:17

HydroGep hudrogeologicky priskum 0 zaverecna sprava:
http://www.obyvateliapresliac.sk/doc/zaver.pdf

v zavere:
Nakoľko rýchlostná cesta R2 bude prechádzať priamo cez novozistené zdroje minerálnych vôd a zároveň cez II. ochranné pásmo prírodných liečivých zdrojov v Sliači a v Kováčovej, boli definované možné riziká aj pre tento úsek.

Vrtmi C3-1 a C3-2 sme zistili významné zdroje minerálnych vôd s potenciálnymi využiteľnými množstvami.

ale vsak:
B) prieskum nepreukázal ovplyvnenie minerálnych a termálnych vôd v Sliači, realizovanými technickými prácami: desať hydrogeologických vrtov (hĺbky 40 a 70 m), desať overovacích hydrodynamických skúšok (24 hodín), jedna spoločná dlhodobá čerpacia skúška na vrtoch: C3-1, C3-2, C3-3, C3-4, C3-5, C3-7, C3-10 v trvaní 28 dní a jedna spoločná poloprevádzková čerpacia na vrtoch: C3-1, C3-2, C5-2 a C5-4 v trvaní 60 dní, počas ktorej bolo odčerpaných sumárne Q sum =76 629 m3

teoreticky mi to vychadza, ze C5 variant by este mohol byt schodny
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod mirsi » 02. Dec 2014 08:24

variant C5 s tunelom:
Tunel nepredstavuje akútne nebezpečenstvo pre minerálne a termálne vody v Sliači, pretože:
a) bude hĺbený v slabo priepustných vulkanoklastických horninách,
b) jeho niveleta bude z väčšej časti nad, resp. mierne pod hladinou podzemných vôd, výnimku predstavuje jeho východná časť, v ktorej sa ponára hlbšie pod hladinu podzemných vôd,
c) nezasiahne kolektory zistené vrtmi C5-2 a C5-3,
d) chemizmus podzemných vôd v trase variantu C5, s výnimkou vody vrtu C5-2, poukazuje na ich rozdielne infiltračné a akumulačné oblasti, v porovnaní s vodami žriedelnej oblasti.
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Andrej » 02. Dec 2014 16:28

DrX napísal:Kvoli takymto veciam je dolezite robit pripravu paralelne na viacerych usekoch, aby bol zasobnik, z ktoreho je vzdy co stavat pre pripad, ze sa nieco takto pokaka.

Nastastie priprava na viacerych usekoch pokracuje. Okrem planovanej Sorosky a obchvatu KE sa pripravuje aj cely usek Krivan-Lovinobana, hoci pochybujem, ze by siel do tendra uz buduci rok, ako to chcu na ministerstve.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 02. Dec 2014 17:58

Obrázok

V tej HGP sprave sa spomina len variant C3 a C5... To znamena, ze na variant C2 s 540m tunelom sa nerobil prieskum vobec??!
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod cryfcad » 06. Dec 2014 14:36

Milos napísal:Určite to radi neprivítajú, ale možno to nakoniec bude nutnosťou, ako pred pár rokmi v PB, tam by tiež bol ideálny tunelový variant, ale nebola vôľa zo strany štátu. Pri vhodných protihlukových a kompenzačných opatreniach plus vyriešení bariéry (R2 v presypaných tuneloch, súbežná obslužná mestská komunikácia s omnoho menej intenzívnou premávkou než súčasná I/50) to môže byť v porovnaní s dnešnou situáciou dokonca prínosom


Som Zvolencan, dokonca byvajuci na Sekiery, a musim povedat, ze Milos ma v tomto urcite pravdu. Ja to vravim uz dlho, ze nerozumiem preco to Manka vtedy zatrhol. Pre Sekier by to bolo urcite najlepsie riesenie. Teraz sme tam aj tak odrezany I50tkou a pokial by sa tato Rka robila skutocne s citom, zapustena do zeme, presypana, tak by to bolo urcite omnoho lepsie ako to je teraz. Z mojho pohladu je to nie len vyhodne pre obyvatelov (zidem z kopca a som na vypadovke z mesta), ale skutocne aj najlepsie mozne riesenie pre Zvolencanov. Pokial by sa to tahalo severne od mesta ako su vsetky varianty cez Sliac, tak by znicili dolezite urbanisticke uzemie, jedno z mala kam sa chodia Zvolencania relaxovat. Prechadzka popri Hrone na Sliac by uz to caro nemala keby tam ponad hlavu mala ist rychlostna cesta.

Posuvat trasovanie dalej na sever je uplne od veci lebo by to vobec neriesilo potrebu obchvatu Zvolena. Neodlahcilo by to mesto, tak ako by to odlahcilo keby to bolo blizsie.

Juzny tunelovy variant je sialene riesenie, ktore je na Slovensku absolutne nerealizovatelne, nehovoriac o tom, ze sa to spolieha na vystavbu VD Slatinka, ktora s troskou stastia nebude nikdy postavena (zabija dalsie uzemie kam chodia Sekiercania/Zvolencania relaxovat).


Takze jednoznacne najlepsie riesenie je tahat to Neresnicou a Motovou. Pokial by sa to robilo s rozumom a s ohladom na ludi, tak by to skutocne malo pre mesto este aj prinos.
cryfcad
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 17. Apr 2014 15:36

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod racto » 06. Dec 2014 17:15

Aj mne sa zdá že prieťah mestom by bol najlepší zo všetkých variantov. Ale pochybujem že by sa realizoval.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 06. Dec 2014 17:22

Ste vtipni :D

V Motovej je malo miesta, rodinne domy su tam na oboch stranach a velmi by ma zaujimalo, kadial by ste chceli tahat paralelnu cestu I. triedy, alebo len samotne napojenie Sekiera na mesto. Je tam sice miesto na rozsirenie v zmysle prietahu 2+2, ale to rozsirenie straca zmysel po vybudovani RC... Na plnohodnotnu RC s mpr 130 tam priestor nie je. A netreba zabudat, ze kusok vedla je koryto Slatiny. To ako si to predstavujete vy, ze zapustena RC a presypane tunely... To by bolo drahsie ako ktorykolvek severny variant a hlavne by to vobec neriesilo napojenie BB smerom na vychod.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Andrej » 06. Dec 2014 18:40

Mas pravdu, ze by to bolo drahsie riesenie (aj ked to na prvy pohlad tak nevyzera), avsak juzny obchvat je este drahsi a severny je zrejme nepriechodny. Pri prietahu mestom bude zrejme potrebny aj dalsi tunel kvoli obchvatu Lieskovca.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod i15 » 06. Dec 2014 19:56

Plnohodnotná RC sa cez mesto asi nedá postaviť. Ja by bol za čo najskoršiu úpravu I/50 od Budče po Zv.Slatinu na 2+2 s MPR 70-110 a následne by sa postavil ekologicky prijateľný severný obchvat.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2014 20:59

A co si vy, Kefalíne, představujete pod pojmem "plnohodnotná RC"? :) Obchvat Linzu, resp. prieťah, má obmedzenú rýchlosť na 100, v presypaných tuneloch na 80.. Ale Rakúšania to všeobecne s obmedzeniami preháňajú, viď MPR 80 km/h na obchvate Viedne S1 od Vösendorfu smerom na Linz, 3 pruhy v jednom smere, žiadny tunel, obmedzenie platí nonstop vo dne, v noci. Pritom v neďalekom najdlhšom tuneli na obchvate S1 (pri Schwechate) je 100 km/h.

Takže ak by bola na R2 vo ZV MPR 100, možno 110 km/h, tak ťažká pohoda.

Úprava I/50 by situáciu s rozdelením mesta bariérou až do vybudovania obchvatu, t.j. na dlhé roky, ak nie nejaké to desaťročie, ešte zhoršila.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 06. Dec 2014 22:33

Plnohodnotna RC znamena mpr 130, s vynimkou tunelov.

Prejazd po I/50 je aj v sucasnoti plynuly, a ako som uz parkrat spominal, bolo by to ovela lepsie keby sa posunuli znacky koniec obce pod zimnym stadionom a na dlhej rovinke pri Bucine, alebo pri Bucine aspon zvysili mpr na 70, lenze kde by potom chudaci merali... A ako som informoval pred tyzdnom, vo ZV sa robi presny opak a nie zvysovanie rychlosti viewtopic.php?p=161990#p161990
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod i15 » 06. Dec 2014 23:01

Linz je mimo hlavného ťahu, naproti tomu ZV je hlavný ťah pre východ BB kraja, KE kraj a horný Zemplín, takže treba rozmýšľať dlhodobo
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2014 23:21

Dobre, tak teda nie Linz, ale Wien S1
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 07. Dec 2014 01:17

Obrázok

Miesta je tam podla mna este viac nez dost... {plne rozlisenie}
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod mareks96 » 07. Dec 2014 01:30

Co znamena ten zlty utvar?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ANDi » 07. Dec 2014 01:37

Kopa volneho nezastavaneho priestoru...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod plš » 07. Dec 2014 11:34

Trasy sa tomu miestu nejako podozrivo vyhýbajú, ako čert svetenej vode. Nie sú tam náhodou zariadenia špeciálneho významu, lebo podozrivo blízko sú 3 duby?
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod Andrej » 07. Dec 2014 11:38

Tu "kopu volneho nezastavaneho priestoru" vzhladom na relief vies prekonat jedine:
1. dlhym tunelom, ktory moze byt opat problem pre protesty Sliacu
2. mohutnou estakadou od R1, ktora bude zrejme nepriechodna pre vzletovu drahu letiska Sliac, znicenie obrovskeho mnozstva lesov a zbytocne exhalaty vzhladom na maximalne stupanie z oboch stran.
A netreba zabudat aj na velku plochu vzacneho arboreta Borova hora, ktore je 3. stupnom ochrany.
http://uzemia.enviroportal.sk/main/detail/cislo/202

Osobne vidim len 2 mozne varianty:
1. upraveny severny obchvat, je vsak potrebne presvedcit ludi, ze vodu je pri razeni tunela mozne vyuzit aj bez znecistenia - po skusenostiach s Korbelkou to vsak nevidim realne
2. upraveny prietah mestom, ako pisal Milos
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Zvolen obchvat

Odoslaťod ecce » 07. Dec 2014 12:10

Dlhy tunel cca. 3-4km na severe (dalej od Sliacu, blizsie k Zvolenu) by bol stale lepsi ako dve 4km tunely na juhu. Prietah neviem, nakolko sa zmesti, ani cenu, takze s tym neviem porovnat.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.