Stránka 18 z 33

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 19:55
od ANDi
aquila nepanikar! Konkretny variant C3 bol spomenuty o prispevok vyssie v citacii od TomikZV.

Skutocne vyborna sprava a snad sa uz trasa menit nebude. Taktiez dufam, ze ak bude zarez, ta sa spravi aspon nejaky ekodukt. A ako som spominal predtym, prietah mestom este par rokov vydrzi aj v sucasnej podobe, takze treba to pekne pripravit, navrhnut a neponahlat sa privelmi s vystavbou, aby to nebolo site horucou ihlou :wink:

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2016 10:16
od mirkobb
aquila napísal:mirkobb: ach okey, tak potom o to lepsie, lebo z toho clanku to nebolo uplne jednoznacne. no uvidime ako to dopadne, a kedze ten zarez bude tak ci tak bud vysoky, alebo sa bude musie robit vo vyssom vrchole, tak to bude zaujimave a skor dufam, ze ten zarez ozaj nezostane len zarezom, ale skor presypanym tunelom, ktory bude vlastne sluzit zaroven ako ekodukt.

nicmenej je samozrejme dobra sprava, ze nebude ani ta sialena krizovatka kovacova, a ked som spravne pochopil MUK rakos bude len krizovatka R1 a R2. bude si dobre pockat aspon na EIA, ale snad tam neurobia nejake podobne krizovatkove monstrum ako bolo pri oranzovom variante, lebo ten bol podla mna snad zo vsetkych najhorsi, kedze sa len obetovala jedna MC za druhu.

kazdopadne je to pokrok v ramci hranic, uvidime ako to zoberie sliac, kedze to v jeho katastralnom uzemi a ma teda teoreticky kopu pak to brzdit ..

kazdopadne vdaka za ozrejmenie :)

Môže to byť kľudne tak ako píšeš, urobiť namiesto toho zárezu hĺbený tunel a to aj takým spôsobom, že budú postupne odťažovať zeminu zhora a deponovať niekde v blízkosti. Tým postupným odťažovaním zeminy dosiahnu určitú "ako-takú kontrolu" pre prípad, že keby predsa len "nedajbože" narazili na nejakú vodu a ak by sa také niečo predsa len stalo, tak to "zaštopľujú" ("zašpuntujú"), jednoducho upchajú a buďto prestanú úplne a nebudú pokračovať, alebo budú hľadať nejaké technologické riešenie ako sa tým vysporiadať aby nebola narušená kvalita tej vody a mohla tam byť aj cesta. Toto čo som tu teraz nadhodil je samozrejme iba akýsi "krajný katastrofický scenár", pretože podľa tohto bol IGHP v tomto priestore urobený precízne, ale človek nikdy nevie..!? :D Mapku prieskumných vrtov máme taktiež tu v galérii. :wink: Ak však po odťažení potrebnej zeminy na ten zárez dopadne všetko O.K., tak im potom nič nebráni spraviť tam tunel a presypať ho znovu tou deponovanou zeminou, čím vznikne ekodukt, jeho dĺžka však nemusí byť ani taká ako pri uvažovanom tuneli (340 m), ale aj kratšia.
Čo sa týka tej križovatky R1xR2 Rákoš, tak tá by mohla kľudne vypadať nejak tak ako nižšie na obrázku. Alebo naprojektujú niečo podobné, v každom prípade to nemusí byť tá komplikovaná pri Kováčovej čo uvažovali pri tom (v súčasnosti) už neaktuálnom oranžovom variante. :roll:

Obrázok

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2016 17:19
od aquila
Čo sa týka tej križovatky R1xR2 Rákoš, tak tá by mohla kľudne vypadať nejak tak ako nižšie na obrázku. Alebo naprojektujú niečo podobné, v každom prípade to nemusí byť tá komplikovaná pri Kováčovej čo uvažovali pri tom (v súčasnosti) už neaktuálnom oranžovom variante. :roll:


vdaka za podklady a co pozeram, tak R1/R2 rakos vlastne bude znamenat, ze sa zrusi priamy vjazd zo zvolenu na R1, a ZV bude mat prijazd na R1 cez MUK kovacova a rakos bude ozaj take nieco ako nakresli davnejsie uz KN , cize zo zvolena sa pojde len do sliacu. cize priam idealne a odpadla by jedna komplikovana MUK

21387

co sa tyka MUK kovacova, absolutne nechapem, preco neprelozia hned za MUK kovacova I/69 trosku smerom na vychod aby sa napajala az za kovacovou , cim by mala po par sto metroch kovacova seriozny obchvat a nebola by tam pravotociva zakruta (proste cez potok a most cez potok, pricom by sa urobilo nove napojenie az za poslednymi rodinnymi domami v kovacovej). proste par metrov prelozky, okey jeden most a perfektne poriesena bodova zavada a aj vyrieseny vychodny obchvat kovacovej

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 11:14
od babar
Ja len taky drobny dotaz, kto a z coho to cele zaplati? Vieme cenu?

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 16:28
od DrX
Podla toho, ako rychlo sa im dari riesit tie "neriesitelne problemy, pre ktore to malo byt zaseknute cele roky" by som sa nedivil, ak by to chceli dat do tej CEF facility co je myslim to iste ako EFSI.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 18:52
od i15
ďalším dôvodom môže byť toto http://www.etrend.sk/firmy/vyse-4-tisic ... ticiu.html

možno sa zvažuje lokalita pri LC a preto sa tak zázračne rozuzlil ZV obchvat a presadzuje sa podivné technické riešenie úseku Kriváň - Lovinobaňa

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 21:42
od ANDi
Nemyslim si, to by uz musela byt ista investicia, aby sa kvoli tomu rozhybala vystavba, ale rozhodne velka fabrika niekde pri LC alebo RS by tomu regionu velmi prospela.

Z povodnych mapovych podkladov to vyzera tak, ze v MUK ZV sever by sa sucasne vetvy zrusili a bola by to len krizovatka R1 a R2...

35612

Ale dalo by sa to aj so zachovanim sucasneho napojenia ZV, treba zrusit pripajaciu vetvu od Kovacovej (tu vybudovat v MUK Kovacova, ako je to aj zakreslene). Problemova je pripajajuca vetva od ZV, kedze chyba pripajaci pruh, ale to by sa dalo vyriesit posunutim pruhov, vid;

Obrázok

Nevyzdovalo by si to ziadne extra upravy, kedze aj sucasny most je dostatocne siroky na 3 pruhy; https://goo.gl/maps/SUBNDHjLP7u
Bolo by len treba posunut pruhy blizsie k stredovemu zvodidlu, priestor tam na to je.

Idealne by bolo posunut to uz od MUK Kovacova, pretoze tam je nezvycajna sikana a kratky pripajaci pruh od I/66; https://goo.gl/maps/P4hEEzyEfjM2
Vybudoval by sa vlastne novy lavy pruh v strede dialnice a sucasny pravy by sa prekreslil na pripajaci od I/66 a nasledne pred MUK sever by z neho bol odpajaci v smere na DT, takze by sa v maximalnej miere vyuzilo sucasne teleso a nemuseli by sa robit ziadne extra nasypy na pripajaci a odpajaci pruh...

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 06:21
od mirkobb
viewtopic.php?f=35&t=22055 No tak toto už je fakt síla! :shock: Najprv im vadil tunelový variant a údajné narušenie prameňov, a keď neuspeli, tak teraz "zmenili agendu" na údajné znečistené ovzdušie z estakády pre 400 m (!) vzdialené domy! :roll: Čo by na to potom mali povedať obyvatelia väčšiny miest na Slovensku, kde diaľnica nie je vzdialená ani tých 400 m..?! PB, BB, BA, a ďalšie.. :mrgreen: Presne sa mi iba potvrdilo, že za tým všetkým je iba určitá časť obyvateľov Sliača, ktorým ako zámienka poslúži čokoľvek, a ich primátor v rámci populizmu (aby neprišiel o ich hlasy v ďalších voľbách) je ochotný ťahať to s nimi.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 08:19
od ANDi
A tie startujuce lietadla im tam asi vypustaju vonu kvetov :lol:

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 17:31
od Tomas PO
ANDi napísal:Nemyslim si, to by uz musela byt ista investicia, aby sa kvoli tomu rozhybala vystavba, ale rozhodne velka fabrika niekde pri LC alebo RS by tomu regionu velmi prospela.

Z povodnych mapovych podkladov to vyzera tak, ze v MUK ZV sever by sa sucasne vetvy zrusili a bola by to len krizovatka R1 a R2...

35612

Ale dalo by sa to aj so zachovanim sucasneho napojenia ZV, treba zrusit pripajaciu vetvu od Kovacovej (tu vybudovat v MUK Kovacova, ako je to aj zakreslene). Problemova je pripajajuca vetva od ZV, kedze chyba pripajaci pruh, ale to by sa dalo vyriesit posunutim pruhov, vid;

Obrázok

Nevyzdovalo by si to ziadne extra upravy, kedze aj sucasny most je dostatocne siroky na 3 pruhy; https://goo.gl/maps/SUBNDHjLP7u
Bolo by len treba posunut pruhy blizsie k stredovemu zvodidlu, priestor tam na to je.

Idealne by bolo posunut to uz od MUK Kovacova, pretoze tam je nezvycajna sikana a kratky pripajaci pruh od I/66; https://goo.gl/maps/P4hEEzyEfjM2
Vybudoval by sa vlastne novy lavy pruh v strede dialnice a sucasny pravy by sa prekreslil na pripajaci od I/66 a nasledne pred MUK sever by z neho bol odpajaci v smere na DT, takze by sa v maximalnej miere vyuzilo sucasne teleso a nemuseli by sa robit ziadne extra nasypy na pripajaci a odpajaci pruh...

neviem, ci by sa tym nemusel este viac zmensit polomer prudkej zakruty

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 19:16
od ANDi
Tie 3-4 metre by velky rozdiel nespravili a obmedzenie mpr je tam uz roky.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 11:20
od babar
Obchvat Zvolena
Otvoreným problémom je stále otázka trasovania rýchlostnej cesty R2 v smere Zvolen, východ – Zvolen, západ. Mesto Zvolen je v tejto oblasti informované o najdôležitejších krokoch.
„Nedávno nás navštívili zástupcovia projektantskej firmy a NDS, aby nám opätovne predstavili posudzované varianty a požiadali o stanovisko k nim. Odvtedy na ňom pracujeme,“ povedala primátorka Zvolena a dodala: „Nie je žiadnym tajomstvom, že uprednostňujeme pre mesto najvýhodnejší severný variant, ktorý presadzujeme od samého začiatku.“
Štyri možnosti
Podľa primátorky Zvolena posudzovaniu z pohľadu najrôznejších odborníkov podliehajú všetky štyri možnosti trasovania. Až na záver celého procesu bude vyhodnotené, ktorý vychádza ako najideálnejší.
„Celý proces teda stále je, a pravdepodobne ešte dlho bude, v administratívnej rovine. Hovoriť o konkrétnom termíne výstavby podľa mojich informácií v súčasnosti ešte nie je možné,“ dodala primátorka Zvolena.
V marci bola ukončená štúdia realizovateľnosti. V súčasnosti prebieha preberacie konanie. Následne NDS v súčinnosti s ministerstvom dopravy rozhodne o ďalšom pokračovaní prípravy obchvatu Zvolena.
Čítajte viac: https://naszvolen.sme.sk/c/20511177/v-m ... z4emeTqQkf

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 21:32
od Vlados
Niektorým Zvolenčanom dochádza, že najlepšie a zároveň najrýchlejšie riešenie bude rozšíriť Lučeneckú cestu. Dokonca aj Sekier si tým polepší nakoľko by mal priame napojenie na centrum. (koncepčne lepší je serverných obchvat, ale ten bez cudzích zdrojov nehrozí)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 01:42
od DrX
Kiez by sa to stalo.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 08:25
od aquila
ale tu sa zase raz ukazuje velka slabina slovenskeho planovania. keby bola nebodaj SSC a NDS spojena, a keby niekto na ministerstve s normalnou tvarou povedal bez skryvania a zbytocneho slubovania

"Riesenie R2 je financne velmi narocne a nebude aktualne skorej ako za 20 rokov, pocitame s tym planom, ale teraz to nie je mozne. Ale aby sme odlahcili zvolenu navrhujeme skapacitnit prietah, ktory sice nebode v parametroch rychlostnej komunikacie, ale bude to kapacitna mestska komunikacia s viacerymi mimourovnovymi a urovnovymi krizovatkami a skludnujucimi cestami, ale zacne sa stavat uz v tomto obdobi jej prva etapa"

preco nemame takytu formu rozmyslania a komunikacie ? preco vsetci chcu len dialnice ?

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 09:04
od Vlados
lebo je to slovenská mantra, už 25 rokov. žiaľ nie sme takí bohatí ako napr. nemecko alebo švajčiarko. ani aj bohatšie taliansko si nedovolí/nedopraje to čo my.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 22:16
od medima
Teraz po dokončení R2 od ZV až po Kriváň vznikne obrovský tlak na dokončenie obchvatu Zvolena. To pomôže urýchliť celý proces prípravy až po obstaranie zhotoviteľa. Podobne ako pri Turany - Hubovej. Tam bude naozaj jedinou hybnou silou pre rozbehnutie výstavby fakt, že to bude jediný, jediný nedokončený úsek na celej legendárnej diaľnici medzi Bratislavou a Košicami + sa vytvorí lievik, všetka doprava bude musieť schádzať z diaľnice, prejsť 13 km po starej ceste a potom sa opäť napájať na D1, dôjde trpezlivosť, kompetentní až potom pocítia hnev a tlak národa a začnú veľmi rýchlo klepkať kameň Korbeľky jaskyne-nejaskyne.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2017 23:33
od richie
nesuhlasim .. aj po otvoreni ZV-Krivan bude na R2 podstatne vacsim problemom/obmedzenim usek Krivan-Mytna-Lovinobana ci RS-Bakta-Batka-Figa, nez samotny prietah ZV

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 09:44
od devil
nemyslim si doprava vo ZV kvoli tomu zhorsi takze tlak kvoli comu ?

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 10:16
od nevo83
Suhlasim s Richiem: Obchvat ZV je potrebny ale je na tom ovela lepsie ako PO, a aj ten prietah je pomerne plynuly, ako ten co pravidelne jazdi KE-ZV-BA, si dovolim povedat ze mozno RS-FIga by bol najpotrebnejsi,

Medina - nemyslim ze to vytvori tlak, lebo tu je boj 2skupin, ZV a Sliacanov, a nemyslim si ze to bude tak skoro aby jedny alebo druhy popustili, aj KED by malo platit ze: ,, Vacsi pes teda ZV... ,, ale tam to budu blokovat Sliacania a pojde to do sudnych sporov. Nevraviac tipujem ze ZV sa bude rozsirovat pod tu Borovu ci aku horu, kedze to su lukrativne pozemky /ak nerozhodnu v dohladnej dobe lebo hocaky developer to skupi /
Nakoniec to skonci mozno za 15r ked sa rozhodnu pre MEGA TUNEL pod ZV, ale zasa na to nebudu peniaze resp sa to da na PPP

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2017 10:12
od MartinK
Najprv som si myslel, že mesto Sliač vyvoláva zbytočné vášne ale ono to s tými podzemnými vodami nie je naozaj sranda. Preto sa mi najviac pozdávajú dva riešenia - presne tak ako spomínal ANDi a nakreslil žltou čiarou do mapky tunel popod arborétum a pokračovanie ako variant C2, resp. oranžová trasa alebo potom prieťah mestom (A) ale tam by som neuvažoval o tuneloch ale o nadzemnej poschodovej diaľnici. Také riešenia som videl v západnej Európe a aj v Ázii a príde mi to viac než elegantné. Nehovoriac o tom ako by to pomohlo zrýchleniu dopravy po Lučeneckej ceste. Napríklad v Banskej Bystrici je severný obchvat mesta balzamom na dušu, keď sa potrebujete dostať zo Sásovej na Fončordu (až na ten kruhový objazd pri Lídli)... Myslím si, že variant A s poschodovou diaľnicou by Zvolenčanom pomohol. Alebo potom zapichnutie cesty pod arborétum.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 11:45
od Marcello
Vďaka za fórum na odbornej úrovni (až na zopár emotívnych príspevkov od veci). Bývam na Sliači a pochopil som, že Zvolen severný obchvat skôr či neskôr potrebovať bude (a do budúcna aj "rozdelenie" mesta rozšírením/estakádou Lučeneckej cesty). Takže Zvolen "našiel" riešenie vo variante, ktorý ide od mesta najďalej a väčšinou MIMO JEHO katastrálneho územia. Nebolo by o čom, keby aj okolité obce súhlasili... C3 je pre Sliač logicky najhoršie riešenie, lebo ide ku obci najbližšie. Takto sa výstavba len spomalí.

C5 s dobrou PHS a technickými opatreniami kvôli prameňom by ale mohol byť kompromis - aj tu v hlasovaní získal najviac.
Vie mi ale niekto vysvetliť, prečo sa C5 medzi 8-12 km tak strašne zatáča a obchádza Bakovu jamu? Nedá sa tam ísť približne priamkou a s kratším tunelom?

Ku emisiám len toľko, že smer prízemného vetra nie je až taký dôležitý, v kotline aj tak fúka slabo. Problém robia jesenné a zimné inverzie (Zvolenská kotlina má hmiel najviac), kedy všetko svinstvo zostáva pri zemi a nedokáže sa dobre rozptýliť (preto má Bučina vysoké komíny). S príchodom elektromobilov sa emisie snáď zlepšia, ale hluk (viac z pneumatík ako z motora) vraj ostáva cca rovnaký. Inak škoda, že v emisnej štúdii nepoužili údaje z meteo-staníc z Pustého hradu a Arboréta.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 12:00
od Maxx787
pokial viem tak tunel sa zavrhol prave kvoli moznemu ohrozeniu pramenov. :-)
Sliac ako samosprava by mala prave riesit to aby dostala v kompenzacnych opatreniach Vami zmienenu PHS a co sa tyka emisii tak prevazne zapadne prudenie bude odvadzat emisie do podpolania, pri inverziach je to prakticky jedno vzhladom na to ze tato cast uz ma letisko a R1 teda R2 nebude emisiami prilis zatazovat prostredie zvysenmi emisiami relativne k sucasnemu stavu. tiez si dovolim poznamenat ze sucasny tlak na pokles emisii v doprave bude pravdepodobne vyrovnavat tento negativny vplyv.
emisie zatazujuce vodu budu riesene standardne odlucovacom a zvedenim kanalizaciou.
podla mojho nazoru sa sliac nema preco obavat severneho obchvatu vo variante C5.
k hluku este tolko ze startujuce lietadlo ma zhruba o 40 dB vacsi hluk ako hluk z pneumatik z auta. intenzita hluku pri pozorovatelovi klesa s druhou mocninou vzdialenosti.
je teda si mozne vypocitat (pri zanedbani prekazok teda hory, vysoke budovy, PHS atd.) priblizne o kolko sa znizi uroven hluku v mieste kde byvate a porovnat hluk z letiska s hlukom z RC.
startujuce lietadlo 120 dB, pneumatiky 75 - 80 dB

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2017 12:09
od ANDi
Marcello napísal:Vie mi ale niekto vysvetliť, prečo sa C5 medzi 8-12 km tak strašne zatáča a obchádza Bakovu jamu? Nedá sa tam ísť približne priamkou a s kratším tunelom?

Pozri si vrstevnice na mape, trebars na https://mapy.hiking.sk zataca sa na sever, pretoze ide udolim Lieskovskeho potoka, tunel by bol ovela dlhsi keby to islo priamkou...

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 13:12
od Wza0S
Zvolenčania zablokovali hlavný dopravný ťah na Košice.

„Ľudia už majú dosť prázdnych sľubov, povedali si dosť, pretože severný obchvat už mohol byť dávno postavený, keby nerobili problémy ľudia z blízkeho mesta,“ okomentoval poslanec Peter Košík, ktorý protest zorganizoval.

https://naszvolen.sme.sk/c/20572450/zvolencania-zablokovali-hlavny-dopravny-tah-na-kosice.html