Stránka 1 z 29

R2 Zvolen, východ – Pstruša

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 22:28
od Dialniciar
Zvolen, východ - Pstruša :arrow:

Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:

Predpokladaný začiatok výstavby: 09/2010
Predpokladané ukončenie výstavby: 09/2013
Dĺžka: 8012 m
Štátna expertíza: 3.080.150.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Začiatok novonavrhovanej trasy rýchlostnej cesty R2 naväzuje v katastri obce Zvolenská Slatina na koniec úseku stavby R2 Zvolen, západ - Zvolen, východ v križovatke s privádzačom cesty I. triedy I/50 pred obcou Zvolenská Slatina, pokračuje severne od obcí Zvolenská Slatina a Vígľaš a koniec úseku je v križovatke s cestou I/50 v miestnej časti obce Vígľaš - Pstruša. Stavba je z územného hľadiska umiestnená v Zvolenskej kotline, podcelku Slatinská kotlina.

Mosty:
Na úseku je projektovaná výstavba 18 mostných objektov, z toho:
- 14 mostov na rýchlostnej ceste
- 4 mosty nad rýchlostnou cestou


Križovatky:
Počet križovatiek: 2

Jedna križovatka bude riešená úrovňovo na privádzači a druhá bude zabezpečovať dočasné napojenie na cestu I. triedy

Životné prostredie:
V rámci zníženia negatívnych vplyvov stavby na životné prostredie bude na úseku vybudovaná cestná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok v mieste vodných tokov. Zrealizované budú aj vegetačné úpravy, technická a biologická rekultivácia na dočasné zábery pozemkov, protihlukové opatrenia, ochrana vodného režimu vodných tokov a zdrojov pitnej a podzemnej vody, opatrenia podľa projektu biologickej revitalizácie územia.

Vyvolané investície:
Vyvolanými investíciami v rámci tejto stavby sú: úprava cesty III. triedy, poľných ciest, vodných tokov, preložka a ochrana VTL plynovodu, preložky silnoprúdových a slaboprúdových vedení.

Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=57

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 10:21
od Jurislav
No neviem či to bude 8012m, veď ZV je od Pstruše vzdušnou čiarou 15km :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 13:58
od mirkobb
Jurislav: No neviem či to bude 8012m, veď ZV je od Pstruše vzdušnou čiarou 15km


No snad to asi maju zmerane, ked to chcu stavat.. :idea: Jedna o tento usek ako je na tejto mapke: http://www.ndsas.sk/index/img_show.php? ... strusa.jpg
A ten ma zhruba tolko, ako uvadzaju, Ty si myslel asi z centra Zvolena, ze :?:

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 14:02
od mirkobb
Ad Jurislav: Na tej mapke http://www.ndsas.sk/index/img_show.php? ... strusa.jpg mas dokonca aj vzdialenosti v km po starej ceste, tak si mozes(v meritku) urobit aky-taky obraz, kolko to bude mat po novej.

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 15:49
od Jurislav
Áno, z centra, ale aj keď meriaš od konca toho postaveného úseku po Pstrušu, je to max. 2-3 km menej.
Ale nehádam sa.

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 16:38
od mirkobb
Áno, z centra, ale aj keď meriaš od konca toho postaveného úseku po Pstrušu, je to max. 2-3 km menej.


Ja viem, ze sa nehadas, mas taky slogan, ze iba vyslovujes svoj nazor, tak Ta ani ja nechcem nejak moc opravovat, ale zasa budem reagovat. Tam nie je este postaveny ziaden usek R2 :wink: :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 17:24
od Jurislav
Aha, aha, prepáč. Ja som si to totiž meral až od toho postaveného úseku :oops: :oops: :oops: No tak teraz mi to vychádza na nejak 10,5 km.

No ale na tej mapke je tiež nakreslená tá časť cesty úplne vľavo čiernou, teda podľa legendy v prevádzke :roll:

Tie moje príspevky mi kľudne zmažte, písal som drísty :oops:

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 18:01
od mirkobb
No ale na tej mapke je tiež nakreslená tá časť cesty úplne vľavo čiernou, teda podľa legendy v prevádzke


To je v pohode, mne to tiez trvalo, kym som prisiel na to ich zvlastne znacenie(inak maju tam spustu chyb), takze z toho nemaj traumu. :wink: To znacenie, co si Ty mslis, ze je hotovy usek(tou sedociernou farbou) pouzivaju na oznacenie cesty mimo spominaneho useku, na oznacenie uz existujucej cesty v danom useku pouzivaju zltociernu. Na ilustraciu Ti sem hodim odkaz, kde su namalovane vsetky 3 formy takeho znacenia: http://www.ndsas.sk/index/img_show.php? ... _Kubin.jpg
UPOZORNENIE pre ostatnych, vlozeny odkaz na mapku nijak nesuvisi s temou v tomto vlakne!

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2007 18:05
od Jurislav
Vďaka za odkaz!!!

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 09:25
od devil
ta mapa je nanic. tento usek ma navazovat na severny obchvat ZV krizovatkou s II/591 severne od Z.Slatiny. odtial po pstrusu je tych 8 km.

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=110

zaroven od tej krizovatky s II/591 ma byt nejake prepojenie s I/50 v smere na ZV. tak vznikne obchvat Z. Slatiny a Viglasa, kt. je viac treba ako cez ZV, lebo tam nejde I/50 cez centrum. dovolim si tvrdit ze by mal byt na R2 prioritou.

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 17:41
od mirkobb
ta mapa je nanic. tento usek ma navazovat na severny obchvat ZV krizovatkou s II/591 severne od Z.Slatiny. odtial po pstrusu je tych 8 km.


Mapa je prebrata z NDS, aktualnejsiu nemaju! No nedaval som Jurislavavi link na nu z toho dovodu, ale preto aby si urobil aky-taky "obraz" o tom, ako to tam vyzera vzhladom na to, co tvrdil.. :idea: :wink:

zaroven od tej krizovatky s II/591 ma byt nejake prepojenie s I/50 v smere na ZV. tak vznikne obchvat Z. Slatiny a Viglasa, kt. je viac treba ako cez ZV, lebo tam nejde I/50 cez centrum. dovolim si tvrdit ze by mal byt na R2 prioritou.


Suhlas, ten usek(az po Lovinobanu) je dolezitejsi ako severny obchvat Zvolena(tam zatial prietah vyhovuje), a taktiez suhlasim, ze by mal byt prioritou spolu s tunelom Sorozka a obchvatom BN!

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 20:08
od Dialniciar
mirkobb napísal:Suhlas, ten usek(az po Lovinobanu) je dolezitejsi ako severny obchvat Zvolena(tam zatial prietah vyhovuje), a taktiez suhlasim, ze by mal byt prioritou spolu s tunelom Sorozka a obchvatom BN!


Ak niečo na R2, tak obchvaty na 1/2 profil: Drietoma, Trenčín, Bánovce, Prievidza, Žiar nad Hronom, Zvolen a súvislejšie dlhšie 15-20 km úseky medzi ZV a KE. Ale z tohoto bude tak 1/10 do r. 2010.

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2007 20:13
od i15
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Suhlas, ten usek(az po Lovinobanu) je dolezitejsi ako severny obchvat Zvolena(tam zatial prietah vyhovuje), a taktiez suhlasim, ze by mal byt prioritou spolu s tunelom Sorozka a obchvatom BN!


Ak niečo na R2, tak obchvaty na 1/2 profil: Drietoma, Trenčín, Bánovce, Prievidza, Žiar nad Hronom, Zvolen a súvislejšie dlhšie 15-20 km úseky medzi ZV a KE. Ale z tohoto bude tak 1/10 do r. 2010.


doprastavak pisal, ze najblizsi plan na useku ZV-KE je spojit tie 2 obchvaty.

A potom by sa fakt hodil tunel Soroska... :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 18:20
od Jurislav
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Suhlas, ten usek(az po Lovinobanu) je dolezitejsi ako severny obchvat Zvolena(tam zatial prietah vyhovuje), a taktiez suhlasim, ze by mal byt prioritou spolu s tunelom Sorozka a obchvatom BN!


Ak niečo na R2, tak obchvaty na 1/2 profil: Drietoma, Trenčín, Bánovce, Prievidza, Žiar nad Hronom, Zvolen a súvislejšie dlhšie 15-20 km úseky medzi ZV a KE. Ale z tohoto bude tak 1/10 do r. 2010.


Ved si niekde napisal, ze Drietoma z trasovania vypadne a R2 zacne pri TN. Takze obchvat Drietomy nebude na R2.

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2007 19:46
od Dialniciar
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Suhlas, ten usek(az po Lovinobanu) je dolezitejsi ako severny obchvat Zvolena(tam zatial prietah vyhovuje), a taktiez suhlasim, ze by mal byt prioritou spolu s tunelom Sorozka a obchvatom BN!


Ak niečo na R2, tak obchvaty na 1/2 profil: Drietoma, Trenčín, Bánovce, Prievidza, Žiar nad Hronom, Zvolen a súvislejšie dlhšie 15-20 km úseky medzi ZV a KE. Ale z tohoto bude tak 1/10 do r. 2010.


Ved si niekde napisal, ze Drietoma z trasovania vypadne a R2 zacne pri TN. Takze obchvat Drietomy nebude na R2.


Ešte stále nevypadla. Je zámer stavať ju ako 1/2 profil RC, následne prejde pod SSC. Ten istý postup bude v prípade privádzača R4 v KE. Jednoduchý dôvod: NDS má viac peňazí ako SSC, podobne SSC stavia obchvaty na cestách II. triedy, lebo má viac peňazí ako samosprávne kraje.

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2007 10:55
od i15
8km, 3mld... to je 375 mil/km. Je mozne, ze sa bude stavat hned na plny profil? Pstrusa-Krivan detto...

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2007 10:59
od devil
ta cena moze ist kludne dole. intenzity su take iste ako npr. na Svinia-PO, alebo Vazec-Mengusovce, a tam sa plny profil stavia.

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2007 17:21
od Branco
Mešká termín vyhlásenia verejnej súťaže na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebného zámeru, mal byť vyhlásený 31. mája:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj07.php?rok=07&vcislo=73&tabulka=predb07&retazec=pre%B9ov&aalebo=a

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 11:28
od sergej
NDS vyhlásila verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R2 Zvolen východ - Pstruša v predpokladanej hodnote 15 mil. SKK bez DPH a termínom ukončenia 31.10.2008.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 11:03
od Lionheart
Nemal by byť najskôr postavený obchvad ZV juhom teda úsek ZV-západ - ZV východ? O tom sa zatiaľ nehovorí ... ZV-Pstruša by naň mal nadväzovať. Ak sa nespraví doprava bude prechádzať južným okrajom mesta a stáť na križovatke so smerom na Krupinu :-(

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 12:08
od pablito
Lionheart napísal:Nemal by byť najskôr postavený obchvad ZV juhom teda úsek ZV-západ - ZV východ? O tom sa zatiaľ nehovorí ... ZV-Pstruša by naň mal nadväzovať. Ak sa nespraví doprava bude prechádzať južným okrajom mesta a stáť na križovatke so smerom na Krupinu :-(


Pokial viem tak obchvat ZV sa bude robit severom a trasa na Krupinu sa ma riesit tunelom bud popod Ostru Luku alebo takmer priamo k Dobrej Nive. Tunel sa ma volat Breziny... A teda tam kde je vo ZV najvacsi problem a to od estakady az po Bucinu sa tak skoro nevyriesi...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 13:23
od racto
Inak tam tie semafory sú strašné. Ja osobne radšej idem cez mesto a cez Lieskovec. Cez špičku som oveľa rýchlejšie.
Možno By tam pomohol kruháč. Ale aj tu cestu by mohli opraviť, pri Bučine sa cítim ako na koľajniciach.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 13:34
od pablito
Suhlasim ze kruhac by tam pomohol... V kazdom pripade uz je to tam neznesitelne... Ale treba povedat ze su miesta v SR kde je to horsie... (aby zase nedoslo k hadke ZV vs. zbytok sveta...) ;)

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 16:46
od devil
na semafore na neresnickej sa stretava smer od krupiny (zlava) aj od detvy (sprava) a to v jednom jazdnom pruhu. cestu zuzuje zeleznicny nadjazd nad semaforom. neviem kde tam chcete vopchat kruhovy objazd. max. pridat pruh len pre smer od detvy a na druhy pustat striedavo (pomer od DT/KA je tak 2:1 ak nie vacsi) inac to tam nie je az take zle. rozhodne ist cez mesto je globalne horsie.

urcite su useky po krivan dolezitejsie kvoli prietahom, v intenzitach je to to iste.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 17:05
od pablito
No neviem devil...

Intenzity na tomto useku boli v roku 2005 cca 30000 a po krizovatke na Krupinu cca 20000... To nie je ani priblizne nikde smerom na Krivan.... Tam sa to pohybuje okolo 13000.
Tym nechcem povedat ze tam netreba postavit R-ku na 2+2... Ale situacia prave na tejto krizovatke je velmi zla... To je vsetko. Co sa tyka prestavby celej krizovatky ... pravdepodobne by si to vyzadovalo vyraznejsie investicie ale podla mojho nazoru by to bolo vyrazne ekonomickejsie riesenie ako iba cakat na vystavbu obchvatu ZV.
Pre informaciu tu je link na mapu z google maps....
http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UT ... 07296&z=17