od Qwert » 14. Máj 2016 11:40
Najsmutnejšie na tom je, že ak chceme vyriešiť západnú R2, tak vlastne by stačilo postaviť do 25 km rýchlostnej cesty síce vo zvlnenom teréne, ale bez potreby megalomanských tunelov a estakád medzi Chocholnou (D1) a Ruskovcami. To by v normálnej krajine pri takto vyťaženom úseku nemal byť absolútne problém postaviť.
Zvyšok od Pravotíc po Nováky sa dá riešiť rekonštrukciou I/9, kde nevyhnutne netreba žiadne preložky, stačí postupne rozširovať cestu pridaním tretích pruhoch v stúpaniach, úpravou križovatiek a zvyšok len jednoucho rozšíriť na C11,5. V takejto konfigurácií by tento ťah bol vyriešený na desaťročia. Ak by sa nebodaj zrealizoval obchvat Dolných Vesteníc aj za cenu asanácie niekoľko priemyselných objektov na juhu obce, tak by to bol už úplne luxusný ťah prakticky bez prejazdu intravilánmi obcí. Toto by sa malo beztak robiť so všetkými cestami I. triedy.
Dalo by sa to dokonca aj minimalistickejšie a nahradiť RC rozšírenou cestou I. triedy aj medzi BN a Chocholnou, ale vzhľadom na intenzitu premávky, terén a potrebu čo najviac skrátiť jazdný čas medzi D1 a BN, resp. PD si myslím, že tých 25 km RC na 130 km/h nie je žiaden luxus.