Stránka 8 z 10

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 08:13
od tondiego
Sanca zacat stavat R2 TN-ZH v tomto desatroci padla uz davnejsie. V podstate to bolo jasne uz vtedy, ked ani jeden minister dopravy nedokazal rozostavat najnarocnejsie useky na D1 este v minulom desatroci. Co sa tyka PPP, nez by nabehli splatky, z EU fondov by sa par usekov asi este stihlo postavit, ktore teraz po zruseni PPP museli ustupit D1. Urcite by to vsak nebola ziadna masivna vystavba a na R2 TN-ZH uz duplom. Najvacsia chyba v celom systeme vystavby dialnic ale celkovo riesenia dopravy na statnej urovni i v mestach je, ze chyba koncepcia. Vlastne od padu socializmu sa vsetko stavia vo velkom chaose. Mnohe veci sa postavia, aby sa o par rokov neskor prerabali, niekde uplne nanovo. Neviem, ci este v nejakej inej postsocialistickej krajine napreduje vystavba infrastruktury tak biedne ako u nas.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 08:19
od tondiego
mirkobb napísal:
tondiego napísal:Sme uz trochu off-topic. Skusim si zaprognozovat - Visnove neprejde cez min.financii, rovnako ako Hricovske Podhradie-Lietavska Lucka. Turany-Hubova neprejde cez EK a zacne sa pripravovat variant s tunelom Korbelka, ktory vobec nie je pripraveny. Mam pochybnosti aj o Hubova-Ivachnova, ci sa do 2014 zacne realizovat. Figel je optimista, ale realne to vyzera tak ako som napisal. Co to znamena pre ostatne useky, vratane R2 (najma zapadnu cast TN-ZH)? Ze do dalsej prirpavy a nasledne vystavby prichadzaju do uvahy az po roku 2020. A aj to bude velmi pozvolna - pretoze moznosti financovania budu znacne okliestene. Dostupne prostriedky do roku 2020 zhltnu D1 a D3. To, ze R2 v useku TN-ZH okrem jedneho kratkeho polprofilu pri Banovciach a mozno obchvatu ZH (tiez velmi nepravdepodobne) ma horizont dobudovania 20-30 rokov aspon na polprofil nie je vymysel, ani vyplakavanie, ale kruta realita. Plny profil tak o 50 rokov mozno.


Ty si tu off-topic s tým Tvojím "čiernym videním" vecí a to nie je po prvý krát. :roll: Ak Ty uvádzaš, že Figeľ je optimista (a to sme asi aj my ostatní tu, aspoň prevažná väčšina :wink:), tak Ty si v tomto presne pravý opak, pesimista, skeptik (stačí si prečítať niektoré Tvoje príspevky spätne dozadu). Ty by si mal prednášať smútočné reči na pohreboch.. :mrgreen:
Omlúvam sa sa ostatným za OT. :oops:


Moje prognozy mozno vyznievaju pre niekoho pesimisticky, ja tvrdim, ze realisticky, na zaklade zial velmi pocetnych predoslych skusenosti ako to u nas chodi. Velmi si prajem aby mal Figel pravdu a vsetko, co hovori, sa mu podarilo splnit. Ale niekedy mam pocit, ako by ste sa narodili iba vcera. Sorry za off-topic.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 08:40
od Andrej
tondiego napísal:Sanca zacat stavat R2 TN-ZH v tomto desatroci padla uz davnejsie. V podstate to bolo jasne uz vtedy, ked ani jeden minister dopravy nedokazal rozostavat najnarocnejsie useky na D1 este v minulom desatroci. Co sa tyka PPP, nez by nabehli splatky, z EU fondov by sa par usekov asi este stihlo postavit, ktore teraz po zruseni PPP museli ustupit D1. Urcite by to vsak nebola ziadna masivna vystavba a na R2 TN-ZH uz duplom. Najvacsia chyba v celom systeme vystavby dialnic ale celkovo riesenia dopravy na statnej urovni i v mestach je, ze chyba koncepcia. Vlastne od padu socializmu sa vsetko stavia vo velkom chaose. Mnohe veci sa postavia, aby sa o par rokov neskor prerabali, niekde uplne nanovo. Neviem, ci este v nejakej inej postsocialistickej krajine napreduje vystavba infrastruktury tak biedne ako u nas.

Na R2 by si mal EU fondy v rovnakej vyske, ako dnes. KF nie je mozne vyuzit na R2, iba na koridory TEN-T. Cize maximalne by sa dalo postavit R2 ZV-Krivan a mozno Ruskovce-Pravotice v 1/2 profile a to sa aj ide stavat. Zo st.rozpoctu by sa popri splatkach PPP uz nedalo postavit vôbec nic a obrovsky problem by bol aj spolufinancovat EU fondy. Takze za 30 rokov by bol vysledok, ze by sme mali realne na vystavbu o cca 500 mld. Sk menej ;-)

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 09:01
od tondiego
No vsak som pisal, ze R2 by masivnou vystavbou nepresla ani tak, ine useky mozno ano, to k tym PPP. R2 sa odsuva kvoli chybam, ktore sa urobili najma v minulom desatroci pri realizacii D1, to nemozes popriet. S PPP ci bez, pre R2 je to jedno, aj ked vsetko so vsetkym suvisi.

Aspon ze pri Ruskovce-Pravotice si napisal mozno a nie, ze urcite, nakolko tento usek sa bude stavat iba ked sa dostatocne usetri na tendri ZV-Krivan, prip. ostatnych tendroch.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 09:06
od Andrej
Vôbec nie. Kym pri masivnych splatkach PPP by si mohol o R2 snivat dalsie 3 desatrocia, po dobudovani hlavnych casti D1 (ano, pravdepodobne az po r. 2018-2020) sa môzeme venovat R2 a kazdy rok spustit 1 usek tak, aby bol aspon tah TN-PD porieseny. Pretoze nam na dalsiu vystavbu ostane podstatne viac. Uz to prosim pochopte vsetci zastancovia PPP :-)

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 09:17
od tondiego
Ak narazas na mna, tak ja nie som zastanca Ficovych PPP, tak ako boli navrhnute. Hoci konkretne PPP3 so zlavou (uz za Figela) za uvahu podla mna stalo. Co sa tyka R2 TN-PD si podla mna velky optimista a bodaj by si mal pravdu, aby sa tam nieco pohlo aspon po 2020. Nieco sa asi aj pohne (do roku 2030 1-2 useky v polprofile, moj tip: Mnichova Lehota - Ruskovce a mozno krizovatka D1-Mnichova Lehota), ale vacsi doraz sa bude klast na R2 ZV-KE, co je celkom logicke. Takze stale mi to vychadza 20-30 rokov pre R2 TN-ZH v polprofile. Zmenit by to mohol iba novy premier, ktory by pochadzal z PD :D

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 10:08
od devil
tondiego, netrwbqa zabudat ze sa ide opravit niekolko 100 km ciest. a ked pozeram mapu tak medzi TN a PD vidim okrem BN jediny dlhsi prietah a to vestenice, tak ako od ZV az po RS by ostal jeden dlhy prietah (mytna).

Aspon ze pri Ruskovce-Pravotice si napisal mozno a nie, ze urcite, nakolko tento usek sa bude stavat iba ked sa dostatocne usetri na tendri ZV-Krivan, prip. ostatnych tendroch.


ZV-krivan je 18 km plneho profilu a 1-2 km docasneho napojenia, BN je 11 km poloprofilu. snad nie je prehnany optimizmus ocakavat priem. cenu do 10 mil/km pre R22,5 resp. 11,5 ked D26,5 pri LE sa stavia este lacnejsie. takze 300 mil. € by tieto useky stacit malo. ina vec ci sa stihnu vykupit pozemky aby najneskor v druhej polovici 2013 mohli zacat

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 10:10
od okorec
tondiego napísal:Vlastne od padu socializmu sa vsetko stavia vo velkom chaose. Mnohe veci sa postavia, aby sa o par rokov neskor prerabali, niekde uplne nanovo.

ktorá napríklad?

tondiego napísal:Neviem, ci este v nejakej inej postsocialistickej krajine napreduje vystavba infrastruktury tak biedne ako u nas.

neznášam, keď niekto, kto vytiahne päty z domu raz za rok do chorvátska na dovolenku, prípadne na služobku do nemecka, nadáva na to ako je u nás všetko nanič. by som vás poslal na 2 roky niekde do kyrgizska alebo na kaukaz (prípadne len hen pár km na ukrajinu), aby ste videli ako napreduje výstavba infraštruktúry v postsocialistických krajinách.

ale chápem, sedieť, plakať, všetko vidieť čierne lebo oni zlí politici, je jednoduché.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 10:22
od devil
to uz sme zase OT ale v tomto je nieco pravdy. my mame sice stale naskok oproti polsku, rumunsku, bulharsku atd...ale len vdaka cestam z cias socializmu. asi aj oproti srbsku ale tam bolo dlhorocne embrargo.... ale samotne tempo vystavby v polsku napriek problemom rozbehnute, no a okrem chorvatska a slovinska je pred nami cesko aj madarsko. najvacsiu vinu ma koncepcia uprednostnovania D1 nado vsetko v 90-ich rokoch.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 10:47
od tondiego
S tym kaukazom by som moc nevyskakoval. Napriklad take Gruzinsko je co sa tyka infrastruktury mozno aj pred nami. Aj ked tam to bolo o tom, ze cesty stavali vo velkom sukromnici, emigranti (navratilci) z USA, po pade ZSSR, ale to sme uz uplne off-topic. Co sa tyka porovnatelnych postsocialistickych krajin s nami - Cesko, Madarsko a Polsko. Tak okrem Polska vo velkom zaostavame. A Polsko nas pomaly ale urcite dobieha a predbieha. Ja viem, ze je to niekolkonasobne vacsia ekonomika, ale aj tak.

Ale spat k R2 TN-ZH, som zvedavy, ci sa do roku 2020 pohne aspon projektova priprava na tychto usekoch, lebo ta tiez nieco stoji.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 11:11
od LubosG
Andrej napísal:Vôbec nie. Kym pri masivnych splatkach PPP by si mohol o R2 snivat dalsie 3 desatrocia, po dobudovani hlavnych casti D1 (ano, pravdepodobne az po r. 2018-2020) sa môzeme venovat R2 a kazdy rok spustit 1 usek tak, aby bol aspon tah TN-PD porieseny. Pretoze nam na dalsiu vystavbu ostane podstatne viac. Uz to prosim pochopte vsetci zastancovia PPP :-)


Príprava úsekov na výstavbu, medzi TN a ZH a vôbec na celej R2 po KE, je skutočne dôležitá a potrebná. Treba v tom určite pokračovať a pripraviť jednotlivé úseky tak, aby keď sa dobudujú dôležité úseky D1 (všetky aspoň po KE) tak ako hovorí Andrej, boli tieto úseky na R2 v "zálohe" tak ako teraz obchvat R2 ZH, a podľa potreby a dôležitosti (a samozrejme pri dostatku fin. zdrojov) sa postupne začali stavať jednotlivé úseky na celej R2, dajme tomu pomerom 1:2 v prospech východnej časti R2 - ten pomer neviem či bol správny zrovna takýto, odhadujem len na základe porovnania počtu úsekov, ktoré treba postaviť medzi TN a ZH a medzi ZV (LC) a KE. Tak ako píše tondiego, príprava výstavby D či RC čosi stojí, najmä čas.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 12:07
od okorec
tondiego napísal:Co sa tyka porovnatelnych postsocialistickych krajin s nami - Cesko, Madarsko a Polsko. Tak okrem Polska vo velkom zaostavame. A Polsko nas pomaly ale urcite dobieha a predbieha. Ja viem, ze je to niekolkonasobne vacsia ekonomika, ale aj tak.


Dobre, tak porovnajme postkomunistické krajiny, ktoré sú v EU (+ Chorvátsko a Macedónsko, - Litva).
Vzal som údaje z eurostatu. Diaľničná sieť v rokoch 1998 a 2009 v jednotlivých krajinách.
V roku 1998 boli na tom všetky krajiny vzhľadom na hustotu obyvateľstva približne rovnako. S tým, že najlepšie na tom v roku 1998 boli BUL, CRO, HUN, CZE a SLO. Trošku horšie potom SVK, EST, POL, MKD. Zaostávali Rumuni, a Lotyši nemali a nemajú diaľnice.
V roku v 2009: Výrazne najlepšie sú na tom Chorváti a Maďari, potom nasleduje skupina SLO, POL, BUL, CZE. A za nimi ROM, SVK, EST, MKD.

Takže suma sumárum skokani:
Chorvátsko (žijú z cestovného ruchu a diaľnice nutne potrebujú)
Maďarsko (vieme ako dopadli ich verejné financie)
Poľsko
Rumunsko

ostatní budujú svoje diaľnice približne rovnakým tempom

A ešte by som podotkol, že väčšina krajín z tohto porovnania patrí do OECD a teda medzi najrozvinutejšie krajiny sveta.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 16:15
od i15
Ziadne velke mesto v Polsku nema napojenie na hlavne mesto ( u nas najvacsi fetis), Madarsko ma 25% obyvatelstva koncentrovaneho do Budapesti a lahky teren, Rumunsko a Bulharsko su na tom daleko horsie, Ukrajina skoda reci. U nas su neprimerane velke ocakavania a keby presli vsetky baliky PPP + novy niekde na R2, tak coskoro mame take sadzby myta pre osobne auta ako v Chorvatsku.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2011 22:25
od devil
ibaze zmena rezimu bola v 1990. vtedy bolo CS na tom najlepsie zo vsetkych a teda aj Sk lebo dialnice sa stavali 2/1.....mne je jedno kto je v OECD mna zaujimaju krajiny s ktorymi mame porovnatelne strategicke dopravne ciele a to je viac/menej len V4 a mozno este rumunsko.

takze cesko, madarsko, polsko ci rumunsko v poslednych rokoch stavaju rychlejsie. akurat PL a RO mali katastrofalnu vychodiskovu situaciu - na rozdiel od nas.....

Ziadne velke mesto v Polsku nema napojenie na hlavne mesto ( u nas najvacsi fetis), Madarsko ma 25% obyvatelstva koncentrovaneho do Budapesti a lahky teren


noved poliaci na tom pracuju. my sa chvalime 5 krajskymi mestami z 8 na D/RC co znie dobre kym si neuvedomime ze co su to za "velke mesta". napokon pocet obyvatelov napojenych podla okresov vratane spadovych uzemi je aj tak pod 50 %. cesko/madarsko nad 50% a nie vdaka hl. mestam (BP nie je 25% madarska) ale preto ze dialnica ide na moravu za po ostravu resp. na potisie.

a potom keby sme porovnali stav hl. ciest tak tam je to este horsie....

i15, tam kde je viac kopcov treba namiesto dialnic RC a to potom by bolo postavenych vyrazne ciac ciest. to je pripad severnej casti D1...kedy tam budu intenzity ako na ceskej D1 ci M1/M3 v madarsku ? asi vtedy ked tam vyrastu take mesta....tomu snad veri len Pacho alebo stanog ktory rozmyslaju 40 rokov dopredu a vedia ze celoeuropsky trend ubytku obyvatelov nepostihne ZA-PO :D

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 08:24
od i15
a prave velkost nasich miest je kamen urazu, v europskom ponimani mame male mestecka a s tym suvisiace poloprazdne cesty

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2011 13:09
od JaNY
Pretoze mame malo priepustne, uske cesty vyzera to ze aut je vsade plno. Keby sme dnes mali postavene vsetky D a R ,tak by to vyzeralo ze sme sikovny ,nadcasovy uz len cakame na mohutnu motorizaciu. Aj ked ja hovorim, ze ludi je coraz menej a aut coraz viac, v tej europskej statistike o motorizacii budeme este dlho v dolnej polovici tabulky.

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2011 08:23
od FANUSIK
No skusme sa pozriet do ciech hned na Moravu....a porovnat kvalitu ciest napr DRIETOMA- E50-UH-BRNO...netreba hned R2....ked tak pisete ze to sa zacne o 15 -20 rokov./R2/..,dobre tak podme rekonstruovat hlavne tahy...,kazdy rok aspon 15 km...v kazdom kraji...aj ked kazdy hned hladate odpoved ze nie su financie...Myslim si ze je to o prioritach...Dialnice a Rc nam aj tak nicia polske kamiony...velmi casto pretazene a tak to aj na cestach vyzera..

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2011 09:07
od pohodak
uz sa to tu riesilo snad 75 krat, v plane je oprava 500-700km ciest 1. triedy do roku 2014

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2011 11:16
od FANUSIK
70 percent budu opravy na vychode z celkovej sumy......v tomto roku.....

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2011 10:11
od tondiego
Aby sme sa stale nevracali k tomu istemu zaveru, navrhujem uzamknut tuto temu, minimalne do roku 2020 :D

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2011 17:35
od i15
Uz si s tym trapny ako Fero Taraba, nikto predsa necaka, ze sa bude stavat suvisle v plnom profile. Vsetky R-ky od R2 nadol sa budu stavat po malych kuskoch

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2011 08:01
od devil
to tu potom mozeme zatvorit 3/4 tem....a vlastne neviem naco sem vlastne chodis...aby si sa vyplakal (?)

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2011 08:27
od tondiego
Ach jaj :D Trochu sa nam to tu uz zvrhlo na frasku. Pointa je v tom, ze debata v tomto vlakne sa vzdy odvija od nejakeho splechu, ktory sa v tejto teme objavi raz za mesiac az dva. A vzdy (ako trefne poznamenal uz Andrej) to skoci pri tom istom. Priznavam, ze k tejto poslednej (zbytocnej) diskusii som prispel aj ja, nechal som sa vyprovokovat. Rozhodne tu nevyplakavam, v podstate mi to je aj jedno, co sa kedy postavi. Jazdim tade, kadial sa da. Na tom aby sa s niecim pohlo ja nic nezmenim a ani sa o to nesnazim :) Takze kludne celu predoslu debatu ignorujte. Pa laikov si potliachalo, nic viac :)

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2011 17:10
od i15
No objavil si teplu vodu, asi si na zlom fore, lebo 90% diskusie je o tom, co pises. Mozno by si si mal vyziadat odkaz na to prisne tajne dialnicne forum, kde prispievaju len svetovi odbornici z Kanady a Grecka :)

Re: R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2011 07:59
od tondiego
Tajne dialnicne forum. Nieco ako tajna vystavba dialnic :D