Stránka 1 z 2

R2 križovatka D1 – Hradište

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 11:55
od johhan
Celkové náklady stavby podľa variantov od 5 600 mil. Sk do 7 200 mil. Sk

Termín zahájenia výstavby 2008
Termín ukončenia výstavby 2030

Posudzovaný úsek cesty I/50 je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 572 v smere západ - východ, ktorý svojim stavom a technickými parametrami v niektorých úsekoch nevyhovuje dopravnému zaťaženiu a prechádza intravilánom obcí a miest. Cesta I/50 zabezpečuje spojenie medzi centrami trenčianskeho a banskobystrického kraja a zabezpečuje spojenie s Českou republikou. Účelom pripravovanej stavby je vybudovanie štvorpruhovej smerovo rozdelenej komunikácie, ktorá bude vyhovovať kapacitne, z hľadiska bezpečnosti a plynulosti dopravy, ako aj s minimalizáciou dopadov výstavby a prevádzky na obyvateľov a okolitú prírodu.

Trasa rýchlostnej cesty R2 je celá v Trenčianskom kraji a prechádza cez okresy Trenčín, Bánovce nad Bebravou a Partizánske. Vo veľkej miere sa snaží využiť existujúcu cestu I/50 ako jednu stranu novej štvorpruhovej cesty. Úsek od križovatky s diaľnicou D1 po obec Hradište je rozčlenený na 7 úsekov, v červenom variante je po km 24,5 plánované využitie cesty I/50 ako ľavá polovica budúcej štvorpruhovej cesty. Pri motoreste Radar je trasa vedená naľavo od jestvujúcej cesty, križuje železničnú trať Trenčín – Chynorany. Medzi Trenčianskym Jastrabím a Trenčianskymi Miticami je trasa vedená v záreze a bude nutné preložiť železničnú trať. Po km 33,5 je trasa situovaná vľavo od jestvujúcej cesty I/50, pričom čiastočne využíva jestvujúce cestné teleso. V obci Svinná výhľadom na šírku štvorpruhovej cesty je potrebný zásah do zastavaného územia. Úsek po Bánovce nad Bebravou je plánované využitie cesty I/50 ako ľavá polovica R2. V úseku prieťahom mestom je navrhnutá komunikácia bez stredového deliaceho pásu, s možnosťou napojenia mesta úrovňovou križovatkou a zabezpečením prístupu na železničnú stanicu. Úsek po km 48,0 je trasa vedená vľavo od terajšej cesty, s čiastočnou úpravou smerových oblúkov a výškového vedenia. Úsek po km 51,0 bude využívať jestvujúcu komunikáciu ako pravú polovicu R2. Pred obcou Hradište a v obci Hradište dôjde k zásahu do zastavaného územia, za obcou je trasa vedená súbežne s jestvujúcou cestou.

V úseku Trenčianske Jastrabie je navrhnutý ešte zelený variant – Z1. Trasa sa odkláňa vpravo, križuje potok Mnichovka, dvakrát cestu III/05025.Časť trasy je vedená po lúkách, lesom a poľnohospodárskou pôdou.

V úseku Svinná sú navrhnuté ďalšie dve varianty zelený a modrý. Zelený variant Z2 predstavuje južný obchvat obce, trasa sa odkláňa vpravo, križuje Svinianský potok, železničnú trať a cestu III/05025, je vedený po poľnohospodárskej pôde. Modrý variant M1 predstavuje severný obchvat obce, trasa sa odkláňa vpravo, križuje potok Cipec a cestu III/05032, je tiež vedený po poľnohospodárskej pôde.

V oblasti Bánoviec nad Bebravou je zelený variant Z3 južným obchvatom mesta, je vedený poľnohospodárskymi pozemkami, križuje železničnú trať a potok Svinnica. Od km 3,1 zeleného variantu sa delí na dve alternatívy Biskupice juh – Z4 križuje cestu III/05038, III/05041, II/592 a železničnú trať, potoky Inovec, Bebrava, Radiša. Biskupice sever – Z5 trasa križuje cestu III/05038, III/05041, II/592 a železničnú trať, potoky Bebrava, Radiša.

V oblasti Hradište modrý variant M2 je severný obchvat obce, severne od chráneného ložiskového územia, prechádza PHO vodného zdroja, je vedený po poľnohospodárskej pôde.

Stavba rýchlostnej komunikácie si vyžiada stavbu súvisiacich objektov:
- 8 križovatiek pre napojenie na R2,
- sprievodná komunikácia pre pomalé vozidlá – Mníchová Lehota – Trenčianské Jastrabie v dĺžke 3 750 m, Horné Ozorovce – Bánovce nad Bebravou 970 m, Brezolupy – Jerichovo v dĺžke 3 760m,
- preložky ciest v mieste križovania s R2,
- 6 malých odpočívadiel,
- 2 veľké odpočívadlá s čerpacou stanicou, stravovaním, ubytovaním,
- preložky a úpravy tokov.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:02
od Branco
Super informácia, len Johann, nesekol si sa v termíne ukončenia? :D

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:12
od expwy
Podla mna sa nesekol lebo ten cely usek je dlhy okolo 50 km a bude sa relizovat v 7-ich stavbach.
Asi tam dali predpokladany termin ukoncenia vsetkych siedmich usekov.
Ja skor pochybujem o termine zahajenia stavby :)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:13
od aquila
podla mna ani nie, moze to byt ako dokoncencie v ponimani plny profil.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:30
od johhan
MH napísal: Ja skor pochybujem o termine zahajenia stavby :)


Si myslím že termín zahájenia bude viazaný na nejakú preložku cesty I/50 do trasy R2 :-)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:29
od Alexander Velky
Johhan,

toto sa myslí ako začatie na polovičný profil a dokončenie sa myslí až to bude na plný profil?

Inak ďakujem za info. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 00:22
od johhan
Alexander Velky napísal:Johhan,

toto sa myslí ako začatie na polovičný profil a dokončenie sa myslí až to bude na plný profil?

Inak ďakujem za info. :lol:


Podľa mňa áno :-) .. Proste 2008 sa začne nejaký úsek a 2030 to bude komlet RC 2+2

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:02
od Caesar
johhan napísal:Podľa mňa áno :-) .. Proste 2008 sa začne nejaký úsek a 2030 to bude komlet RC 2+2


Tiež sa prikláňam k tomuto tvrdeniu, aj keď je to dosť trúfalé v r. 2005 zverejniť takéto plány. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:32
od johhan
Caesar napísal:
johhan napísal:Podľa mňa áno :-) .. Proste 2008 sa začne nejaký úsek a 2030 to bude komlet RC 2+2


Tiež sa prikláňam k tomuto tvrdeniu, aj keď je to dosť trúfalé v r. 2005 zverejniť takéto plány. 8)


No to môže znamenať že v 2008 niekde slávnostne zakopnú a 10 rokov s tým nič nespravia ... ved to poznáme :-)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:39
od Caesar
Hlavne ja nemám rád takéto nové informácie, pretože tvrdiť, že sa niečo začne mimo hlavných plánov až "po nás", t.j. po voľbách, je podľa mňa nezodpovedné a príliš to zavádza ďalšiu vládu.

Veď nech to začnú ešte v r. 2006. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:29
od Alexander Velky
Caesar napísal:Hlavne ja nemám rád takéto nové informácie, pretože tvrdiť, že sa niečo začne mimo hlavných plánov až "po nás", t.j. po voľbách, je podľa mňa nezodpovedné a príliš to zavádza ďalšiu vládu.

Veď nech to začnú ešte v r. 2006. 8)


Na tom práveže nie je nič zlé, je dobre, že plány existujú a aspoň sa dá potom porovnávať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 23:19
od Adaios
Caesar napísal:Hlavne ja nemám rád takéto nové informácie, pretože tvrdiť, že sa niečo začne mimo hlavných plánov až "po nás", t.j. po voľbách, je podľa mňa nezodpovedné a príliš to zavádza ďalšiu vládu.

Veď nech to začnú ešte v r. 2006. 8)


Ja si tiez myslim ako Alexander, ze je to normalne. Ved toto je len vyhlasenie, nezacina sa nova stavba, ani nic podobne. A ak to nebude nova vlada stavat, a bude stavat nieco ine, tak bude jasne, ze sa dialnice stavaju, len sa zmenila priorita, na tom nic nie je a ak sa bude stavat menej - tak potom su tu na to volby. Ale stavat menej by sa do r. 2020 nemalo. Bude tu rast do r. 2010-15, potom sa to ustali a potom to bude mierne klesat, ale zase sa budu vyraznejsie obnovovat cesty a bude sa viac investovat do zeleznic. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 12:32
od Lenny
Přidal jsem do fotogalerie mapku úseku
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=913

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2006 13:32
od Branco
V Handlovej majú k nahliadnutiu záverečné stanovisko MŽP k veľkému obchvatu mesta (R2):
http://www.handlova.sk/main.php?id=98&program=oznamy&id_info_m0=4156

Re: R2 križovatka D1 – Hradište

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 17:01
od Jurislav
johhan napísal:Vo veľkej miere sa snaží využiť existujúcu cestu I/50 ako jednu stranu novej štvorpruhovej cesty.

To je normálne keď zákon prikazuje vedľa RC súbežnú cestu ale na druhej strane na ne kašle :?: A kadiaľ majú ísť ostatní čo majú na RC zakázaný vstup???

Re: R2 križovatka D1 – Hradište

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 00:06
od Dialniciar
Jurislav napísal:
johhan napísal:Vo veľkej miere sa snaží využiť existujúcu cestu I/50 ako jednu stranu novej štvorpruhovej cesty.

To je normálne keď zákon prikazuje vedľa RC súbežnú cestu ale na druhej strane na ne kašle :?: A kadiaľ majú ísť ostatní čo majú na RC zakázaný vstup???


Toto zákon nikde neprikazuje: alebo ho cituj. :wink:

Zákon len hovorí, že by nemala byť spoplatnená komunikácia zjazdná aj pre kamióny tak, aby žiadna paralelná nebola blízko ... zákon nevohorí nič konkrétne ani vo svete, len svet je vyspelý a dodržiava všeobecné princípy ... u nás KE-Šaca = kde je tu paralelná komunikácia pre poľnohospodárov alebo cyklistov zadarmo ? alebo R1 TT-NR, na dvoch úsekoch nie je paralelná komunikácia a koho to zaujíma ? 2x to bolo v médiách a nič sa nedeje ... a nie je sa ani kam odvolať. Pretože ani EÚ v tomto nemá jasno.

Na Slovensku platia rôzne princípy - R2, 1/2 profily sú spoplatnené ale D3 Horelica je zadarmo ...

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2007 12:21
od Jurislav
Ktorá časť tohto úseku by sa mala začať stavať ako prvá? Je r.2008 reálny na začatie? Asi nie.

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2007 14:44
od Rio13.zm
ja si tiez myslim ze nic tu robit nebudu, hlavne ked ficko teraz tvrdi ze prenho je priorita D1 mat v KE do 2010, vsetko ostatne zrejme pojde bokom

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 12:37
od johhan
Jurislav napísal:Ktorá časť tohto úseku by sa mala začať stavať ako prvá? Je r.2008 reálny na začatie? Asi nie.


Mal by sa začať obchvat BN - mal :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 10:56
od JOKO
Ziadne nove info ohladom tohto useku? :)

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 11:05
od Dialniciar
No tak o tomto úseku je úplné ticho.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 14:20
od JOKO
No skoda, uz som sa tak naramne tesil, ze sa to tu troska pohne lebo premavka po tomto useku je obcas katastrofalna, hrozne nerad chodim npr do Prievidze a to len kvoli tej doprave...
Ja som z Trencianskej Turnej tak ma to dost zaujima :)
Asi zase budeme cakat (zopar desiatok rokov :lol: )

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2008 21:24
od JOKO
Ak to sem nepatri, tak sa vopred ospravedlnujem. Na stranke nasej obce sa objavili nasledovne navrhy na riesenie dopravnej situacie:

http://www.trencianskaturna.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=59

Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze odbocit z 50ky cca okolo 16-17tej hodiny smerom od Drietomy do Trenc.Turnej je obcas o "zivot". Taktiez prejst z Trenc.Turnej smerom do Trenc.Stankoviec je na velmi dlho. Stale same auta....
Kruhovy objazd by bola blbost, pretoze kolony by siahali z jednej strany az po dialnicu (Drietomu) a z druhej strany az po Mnichovu Lehotu (prip. az po RADAR) :)
Ale aspon tie odbocovacie pruhy by tam mohli spravit.

Re: R2 križovatka D1 – Hradište

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2017 18:36
od FANUSIK
Obyvateľov južnej časti Banskobystrického kraja rozhorčilo, že pred niekoľkými mesiacmi boli termíny dokončenia R2 posunuté až na obdobie okolo roku 2040. Po protestoch a rokovaniach spred niekoľkých týždňov ich potešilo, že NDS aj ministerstvo dopravy proces prípravy výstavby urýchlili. Spomínaný úsek siahajúci až takmer po Lučenec má byť hotový v roku 2021.

http://lucenec.dnes24.sk/r2-pri-lucenci ... cov-261791
kares
návštevník

Príspevky: 42
Založený: 26. Sep 2013 09:08
no asi zacneme aj u nas na stredozemi strajkovat ablokovat cestu 1/9 aby sa nieco zacalo diat... :idea: :)

Re: R2 križovatka D1 – Hradište

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2017 20:20
od ecce
hej, bude sa diat presne to, ze z uvadzanycn 2040 to posunu na uvadzanych 2021 a postavia v 2040