R3 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

R3 Všeobecne _ Pri Kremnici???

Odoslaťod KN.SK » 09. Máj 2016 08:51

Martin Majerníček, Pravda napísal:Bude sa vôbec tento úsek stavať? Objavili sa totiž informácie, že namiesto daného úseku spojí sever s juhom rýchlostná cesta R3 okolo Kremnice.
Tu: viewtopic.php?f=35&t=21419&p=181165#p181165 a http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... podmienky/ , hádam to nemyslia vážne??? Odkiaľ sú tie novinárske šumy? PRAVDA to má odkiaľ?
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 439
Obrázky: 184
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod ANDi » 09. Máj 2016 15:18

Neplas sa, trasovanie R3 este nestihli nastudovat ani novinari, ani minister. Cerpaju tak maximalne z mapky NDS a tam furt svieti R3 okolo Kremnice.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1048
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 05. Júl 2016 22:23

Oravcom zas postavia 4,9 km úsek v poloprofile a budú radi ďalších 10 rokov.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 524
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 13. Aug 2016 12:09

Financie na ďalšie úseky

Limit pre dlhovú službu NDS je aktuálne niečo cez sto miliónov eur ročne, NDS zároveň spláca úver vo výške približne 40 miliónov eur ročne, ktorý skončí už v roku 2022. Za viac ako dve miliardy eur by sa dali vybudovať všetky úseky rýchlostných ciest R3 a R4. Hovoríme o severnom obchvate Prešova až po hranicu s Poľskom, čím by po dokončení obchvatu Košíc Slovensko získalo priame spojenie medzi Maďarskom a Poľskom, respektíve o úseku R3 od D1 – Dolný Kubín po Tvrdošín.

„Spolu by za nasledujúcich 24 rokov mohla NDS investovať do výstavby nových úsekov dve miliardy eur. Štát by na tieto dve miliardy investícií nevynaložil ani euro, všetko by išlo iba zo zdrojov NDS. Pri vyňatí z okruhu verejných financií by zároveň záväzky NDS nezaťažovali štátny rozpočet a štátny dlh, čím by sa štátu uvoľnili zdroje na iné potrebné investície,“ uviedol generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt. Podobne by NDS vedela zabezpečiť zdroje na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, ak by postupovala napríklad formou vydávania dlhopisov. „Trh nám dnes ponúka lacné peniaze. Je preto rozumné využiť ich na projekty, ktoré sa prejavia v rozvoji regiónov a vyššej kvalite života občanov. Postavené diaľnice ľuďom nikto nikdy nezoberie. Nová infraštruktúra zároveň bude generovať zisky v podobe rozvoja obchodu a turizmu,“ konštatoval Róbert Auxt.

Rovnako upozornil, že NDS hospodárila v minulom roku v zisku. Aj vďaka zrušeniu niektorých nevýhodných tendrov a rozumnému hospodáreniu očakáva NDS stabilný zisk aj v dlhodobom horizonte. „Diskusiu o vyňatí NDS z okruhu verejných financií som otvoril preto, lebo mi záleží na tom, ako bude spoločnosť fungovať najbližšie desaťročia. Prikláňam sa k tomu, aby NDS pôsobila ako moderná západná spoločnosť, s dlhodobými cieľmi a zabezpečeným financovaním, podobne ako napríklad rakúsky Asfinag. Aj ten je mimo okruhu verejných financií a financuje sa dlhom,“ vysvetlil generálny riaditeľ NDS.


http://www.ndsas.sk/aktuality-nds-by-mo ... 372s49284c

Toš to vyzerá reálne ak by 2017 začali tendrovať 2020 by tých 17km mohli dorobiť.
Oravská R3 dokončenie v poloprofile cca 17km vyjde na max. 180 mil, a spojenie D1-Dolný Kubín na plný s dvomi tunelmi max 350mil. Za 530mil je vyriešená celá Orava do 2040. Ešte nevieme aký je akútny úsek Dk-D1. Brestovú upravovali na stúpacie pruhy tam to môže uniesť aj 20-30 tis a/24h.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 524
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 21. Sep 2016 20:52

Podľa všetkého to vyzerá tak, že výstavba úseku R3 Martin-Rakovo má tiché schválenie na najvyšších miestach. Zároveň to zrejme bude posledný budovaný úsek R3 v Turci na dlhé obdobie, keďže nadväzujúca čast cesty I/65 (známy tankodrom) bude za cca dva roky v úseku Rakovo-Horná Štubna už takmer celá zrekonštruovaná, opraví sa zrejme i cesta cez Kremnické Bane, a potom sa len ťažko bude presadzovať akútnosť výstavby R3 Rakovo-Šášovské Podhradie (hoci len v polprofile).
Považujem to za jasný signál, že všetko smeruje k severojužnému prepojeniu prostredníctvom R2 PD-ZH, resp. R1 BB-RK, kde sa podľa mojich posledných zážitkov z ciest príliš nerekonštruuje. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 03. Okt 2016 22:59

Podla polskych intenzit podla mna Poliaci budu uvazovat aj trasovanie do Chocholova. I ked by slovaci museli potiahnut R3 cez Vitanovu na Suchu horu. Dlzka Rabka-Ts zhruba rovnaka. Ale intenzity primerane na poloprofil.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 524
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod kiri » 04. Okt 2016 17:57

BoroZA
To znie až príliš pozitívne. O tankodróme sa hovorí už veľa rokov, a do včera bola lehota na predkladanie ponúk na rekonštrukciu - odstránenie havarijného stavu. Kedy by sa mohli očakávať nejaké informácie či to skutočne aj budú robiť?
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 125
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 18:45

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 07. Okt 2016 23:45

nizna dlha by bolo dobre keby sli na full lebo tam je planovany tunel biela skala, tak by sa aspon tunel mohol spravit na full aj ked tam tie intenzity take nie su :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 08. Okt 2016 09:34

Vyzerá to logicky. Spojiť dvojmesto Tvrdošín-Trstená s cca 20 000 obyvateľmi s ďaľším 20 000 mestom DK na 20 km. Vyžaduje full. I keď neviem či by Námestovci volili alternatívnu cestu do DK. cez TS. To by bolo daľšie zintenzívnenie.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 524
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod devil » 08. Okt 2016 17:09

Kód: Vybrať všetko
usek                                     cena     dlzka km   naklady na km   intenzita 2020
R3 Tvrdošín – Nižná                       83           4         19            6.768          Právoplatné SP
R3 Nižná – Dlhá nad Oravou               235           8         31            6.666          Príprava VO na DSP, DP
R3 Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová    104           5         21            7.778          Príprava VO na DSP, DP


poloprofil by bol OK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 08. Okt 2016 18:48

a stavat ho zarovno s D3 :-D ale to by sa asi D3 zastancom velmi nepacilo... :-D :-D
inak z NO do DK sa neoplati ani po dostavani R3 prechadzat cez TS :-) :-) je to aj tak o 10 km dlhsie a casovo mozno o 5 minut kratsie. co je maly prinos. s full profilom (len tunel "asi" 80 km/h) by to bol prinos vacsi a tak by to malo zmysel, pokial by slo o dlhsiu trasu nez len do DK. napr do MT alebo do tatier.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2016 19:41

Tým to môže byť jedno.
Oravská R3, R2 medzi Ožďanmi a Figou alebo aj R4 Kapušany - Lipníky by boli podľa mňa perfektní kandidáti na výstavbu zo štátneho rozpočtu. Za 10 rokov by mohli pribudnúť celkom potrebné úseky za prijateľné sumy, cca 800 miliónov. To nie sú veľké nároky, ak by sa dávali postupne do výstavby. Hlavne keď dokážu nájsť peniaze na PPP alebo štadióny...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 851
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 08. Okt 2016 20:52

inak vraj sa kvoli tomu ze sa nerozostavalo tento rok nic neminulo v doprave 400 milionov, to by mohlo ist ako nahrada obchvat TS za 110 mega do sutaze, myslim ze v rozumnej sutazi by sme sa dostali na cenu pod 90 mil. je tam dostavba jednej MUK vystavba MUK nizna s privadzacom co treba brat v uvahu. tak pod 10 mil.€/km to nepojde asi.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod pohodak » 09. Okt 2016 20:44

Lorenc napísal:Vyzerá to logicky. Spojiť dvojmesto Tvrdošín-Trstená s cca 20 000 obyvateľmi s ďaľším 20 000 mestom DK na 20 km. Vyžaduje full. I keď neviem či by Námestovci volili alternatívnu cestu do DK. cez TS. To by bolo daľšie zintenzívnenie.


ale uz naozaj dost :roll: spojnica PK-SC (pricom PK ma okolo 24k, SC nejakych 18k obyvatelov) II/503 mala uz v roku 2010 intenzity cez 14000 z toho tretina bola NAD, odvtedy sa logisticky park snad dvojnasobne nafukol a je tam stale cesta druhej triedy 1+1 a 3 kruhace a zijeme :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Okt 2016 06:36

Fuha, tak dal si latku vysoko, hned by som tendroval D5 aspon za 60mio/km (usek PK-SC) a rovno 4+4 do buducnosti
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 299
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod pohodak » 10. Okt 2016 08:32

k tomu vychodny obchvat PK na 2+2 a prelozku II/503 PK-MA s vrcholovym tunelom pod babu a nemusia ani kolektory byt, my sme skromni :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod caki » 13. Okt 2016 15:27

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21901

„Možno nám cez analytické údaje nevyjde výhodnosť stavať cestu cez Oravu, ale my si dopredu vytvárame priestor, že aj po verejnej konfrontácii (...) sa máme právo politicky rozhodnúť, že cestu na Orave potrebujeme, pretože ju tu potrebujú ľudia, ktorí tam chcú žiť, a naším záujmom je, aby ľudia z Oravy neodchádzali, ale aby tam zostali, aby za nimi prišli investori a tvorili sa tam nové pracovné miesta,“ vysvetľoval Kažimír v lete, keď v tom čase ešte ministrovi dopravy zo strany Sieť sľúbil, že výsledky detailných analýz o tom, ktoré autostrády sa oplatí viac a ktoré menej, vôbec či neskôr stavať, nebudú stáť v ceste politickým rozhodnutiam.
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 246
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 12:47

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod aquila » 13. Okt 2016 17:35

ono by stacilo "R3" aj len ako prelozku jednicky a vyhodit napriklad MUK nizna....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 440
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod Vlados » 13. Okt 2016 21:53

Na severnej R3 sa ani nepočíta s plným profilom.... (pssst)
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod sergej » 11. Jan 2017 12:07

Stav prípravy úsekov R3 v Žilinskom kraji s predpokladanými termínmi výstavby (z listu NDS pre ŽSK, 11/2016)
  • R3 Tvrdošín - Nižná - 09/2017-12/2019 - prebieha aktualizácia dokumentácie pre ponuku na zhotoviteľa stavby
  • R3 Nižná - Dlhá nad Oravou - 09/2020-09/2023 - príprava súťažných podkladov na DSP, DP, AD
  • R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová - 09/2020-09/2023 - príprava súťažných podkladov na DSP, DP, AD
  • R3 Oravský Podzámok - Dolný Kubín sever - 10/2022-10/2025 - obstarávanie Správy o hodnotení
  • R3 Dolný Kubín sever - Dolný Kubín juh - z dlhodobého hľadiska nie je potrebné budovanie rýchlostnej cesty
  • R3 Dolný Kubín juh - križovatka D1 - 04/2025-04/2028 - príprava obstarávania zámeru EIA
  • R3 Martin - Rakovo - 06/2024-06/2027 - príprava súťažných podkladov na obstarávanie Správy o hodnotení
  • R3 Rakovo - Mošovce - z dlhodobého hľadiska nie je potrebné budovanie rýchlostnej cesty
  • R3 Mošovce - Horná Štubňa - 09/2024-09/2027 - príprava súťažných podkladov na obstarávanie Správy o hodnotení
  • R3 Horná Štubňa - Ráztočno - 06/2026-06/2029 - príprava obstarávania zámeru EIA
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod dusans » 11. Jan 2017 15:22

Najviac ma zaujali informácie pri úsekoch DK sever - DK juh a Rakovo - Mošovce, nedivím sa tomu. Cez DK ide nedávno opravený prieťah a medzi Rakovom a Mošovcami stačí opraviť betónku, ktorá by inak bola parádnou cestou 1. triedy, resp. nebyť niektorých nie najšťastnejších rozhodnutí (niektoré úrovňové križovatky a nejaká tá zástavba), tak by bola aj polprofilom RC.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 364
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 11. Jan 2017 21:49

Vie niekto povedat, ze zhruba kedy doslo k zastavaniu tejto cesty? vdaka.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 92
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod bzzi » 12. Jan 2017 14:58

sergej napísal:Stav prípravy úsekov R3 v Žilinskom kraji s predpokladanými termínmi výstavby (z listu NDS pre ŽSK, 11/2016)
    ...
  • R3 Dolný Kubín sever - Dolný Kubín juh - z dlhodobého hľadiska nie je potrebné budovanie rýchlostnej cesty
    ...
  • R3 Rakovo - Mošovce - z dlhodobého hľadiska nie je potrebné budovanie rýchlostnej cesty
    ...



Vie niekto vysvetliť, prečo sa s týmito dvoma usekami neráta? Mám tomu rozumieť tak, že cielom je vytvorenie v centre Kubína lievik zo severu i juhu? :)
bzzi
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Obrázky: 22
Založený: 13. Máj 2010 17:35

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod devil » 12. Jan 2017 16:04

npr. preto lebo su to cesty ktorych kapacita ani zdaleka nie je vycerpana a narast intenzit za posledne scitania nepredpoklada vytvorenie lievika.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod rado » 12. Jan 2017 18:49

Lievik na samotnej I/59 nie je. Tvorí sa ale na I/70 smer Kraľovany, pretože tu sa z prieťahu odbočuje priamo v centre mesta a prechádza cez preťaženú okružnú križovatku.

Pokiaľ by teda tranzit na pripojenie k D1 využíval iba I/59 a križovatku Likavka, tak by to zrejme bolo OK, ale ktovie či sa to po dostavaní D1 stane. Doprava na východ/západ sa tu logicky vetví. V smere od TS v niektoré pracovné dni doprava stojí na celej vetve MÚK I/59 x I/70 a niekedy následne blokuje aj I/70. V smere od RK sa to stáva len veľmi zriedka pretože tá vetva je oveľa dlhšia (napr. minule pri nejakej nehode medzi RK a Kraľovanmi a presmerovaní celej dopravy cez DK).
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 774
Obrázky: 5
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.