kaviarista napísal:kopirujem to sem z inej temy. mozte zacat vyvracat:
1. BB-RK bude kratsie ako BB-MT
Pozname trasu buducej D1 , MT bude obchadzat severom v dost velkej vzdialenosti , takze si treba od juhu MT po pripojku D1 priratat zo 10 km.
2. BB-RK bude lacnejsie ako BB-MT
Od BB su zhruba porovnatelne geograficke profily do TR aj do Lipt.Osady. Dalej to bude lacnejsie do RK vzhladom na to, ze je to kratsia vzdialenost. To, ze je povodie Turca daleko sirsie ako povodie Revucej na cenu vplyv nema. Udolia su obe rovinate.
3. BB-RK bude ekologickejsie ako BB-MT
Pomer tunelov a estakad budu mat obe trasy priblizne rovnaky, takze vplyv na ziv. prostredie bude mat hlavne to, ktora trasa je kratsia. Vid bod 1
4. BB-RK bude univerzalnejsie ako BB-MT
BB-MT bude dost uzko zvyhodnovat prepojenie BB so ZA. BB-RK bude sice trochu stracat na prepojeni BB so ZA (10 km) , ale omnoho viac ziska na prepojeni BB-DK (30km) a BB-LM (40 km)
5. BB-RK bude efektivnejsie ako BB-MT
Tym, ze skracuje dlzku od hr. priechodov v Trstenej po Sahy o cca 30 km dava vacsi priestor na urcenie vyssej vysky mytneho, ktora by bola pre dopravcov este prijatelna. Donovaly zarobia na seba skor ako Cremosne.
6. BB-RK bude perspektivnejsie ako BB-MT
Perspektiva pokracovania aj jednej aj druhej trasy smerom na sever hovori v prospech BB-RK , lebo usek RK-DK je po vsetkych strankach vyhodnejsi ako MT-DK. Preto by som navrhoval neporovnavat trasovania od BB po pripojky na D1 , ale po bod, kde sa obe trasy zbiehaju - cize DK. Vtedy sa argumenty v prospech Donovalov este viac umocnia.
Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.
Kaviarista, toto je moja obľúbená téma. Ja ako stavbár mám svoju predstavu a tou je spojenie BB-RK RC R3. Potom samozrejme časom začať stavať aj RC MT-BB a MT-ZH.
Ja osobne nemám dôvod ti vyvracať nič z toho, čo si napísal (1-2 pripomienky by tam boli), ale pokúsim sa ti ozrejmiť, prečo sa plánuje spojenie MT-ZH, príp. MT-BB (používam len skratky týchto trás, t.j. nebude ich celé rozpisovať):
Ešte by som doplnil, že takisto sa dá nájsť 6 veľmi pádnych dôvodov za trasu cez Turiec.
Ale k naspäť k tvojmu príspevku:
1. Máš pravdu. Ohľadom prípojky MT na D1, to je zavádzajúce, pretože MT sa bude tak či tak pripájať na D1, s tým R3 nič nemá.
2. Nie sú presné cenové štúdie, takže toto napísať nie je vhodné. A ohľadom povodia, práve naopak, povodie stavbu výrazne predraží, to by si mohol vedieť.
3. Nemáš ani tu celkom pravdu, t.j. znovu zavádzaš. Ak by sa postavila RC cez Turiec, tak by sa v tejto oblasti výrazne zlepšilo ŽP a takisto by sa ŽP zlepšilo aj na trase BB-RK (aj keby tam RC nestála), pretože by sa tam obmedzila premávka min. kamiónov. Okrem toho treba zohľadniť aj ŽP a výstavbu a obe oblasti budú výstavbou "trpieť", no viac úsek BB-RK.
4. To je absolútne nevhodné porovnanie, pretože R3 sa nebuduje pre spojenie BB a ZA, ale pre spojenie MR a PR. Isteže, najlepšia trasa by bola BB-RK, ale keďže nie je známa ani južná trasa vzhľadom na investíciu v LV a okrem toho sa diaľničná sieť na Slovensku stavia aj pre riešenie zlej dopravnej situácie, tak toto nie je argument, ktorý by ti obstál.
5. Tento argument je prinajmenšom sporný. Je otázkou, kto bude stavať RC R3 na týchto zložitých horských úsekoch. Či štát alebo súkromný investor. Ale mýtne bude viac-menej na celom Slovensku rovnaké, t.j. väčší prínos a skorší návrat bude jednoznačne z úseku RC cez Turiec, pretože sa tam ešte prevedie aj doprava, ktorá dnes ide v úseku BB-RK.
6. V tomto sa s tebou dá súhlasiť, ale len v prípade výstavby RC R3 BB-RK, pretože ak pôjde cez Turiec, tak sa postaví Kraľovany-DK a bude to skoro jedno voči spojeniu RK-DK.
Takže kaviarista, asi tak. Vyvrátil som ti viac ako 50% tvojich argumentov a uviedol som aj argumenty, ktoré sú podložené. Je jasné, že ak sa postaví úsek BB-RK tak sa neskôr postaví aj trasa cez Turiec. A je takisto jasné, že ak sa postaví trasa cez Turiec, tak sa neskôr postaví aj úsek RK-DK, ale BB-RK už RC nebude. Takže, máš na porovnanie aj súčasnosť aj vyhliadky do budúcnosti.
A ešte mám poznámku aj k tvojim posledným vetám. Práveže Turiec, počnúc MT sa priemyselne rozvíja aj bez RC a tá tomu už len pomôže. Okrem toho sú v tejto oblasti aj kúpele, takže by tu bolo len lepšie spojenie aj v tejto oblasti. A rozvoj turistického ruchu na Donovaloch neovplyvní výstavba RC, práve opačne, ak sa postaví RC cez Turiec, tak sa odkloní aj nákladná doprava z úseku BB-RK na Turiec a Donovaly nebudú mať problémy s dopravou tak, ako je tomu dnes.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)