R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Re: R3

Odoslaťod Caesar » 09. Máj 2005 09:30

Lorenc napísal:neprehral... na zilinskej dopravnej ziadny ruzombercan tento variant neriesil? v ramci nejakej prace rocnikovej alebo diplomovky? este raz sa teda pytam je logicke tahat cez sturec do MT na kralovany na DK alebo z BB do RK do BB:? :x inac nezavazi vobec ze v liskovej pri buducom dialnicnom privadzaci a variantej krizovatky R3 existuje Terminal kombinovanej dopravy nadregionalneho vyznamu?


O trase R3 ešte stále nie je rozhodnuté, EÚ má výhrady k súčasnému trasovaniu, ktoré je navrhnuté ako PR-DK-MT-ZH-ZV-Šahy-MR, s prípadným odklonením ...-MT-BB-ZV-...

Nie je istá ani severná vetva R3 ani jej južná vetva a nie je jasné, či sa dodrží pôvodný plán R3 spojiť MR a PR slovenskou RC cez BB. Ideálne by však bolo spojenie BB-RK, ale vyzerá to skôr na trasu BB-MT z cenových dôvodov a z dôvodov väčšieho osídlenia, t.j. skoršieho návratu peňazí použitých na výstavbu s tým, že na úseku BB-RK by sa zakázal prejazd automobilou nad 3,5t.
Naposledy upravil Caesar dňa 09. Máj 2005 09:31, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Scotty » 09. Máj 2005 17:52

aquila napísal:vsak tunak to aj z diskusie tak vypliva ze variant F by bol zrejme najlepsim riesenim, len problem je v jeho "neexistencii" na papiery..

dalej samotnej BB nevyhovuje, lebo by to oddialilo vystavbu severneho obchvatu BB, cize BB na tuto zmenu netlaci. oni chcu bud D aj obchvatom alebo nic ..

variant ZH - turiec - MT asi neprejde, co je len dobre.

ako to vyzera bude R3 nadvazaovat od BB smerom turiec a dalej na martin. cize variant A2

RK uz o R3 viac menej prisiel.


BB naopak tlačí na R3 BB-RK, lenže mnohonásobne viacej síl dáva na dobudovanie R1 po BB a keďže si je vedomá toho, že len jedna trasa sa vezme nakoniec do úvah, tak viacej podporuje južný ťah, t.j. R1.

Ak aj RK príde o R3, tak sa nič nedeje, pretože RK bude prechádzať D1, celonárodná diaľnica. O jej vplyve na podnikanie sa dá rozprávať veľa: TT, NM, Ilava, PB, ZA a už aj MT. V konečnom dôsledku, aj v RK sa dosť investuje a končí to až v PP, resp. pri SN.

Neviem, kde berieš tú istotu, že MT-BB neprejde. Čo potom podľa teba prejde, keď nie ani BB-RK, ani BB-MT? Lebo to sú v podstate len 2 varianty, len ministerstvo z toho robí 3. A to len na tomto úseku. Pretože isté nie je stále ani napojenie DK na D1. O južnej vetve sa teraz začalo diskutovať a začína sa deliť na 2.

EÚ už dávno kritizovala, že ďalšie spojenie MR a PR pomocou slovenských R3 a R4 (D1+D3, české D a RC) by sa malo ešte prehodnotiť a je to tu. Celá R3 (aj keď je v EÚ akosi zadefinovaná) je v podstate o ničom naplánovaná. O reálnej výstavbe je skoro hovoriť.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod Bosjak » 10. Máj 2005 12:38

Aquila: variant ZH - turiec - MT asi neprejde, co je len dobre.

Scotty: Neviem, kde berieš tú istotu, že MT-BB neprejde.

Treba pozornejsie citat
Bosjak
 

Odoslaťod Scotty » 10. Máj 2005 12:53

Bosjak napísal:Aquila: variant ZH - turiec - MT asi neprejde, co je len dobre.

Scotty: Neviem, kde berieš tú istotu, že MT-BB neprejde.

Treba pozornejsie citat


Lenže ja som len citoval Aquilu.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod aquila » 10. Máj 2005 13:54

mozno som sa len zle vyjadril. variant ZH - turiec - MT sa nepozdava ani mne, v ZH by to uz bolo od drzku. nehovoriac ak by sa tam este dostaval casom aj R2 ...

osobne najlepsi by bol asi ozaj variant F.. alebo potom A1/A3 (alebo predbezny vitaz A2), s tym ze by sa kompletne vylucila doprava z donovalov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Ine vazby

Odoslaťod Lorenc » 10. Máj 2005 17:23

No tak co chlapi nakoniec je to superenie martina a ruzomberka! Faktor poctu obyvatelov tu nieje rozhodujuci, i ked aglomeracia martin-vrutky so 67-tisíc obyvatelmi je vacsia ako aglomeracia ruzomberok so 42-tisíc obyvatelmi. musime pocitat aj so samotnym spadovym uzemim miest a ich dalsim potencialnym rozvojom. Pozrime sa na koncepciu rozvoja SR, kde sa pise o aglomeracii MT a ZA ako o jednej rozvojovej osi a mesta DK RK LM tvoria dalsiu samostatnu rozvojovu os. Ruzomberok tu teda zaujima spadovost regionu z 260 000 obyvatelmi co nie je zanedbatelna ciastka. Dalej sa v koncepcii rozvoja dopravnej infrastruktury pise o potenciali v meste dobudovat letisko a taktiez sa tu nachadza aj uz spominany Terminal kombinovanej dopravy nadregionalneho vyznamu! V sucasnosti ruzomberok lobuje na zastavovanie IC vlakov v RK, co ak nahodou vyjde opat zosilneju vazby medzi oravou a liptovom. Preto je dolezite pisat aj o R3 v useku MT kralovany DK, kde tento variant totalne rozbija povodne vazby vnutra regionu (RK-DK)co moze mat na jeho rozvoj neblahe nasledky. :cry: Chcem sa vas este spytat ci je logicky aj variant ZV-BB-MT-RK-DK kde v useku medzi MT a RK by sa R3 napojila na D1... pekny den :D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Ine vazby

Odoslaťod Caesar » 10. Máj 2005 17:56

Lorenc napísal:No tak co chlapi nakoniec je to superenie martina a ruzomberka! Faktor poctu obyvatelov tu nieje rozhodujuci, i ked aglomeracia martin-vrutky so 67-tisíc obyvatelmi je vacsia ako aglomeracia ruzomberok so 42-tisíc obyvatelmi. musime pocitat aj so samotnym spadovym uzemim miest a ich dalsim potencialnym rozvojom. Pozrime sa na koncepciu rozvoja SR, kde sa pise o aglomeracii MT a ZA ako o jednej rozvojovej osi a mesta DK RK LM tvoria dalsiu samostatnu rozvojovu os. Ruzomberok tu teda zaujima spadovost regionu z 260 000 obyvatelmi co nie je zanedbatelna ciastka. Dalej sa v koncepcii rozvoja dopravnej infrastruktury pise o potenciali v meste dobudovat letisko a taktiez sa tu nachadza aj uz spominany Terminal kombinovanej dopravy nadregionalneho vyznamu! V sucasnosti ruzomberok lobuje na zastavovanie IC vlakov v RK, co ak nahodou vyjde opat zosilneju vazby medzi oravou a liptovom. Preto je dolezite pisat aj o R3 v useku MT kralovany DK, kde tento variant totalne rozbija povodne vazby vnutra regionu (RK-DK)co moze mat na jeho rozvoj neblahe nasledky. :cry: Chcem sa vas este spytat ci je logicky aj variant ZV-BB-MT-RK-DK kde v useku medzi MT a RK by sa R3 napojila na D1... pekny den :D


Mýliš sa. MT a RK nemajú dôvod súperiť. Obe mestá budú ležať na D1 (s privádzačmi) a s najväčšou pravdepodobnosťou budú mať napojenie na R3 v smere na jej severnú vetvu, keďže má byť RC medzi Kraľovanmi-DK a DK-RK bez ohľadu na to kadiaľ nakoniec R3 pôjde.

Tu je súperenie BB a MT.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Ine vazby

Odoslaťod aquila » 11. Máj 2005 15:35

Anonymous napísal:chces povedat ze krizovatka medzinarodnych koridorov priamo v meste nie je dovod na superenie? jedno s druhym sidlo samospravy tiez nie? silne regiony silne slovensko :wink:

ale nie je to az take smerodatne. obe anglomeracie budu napojene v relativne kratkej dobe na dialnicu a RC je len "bonus" je to samozrejme do istej miery plus, ale kedze budu obe na hlavnom tahu tak R3 nie je (aspon podla mna) az taka rozhodujuca. urcite to je ine ako superenie stropkov svidnik o R4 (aj ked tuna je to "superenie" o niecom inom ...) lebo tam bud pojde alebo nepojde RC ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Scotty » 11. Máj 2005 16:15

aquila napísal:mozno som sa len zle vyjadril. variant ZH - turiec - MT sa nepozdava ani mne, v ZH by to uz bolo od drzku. nehovoriac ak by sa tam este dostaval casom aj R2 ...

osobne najlepsi by bol asi ozaj variant F.. alebo potom A1/A3 (alebo predbezny vitaz A2), s tym ze by sa kompletne vylucila doprava z donovalov


Nie, dobre si sa vyjadril. Teraz to spätne čítam, ja som to nepochopil správne, sorry. Nemám veľa času, naviac, keď sú tu za mňa aj iní. :wink:

Celkovo to tu však stráca súvis, aj pre "cudzích" by bolo určite lepšie, keby ste sa prestali hádať o slovíčka a ak má niekto konkrétnu otázku, tak by ju mal aj položiť, pretože sa nedá stále čítať 20 príspevkov dozadu, už to začína byť problém a nielen v tejto téme. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

f

Odoslaťod Lorenc » 12. Máj 2005 09:08

cize v konecnom dosledku je najvacsi problem ze variant f nieje vypracovany? ak je tak treba vyprovokovat mesto ruzomberok k takemuto kroku nie? a opat sa pytam je mozne trasovat R3 v useku MT-RK na DK po D1???
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: f

Odoslaťod Caesar » 12. Máj 2005 09:25

Lorenc napísal:cize v konecnom dosledku je najvacsi problem ze variant f nieje vypracovany? ak je tak treba vyprovokovat mesto ruzomberok k takemuto kroku nie? a opat sa pytam je mozne trasovat R3 v useku MT-RK na DK po D1???


Nerozumiem tej tvojej otázke.

MT-RK? Po D1? Na DK? Ak bude varianta BB-MT, tak R3 pôjde po D1, po Kraľovany a odtiaľ na DK a odtiaľ v smere na PR. Je len otázkou budúcnosti, že by sa malo potom dobudovať aj spojenie RK-DK, ale to už nebude R3.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 12. Máj 2005 14:35

hm, Caesar ako to myslis ze to uz R3 ked ten kusok to bude zdielat s D1 ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 12. Máj 2005 15:55

aquila napísal:hm, Caesar ako to myslis ze to uz R3 ked ten kusok to bude zdielat s D1 ?


Myslím to tak ako som to povedal.

Ak sa bude realizovať trasa cez MT a nie cez RK, tak napojenie bude najprv cez Kraľovany-DK, takže to bude aj R3 aj D1, pretože to bude "prebiehať aj po D1" nejaký úsek.

Spojenie RK-DK sa zrejme bude realizovať tiež, ale už to bude nová RC, t.j. s iným označením, teda, keby sa to realizovalo dnes, tak R8. Aj keď podľa plánov až R42 (pretože plány sú až po R41 už stanovené v rôznych plánoch r. 2020 a r. 2050).
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 12. Máj 2005 19:50

aha, jasne. aj ked podla by to nemusel byt. napriklad ci uz v rakusku/nemecku sem tam rozdne dialnice/RC "zdielaju" istu spolocnu cast. a aj v cechach je to napriklad R35 ak sa nemylim.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 12. Máj 2005 20:03

aquila napísal:aha, jasne. aj ked podla by to nemusel byt. napriklad ci uz v rakusku/nemecku sem tam rozdne dialnice/RC "zdielaju" istu spolocnu cast. a aj v cechach je to napriklad R35 ak sa nemylim.


R3, ak aj pôjde cez MT, tak to bude R3 na celkom úseku, t.j. aj na D1 to bude R3, podobne ako keď pôjdeš po D1, bude to aj R3.

Ja len hovorím, že potom dodatočné napojenie RK na R3 bude úsek RK-DK a tento úsek už nebude ani D1 ani R3. Chápeš? Bude to samostatná RC, krátka, ale samostatná. Nebude sama taká krátka, pretože krátkymi bude aj R5 a R6.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 13. Máj 2005 10:56

Lorenc ty argumentuješ, že DK-RK-LM tvoria samostatnú rozvojovú os. Ja myslím, že pre Oravu je najdôležitejšie napojenie na BA a to cez Žilinu.
Tým pádom je to cesta na MT. Rozvoju Oravy cesta z RK,LM, alebo BB toho veľa neprinesie, je to len doplnková trasa a viac zaujíma BB :wink: ako Oravu. Iná káva je konečne sa rozhýbať aspoň výstavbou obchvatov na Orave. :!:
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 14:42, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 13. Máj 2005 13:11

Pozorovateľ napísal:Lorenc ty argumentuješ, že DK-RK-LM tvoria samostatnú rozvojovú os. Ja myslím, že pre Oravu je najdôležitejšie napojenie na BA a to cez Žilinu.
Tým pádom je to cesta na MT. Rozvoju Oravy cesta z RK,LM, alebo BB toho veľa neprinesie, je to len doplnková trasa a viac zaujíma BB :wink: ako Oravu. Iná káva je konečne sa rozhýbať aspoň výstavbou obchvatov na Orave. :!:


v tomto sa myslim docela lady hybu, obchvat oravskeho podzamku je uz vo vystavbe, planuje sa trstena. a keby nebol starosta podbielu taky aky je, tak sa stavia aj tam ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

cremosne vs.donovaly

Odoslaťod kaviarista » 13. Máj 2005 18:53

kopirujem to sem z inej temy. mozte zacat vyvracat:

1. BB-RK bude kratsie ako BB-MT

Pozname trasu buducej D1 , MT bude obchadzat severom v dost velkej vzdialenosti , takze si treba od juhu MT po pripojku D1 priratat zo 10 km.

2. BB-RK bude lacnejsie ako BB-MT

Od BB su zhruba porovnatelne geograficke profily do TR aj do Lipt.Osady. Dalej to bude lacnejsie do RK vzhladom na to, ze je to kratsia vzdialenost. To, ze je povodie Turca daleko sirsie ako povodie Revucej na cenu vplyv nema. Udolia su obe rovinate.

3. BB-RK bude ekologickejsie ako BB-MT

Pomer tunelov a estakad budu mat obe trasy priblizne rovnaky, takze vplyv na ziv. prostredie bude mat hlavne to, ktora trasa je kratsia. Vid bod 1

4. BB-RK bude univerzalnejsie ako BB-MT

BB-MT bude dost uzko zvyhodnovat prepojenie BB so ZA. BB-RK bude sice trochu stracat na prepojeni BB so ZA (10 km) , ale omnoho viac ziska na prepojeni BB-DK (30km) a BB-LM (40 km)

5. BB-RK bude efektivnejsie ako BB-MT

Tym, ze skracuje dlzku od hr. priechodov v Trstenej po Sahy o cca 30 km dava vacsi priestor na urcenie vyssej vysky mytneho, ktora by bola pre dopravcov este prijatelna. Donovaly zarobia na seba skor ako Cremosne.

6. BB-RK bude perspektivnejsie ako BB-MT

Perspektiva pokracovania aj jednej aj druhej trasy smerom na sever hovori v prospech BB-RK , lebo usek RK-DK je po vsetkych strankach vyhodnejsi ako MT-DK. Preto by som navrhoval neporovnavat trasovania od BB po pripojky na D1 , ale po bod, kde sa obe trasy zbiehaju - cize DK. Vtedy sa argumenty v prospech Donovalov este viac umocnia.


Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: cremosne vs.donovaly

Odoslaťod Caesar » 13. Máj 2005 19:28

kaviarista napísal:kopirujem to sem z inej temy. mozte zacat vyvracat:

1. BB-RK bude kratsie ako BB-MT

Pozname trasu buducej D1 , MT bude obchadzat severom v dost velkej vzdialenosti , takze si treba od juhu MT po pripojku D1 priratat zo 10 km.

2. BB-RK bude lacnejsie ako BB-MT

Od BB su zhruba porovnatelne geograficke profily do TR aj do Lipt.Osady. Dalej to bude lacnejsie do RK vzhladom na to, ze je to kratsia vzdialenost. To, ze je povodie Turca daleko sirsie ako povodie Revucej na cenu vplyv nema. Udolia su obe rovinate.

3. BB-RK bude ekologickejsie ako BB-MT

Pomer tunelov a estakad budu mat obe trasy priblizne rovnaky, takze vplyv na ziv. prostredie bude mat hlavne to, ktora trasa je kratsia. Vid bod 1

4. BB-RK bude univerzalnejsie ako BB-MT

BB-MT bude dost uzko zvyhodnovat prepojenie BB so ZA. BB-RK bude sice trochu stracat na prepojeni BB so ZA (10 km) , ale omnoho viac ziska na prepojeni BB-DK (30km) a BB-LM (40 km)

5. BB-RK bude efektivnejsie ako BB-MT

Tym, ze skracuje dlzku od hr. priechodov v Trstenej po Sahy o cca 30 km dava vacsi priestor na urcenie vyssej vysky mytneho, ktora by bola pre dopravcov este prijatelna. Donovaly zarobia na seba skor ako Cremosne.

6. BB-RK bude perspektivnejsie ako BB-MT

Perspektiva pokracovania aj jednej aj druhej trasy smerom na sever hovori v prospech BB-RK , lebo usek RK-DK je po vsetkych strankach vyhodnejsi ako MT-DK. Preto by som navrhoval neporovnavat trasovania od BB po pripojky na D1 , ale po bod, kde sa obe trasy zbiehaju - cize DK. Vtedy sa argumenty v prospech Donovalov este viac umocnia.


Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.


Kaviarista, toto je moja obľúbená téma. Ja ako stavbár mám svoju predstavu a tou je spojenie BB-RK RC R3. Potom samozrejme časom začať stavať aj RC MT-BB a MT-ZH.

Ja osobne nemám dôvod ti vyvracať nič z toho, čo si napísal (1-2 pripomienky by tam boli), ale pokúsim sa ti ozrejmiť, prečo sa plánuje spojenie MT-ZH, príp. MT-BB (používam len skratky týchto trás, t.j. nebude ich celé rozpisovať):

Ešte by som doplnil, že takisto sa dá nájsť 6 veľmi pádnych dôvodov za trasu cez Turiec.

Ale k naspäť k tvojmu príspevku:

1. Máš pravdu. Ohľadom prípojky MT na D1, to je zavádzajúce, pretože MT sa bude tak či tak pripájať na D1, s tým R3 nič nemá.

2. Nie sú presné cenové štúdie, takže toto napísať nie je vhodné. A ohľadom povodia, práve naopak, povodie stavbu výrazne predraží, to by si mohol vedieť.

3. Nemáš ani tu celkom pravdu, t.j. znovu zavádzaš. Ak by sa postavila RC cez Turiec, tak by sa v tejto oblasti výrazne zlepšilo ŽP a takisto by sa ŽP zlepšilo aj na trase BB-RK (aj keby tam RC nestála), pretože by sa tam obmedzila premávka min. kamiónov. Okrem toho treba zohľadniť aj ŽP a výstavbu a obe oblasti budú výstavbou "trpieť", no viac úsek BB-RK.

4. To je absolútne nevhodné porovnanie, pretože R3 sa nebuduje pre spojenie BB a ZA, ale pre spojenie MR a PR. Isteže, najlepšia trasa by bola BB-RK, ale keďže nie je známa ani južná trasa vzhľadom na investíciu v LV a okrem toho sa diaľničná sieť na Slovensku stavia aj pre riešenie zlej dopravnej situácie, tak toto nie je argument, ktorý by ti obstál.

5. Tento argument je prinajmenšom sporný. Je otázkou, kto bude stavať RC R3 na týchto zložitých horských úsekoch. Či štát alebo súkromný investor. Ale mýtne bude viac-menej na celom Slovensku rovnaké, t.j. väčší prínos a skorší návrat bude jednoznačne z úseku RC cez Turiec, pretože sa tam ešte prevedie aj doprava, ktorá dnes ide v úseku BB-RK.

6. V tomto sa s tebou dá súhlasiť, ale len v prípade výstavby RC R3 BB-RK, pretože ak pôjde cez Turiec, tak sa postaví Kraľovany-DK a bude to skoro jedno voči spojeniu RK-DK.

Takže kaviarista, asi tak. Vyvrátil som ti viac ako 50% tvojich argumentov a uviedol som aj argumenty, ktoré sú podložené. Je jasné, že ak sa postaví úsek BB-RK tak sa neskôr postaví aj trasa cez Turiec. A je takisto jasné, že ak sa postaví trasa cez Turiec, tak sa neskôr postaví aj úsek RK-DK, ale BB-RK už RC nebude. Takže, máš na porovnanie aj súčasnosť aj vyhliadky do budúcnosti. 8)

A ešte mám poznámku aj k tvojim posledným vetám. Práveže Turiec, počnúc MT sa priemyselne rozvíja aj bez RC a tá tomu už len pomôže. Okrem toho sú v tejto oblasti aj kúpele, takže by tu bolo len lepšie spojenie aj v tejto oblasti. A rozvoj turistického ruchu na Donovaloch neovplyvní výstavba RC, práve opačne, ak sa postaví RC cez Turiec, tak sa odkloní aj nákladná doprava z úseku BB-RK na Turiec a Donovaly nebudú mať problémy s dopravou tak, ako je tomu dnes. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: cremosne vs.donovaly

Odoslaťod aquila » 13. Máj 2005 20:12

kaviarista napísal:1. BB-RK bude kratsie ako BB-MT

Pozname trasu buducej D1 , MT bude obchadzat severom v dost velkej vzdialenosti , takze si treba od juhu MT po pripojku D1 priratat zo 10 km.

toto je pravda a myslim, ze tu ani nikto netvrdi ze BB - MT je kratsie ako BB - RK

kaviarista napísal:2. BB-RK bude lacnejsie ako BB-MT

Od BB su zhruba porovnatelne geograficke profily do TR aj do Lipt.Osady. Dalej to bude lacnejsie do RK vzhladom na to, ze je to kratsia vzdialenost. To, ze je povodie Turca daleko sirsie ako povodie Revucej na cenu vplyv nema. Udolia su obe rovinate.

nehovoril by som ze to bude lacnejsie, skor by som povedal ze to bude priblizne rovnako drahe, ak nie drahsie. dovod viac tunelov v BB-RK variante a navyse dalsi velky problem nedostatocny geologicky prieskum (v tomto by som vo vseobecnosti videl problem na SK nielen v pripade BB-RK, ale napriklad aj sitiny mali relativne nedostatocny geologicky prieskum a pritom aj ten bol/je neporovantelne lepsi ako ten co je pre oblast BB-RK). vsak pre priklad nemusime ist daleko => branisko ..

kaviarista napísal:3. BB-RK bude ekologickejsie ako BB-MT

Pomer tunelov a estakad budu mat obe trasy priblizne rovnaky, takze vplyv na ziv. prostredie bude mat hlavne to, ktora trasa je kratsia. Vid bod 1

v tomto nesuhlasim, problem variantu BB-RK su jednak vody, ze sa moze nieco posrat a potom len bude BB v pazi, a jednak je to predsa len medzi dvomi narodnymi parkami. z ekologickeho hladiska je neporovnatelne lepsie na tom BB - MT s kompletnou vylukov dopravy nad 3,5t z donoval (co by som osobne docela uvital)

kaviarista napísal:4. BB-RK bude univerzalnejsie ako BB-MT

BB-MT bude dost uzko zvyhodnovat prepojenie BB so ZA. BB-RK bude sice trochu stracat na prepojeni BB so ZA (10 km) , ale omnoho viac ziska na prepojeni BB-DK (30km) a BB-LM (40 km)

prepojenie BB-DK resp BB-LM neni az tak moc smerodatne. konkretne medzi nimi su minimalne vazby. a z medzinarodneho hladiska (transportneho) je dlzka trasy aj o 50 km relativne zanedbatelna (ak bude po kvalitnej ceste)

kaviarista napísal:5. BB-RK bude efektivnejsie ako BB-MT

Tym, ze skracuje dlzku od hr. priechodov v Trstenej po Sahy o cca 30 km dava vacsi priestor na urcenie vyssej vysky mytneho, ktora by bola pre dopravcov este prijatelna. Donovaly zarobia na seba skor ako Cremosne.

vid vyssie, aj o 50km je v medzinarodnom tranzite zanedbatelne. preco myslis ze vsetci logisti chodia z budapesti na BA dalej do brna prahy a a dalej po D5 na plzen a rozvadov? a tam je oproti dialnici v rakusku podstatne vacsia vzdialenost (asi 80-100km) ? hovorim aj 50 km nehra ulohu na useku sahy - trstena


kaviarista napísal:6. BB-RK bude perspektivnejsie ako BB-MT

Perspektiva pokracovania aj jednej aj druhej trasy smerom na sever hovori v prospech BB-RK , lebo usek RK-DK je po vsetkych strankach vyhodnejsi ako MT-DK. Preto by som navrhoval neporovnavat trasovania od BB po pripojky na D1 , ale po bod, kde sa obe trasy zbiehaju - cize DK. Vtedy sa argumenty v prospech Donovalov este viac umocnia.

praveze tu sa mylis, prirodzena vazba je MT - DK a nie RK - DK, takze aj smerovanie MT-DK je logicke. ale to je skor ten mensi problem....

kaviarista napísal:Argument v prospech BB-MT je ekonomicky rozvoj Turca. K tomuto by som ale postavil ako ekvivalent turisticky rozvoj Donovalov. Turiec nie je ani historicky ani geograficky predurceny na priemyselny rozmach, rychlocesta tu sama zazraky nespravi.

takto isto sa presne da argumentovat o R2, kde si mi to zazlieval :) nehovorim ze turiec ma bohvie ake predpoklady, je na tom porovnatelne ako gemer. mozno do istej miery o kusok horsie. resp aby som bol konkretne drtiva vacsina prace sa sustreduje do martina a vrutiek a dedinky v turci su plus minus zachytne .. aj ked, hm na gemeri neni ani nic take ako martin/vrutky .. cize turiec je na tom predsa len o kusok lepsie, ale je to v konecnom dosledku marginalny rozdiel (ak si odmyslim martin/vrutky ), hm plus je tam tiez isty turisticky potencial (hory & kupele).. kua vsak ja si vyvratim nakoniec aj svoj nazor :D
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2005 16:28

R3 - donovaly / omylom vymazany


zdravim,

omylom sa mi podarilo vymazat tuto docela hutnu temu o donovaloch ...

tymto sa ospravedlnujem a vecer nahodim tuto temu z backupu (nebudu tam bohuzial prispevky zo vcera a dneska)

tymto sa ospravelnujem, chcel som zmazat testovaci thread kde som skusal vkladanie obrazkov ale tukol som na zle okno :roll:

tymto davam zavazok, ze taketo experimenty z prace kde mam milion okien pootvaranych a robim dalsich 10 cinnosti nebudem.

lebo keby to bol hociaky iny thread tak OK, ale v tomto boloa si 180 prispevkov :roll:

kua
--
pridane 18.05.2005
--
takze tema R3 - donovaly je spat na fore, chyba asi 15 postov ktore sa nazhromadzdili za vikend a za pondelok & utorok.

ale je to stale lepsie ako nic, len som nevedel ze sa s tym budem kaslat tak dlho ! :) ale co by som pre vas neurobil, ze ? :twisted:

mate aj svoje ranky spat :)
--
par drobnosti co si pamatam na objasnenie aby dalsie posty navazovali
--
johhan sem postol tunaly ktore bude na konkretnych variantoch

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=49

scotty sa pytal kaviaristu ktory variant by si vybral ci .. - ZH - MT - .. alebo .. - ZV - MT - ..

--

takze diskusia moze ist kludne dalej 8)

btw. nahodil som aj novu verziu fora, ked uz som bol tak rozbehnuty ...
Naposledy upravil aquila dňa 18. Máj 2005 14:55, celkovo upravené 4 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 - donovaly / omylom vymazany

Odoslaťod Scotty » 17. Máj 2005 16:48

aquila napísal:zdravim,

omylom sa mi podarilo vymazat docela hutnu temu o donovaloch ...

tymto sa ospravedlnujem a vecer nahodim tuto temu z backupu (nebudu tam bohuzial prispevky zo vcera a dneska)

tymto sa ospravedlnujem, chcel som zmazat testovaci thread kde som skusal vkladanie obrazkov ale tukol som na zle okno :roll:

tymto davam zavazok, ze taketo experimenty z prace kde mam milion okien pootvaranych a robim dalsich 10 cinnosti nebudem.

lebo keby to bol hociaky iny thread tak OK, ale v tomto bolo asi 180 prispevkov :roll:

kua


Tak, čo s tebou, chlapče? :P

No, je to škoda, určite, najviac si asi (ne)potešil kaviaristu. :twisted:

Ja si myslím, že všetci sme len ľudia, chyba sa stať mohla, ja som tu dlhšie nebol a pre mňa už aj tá hranica 2000 príspevkov je moc. Nestíham to tu čítať, nie to ešte dostatočne reagovať, ale takmer podobné názory má za mňa aj Caesar. 8)
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod kaviarista » 17. Máj 2005 16:53

aquila, zacni si chystat zuby, nech mam co vyrazat , ked ta stretnem :shock: . Beriem len porcelan alebo zlato

este stastie, ze mam dobru pamat

Scotty
AD ZH-MT vs. BB-MT


tu by zaviselo, ci by juzna cast trasy R3 viedla cez Zvolen, Bansku Stiavnicu alebo Levice.

Ak cez ZV, tak som za BB-MT (vzdialenost porovnatelna, ale obsluzi BB), pre zvysne mesta by som bol ale za trasu ZH-MT.

Ja si myslim, ze argument obsluhy uzemia u rychlociest nemoze mat taku velku vahu ako skratenie trasy.
Primarnou ulohou rychlocesty je predsa co najrychlejsie , najefektivnesjie a najkomfortnejsie spajat vzdialene aglomeracie. Absencia rychlocesty na kratku vzdialenost az tak neprekaza. Ak by som cestoval z PO do KE, tak ta dialnica nehra taku rolu ako keby som cestoval z BA do KE cez PO. Vtedy uz ten kusok dialnice hra rolu daleko dolezitejsiu.

Takisto pre investujuce subjekty nie je podstatne, aby rychlocesta prechadzala priamo cez ich dvor. Podstatnejsie je to, ci sa v okruhu 20-30 km vedia napojit na fungujucu rychlocestnu infrastrukturu.

JG, ved bodaj by si ten kamion iduci 10 km/h dobehol , ked sam jazdis 8 km/h. To nejde kamo, chapes?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2005 17:18

zatial mozete docasne debatovat kludne tu. ja obnovim ten thread a pridam na jeho koniec tieto prispevky :)

2 kaviarista :) sorry chlape, vazne to bolo omylom, neboj tiez ma to stve .. takyto hutny thread tu tusim je uz len jeden a to ohladne D3 :lol:

cim to tak asi je ? :wink:

inak ako som si vsimol kaviarista tebe o 50 prispevkov padol dole rakinging :) ale pohoda, vsetko bude fixnute vecer (aspon dufam :)

ciez vecer sa da ratat aj s malou odstavkou, kym nahodim povodne thread


ale aspon na nieco je dobry ten watchguard, viem presne ktory to bol thread :)

Kód: Vybrať všetko
Log Id Action Topic Done By Date
143    Delete  156  aquila  Ut 17. Máj 2005, 17:22
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 17. Máj 2005 17:36

kaviarista napísal:aquila, na zaklade tohto ratingu mi vystavuje Standard and Poors certifikat sposobilosti vedenia diskusii, tak koukej makat, hehe

ja by som to aj rad hned fixol, ale zalohu databazy mam doma na notebooku, teraz som v praci :roll: a notebook nemam zapnuty, takze sa na neho nedostanem ani cez VPN :roll:

ale mozem ti vypisat dovodovu spravu pre audit :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.