Stránka 11 z 15

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:25
od mirkobb
Andrej: Ani v tomto nemas pravdu. Stvorpruh nie je automaticky dvojnasobne drahsi od dvojpruhu. Samozrejme zalezi aj od toho, ci sa ten dvojpruh stavia s kompletnou pripravou na stvorpruh.


Napisal som, ze je dvojnasobne dlhsi, fyzicka dlzka toho useku je dvojnasobna! Cize vratane dvojnasobnej dlzky mostov, estakad, podlozia,povrchu, proste vsetkeho. Cena by v tom pripade nebola daleko k spomenutym 4,2 mld. Este stoji za zmienku, ze na Orave sa nerealizovala ani len ta priprava na dalsi dvojpruh!

Andrej: A na slovensku mame aj pozitivne priklady - vid. Meng.-Janovce, obchvat Figy, Zarnovica-Sas.Podhradie, atd... Proste treba si uvedomit, ze na Orave je velmi narocny teren, v podstate tu nemas usek, kde by nebol treba hlboky zarez alebo vysoky most na zlom podlozi...


Dobre, ze si tie useky spomenul, vsimol som si aj to, ze prave tieto Tebou spominane useky su stavane v porovnani s inymi usekmi v inych castiach Slovenska nejak "dietnejsie"..!? Uz su totiz tak naprojektovane, preto aj ich realizacia je o cosi lacnejsia, co je ale urcite aj na skodu. Urcite by si R1 zasluzila lepsie parametre na nedavno vybudovanych usekoch, taktiez obchvat Tornale s jej "tavimi hrbmi", atd. Naproti tomu su zas useky v urcitych blizsie nespecifikovanych oblastiach, ktore sa stavaju zbytocne megalomansky, cim to tak asi bude..? :wink: :idea: :?:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 12:23
od Milos
mirkobb napísal:
Andrej: A na slovensku mame aj pozitivne priklady - vid. Meng.-Janovce, obchvat Figy, Zarnovica-Sas.Podhradie, atd... Proste treba si uvedomit, ze na Orave je velmi narocny teren, v podstate tu nemas usek, kde by nebol treba hlboky zarez alebo vysoky most na zlom podlozi...


Dobre, ze si tie useky spomenul, vsimol som si aj to, ze prave tieto Tebou spominane useky su stavane v porovnani s inymi usekmi v inych castiach Slovenska nejak "dietnejsie"..!? Uz su totiz tak naprojektovane, preto aj ich realizacia je o cosi lacnejsia, co je ale urcite aj na skodu. Urcite by si R1 zasluzila lepsie parametre na nedavno vybudovanych usekoch, taktiez obchvat Tornale s jej "tavimi hrbmi", atd. Naproti tomu su zas useky v urcitych blizsie nespecifikovanych oblastiach, ktore sa stavaju zbytocne megalomansky, cim to tak asi bude..? :wink: :idea: :?:



O tom sa tu už viedli diskusie, a myslím si, že mnoho ľudí aj tu na fóre nie je spokojných napr. s tým, ako sa na R1 šetrilo a šetrilo.. V tom máš samozrejme pravdu, ale nemyslím si že R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota je práve najvhodnejším kandidátom na poukazovanie, že sa niekde stavia moc megalomansky. Úseky na R1 či obchvat Tornale mali jednoducho smolu v tom, že sa dali postaviť aj "diétnym" spôsobom a ešte sa "zmestili" do parametrov R. Na tomto úseku R3 by si ťažko hľadal variant trasovania, ktorý by veľmi výrazne stlačil cenu nadol a pritom si zachoval aspoň minimálne parametre R .Pritom terén može vyzerať na prvý pohľad podobne, ale napr. na R1, či českej R48 sa to ešte povedzme "tesne zmestilo" a tu by sa možno iné vedenie možno len tesne, ale predsa len "nezmestilo" do požadovaných parametrov.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 13:00
od Andrej
mirkobb napísal:Napisal som, ze je dvojnasobne dlhsi, fyzicka dlzka toho useku je dvojnasobna! Cize vratane dvojnasobnej dlzky mostov, estakad, podlozia,povrchu, proste vsetkeho. Cena by v tom pripade nebola daleko k spomenutym 4,2 mld. Este stoji za zmienku, ze na Orave sa nerealizovala ani len ta priprava na dalsi dvojpruh!

Napr. zemne prace su pri polprofile zhruba 2/3 oproti plnemu profilu, zariadenie staveniska + vela dalsich veci vyjde rovnako alebo velmi podobne ako pri plnom profile.
A o tom, ze ma ten usek megalomanske parametre - skus si spocitat zakruty. Ved ich je viac ako 10, co je na tak kratky usek velmi velke cislo :wink:
Viem presne na co narazas, ale konkretne v tomto pripade nemas pravdu ;)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 13:19
od devil

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 14:31
od Čumil
devil napísal:http://www.highways.sk/express/img/OrPodzamok5/OrPodzamok69.jpg

toto vyzera byt ako problem.


Mozno dam hlupu otazku, ale musim sa spytat - nebude to v zime zafukane snehom po okraj? a kam ho chcu odhrabavat?

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 14:38
od expwy
Čumil napísal:Mozno dam hlupu otazku, ale musim sa spytat - nebude to v zime zafukane snehom po okraj? a kam ho chcu odhrabavat?

To nie je hlúpa otázka, sneh sa tu bude možno musieť nakladať a odvážať preč.
Na tejto stavbe sú aj iné nezmysly. Napr. kanalizácia z mostov ústi priamo do rieky Oravy, čo je neprípustné a samozrejme to MŽP napadlo. MŽP to ale v rámci pripomienkovania projektovej dokumentácie zabudlo pripomienkovať.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 15:42
od Rio13.zm
mozno tam nasadia nejaku velku frezu, co to bude fukat niekde hore nad ten mur :)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 16:03
od pablito
Podla mna by to mali na vzor nap.r Rakusanov cele zavriet do tunela...
V podstate by z toho urobili hlbeny tunel...

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 16:40
od Čumil
pablito napísal:Podla mna by to mali na vzor nap.r Rakusanov cele zavriet do tunela...
V podstate by z toho urobili hlbeny tunel...


Po dvoch zimach mozno zistia, ze inak to nejde

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 16:52
od Dialniciar
Nový obchvat R3 dedinu Sedliacku Dubovú len ohrozuje :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8685

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 16:54
od i15
Dialniciar napísal:Nový obchvat R3 dedinu Sedliacku Dubovú len ohrozuje :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8685


to by vyriesil spomalovaci ostrovcek

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 17:07
od Dialniciar
i15 napísal:
Dialniciar napísal:Nový obchvat R3 dedinu Sedliacku Dubovú len ohrozuje :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8685


to by vyriesil spomalovaci ostrovcek


A dáš obci 1 mil. SKK ? Vlastne ani to nemôžeš, lebo to nie je ich cesta. Alebo ešte lepšie, vybaviť povolenia atď.

To by účinne vyriešilo len potiahnuť to ďalším obchvatom. Tie dedinky majú smolu, tam babička ani na druhú stranu nemôže prejsť ..

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 17:40
od Andrej
Dost ucinny byva aj radar :)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 17:44
od Rio13.zm
a spomalovaci prah tam asi dat nemozu, pravda :)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 19:12
od Dialniciar
Andrej napísal:Dost ucinny byva aj radar :)


Účinné býva oznámenie o radare a následne zobrazenie, kto koľko ide. To prinúti spomaliť. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 19:13
od Dialniciar
Rio13.zm napísal:a spomalovaci prah tam asi dat nemozu, pravda :)


Nie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 20:08
od mirkobb
Milos: O tom sa tu už viedli diskusie, a myslím si, že mnoho ľudí aj tu na fóre nie je spokojných napr. s tým, ako sa na R1 šetrilo a šetrilo.. V tom máš samozrejme pravdu, ale nemyslím si že R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota je práve najvhodnejším kandidátom na poukazovanie, že sa niekde stavia moc megalomansky.


Andrej: A o tom, ze ma ten usek megalomanske parametre - skus si spocitat zakruty.


Takze Milos a Andrej, kde som ja spomenul, ze usek Oravsky Podzamok - Horna Lehota je megalomansky postaveny..? Prosim ukazat uryvok, kde som sa o takom niecom pisal! Treba pozorne citat, len par prispevkov dozadu som sa naopak zmienil, ze usek(Or. Podzamok-H. Lehota) je jeden z tych "dietnejsich" , vid dôkaz v mojom prispevku Št Nov 29, 2007 17:41 v tomto vlakne:

mirkobb: A to sa da usek pri Oravskom Podzamku na slovenske pomery povazovat za jeden z tych "dietnejsich".


Snad v tomto prispevku (Pi Nov 30, 2007 11:25) som sa zmienil, ze sa niektore useky stavaju megalomansky.
mirkobb: Naproti tomu su zas useky v urcitych blizsie nespecifikovanych oblastiach, ktore sa stavaju zbytocne megalomansky..

Ale tam nebol ani len najmensi naznak, ze som tym myslel usek Or. Podzamok-H. Lehota! Sverepec-Ladce, Svrcinovec-Skalite, atd., su zbytocne megalomanske useky! :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 20:28
od Dialniciar
To nie je megalomanstvo, to je o plánovaní. Ak sa niekde naplánuje diaľnice, postaví sa na parameter diaľnice. Ak sa niekde naplánuje rýchlostná cesta, postaví sa na parameter rýchlostnej cesty. Podobne sa postupuje pri ceste I.-III. triedy. :idea:

V princípe RC povoľuje vyššie % stúpania, v niektorých štátoch aj bez pridania jazdného pruhu. RC povoľuje prudšie a dlhšie zákruty. RC je užšia. RC nepožaduje vždy všetky prekládky, resp. budú bez náhrady. RC nie vždy vyžaduje paralelnú cestu. Na RC sa nedávajú SOS hlásky. Na RC stačí menej odpočívadiel a tiež menej ČSPH. Atď.

Kým na diaľnici ide o istý medzinárodný štandard. Aj ten samozrejme môže byť lepší aleho horší podľa niektorých štátov. Je jasné, že diaľnice v Nemecku a USA sú lepšími diaľnicami po lepších stránkach ako tie v Thajsku či Chorvátsku.

Megalomanstvom D1 na Slovensku nie je a nikdy nebude, nespĺňa totiž tie najlepšie parametre. Už ten prvý je, že ako základná kostra sa nestavia celá na 3+3 pruhy. Ten druhý je, že sú na nej úseky, kde sa nedá/nebude dať ísť 130 km/h. To súvisí s projektovaním.

Na Slovensku je bytostne málo diaľnic. Aj R1 mala byť radšej D5. Mala mať diaľničné parametre, lebo na krátkom úseku spája 3 krajské mestá a množstvo menších miest.

R3 nie je megalomanstvom, ale je zásadnou zmenou voči paralelnej ceste I. triedy. A to je hlavné. Podobne je D1 zásadnou lepšou zmenou voči paralelnej ceste. R3 je RC a rieši cestu, kde je 10 tis. áut na 24/h, D1 rieši úseky, kde je intenzita dvojnásobná. Aj preto rozdiel v profiloch.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 21:41
od mirkobb
Rio 13.zm: mozno tam nasadia nejaku velku frezu, co to bude fukat niekde hore nad ten mur


No, to bude este len "komedia", pretoze na Orave nebyvaju len tak hocijake zimy. :roll: Freza im tam asi moc nepomôze, vyfukali by to tak max. na tie svahy po oboch stranach a odtial by sa im to zosmyklo naspät, pretoze ked je na Orave poriadna zima, tak tam byva viac ako nejakych pol metra snehu, no a vietor dokaze tak popremiestnovat sneh, ze tie presuny zeminy pri stavbe boli proti tomu nic! Obzvlast, ked to bude mat kam nafukovat, ten zarez je totizto na to ako stvoreny. :lol: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3227

Mozno prave keby boli urobili tu rezervu na druhy dvojpruh, tak by bolo kam odpratavat docasne sneh.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 22:23
od Dialniciar
mirkobb napísal:
Rio 13.zm: mozno tam nasadia nejaku velku frezu, co to bude fukat niekde hore nad ten mur


No, to bude este len "komedia", pretoze na Orave nebyvaju len tak hocijake zimy. :roll: Freza im tam asi moc nepomôze, vyfukali by to tak max. na tie svahy po oboch stranach a odtial by sa im to zosmyklo naspät, pretoze ked je na Orave poriadna zima, tak tam byva viac ako nejakych pol metra snehu, no a vietor dokaze tak popremiestnovat sneh, ze tie presuny zeminy pri stavbe boli proti tomu nic! Obzvlast, ked to bude mat kam nafukovat, ten zarez je totizto na to ako stvoreny. :lol: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3227

Mozno prave keby boli urobili tu rezervu na druhy dvojpruh, tak by bolo kam odpratavat docasne sneh.


Vy ste asi ešte nevideli v akcii frézu ... :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=468

Ja si myslím, že tam bude sneh bez problémov odpratávaný. A keďže je poriadna zima, tak ten sneh sa zosunovať nebude. A realita mi dá za pravdu. Mimo toho, sneh sa dá aj odviezť a je to stále lacnejšie, než tam mať široký nevyužitý priestor, ktorý by stavbu poriadne predražil a ani 20x zím na tomto úseku by to nesplatilo na šetrení pri údržbe. A navyše ide o vietor - to by ešte len sfúklo a tvorili by sa záveje a na týchto tvrdeniach na základe 20 ročných skúseností, jednoducho trvám. :!:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 23:13
od sergej
Kto to vlastne spravuje? Lebo ak SaÚC Dolný Kubín, tak s tým ich 40-ročným ZILom asi veľa neporiešia...

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 23:26
od Dialniciar
Sergej napísal:Kto to vlastne spravuje? Lebo ak SaÚC Dolný Kubín, tak s tým ich 40-ročným ZILom asi veľa neporiešia...


Neviem, či si videl tú frézu na tej fotke a to ide o cesty vo vyspelej krajine.

Neverili by ste, ale najlepšie frézy sú tie staré kúsky, čo majú nad 20 rokov. Teda 40 rokov je priveľa, ... fréza je taký zázračný stroj, že stačí aj starý. :wink: ... ale tam by malo byť stredisko NDS.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2007 14:47
od expwy
Sergej napísal:Kto to vlastne spravuje? Lebo ak SaÚC Dolný Kubín, tak s tým ich 40-ročným ZILom asi veľa neporiešia...

R3 je v správe NDS a keďže NDS tam nikde nemá stredisko a dlho ani mať nebude, zmluvne ju udržuje SaÚC Dolný Kubín. NDS poskytla SaÚC Dolný Kubín na túto službu 2 sypače. Ich vozový park je v katastrofálnom stave presne tak ako píše Sergej. Keďže sú medzi cestármi dobré vzťahy, tak SaÚC Dolný Kubín môže v prípade núdze a potreby použiť tieto stroje aj na svoje cesty.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2007 20:21
od sergej
Tak už mám premiéru za sebou aj ja (síce po tme ale predsa). Úsek pekný, rýchly, prehľadný, časovo tú cestu skracuje naozaj významne. Napojenie na starú cestu tiež poriešili ako sa patrí. Ten spomínaný zárez je naozaj hlboký, ale protisnehové zábrany to snáď spravia.

Je tu ale jedno veľké ALE: dilatačky a hlavne jedna tuším nad Hornou Lehotou, tam som si naozaj pekne nadskočil (resp. je tam priehlbina). Až som bol prekvapený. Škoda, že si na to nedali väčší pozor.

Teraz len dúfať, že sa lady pohnú aj na obchvate Podbiela, nech to má čím skôr nadväzný úsek. Spolu s obchvatom Trstenej to raz bude pekný kúsok cesty :)

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2007 21:19
od sergej
Dialniciar napísal:Nový obchvat R3 dedinu Sedliacku Dubovú len ohrozuje :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8685

Dnes ma v dedine predbehli resp. "preleteli" okolo dvaja poliaci. Ja som siel 60, oni mohli ist 90-100. Stacionarny radar by bol asi velmi prospesny...