Stránka 19 z 20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2020 22:39
od lostrail
Taka naozaj laicka otazka - Medzi Benadikom a Sarovcami nie je mozne viest dialnicu mimo horskeho masivu pri Hronskom Benadiku, t.j. za Starym Tekovom nechat dialnicu prejst ponad Hron, obist Male Kozmalovce z vychodu (medzi riekou a dedinou, ale kludne aj zo zapadu), dalej zo zapadnej strany obist Lipnik a Kozarovce a niekde tam napojit R3 na R1 (napr. cez krizovatku Caradice)? Naco razit tunely na vychodnej strane Benadiku, ked sa to cele da krasne obist zo zapadu?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2020 08:23
od devil
vedenie dialnice cez horske masivy je narodny sport.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2020 12:29
od lostrail
Chapem to pri niektorych tuneloch na D1, lebo tam vela inych alternativ nie je, ale konkretne na tomto mieste je to uplne zbytocne.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2020 18:16
od Vlados
Aj keď trasa Zvolen - Šahy najhoršie, tak starostovia idú prudiť viewtopic.php?f=35&t=24756

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2020 16:10
od rastislav5
jarino napísal:Na základe jednotlivých hodnotení popísaných v štúdií realizovateľnosti sa preukázalo, že v blízkej budúcnosti nie je opodstatnená výstavba rýchlostného ťahu R3 v úseku R1 – hranica SR/Maďarsko.
Preto neodporúčame v plánovacom období (t.j. v horizonte zhruba 20 rokov) na realizáciu “Rýchlostnej cesty R3 Zvolen – Šahy“ žiaden z navrhovaných koridorov, vzhľadom na to, že ani jeden zo skúmaných koridorov nedosahuje podmienky ekonomickej efektívnosti.
Na základe vyššie uvedeného v záveroch tejto správy odporúčame realizovať v najbližšej dobe len nevyhnutné investície na cestách I/76 a I/66 ako aj úpravu bodových závad v mestách Krupina, Šahy, Levice.
Úseky ovplyvnenej siete budú kapacitne vyhovovať aj po roku 2040.

Odporúčané investície:
obchvat Krupiny - rok 2020; 79,8 mil. eur
obchvat Dobrej Nivy - rok 2030; 52,2 mil. eur
Šahy - rok 2020; 74 tisíc eur (odstránenie bodových závad)
III/6613 - ZO Zvolen - 2030; 3,2 mil. eur
Kalná nad Hronom - 2040; 870 tisíc eur

Na základe Multikriteriálnej analýzy (príloha C.6) bolo stanovené výsledné poradie preferencií posudzovaných variantov následovné:
1. Koridor 1: Hr. Beňadik – Šarovce – Štúrovo; investičné náklady: 1,18 mld. eur (plný), 821 mil. eur (polprofil)
2. Koridor 3: Čaradice– Levice – Šahy; investičné náklady: 919 mil. eur (plný), 597 mil. eur (polprofil)
3. Koridor 4: Hr. Beňadik– Šarovce – Šahy; investičné náklady: 1,25 mld. eur (plný), 830 mil. eur (polprofil)
4. Koridor 2: Zvolen – Šahy; investičné náklady: 2,27 mld. eur (plný), 1,5 mld. eur (polprofil)

Koridor 1 vykazuje najlepšie (avšak stále nedostatočné!) hodnotenie v rámci technicko-ekonomických kritérií a dopravných efektov. V ostatných kritériách je porovnateľný s ostatnými koridormi.
Koridor 2 je možno považovať za alternatívu s namenšími implementačnými rizikami (najmä vďaka súladu s ÚPN), z ostatných hľadísk je však najhoršou voľbou.
Koridor 3 má najväčšie výhody z hľadiska komplexnosti výstavby a environmentálnych vplyvov, avšak z hľadiska dopravných efektov je výrazne najslabšou alternatívou.
Koridor 4 možno považovať za „priemerný“ vo všetkých kritériách hodnotenia.

V prípade realizácie Koridoru 1 odporúčame:
Začiatok úseku situovať do križovatky Čaradice (bez narušenie integrity ÚEV Hodrušská hornatina (SKUEV0263) a zníženia investičných nákladov koridoru o 31,2 mil. €)
Lokálne pretrasovanie (vedenie mimo ÚEV Kamenínske slaniská, vrátane cesty I/76).
Výstavbu v kategórií komunikácie R 11,5/100

Potom sa aktualizoval dopravný model a najlepšie vyšiel variant Čaradice - Levice - Šahy, avšak štúdia neodporúča v súčasnosti realizáciu ani jedného z variantov.


Dakujem, jarino, za Tvoj prispevok. Potvrdil moje odhady viewtopic.php?p=225999#p225999 .
Mozes uviest adresu, kde sa da Tebou citovany material stiahnut? Dakujem.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2020 20:35
od rastislav5
Odpoviem si sam, vdaka informacii od Okiho sa cely dokument da stiahnut tu: https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip

Doplnim z materialu:
Z komplexného porovnania variantov vyšiel najvýhodnejšie Koridor 1 to znamená trasa so začiatkom na
rýchlostnej ceste R1 križovatka Hronský Beňadik. Koridor pozostáva z úsekov 1B a 2B a je vedený od R1
na juh cez MUK Tlmače, Levice, Šárovce, Želiezovce, Kamenín a Štúrovo novým mostom cez Dunaj na
štátnu hranicu s Maďarskom.

Z testov citlivosti vyplýva odporučenie, aby sa realizácia posunula na neskoršie obdobie so
sprevádzkovaním približne po roku 2028, keď doprava pomaly, ale predsa narastá. V tom prípade je už
hodnota IRR pozitívna vo výške nad 5,5 % a čistá súčasná hodnota NPV je v plusových hodnotách.

Rozhodujúcim kritériom pri výbere koridoru bude tiež možnosť pokračovania rýchlostného
ťahu na maďarskej strane.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2021 00:02
od EmBe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2021 12:10
od Pacho
pán doležel veľmi rád používa "fejbuk" a podobne somariny, ono by ho trebalo zasypať s takými viodeami z celého slovenska, hádam by ho tie srandičky prešli a začal aj pracovať.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2021 12:33
od devil
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/22 ... edem-rokov

kto ma pristup k celemu clanku moze ho postnut do monitoringu.

R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 16:53
od Rotavator
Co si myslite o moznosti s-j prepojenia r2-r1? Ked sa postavi r2 krivan-lovinobana, zostane 27 km ku salgotarjanu. Tam je uz stvorpruh do budapesti. Neni to rozumnejsie ako investovat 1,5 mld. do juznej r3? Kde treba rozmyslat podla udajov ineko s 15 km mostov a tunelom. A tu 27 km nie je vobec v tazkom terene, takze mozno 12 ml./km. Podla mna sa odlahci doprava aj v sali aj krupine...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 17:06
od Yoggy52
Hmm, no neviem ci trasa s 50km navyse, je priechodna na tomto fore.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 17:43
od MuelMI
Perets:
mam znamych na vychode, Snina, Michalovce, bol som tam na vojne v Humennom. Evidentne nemas potuchy o velkosti uzemia vychodne od PO, KE a pocte ludi. Ten kraj v pohode potrebuje dve paralelne dialnice ako som napisal. Vzdialenost tychto dialnic by bola niekde okolo 30km. Co by bolo takmer idealne pokrytie, plus po 20km na sever a na juh.
Ludia odtial potrebuju dochadzat za pracou do Presova, alebo Kosic, co sa momentalne neda, lebo je to pridlho. Aby tam prestalo vyludnovanie dedin.
Ten kraj potrebuje dialnicu pre rozvoj priemyslu aj turistiky extremne. Preco by som mohol ist z BA na vylet dialnicou do Tatier a nie do Tokaja, na Siravu, Domasu, alebo Poloniny?
Peniaze na tie cesty by boli vsetko len nie vyhodene.
To by bol nepredstaviteľný luxus pre východ, skoro ako R1 Most-Vlckovce :mrgreen: . Ako devil píše, stačí postaviť 2+2 Dargov-MI, urobiť preložky na I/79 a I/18 Petrovce-N.Hrabovec a I/74 Strazske-Ubla. Okresy VT,SK a SP budu mať napojenie na R4.
Co si myslite o moznosti s-j prepojenia r2-r1? Ked sa postavi r2 krivan-lovinobana, zostane 27 km ku salgotarjanu. Tam je uz stvorpruh do budapesti. Neni to rozumnejsie ako investovat 1,5 mld. do juznej r3? Kde treba rozmyslat podla udajov ineko s 15 km mostov a tunelom. A tu 27 km nie je vobec v tazkom terene, takze mozno 12 ml./km. Podla mna sa odlahci doprava aj v sali aj krupine...

Bolo by to trocha naokolo ku priamke BP-BB-KW. Navyše pri hranici sú tuším nejaké NATURA 2000. CBA neodporučila realizovať južnú R3 v žiadnom variante, treba max. obchvaty Siah,Krupiny, D.Nivy...

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 19:35
od Rotavator
Suhlasim s obchvatmi. NPR Somoska ma len 36 ha, ide to obist s prehladom. BA - KE je rovnaka vzdialenost ako BP - KW a rozdiel medzi severnou a juznou trasou je 50 km. Tam to islo aj drahsim variantom! Len aby nakoniec obchvaty (Siah, Krupiny a D. Nivy) neboli drahsie ako tu chybajuci usek po Salgotarjan. Nestalo by za myslienku zmenit TEN-T z juznej r3 na tento koridor?

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 19:52
od pa3ck
TEN-T Core je v súčasnosti koridor z Budapešti na Katovice, nie na Krakov

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 19:53
od MuelMI
Robila sa k tomu pomerne nedávno (tuším 2019) CBA, ktorá pochovala tieto debaty, Sturovo x Sahy x Bukovinka.

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2021 19:53
od rastislav5
Rotavator napísal:Suhlasim s obchvatmi. NPR Somoska ma len 36 ha, ide to obist s prehladom. BA - KE je rovnaka vzdialenost ako BP - KW a rozdiel medzi severnou a juznou trasou je 50 km. Tam to islo aj drahsim variantom! Len aby nakoniec obchvaty (Siah, Krupiny a D. Nivy) neboli drahsie ako tu chybajuci usek po Salgotarjan. Nestalo by za myslienku zmenit TEN-T z juznej r3 na tento koridor?

Ak menit, tak to uz skor zmenit na koridor Hronsky Benadik-Sturovo rovinkou popri Hrone k planovanej madarskej M100, resp. Hronsky Benadik - Sahy (co je najlacnejsi variant), ak Madari dokoncia M2

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 09:29
od devil
Len aby nakoniec obchvaty (Siah, Krupiny a D. Nivy) neboli drahsie ako tu chybajuci usek po Salgotarjan.
to urcite nie uz len kvoli suhrnnej dlzke tych obchvatov 10-15 km.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 10:29
od Lorenc
Maďari riešia obchvat Šalgotariánu po hranicu so SK. Keby sme my potiahli 20km po hranicu od Lučenca nieje problém.
Rozostavané úseky R2 a keby sa postaví obcvhat ZV tak časovo by to mohli byť porovnateľné obe cesty.
Ak by dokázali maďari zrýchliť výstavbu okolo ŠT, čo problém nieje tak by šli ďalšie minúty dole.
Ovšem konkurenčný koridor z Vácu na Šahy je tak isto v pláne.

Keď si však nalejeme čistého vína tak z týchto troch variantov sme najbližšie 4 pruhmi pri hranici s maďarmi v Lučenci.

Tak tu vidieť vzdialenosti.
https://www.google.com/maps/dir/Krakov/Budapešť/@48.723655,17.1013165,6.96z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 10:40
od Rotavator
Krakow som bral ako druhe najvacsie mesto v Polsku, ako dolezitejsie oproti Katoviciam.
50 km Sahy - Hronsky Benadik je skoro 2 x tolko co LC - Siatorska Bukovinka.
Podla ineko je obchvat Siah 5 km - 66 mil., Krupina 6,5 km - 92 mil., Dobra Niva neviem. Pre porovnanie Mytna - Lovinobana sa stavia za 10 mil./km. Cize vzdialenost upravuje narocnost vystavby. A co bude s obcami Hrkovce, Hokovce, Terany, Hontianske Nemce atd.? A nehovorim o probleme vo Zvolene. Ak by sa islo r2, tak kym sa urobia studie a uzemne povolenia LC - Siatorska Bukovinka, tak bude hotovi aj obchvat Zvolena.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 10:57
od devil
eee...to co uvadzas pre krupinu a sahy su investicne naklady a to co uvadzas pre R2 su stavebne naklady po korekcii uhp a po tendri. R2 pri mytnej mala povodne stat vyse 200 mil teda asi 15 mil/km. stavebne naklady podla ineko pre krupinu aj sahy su 12 mil/km cize 138 mil. okrem toho ze je prinajmensom zvlastne ze 2 pruhy maju stat viac ako plny profil R2 je jasne ze za tuto sumu nepostavis cely usek od LC po hranicu.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 11:21
od MuelMI
Lorenc napísal:Maďari riešia obchvat Šalgotariánu po hranicu so SK. Keby sme my potiahli 20km po hranicu od Lučenca nieje problém.
Rozostavané úseky R2 a keby sa postaví obcvhat ZV tak časovo by to mohli byť porovnateľné obe cesty.
Ak by dokázali maďari zrýchliť výstavbu okolo ŠT, čo problém nieje tak by šli ďalšie minúty dole.
Ovšem konkurenčný koridor z Vácu na Šahy je tak isto v pláne.

Keď si však nalejeme čistého vína tak z týchto troch variantov sme najbližšie 4 pruhmi pri hranici s maďarmi v Lučenci.

Tak tu vidieť vzdialenosti.
https://www.google.com/maps/dir/Krakov/Budapešť/@48.723655,17.1013165,6.96z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

BTW ten obchvat bude 1+1, 2+2 začína až niekoľko kilometrov za Šalgotarjánom. Stavať RC Lucenec-hranica my príde nezmyselné, keď súčasná jednotka ide väčšiniu mimo obci. Južná časť (a aj stredná) severojuzneho prepojenia proste do 2050 nebude, dovtedy sa bude jazdiť najbližšie a najrýchlejšie cez Sahy-Zvolen, preto tam treba riešiť preložky a obchvaty. Takisto I/64 je dôležitý zanedbávaný severojužný ťah.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 11:45
od devil
presne, ked nevieme postavit 3 ci vlastne 4 suvisle tahy vedla seba tak aspon urobme to co je najnutnejsie. ze komarno a nove zamky nemaju obchvat ked sa odovzdal most je uz teraz pruser.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 11:49
od Vlados
MuelMI napísal:
Lorenc napísal:Maďari riešia obchvat Šalgotariánu po hranicu so SK. Keby sme my potiahli 20km po hranicu od Lučenca nieje problém.
Rozostavané úseky R2 a keby sa postaví obcvhat ZV tak časovo by to mohli byť porovnateľné obe cesty.
Ak by dokázali maďari zrýchliť výstavbu okolo ŠT, čo problém nieje tak by šli ďalšie minúty dole.
Ovšem konkurenčný koridor z Vácu na Šahy je tak isto v pláne.

Keď si však nalejeme čistého vína tak z týchto troch variantov sme najbližšie 4 pruhmi pri hranici s maďarmi v Lučenci.

Tak tu vidieť vzdialenosti.
https://www.google.com/maps/dir/Krakov/Budapešť/@48.723655,17.1013165,6.96z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0

BTW ten obchvat bude 1+1, 2+2 začína až niekoľko kilometrov za Šalgotarjánom. Stavať RC Lucenec-hranica my príde nezmyselné, keď súčasná jednotka ide väčšiniu mimo obci. Južná časť (a aj stredná) severojuzneho prepojenia proste do 2050 nebude, dovtedy sa bude jazdiť najbližšie a najrýchlejšie cez Sahy-Zvolen, preto tam treba riešiť preložky a obchvaty. Takisto I/64 je dôležitý zanedbávaný severojužný ťah.

Obchvat bude možno 1+1, 2+1, alebo najskôr 2+2. Oni chcú stavať nový obchvat. Tento obchvat nebude vôbec lacný, bude tam jeden až niekoľko tunelov (možno 1,7km dlhý tunel). Niečo tu:
https://3100.hu/nyugatrol-szegelyezne-salgotarjant-az-elkerulo-ut/
https://ktenet.hu/uploads/regi/1/Hatarok_nelkuli/Erdelyi_R_Sillo_Sz.pdf
https://www.salgotarjan.hu/wp-content/uploads/20200409_21es_ut_kornyezetvedelem_hirdetmeny.pdf

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 12:07
od MuelMI
viewtopic.php?f=21&t=609&start=1625#p236058
Tu je iba polovica obchvatu 1+1, zle som si to pozrel.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2021 12:18
od Rotavator
Devil nerozumiem, normalne som si dal doprava.ineko.sk a tam je pri useku r2 mytna - lovinobana presne 13,5 km za 142 mil. co vychadza 10,51 mil./km. A to je stvorpruh, takze si trufam povedat, ze to moze byt za 10 mil. / km po siatorsku. Z tej istej stranky som bral udaje aj za obchvaty Siah a Krupiny. Cas ukaze co bude treba. Lorenc sa pozera do buducna rovnako mojimi ocami lebo ked sa urobi obchat zv tak obchvaty Siah a Krupiny budu prazdne.
Len sa mohla skusit urobit nejaka studia podla mna. Stalo by este za myslienku rozdelit usek lovinobana - ozdany a postavit to po LC. Bolo by to o 6 km blizsie ku KE ako juzny obchvat a aj ku Siatorskej ako prepojenie ku BP.