Stránka 3 z 40

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2007 17:10
od mel
johhan napísal:Mel, najvohnejšia alternatíva sa javí Brezno - BB - TR - PD + Preložka Donovaly. Inak pohronie do 20 rokov zahynie - doslova - v posledných rokoch je úbytok obyvateľstva 20% za 5 rokov


Cize aj BB aj Handlova, dobre som to pochopil?

Ja by som bol za R3 cez Turiec na Handlovu a z BB severny obchvat a prelozka Donoval smerom na RK. V zasade co bude skor je jedno.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 23:51
od johhan
Začína sa finalizovať úsek R3 Dolný Kubín - Kraľovany - tento rok by sa mala určiť finálna trasa predpoklad výstavby - 2015 - úsek bude maximálne možno vzdialená od obydlí s tunelom Dierová s dľžkou cca 800 m

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 00:11
od aquila
zaujimave, ja som si myslel, ze zvolia lacnejsi usek smerom DK - RK.

no takze korbelka asi definitivne padla :roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 00:29
od Dialniciar
johhan napísal:Začína sa finalizovať úsek R3 Dolný Kubín - Kraľovany - tento rok by sa mala určiť finálna trasa predpoklad výstavby - 2015 - úsek bude maximálne možno vzdialená od obydlí s tunelom Dierová s dľžkou cca 800 m


Výborne. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 01:35
od mirkobb
Ze,vyborne..? Tak to som zvedavy na usek Parnica-Kralovany,nemusim byt zrovna projektant, staci mi pozriet trebars do turistickej mapy 1:50000 a na vrstevnice v nej, a vidim, ze je to minimalne na estakady ponad rieku Orava, ak by to tam chceli tadial viest(ak teda vyhladovo v parametroch 22,5),tam by "pomohol" iba tunel z Parnice rovno do Kralovian..!?

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 13:29
od sergej
Veď tam bude tunel Dierová. A prečo by mal ísť z Párnice? Z Párnice do Dierovej je miesta až až. A tak ako napísal johhan, odtiaľ pôjde tunel.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2007 23:56
od mirkobb
Dobre, pripustme, ze od Parnice po tu chatovu oblast Dierova by sa to lavobreznou castou riekou Oravy este ako-tak dalo, potom by nasledoval tunel(ako Johhan pise asi 800 m), ten by "vydal akurat popod ten vybezok(ostroh) s kotou 586 navrchu, vysli by sme znovu pri rieke Orava, a co dalej?? Do Kralovian nam chyba este asi zhruba 2 km v stiesnenych pomeroch: rieka, zeleznicna trat, "stara" 70-ka + strme zrazy Malej Fatry z jednej aj druhej strany, tam potom co urobime..?? Takze, zober si tu mapu, a urob do nej "kuk", alebo porad, ako sem ulozit obrazok(vyrez spominanej mapy).

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 00:02
od Dialniciar
mirkobb napísal:Ze,vyborne..?


Ano, výborne, dobre vidíš, pretože to je ideálna trasa oproti DK-RK vzhľadom na trasovanie R3 cez Turiec. Ale to ako obyvateľ BB nepochopíš, však ?

No a k tomu, že sa bude stavať v náročnom prostredí ... o tom niet pochýb, ale tak to je na našom hornatom Slovensku. A mimochodom ani úsek DK-RK by nebolo med lízať podobne ako to nebude pri preložke na Donovaloch.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 00:29
od Milos
Dialniciar napísal: A mimochodom ani úsek DK-RK by nebolo med lízať podobne ako to nebude pri preložke na Donovaloch.



Na úseku DK-RK by bol problematický najmä posledný úsek pred napojením na D1, je tam úzka dolina s minimálnym voľným priestorom. Ostatné časti by nemali byť problém, samozrejme nie nenáročné.
Ale najmä ak nebude na D1 Korbelka ale trasa popri Kraľovanoch, variant Kraľovany-DK hodne skráti trasu.
Johhan písal, že v tomto roku by sa malo definitívne rozhodnúť o trasovaní. Mám tomu rozumieť tak, že sa bude rozhodovať medzi variantmi Kraľovany-Párnica-DK a Kraľovany-RK-DK? Alebo len medzi rôznymi variantmi vedenia cesty v úseku Kraľovany-Párnica-DK?

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 00:56
od sergej
mirkobb napísal:Dobre, pripustme, ze od Parnice po tu chatovu oblast Dierova by sa to lavobreznou castou riekou Oravy este ako-tak dalo, potom by nasledoval tunel(ako Johhan pise asi 800 m), ten by "vydal akurat popod ten vybezok(ostroh) s kotou 586 navrchu, vysli by sme znovu pri rieke Orava, a co dalej?? Do Kralovian nam chyba este asi zhruba 2 km v stiesnenych pomeroch: rieka, zeleznicna trat, "stara" 70-ka + strme zrazy Malej Fatry z jednej aj druhej strany, tam potom co urobime..?? Takze, zober si tu mapu, a urob do nej "kuk", alebo porad, ako sem ulozit obrazok(vyrez spominanej mapy).


Ty pozeráš do mapy, ja tam žijem. Áno, tie pomery (úzka cesta, strmé zrázy atď) tam sú, ale práve tie preklenie ten tunel. Kde si zobral, že z Dierovej je potrebné ešte 3km? Nemám to odmerané presne na meter, ale ten tunel by mal stačiť. Navyše si pozri, kde bude MUK Kraľovany na D1, tam zrejme pôjde aj R3. Vezmi si jednu vec, od DK až do Dierovej je to po rovine a miesta na dvojpruh na podmienky severného Slovenska požehnane. Jediný problém je tam spomínaný úzky úsek, ten sa vyrieši tunelom.

Milos napísal:Ale najmä ak nebude na D1 Korbelka ale trasa popri Kraľovanoch, variant Kraľovany-DK hodne skráti trasu.
Johhan písal, že v tomto roku by sa malo definitívne rozhodnúť o trasovaní. Mám tomu rozumieť tak, že sa bude rozhodovať medzi variantmi Kraľovany-Párnica-DK a Kraľovany-RK-DK? Alebo len medzi rôznymi variantmi vedenia cesty v úseku Kraľovany-Párnica-DK?


Podľa toho čo viem, sa už rozhoduje iba o trasovaní, variant padol na Kraľovany-DK. Inak osobne ho považujem za lepšie riešenie. Ako tu už bolo povedané, DK-RK by bolo rovnako náročné ak nie ešte náročnejšie. Je tam vcelku veľké prevýšenie a v podstate rovnaká úžina ako pri Kraľovanoch. Dostať tam dvojpruh by bolo fest zaujímavé, bolo by to zrejme niečo podobné ako pri Strážove s tým, že by to bol o dosť dlhší úsek.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 11:05
od magnus
No, ja povazujem trasu z DK na RK vhodnejsiu. Mohli by sme dat zasa hlasovat :-) Ale asi s tym nic nespravime. Ked nebude Korbelka, aj tak zabiju celu dolinu Vahu a teraz aj Oravy.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 12:06
od mirkobb
Ano, výborne, dobre vidíš, pretože to je ideálna trasa oproti DK-RK vzhľadom na trasovanie R3 cez Turiec. Ale to ako obyvateľ BB nepochopíš, však ?


Dost ma zaskocilo, ze zrovna Ty mas potrebu argumentovat takymto „lacnym“ sposobom a pripomienkou (kto odkial pochadza) namiesto věcného posudenia(na ake som bol u Teba zvyknuty) daneho problemu.
Inak ja sa za to odkial pochadzam a kde byvam nehanbim(napr. na rozdiel od mnohých, ktori tu len ako miesto bydliska vseobecne uvadzaju EU a pod.), no a uz vobec mi ten fakt neprekaza aby som sa vyjadřoval (aj k takym temam jako je vedenie tej ktorej trasy) iba věcným sposobom, striktne odděleným od demagogie!

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 12:10
od sergej
Nové informácie (aspoň pre mňa :) ) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6178

Okrem variantu DK - Kraľovany je v hre aj variant Oravská Poruba (západne od DK) - Švošov (dedina na polceste medzi RK a Kraľovanmi). Toto je ďalší variant alebo DK - RK bol pôvodne plánovaný tadiaľto? Doteraz mi totiž bolo známe, že to pôjde cez horský prechod Brestová a úžinou pri Likavke.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 12:40
od Dialniciar
mirkobb napísal:Dost ma zaskocilo, ze zrovna Ty mas potrebu argumentovat takymto „lacnym“ sposobom a pripomienkou (kto odkial pochadza) namiesto věcného posudenia(na ake som bol u Teba zvyknuty) daneho problemu.
Inak ja sa za to odkial pochadzam a kde byvam nehanbim(napr. na rozdiel od mnohých, ktori tu len ako miesto bydliska vseobecne uvadzaju EU a pod.), no a uz vobec mi ten fakt neprekaza aby som sa vyjadřoval (aj k takym temam jako je vedenie tej ktorej trasy) iba věcným sposobom, striktne odděleným od demagogie!


Nemusí ťa to vôbec zaskočiť, ja jasne uvádzam, kde bývam vo svojom profile a ja nehanbím za to, že sme v EÚ. :wink: BB asi ano, keď na to naráža. Kľudne oddeľuj od demagógie, ale nepoznáš terén a budeš slepo vykrikovať, kadiaľ sa to len trasuje, aj keď ti to tu johhan+sergej jasne vysvetlili, ty to nechápeš, lebo nie si odtiaľ.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 12:42
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Dost ma zaskocilo, ze zrovna Ty mas potrebu argumentovat takymto „lacnym“ sposobom a pripomienkou (kto odkial pochadza) namiesto věcného posudenia(na ake som bol u Teba zvyknuty) daneho problemu.
Inak ja sa za to odkial pochadzam a kde byvam nehanbim(napr. na rozdiel od mnohých, ktori tu len ako miesto bydliska vseobecne uvadzaju EU a pod.), no a uz vobec mi ten fakt neprekaza aby som sa vyjadřoval (aj k takym temam jako je vedenie tej ktorej trasy) iba věcným sposobom, striktne odděleným od demagogie!


Nemusí ťa to vôbec zaskočiť, ja jasne uvádzam, kde bývam vo svojom profile a ja nehanbím za to, že sme v EÚ. :wink: BB asi ano, keď na to naráža. Kľudne oddeľuj od demagógie, ale nepoznáš terén a budeš slepo vykrikovať, kadiaľ sa to len trasuje, aj keď ti to tu johhan+sergej jasne vysvetlili, ty to nechápeš, lebo nie si odtiaľ.


Aj ja som len človek. Nie som Boh, ako si niektorí myslia. A skôr teda, až ťa to zaskočilo, tak sa skús zamyslieť, prečo som tak reagoval akom som reagoval. Ak si teraz pochopil tieto vety. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 13:54
od mel
Sergej napísal:Nové informácie (aspoň pre mňa :) ) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6178

Okrem variantu DK - Kraľovany je v hre aj variant Oravská Poruba (západne od DK) - Švošov (dedina na polceste medzi RK a Kraľovanmi). Toto je ďalší variant alebo DK - RK bol pôvodne plánovaný tadiaľto? Doteraz mi totiž bolo známe, že to pôjde cez horský prechod Brestová a úžinou pri Likavke.


Otazka je, ci je ten variant len aby bolo variantne riesenie, alebo je naozaj realny ... V zasade je kazdy, ktory je na papieri realny, ale vzdy je aj niektory prioritnejsi z pohladu investora...

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 14:11
od Milos
A nezasahuje náhodou ten variant cez Komjatnú na Švošov do územia Národného parku? Turistické mapy mám doma, tak to teraz presne neviem. Ale je to cez územie tzv. Šípskej Fatry, čo je prielomom Váhu oddelená časť Veľkej Fatry

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 14:28
od sergej
Zišli by sa mapy trasovania tých variantov, ale pri tomto na Švošov bude podľa mňa potrebný väčší zásah do prírody ako pri variante na Kraľovany. Šípsku Fatru zasiahnu v podstate oba varianty, švošovský by prechádzal cez ňu, kraľovanský popod.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:14
od mirkobb
Nemusí ťa to vôbec zaskočiť, ja jasne uvádzam, kde bývam vo svojom profile a ja nehanbím za to, že sme v EÚ. BB asi ano, keď na to naráža.


Nemam s tym problem ani ja,pozri na moj profil!

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:26
od mirkobb
mirkobb napísal:
Dobre, pripustme, ze od Parnice po tu chatovu oblast Dierova by sa to lavobreznou castou riekou Oravy este ako-tak dalo, potom by nasledoval tunel(ako Johhan pise asi 800 m), ten by "vydal akurat popod ten vybezok(ostroh) s kotou 586 navrchu, vysli by sme znovu pri rieke Orava, a co dalej?? Do Kralovian nam chyba este asi zhruba 2 km v stiesnenych pomeroch: rieka, zeleznicna trat, "stara" 70-ka + strme zrazy Malej Fatry z jednej aj druhej strany, tam potom co urobime..?? Takze, zober si tu mapu, a urob do nej "kuk", alebo porad, ako sem ulozit obrazok(vyrez spominanej mapy).

sergej odpisal:
Ty pozeráš do mapy, ja tam žijem. Áno, tie pomery (úzka cesta, strmé zrázy atď) tam sú, ale práve tie preklenie ten tunel. Kde si zobral, že z Dierovej je potrebné ešte 3km? Nemám to odmerané presne na meter, ale ten tunel by mal stačiť. Navyše si pozri, kde bude MUK Kraľovany na D1, tam zrejme pôjde aj R3. Vezmi si jednu vec, od DK až do Dierovej je to po rovine a miesta na dvojpruh na podmienky severného Slovenska požehnane. Jediný problém je tam spomínaný úzky úsek, ten sa vyrieši tunelom.
[quote]

Ad Sergej: Znovu si este pozorne precitaj, co som napisal ja. A tu je myslim aj pohlad do tej spominanej doliny:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011
A este aj mapka, po priblizeni by to snad aj slo podrobnejsie poziet(nie je ale moc kvalitne zoskenovana), cesta 70-ka je tam nezretelne zakreslena.
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=993

Mam to lepsie zoskenovane,hlavne z tych vrstevnic sa da posudit, aky je to svah(vlsatne aj z fotografie hore), a este poznamka k tej vzdialenosti. Viem si aj z mapy zmerat jednotlive vzdialenosti, dokonca k tym VKU je prikladana aj papierova mierka.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 15:37
od Andrej
Inak, ak by sa realizoval variant R3 cez Svosov a Komjantnu, na D1 by mohol byt ktorykolvek variant, aj s tunelom Korbelka.
A sipska Fatra nepatri do NPVF, takze ziaden z tych variantov nezasahuje do neho. Skor bude problem u variantu R3 cez Kralovany - ten bude pravdepodobne zasahovat do NPMF.
Ak by bol zaujem, mam aj viac fotiek z tohto uzemia :)

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:19
od sergej
mirkobb napísal:Ad Sergej: Znovu si este pozorne precitaj, co som napisal ja. A tu je myslim aj pohlad do tej spominanej doliny:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011
A este aj mapka, po priblizeni by to snad aj slo podrobnejsie poziet(nie je ale moc kvalitne zoskenovana), cesta 70-ka je tam nezretelne zakreslena.
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=993


Skús mi prosím ťa vysvetliť o čo ti ide? Lebo stále len hovoríš, že pozeráš do mapy. Už druhý krát mi vravíš, že podľa mapy je to tam strmé. Spochybnil som to niekde? Presne tou cestou, ktorá je na prvom tvojom odkaze chodím týždenne priemerne 6-7 krát a tie pomery tam poznám. Áno, je to strmé, celú zimu tam kvôli tomu padajú na cestu lavíny, v lete stromy. Alebo chceš počuť, že tam bude nejaká estakáda? Áno, určite bude - tak ako by to bez nich nešlo v smere na RK, nepôjde to ani tu. A ten tunel práve preklenie tú úžinu. Aký tam vidíš problém? Problém by bol, keby tam ten tunel nebol. Chlapci z Dopravoprojektu si tú dĺžku nevypočítali tak, že si hodili kockou. Nemáme k dispozícii presné trasovanie, ale prečo to dramatizovať?

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:24
od Milos
Andrej napísal:A sipska Fatra nepatri do NPVF, takze ziaden z tych variantov nezasahuje do neho. Skor bude problem u variantu R3 cez Kralovany - ten bude pravdepodobne zasahovat do NPMF.
Ak by bol zaujem, mam aj viac fotiek z tohto uzemia :)



Ja viem, že Šípska Fatra nepatrí do NP Veľká Fatra, patrí pod VF len geologicky. Skôr sa mi zdalo, že tam zasahuje ochranné pásmo NP Malá Fatra, ale pozrel som sa teraz do mapy - až do Komjatnianskej doliny nezasahuje. Inak tento variant je dobrý v tom, že by sa dal využiť už existujúci obchvat DK na trase E77. Ja by som bol osobne skôr za tunel, ktorý by ušetril Komjatniansku dolinu, aby sa nemusela zničiť.

Pri variante DK-Párnica-Kraľovany by tunel Dierová prechádzal nebezpečne blízko cennej NPR Šíp. NPR je územie s najvyšším stupňom ochrany prírody, je to viac, než územie napr. Národného parku všeobecne. Tak isto rieka Orava je v týchto miestach chránená

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 16:36
od Milos
S tým tunelom popri Komjatnianskej doline beriem späť - bol by dlhý a nemal by šancu, aby ho schválili. Ale aj tak sa mi trasa na Švošov zdá podstatne lepšia, menej poznačí ráz krajiny. A keby bola Korbeľka - tak podľa mňa nie je o čom

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2007 18:09
od mirkobb
Ad Sergej: Nedramatizujem, len polemizujem, a na to su tieto stranky snad vytvorene,nie..?