R3 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod kaviarista » 27. Jún 2008 14:30

MH napísal: Naozaj si myslíte, že RC cez Donovaly prihliadnuc ku všetkým faktorom (obmedzené zdroje, obslužnosť územia, tranzit,...) je zo strednodobého hľadiska (najbližších 10 - 20 rokov) optimálne riešenie???


tak podla mna, najblizsich 5 rokov nie, ale do 10 rokov by sa mohol ten najpalcivejsi usek (jelenec-L.osada) poriesit. cela R1 a D1 po KE maju pri sucasnom stave rozostavanosti uz ostat ako priority, ale vyhliadkovo by sme sa mali bavit, co dalej.

ak by sa vlada nepustila do PPP, tak si myslim, ze optimalne by bolo prepojit vychod so zapadom cez Donovaly a ZA-RK riesit zlepsenim parametrov sucasnej cesty . takto sa daju v prijatelnom horizonte riesit obe veci. len aby bola politicka vola, co evidentne zatial nie je.

prave vzhladom na obmedzene zdroje , si myslim, ze tvoje riesenie z nakresu R4+R7 by bolo papierovo mozno optimalnym, ale v praxi tazsie realizovatelnym riesenim ako variant F.

ja tvoje argumenty pre trasu cez TR beriem, ale myslim si, ze nemaju dostatocnu vahu . ich pozitiva nezatienia pozitiva inej trasy.

po dokonceni R1 a D1 by mala prist na rad hlavne stredna R3 a R2.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 14:31

Mám ešte jednu zásadnú otázku. O ako variante pri R3 jednotlivý hovoríte? Variant cez ZH alebo cez BB a TR? A ktorý je dnes na najvyšších miestach aktuálny a preferovaný?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 14:43

wizard112 napísal:
Bavíme sa o nábreží, ceste I/66, kde je situácia neúnosná. To vyrieši SO.

Moc toho nevyrieši - SO má hlavný význam pre preložku Donovál - pre mesto až taký význam nebude mať - odľahčí - ale moc nie
Čo sa týka tranzitu cez “centrum”. Videl si na vlastné oči, ako by vyzeral tranzit S - J, ak by bol SO? Písal som, že od vstupu do mesta po Hušták je v drvivej väčšine priemyslná zóna + krabicové hypermarkaty. Neskôr sú aj byty, ale je od cesty to oddeľuje zaleň. Na druhej strane je Urpín. Úsek Hušták – Kostiviarska Taktiež je väčšina trasy vedená mimo obydlí, tam, kde sa plánujú, to vyriešia protihlukové steny. No a samotný SO. Opäť zanedbateľná časť bude v blízkosti ľudských obydlí, v tesnej blízkosti bude len na 2 miestach. Kostiviarska a pri Medokýši (netreba zabúdať, že tu dnes ide železnica). Čiže tranzit sa z centra naozaj odkloní a pritom to nebude mať vážne dopady na iné mestské časti.


Zeleň nič nerieši - tam pomôžu len cca 6-8 m protihlukové steny alebo niečo také ako na dialnici pre Schwechate
.
Estakada pri Troskách tiež nie je nič moc - volá po generálnej rekonštrukcii - úsek k estakáde je mestský úsek - nikdy nebol plánovaný na RC a má to byť nábrežná zóna - a nezabúdaj to čo je teraz priemysel v centre bude o niekoľko rokov obytná zóna - viď Bratislava
.
BB nie je nejaký megapolis žeby sa to nedalo riešiť inak - obchvat niekoľko km od mesta nie je žiadny problém
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 14:43

wizard112 napísal:
Bavíme sa o nábreží, ceste I/66, kde je situácia neúnosná. To vyrieši SO.

Moc toho nevyrieši - SO má hlavný význam pre preložku Donovál - pre mesto až taký význam nebude mať - odľahčí - ale moc nie
Čo sa týka tranzitu cez “centrum”. Videl si na vlastné oči, ako by vyzeral tranzit S - J, ak by bol SO? Písal som, že od vstupu do mesta po Hušták je v drvivej väčšine priemyslná zóna + krabicové hypermarkaty. Neskôr sú aj byty, ale je od cesty to oddeľuje zaleň. Na druhej strane je Urpín. Úsek Hušták – Kostiviarska Taktiež je väčšina trasy vedená mimo obydlí, tam, kde sa plánujú, to vyriešia protihlukové steny. No a samotný SO. Opäť zanedbateľná časť bude v blízkosti ľudských obydlí, v tesnej blízkosti bude len na 2 miestach. Kostiviarska a pri Medokýši (netreba zabúdať, že tu dnes ide železnica). Čiže tranzit sa z centra naozaj odkloní a pritom to nebude mať vážne dopady na iné mestské časti.


Zeleň nič nerieši - tam pomôžu len cca 6-8 m protihlukové steny alebo niečo také ako na dialnici pre Schwechate
.
Estakada pri Troskách tiež nie je nič moc - volá po generálnej rekonštrukcii - úsek k estakáde je mestský úsek - nikdy nebol plánovaný na RC a má to byť nábrežná zóna - a nezabúdaj to čo je teraz priemysel v centre bude o niekoľko rokov obytná zóna - viď Bratislava
.
BB nie je nejaký megapolis žeby sa to nedalo riešiť inak - obchvat niekoľko km od mesta nie je žiadny problém
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 14:49

johhan napísal:... - úsek k estakáde je mestský úsek -...


Môžeš bližšie špecifikovať, ktorý úsek máš na mysli?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod kaviarista » 27. Jún 2008 15:11

johhan,
1. zo ziadnej priemyselnej zony sa v BB nestane obytna najblizsie stovky rokov. ci vari ocakavas nejaky radikalny populacny boom v BB ? to by si sa musel zacat teda nadludsky cinit :)

2. SO nema vyznam len ako prelozka Donovalov, to je hlboky omyl. ja by som nepodcenoval pocet vozidiel, ktore prechadzaju od ZV smerom na BR a cez BB len tranzituju. ved uvidime. s ohladom na to, ze SO bude vyuzivat aj mestska premavka, mozu byt tie intenzity slusne. tu by som bol dost opatrny v odhadoch
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 27. Jún 2008 15:16

Naozaj si myslíte, že RC cez Donovaly prihliadnuc ku všetkým faktorom (obmedzené zdroje, obslužnosť územia, tranzit,...) je zo strednodobého hľadiska (najbližších 10 - 20 rokov) optimálne riešenie???


MH, ale ved my sa tu nebavime o najblizsich rokoch, teda z mojho pohladu ide o obdobie po 2020, ani o BB, ved bolo povedane ze tam je smer s-j dobre vyrieseny a zvysok poriesi SO, aj tak patri BB ku krajskym mestam ktore maju najmenej problemov, oproti takej NR je to tazka pohoda.

faktor ktory je pri rieseni R3 najmenej zavazny je obsluznost uzemia a preto je tu spor, pretoze za zavazny argument sa casto povazuje fakt ze na RK je to este menej zaludnena oblast ako na MT. argumentovat tranzitom sa tiez neoplati ak bude raz cela R3 tak tadial tranzit pojde aj ked si nieco nadide, samozrejme ak to nebude nejaka extremna obchadzka. uplne najhlavnejsie je porovnat si kolko ktora varianta stoji a ktora by bola viac vyuzivana.

uplne suhlasim v tom ze treba byt nad vecou ved R3 ako celok je prinajlepsom tak na 5. mieste cize pocitat s nou pred 2020 je tazka naivita.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod expwy » 27. Jún 2008 15:25

kaviarista napísal:tak podla mna, najblizsich 5 rokov nie, ale do 10 rokov by sa mohol ten najpalcivejsi usek (jelenec-L.osada) poriesit. cela R1 a D1 po KE maju pri sucasnom stave rozostavanosti uz ostat ako priority, ale vyhliadkovo by sme sa mali bavit, co dalej.

ak by sa vlada nepustila do PPP, tak si myslim, ze optimalne by bolo prepojit vychod so zapadom cez Donovaly a ZA-RK riesit zlepsenim parametrov sucasnej cesty . takto sa daju v prijatelnom horizonte riesit obe veci. len aby bola politicka vola, co evidentne zatial nie je.

prave vzhladom na obmedzene zdroje , si myslim, ze tvoje riesenie z nakresu R4+R7 by bolo papierovo mozno optimalnym, ale v praxi tazsie realizovatelnym riesenim ako variant F.

ja tvoje argumenty pre trasu cez TR beriem, ale myslim si, ze nemaju dostatocnu vahu . ich pozitiva nezatienia pozitiva inej trasy.

po dokonceni R1 a D1 by mala prist na rad hlavne stredna R3 a R2.

Ja vychádzam z toho, že sa bavíme o strednej časti R3 v polovičnom profile. Na Turci je už vlastne takéto niečo postavené (polprofil D26,5), tam by stačilo len celý tento úsek "zmimoúrovňovať" a postaviť spojku BB-TR. Ide mi o to, aby sa využilo to málo čo už je a poriešil sa najmä ten tranzit. Nepoznám finančné náklady tohto variantu, ale podľa skúseností mi vychádza, že by to mohol byť lacnejší ako alternatíva cez Donovaly, lebo dosť dobre si neviem predstaviť kade viesť práve úsek L.Osada - RK.

Je mi úplne jasné, keby som bol obyvateľ BB a chcem ísť ako šofér osobného auta na Oravu alebo východ, tak idem cez rekonštruované Donovaly (kde by v príp. môjho variantu bol vylúčený TIR), lebo zachádzať na Turiec by bola blbosť. Ale takto by existovali dve rovnocenné S-J prepojenia de facto kvalitné cesty I. triedy, kde TIR by používal prechod na Turiec, kde sa môže tento dopravný prúd deliť na Oravu alebo Kysuce a osobná doprava by mala na výber podľa cieľového bodu dve skoro rovnocenné trasy.

Ako alternatíva k D1 prepojenie Z-V v mojom prípade je nevhodné. Vo variante cez Donovaly by to možno vhodné bolo, ale polemizovať o alternatíve k D1 v tomto štádiu prípravy D1 sa mi zdá zbytočné. Tunely treba budovať tam aj tam a na D1 sú v takom štádiu prípravy, že sa už mohli dva roky stavať.

Tá mapka bola len nejaká vízia a úvahy. Tým som chcel len demonštrovať, že nie som proti žiadnemu z variantov, ale pri každom zvažujem pre a proti.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 15:27

wizard112 napísal:Mám ešte jednu zásadnú otázku. O ako variante pri R3 jednotlivý hovoríte? Variant cez ZH alebo cez BB a TR? A ktorý je dnes na najvyšších miestach aktuálny a preferovaný?

Variant cez ZH je oficialne zaradený v pláne dialnic - ale reálne sa má stavať variant C2 čo je modifikácia variantu C http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6 pričom tento nebude napojený na SO ale na R1 južne od BB pod Kremničkou
.
to je terajšia situácia
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod expwy » 27. Jún 2008 15:36

devil napísal:faktor ktory je pri rieseni R3 najmenej zavazny je obsluznost uzemia a preto je tu spor, pretoze za zavazny argument sa casto povazuje fakt ze na RK je to este menej zaludnena oblast ako na MT. argumentovat tranzitom sa tiez neoplati ak bude raz cela R3 tak tadial tranzit pojde aj ked si nieco nadide, samozrejme ak to nebude nejaka extremna obchadzka. uplne najhlavnejsie je porovnat si kolko ktora varianta stoji a ktora by bola viac vyuzivana.

Presne tak s týmto sa dá len súhlasiť. Obslužnosť na Turci je na slovenské pomery nadštandartne poriešená I/65 v polprofile D26,5 a od Donovalov po RK nie je čo obsluhovať. Podľa mňa tiež rozhodnú náklady.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 15:43

devil napísal: uplne suhlasim v tom ze treba byt nad vecou ved R3 ako celok je prinajlepsom tak na 5. mieste cize pocitat s nou pred 2020 je tazka naivita.


Momentálny stav je až po roku 2017 samozrejme vládna tolerancia + 5 rokov :lol:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Thomas » 27. Jún 2008 16:53

Když vidím diskuzi výš, svrbí mě sem napsat, že největší kočkopes je vedení R3 HU - Šahy - Krupina - ZV - BB (alt. ZH) - MT - DK - PL, pro důvody, které jsem psal už asi 15x.

průběh diskuze má stejný scénář jako všechny předcházející: 1. od základní linie co je lepší (která varianta), kde jedni mají za to, že jedna a druzí jsou přinejmenším špatně informováni a druzí mají stejný názor obráceně se postupně díky bezvýchodnosti diskuze odbočí ke konkrétním dílčím problémům.

Celý problém spočívá v tom, že na rozdíl od jiných míst na SK, nebo i jinde na světě, kde je celkem jasné, kudy má D/R vést (údolí Váhu na středním toku stand nikdo v obecné rovině nezpochbňuje, dtto R TT-NR - údolí Hronu), se v případě střední části R3 nabízejí varianty, kde trasování podle různých kritérií dopadne různě, pokud kritériím dáme jen mírně odlišnou váhu. Prostě v daném případě existují 2 souběžná údolí, kterými lze vést R3, kde současně trasování nevypadne při 1. pohledu na mapu, ale argumenty pro tu či onu variantu mají srovnatelnou hodnotu (i já jsem samozřejmě zastánce určitých variant, určité považuji za zajímavé a určité přímo za ..., no třeba toho kočkopsa :-)

navrhuji (nevím, zda tu už něco takového bylo, a cca 55 tis. příspěvků před svým příchodem na fórum studovat skutečně nebudu), aby každý kdo k tomu něco má, uvedl k té které variantě telefonní seznam pro a proti příp. i s přiřazením svých subjektivních vah (pochopitelně zdůvodněných. V závěru, pokud někdo vládne simplexovou metodou, může pro zajímavost vypočíatat optimum, ale to je skutečně jen coby perla. Debata ve stylu "to cos´ napsal ty je blbost" má dvě nevýhody - způsobuje strašlivou nepřehlednost diskuze a spouští naši mužskou ješitnost (a neříkejte že ne pánové :-)), která deformuje další příspěvky, které jsou pak už přímo zaujaté.

Sám jsem příznivcem variant buď HU - Šahy (Komárno) - Hronský B. - ZH - MT - DK - PL, nebo HU - Šahy (Štúrovo) - Krup. - ZV - BB - RK - DK - PL, ale už sem nemá smysl psát proč, protože to jistě velmi dobře víte :-)

Myslím, že varianty, které se dají hodnotit jsou:

1) stávající HU - Šahy - ZV - ZH - MT - DK - PL
2) hronská HU - Šahy (Štúrovo) - HB - ZH - MT - DK - PL
3) banskobystrická HU - Šahy - ZV - BB - RK - DK - PL
4) kočkopes - HU - Šahy - ZV - BB - MT - DK - PL (klidně jí říkejte jinak a hlavně se neptejte, proč jí tak říkám já
5) R - kolečko kolem Kremnice
6) souběžné R na Turci a na spojnici BB - RK
příp. další na které jsem zapomněl

Pokud Vás zaujal způsob jak upravit diskuzi v této sekci, napiště pro a proti k jednotlivým varinatám, příp. je i v čase doplňujte, přikládejte jim váhy třeba od 1 do 10 (10 nejvíc) a nevjadřujte se k úvahám kolegů (stejně je nepřesvědčíte).

Pokud Vás tento způsob nezaujal, přeskočte můj příspěvek jako by se nic nedělo. :-)

Protože jsem se vyčerpal :-), vyjádřím se později, (také podle toho, zda někoho tento návrh zaujme).
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 17:09

MH napísal:Chcelo by to trošku nadhľadu a byť nad vecou.
Áno nepozeráme sa na tento problém LEN s pohľadu BB, ale snažíme sa R3 vidieť v širších súvislostiach stredného SK a celého SK a toľko-krát argumentačne omielaného tranzitu.

Väčšine z nás, ktorí máme iný názor ako ten Váš "správny", môže byť BB ukradnutá (či tam je Šanghaj, Ouagadougou alebo Horá dolná). Budujte si tam hoci aj nové hlavné mesto. Nikto vám nič nezávidí, ani vám nič nechce zobrať alebo nedajbože vás BB-čanov o niečo ukracovať. Len si uvedomte, že koridor R3 NIE JE LEN o Banskej Bystrici a Ružomberku. My vás nepresviedčame o vhodnosti toho alebo onoho variantu, všimnite si, že mnohý z nás špekulujú o viacerých variantoch, dokonca aj NT. A neobhajujú bezhlavo len ten jeden jediný a najsprávnejší variant. Dokonca aj ja som si navrhol asi pred rokom vedenie trás D a R na SK nasledovne:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2928


Tak chceš sa pozrieť na túto cestu zhľadiska celej D+R siete? Kľudne. Variantom cez Tureic získame tesne pri sebe dva ťahy S – J (R3+D3), najbližší podobný ťah je až na ďalekom východe (R4)... Načo mať pri sebe dva takéto ťahy?

...

Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale smerovanie R3 na Turiec je výhodne maximálne pre oblasť ZA a MT (a samozrejme TR). Ostatné oblasti by preferovali Donovaly. Lebo treba povedať, že ak bude cesta cez Turiec, bude ju využívať tranzit S – J a oblasť ZA + MT smerom na juh. No keby sa šlo cez Donovaly (tunelom), tak ju rovnako môže využiť oblasť ZA + MT, ale naviac aj ostatné oblasti na severe SR, od MT cez RK až po LM na tranzit na juh, ale i západ (analogicky v opačnom smere).

Čo tým chcem povedať. Ak aj bude R3 cez Turiec, tunel popod Donovaly sa bude musieť skôr či neskôr postaviť. Keby tak išla R3, stačí stavať jednu cestu, takto sa budú musieť dve. Skôr či neskôr, bude to potrebné.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 17:28

Thomas napísal: Myslím, že varianty, které se dají hodnotit jsou:

1) stávající HU - Šahy - ZV - ZH - MT - DK - PL
2) hronská HU - Šahy (Štúrovo) - HB - ZH - MT - DK - PL
3) banskobystrická HU - Šahy - ZV - BB - RK - DK - PL
4) kočkopes - HU - Šahy - ZV - BB - MT - DK - PL (klidně jí říkejte jinak a hlavně se neptejte, proč jí tak říkám já
5) R - kolečko kolem Kremnice
6) souběžné R na Turci a na spojnici BB - RK
příp. další na které jsem zapomněl


1.) Tak presmerovať tranzit S – J na cestu medzi ZH a ZV, ktorá nemá ani parametre R a prakticky nemožné ju rozšíriť.
2.) To isté, čo v predchádzajúcom variante, len zbytočne zvýšiš intenzity na úseku HB – ZH, opäť rozšírenie niekde nemožné. Nehovoriac o obchádzke...
3.) Variant najkratší, pre väčšinu najvýhodnejší.
4.) Nazval by som ho kompromisným. Podľa mňa ani ryba, ani rak, ale podľa všetkého dnes najreálnejší.
5.) Toto neviem, ako myslíš. Či kolečko BB – PD – ZH – ZV (?)
6.) Pre všetkých zúčasnených najideálnejšie riešenie, ale najmenej reálne.

Teda prvé dva varianty by znamenali nezmyselné preťaženie exponovaných úsekov bez možnosti rozšírenia. Tretí by znamenal najviac prospechu pre väčšinu. Štvrtý je snaha uspojiť všetkých... BB, Kremnicu, TR ak MT. Po variante BB – RK pre mňa druhý najlepší.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 17:32

wizard112 napísal: Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale smerovanie R3 na Turiec je výhodne maximálne pre oblasť ZA a MT (a samozrejme TR). Ostatné oblasti by preferovali Donovaly. Lebo treba povedať, že ak bude cesta cez Turiec, bude ju využívať tranzit S – J a oblasť ZA + MT smerom na juh. No keby sa šlo cez Donovaly (tunelom), tak ju rovnako môže využiť oblasť ZA + MT, ale naviac aj ostatné oblasti na severe SR, od MT cez RK až po LM na tranzit na juh, ale i západ (analogicky v opačnom smere).

Budovanie RC v Turci je isté a to v úseku HŠ - MT takže Turiec má výhodu napojenia na D1 istú - nie je pre neho dôležité byť pripojený k Bystrici - a Martin ani Žilina Bystricu nepotrebuje - Martinská spádová oblasť má okolo 90 tisíc obyvateľov - Banskobystrická okolo 100-110. Takže nejaké obrovské výhody z toho nezíska - Bystrica bez spojenia na Turiec a Martin jednoducho prehrá svoj konkurenčný boj zo Zvolenom

Čo tým chcem povedať. Ak aj bude R3 cez Turiec, tunel popod Donovaly sa bude musieť skôr či neskôr postaviť. Keby tak išla R3, stačí stavať jednu cestu, takto sa budú musieť dve. Skôr či neskôr, bude to potrebné.


A ešte raz ti pripomeniem že najprv sa bude stavať tunel popod Donovaly a až potom potom R3 - takže ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 27. Jún 2008 17:54

Pre ilustráciu uvediem ako všetci naokolo chcú dialnicu medzi BB a RK
.
Mesto Ružomberok je koordinátor výstavby D1 Martin - Ivachnová ( dohoda s obcami, výkup pozemnkov sporstredkovanie papierovačky a podobne ) za toto si mohli vybrať kompenzácie pre mesto a mesto Ružomberok si vybralo variant R3 cez Komjatnú - Rekonštrukcia mosta ponad Váh, úprava a rekonštrukcia prieťahu mestom a dalšie drobnosti - na otázku či nechcú cestu do BB odpovedali že nemajú záujem - dokonca ani v blízkej budúcnosti nemá to pre nich strategický význam
.
Tak isto Zvolen robil pre štát koodinačné práce a tí si okrem iného vybrali podporu Kremnice na rekonštrukciu cesty I/65 oproti podpore cesty do RK - že to je pre nich hodnotnejšie a prínosnejšie nakoľko zvolenčania chodia do MT a ZA po I/65
.
Toľko k proklamovaným podporám ktoré sú iba deklaratívne - aby im náhodou Bystrická župa nezačala komplikovať život
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 18:26

johhan napísal:A ešte raz ti pripomeniem že najprv sa bude stavať tunel popod Donovaly a až potom potom R3 - takže ?


Ak to tak bude, nie je problém...
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod sergej » 27. Jún 2008 19:48

MH napísal:Vážení páni, toto je boj s veternými mlynmi.....Argumenty druhých sú označované za pseudoargumenty, dojemnú starostlivosť o Bystričanov, a tieto výroky hovoria za seba:
"iný variant ako ten ktorý chceme je hlúposť, ktorá nikomu nepomôže"
"Aj tebe sa tlačia slzy do očí, ako na nás všetci myslia a chcú nám takto vyhovieť?"

Chcelo by to trošku nadhľadu a byť nad vecou.
Áno nepozeráme sa na tento problém LEN s pohľadu BB, ale snažíme sa R3 vidieť v širších súvislostiach stredného SK a celého SK a toľko-krát argumentačne omielaného tranzitu.

Väčšine z nás, ktorí máme iný názor ako ten Váš "správny", môže byť BB ukradnutá (či tam je Šanghaj, Ouagadougou alebo Horá dolná). Budujte si tam hoci aj nové hlavné mesto. Nikto vám nič nezávidí, ani vám nič nechce zobrať alebo nedajbože vás BB-čanov o niečo ukracovať. Len si uvedomte, že koridor R3 NIE JE LEN o Banskej Bystrici a Ružomberku. My vás nepresviedčame o vhodnosti toho alebo onoho variantu, všimnite si, že mnohý z nás špekulujú o viacerých variantoch, dokonca aj NT. A neobhajujú bezhlavo len ten jeden jediný a najsprávnejší variant.

MH, par stran dozadu wizard112 na moju podobnu poznamku napísal, ze on je bystrican a ze ma problem pozerat sa na dialnicnu siet globalne. Po tomto akakolvek argumentacia absolutne straca zmysel...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod wizard112 » 27. Jún 2008 20:13

Sergej napísal:MH, par stran dozadu wizard112 na moju podobnu poznamku napísal, ze on je bystrican a ze ma problem pozerat sa na dialnicnu siet globalne. Po tomto akakolvek argumentacia absolutne straca zmysel...


A to som kde napísal? To si písal o mne ty, tak napíš, že si to myslíš ty a nie že to píšem ja.
...
Ja sa netajím tým, že som z BB a že sa snažím pre čo najlepšie riešenia pre toto mesto.
...
Ale k veci. Tvoja obľúbená téma, globálne nazeranie na D+R. Tak skúsme... R3 sa má spolu s D3 a R4 zúčastňovať na tranzite S – J medzi Poľskom, Českom a Pobaltím s J EÚ. Pozeráme globálne, nezabúdaj. Máme D3, tá ide od ZA... Potom R3, ide od MT... Potom dlho nič... Stále nič... Až zrazu, v dostatočnej vzdialensoti, R4 z PO na Poľsko. Na úseku niekoľkých km pôjdu 2 komunikácie nadradenej cestsnej infraštruktúry (rozumej D3+R3) na Poľsko a najbližšia cesta kategórie R je až zhruba o 200km v PO. Pozerám globálne dobre? Podľa tvojich predstáv? Alebo to zle vidím?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Piffo » 27. Jún 2008 21:04

Aha,

takze logicky treba buchnut R3 co najprostrednejsie medzi D3 a R4. Cize odhadom od Strby na Popradske pleso, Mengusovskou dolinou a nie moc dlhym tunelom k Poliakom na Morskie oko. Dalej je to ich problem. :roll:
Piffo
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Založený: 12. Mar 2008 13:06

Odoslaťod kaviarista » 27. Jún 2008 21:20

Piffo napísal:Aha,

takze logicky treba buchnut R3 co najprostrednejsie medzi D3 a R4. Cize odhadom od Strby na Popradske pleso, Mengusovskou dolinou a nie moc dlhym tunelom k Poliakom na Morskie oko. Dalej je to ich problem. :roll:


presne tak, aj napriek tvojej ironii. malo by to byt co najprostrednejsie, ale tak, aby to este bolo efektivne. a tuto podmienku splnaju Donovaly. RC cez Vernar alebo Certovicu su len v risi snov. mozno o 250 rokov, ked uz nebudeme vediet, co od dobroty stavat :)

ja som uz o tomto pisal pred rokom. ale ludom, co ziju zapadne od Donovalov sa to vysvetluje tazko. oni to ako 40 km obchadzku pocitovat nebudu
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 27. Jún 2008 21:34

johhan,
ved ja tiez vravim, ze v pociatocnej faze by stacil tunel pod Donovalmi. ale tunel, ktory by sa v buducnosti dal vyuzit ako sucast RC.
v praxi to znamena, ze by nemohol byt juzny portal vyssie ako v Jelenci. kvoli stupaniu . a bud by sa viedol do Revuckej, alebo do Korytnickej doliny. a kedze v Korytnici su velke problemy s podzemnymi vodami, tak nam ostava Revucka dolina a variant F :)

odstranili by sa tak hlavne zasadne problemy na Donovaloch a kludne by sa mohol najprv budovat privadzac TR-MT a az potom dokoncovat RC medzi LO a RK a medzi Jelencom a BB

a nebolo by potrebne robit ziadne prelozky ciest a nicit tak zivotne prostredie
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod wizard112 » 28. Jún 2008 06:54

V prvom rade, túto debatu chápem už viac-menej len ako snahu ukázať, že stavba cez Turiec možno nie až taká optimálna a efektívna, ako sa niektorým zdá.

Keby som však nebol z BB, tak sa možno pýtam, načo ideme stavať dve paralelné cesty na S, keby to poriešila jedna? A Slovensko nie je len od BA po ZA, ale existuje aj juh, ale aj Liptov, Šarič, Spiš či Orava. Cesta cez Turiec bude výhodná jedine pre samotný Turiec, MT a ZA + okolité oblasti, ale, pre nikoho viac. Tranzit sa prispôsobí, aj keď určite by prijal kratšiu cestu cez Donovaly. Juh SR na sever nesmeruje len do ZA + MT, ale aj inde. Opäť, Donovaly by nijako výrazne neznemožnili tranzit na ZA + MT, no Turiec v podstate vylúči tranzit, ktorý pôjde na východ od MT. Alebo si myslíte,že niekto, čo vyráža z juhu od BB, pôjde na LM cez Turiec, aj keby tam bola hneď 4-prúdovka? Keby bola na Donovaly, nevidel by som to vôbec ako problém. Skratka, sú aj iné ťahy, ktoré by Donovaly riešili, no na ktoré Turiec nebude mať nárok ani zďaleka. Jednoducho, Turiec je najefektívnejšie riešenie len pre časť tranzitu, čo ide cez Donovaly. Predpokladám, že po dokončení R3 cez Turiec dôjde k uzavretiu Donovál pre kamióny (ak nie, tak by som vôbec nevidel potrebu stavať R3). Dobre, medzinárodný tranzit pôjde cez Turiec. Ale čo napr. s vnútroštátnym tranzitom, čo pôjde z juhu SR (teda oblasť od Podunajskej nížiny až po Krupinu) na sever SR (východne od RK, oblasť Liptova, Spiša, teoreticky aj Šariša)? Donovaly by ho z veľkej časti pomohli riešiť, no Turiec opäť nebude pre väčšinu atraktívny. Ako mimobystričan by som teda ťahom na Turiec nejasal (samozrejme, ak by som nebol z Turca, MT a ZA poprípade SZ), lebo bude potrebné postaviť aj ďalšiu spojnicu na sever... Už skôr či neskôr. A tá by aj sama o sebe (hovorím o Donovaloch) riešila trannzit na ZA+MT, samozrejme, s obchádzkou. Turiec je vyslovene vhodný len pre SZ SR. S iným vnútroštátnym tranzitom karty nezamieša. Ako bolo písané, počty obyvateľov nie sú veľké ani pri jednom variante. Cenovo si netrúfam odhadnúť, ale nemyslím, že Donovaly by boli rádovo drahšie. Osobne by mi Donovaly pripadali ako najlepší kompromis pre všetkých, Turiec to nebude. Toto bolo vaše globálne nazarenia a snažil som sa na to nepozerať očami Bystričana, to robím v ďalšom odseku.

No nakoľko som obyvateľ BB, teší ma to, že sa bude stavať aj na S, aj na SZ. Daňoví poplatníci sa nám teda vyskladajú časom aj na cestu popod Donovalmi. Ďalšia kapitola sú dátumy realizácií, či už jednej alebo druhej stavby. Ale ako Bystričan som s týmto stavom nadmieru spokojný. :) Pretože Donovaly budú tak či tak a ešte budeme mať aj spojenie na SZ SR...
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod i15 » 28. Jún 2008 08:45

BB chyba kvalitna cesta 1.triedy na sever a zapad. Tak preco nepostavit prelozku I/59 na RK a neskor aj prelozku I/14 natiahnutu az po Handlovu? S tym, ze obe prelozky mozno v pripade potreby vyuzit ako jeden profil RC.

Ale nie, radsej sa bude presadzovat "konecne riesenie" R3 cez Donovaly, na ktore sa najblizsich 20 rokov nenajdu peniaze :roll:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Regius » 04. Júl 2008 21:01

Páni, ako Kremničan vám môžem povedať že o žiadnu RK tu nestojíme.Nám by stačila kvalitná cesta
1 triedy na Martin aj do Žiaru. Ak sa vylúči s tadiaľto tranzit kamionov,(a ak si niekto myslí že tu nieje nech sa postaví na kraj cesty a skúsi chvíľu rátať)a je nám jedno ktorým smerom, budeme len radi.
Regius
 

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.