Stránka 2 z 2

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2010 11:26
od Zulo
Zaujímalo by ma či predpokladaný "západný obchvat Handlovej", ktorý už prešiel alebo je v procese EIA a predpokladá ho aj "TS prepojenia R2-R3 "
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=9418 ,
sa nenachádza zámerne pri "TS R3 ZH-HS"
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9420/, kde je nakreslený "východný obchvat" Handlovej , lebo by to bola duplicita, pretože tento úsek prešiel procesom EIA a teda stále je možné jeho využitie pri trasovaní západne okolo Handlovej.
Prípadne došlo k novým skutočnostiam, ktoré vedú k preferovaniu východného obchvatu ?
Poprosím ,ak má niekto seriózne informácie zo zdroja, teda NDS, mohol by sa s nimi podeliť. Určite by to mnohých na tomto fóre potešilo.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 20:25
od stanog
rastislav5 napísal:Najkratsi variant ma dlzku tunela Remata 3,4 km.


a ktorý variant to je?

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 21:11
od Andrej
Btw, v ovela divokejsom prostredi ci dokonca na uzemi NP sa vzdy robili cisto povrchove varianty (Soroska, Branisko, Korbelka) a v relativne znicenom okoli Handlovej povrchovy variant nespravia? Tym nechcem tvrdit, ze je to najlepsie riesenie, ale vzhladom na nie prilis velke prevysenie do sedla pri Sklenom to moze byt realizovatelne :-)

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2010 22:49
od rastislav5
stanog napísal:
rastislav5 napísal:Najkratsi variant ma dlzku tunela Remata 3,4 km.


a ktorý variant to je?


VARIANT „C“
Začiatok úseku nadväzuje na obchvat obce Horná Štubňa (v km 1,0), pokračuje juhozápadným smerom, mimoúrovňovo mostom križuje rieku Turiec a cestu III/06534, žel. trať Handlová – Sklené, južne od obce Sklené, tunelom „Remata“ dĺžky 3,407 km, nad údolím Hraničného potoka, mimo DP Ráztočno. V km 10,200 R3 je navrhnutá MÚK „Ráztočno“ s výhľadovou rýchlostnou cestou R2 smerom na Prievidzu.

viewtopic.php?f=35&t=14132
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9420

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2010 13:58
od stanog
Ten variant C vo verzii s podvariantom D sa mi celkom páči

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2010 13:39
od Zulo
Varian C je zaujímavý , je otázka ako príjme armáda podvariant D? Pri variante C od Handlovej na juh , by ma zaujímalo či je v prípadne podvariantu G nejaký podstatný rozdiel v max. stúpaní a klesaní týchto dvoch úsekov?

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2010 11:48
od Zulo
Andrej napísal:Btw, v ovela divokejsom prostredi ci dokonca na uzemi NP sa vzdy robili cisto povrchove varianty (Soroska, Branisko, Korbelka) a v relativne znicenom okoli Handlovej povrchovy variant nespravia? Tym nechcem tvrdit, ze je to najlepsie riesenie, ale vzhladom na nie prilis velke prevysenie do sedla pri Sklenom to moze byt realizovatelne :-)

Do sedla zo strany od Turca je to relatívne O.K., ale z druhej strany od údolia rieky Handlovka je to prevýšenie trochu drsnejšie.......

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2010 12:00
od Andrej
Ano, ale da sa tam vystupat postupne po vrstevnici v smere od juhu od V obchvatu Handlovej, priblizne 100 vyskovych metrov nad zel. tratou. Od S portalu tunela medzi Handlovou a ZH (je prakticky jedno, ktory variant) je to prevysenie 100-150 m na dlhom useku. Samozrejme, islo by to ponad rekreacnu oblast Remata a na trase by bolo vela mostov a zarezov v strmych svahoch. Ale stale by to bol mensi zasah do prostredia ako povrchovy variant pri Branisku, Soroske, ci Visnovom.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2010 12:12
od Zulo
Sam si si odpovedal, preto sa povrchovo neriešila Soroška, Branisko,...lebo tých mostov a zárezov by bolo neúmerne veľa a finančne sa to tým pádom tiež už asi nevypláca. Myslím si, že práve preto je jednoduchšši variant s tunelom Remata. A aj plánované prepojenie s R2 je severne od Handlovej pri Ráztočne a potom by sa muselo riešiť aj toto .

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2010 18:53
od Pe3k
Zulo uz nesnivaj, krutit tu cestu nema zmysel. Byvam v Raztocne a veruze 400 m prevysenie sa len tak preskocit neda. Hreben ma okolo 800 m n.m. a teren nad obcou okolo 400 m n.m. V smere ku Ha sa pohorie rozsiruje, v okoli R je relativne najuzsi hreben a tiez najschodnejsi teren na Turc. strane. Nezabudajte, ze aj zeleznica tu ma tusim 5 tunelov od Ha po Sklene, takze jednoduchsie, nez tunelom to nepojde nikdy.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2010 19:51
od Zulo
Skús si pozrieť TŠ Horná Štubňa - Šášovské Podhradie . Je to už trochu ďalej a so mnou to nemá nič spoločné , projektanti Dopravoprojektu asi nesnívali, to len Ti asi nedovidíš ďalej ako na 2- 3 roky dopredu. Nikto tu nepíše , že to bude postavené pred rokom 2020. "Kde je vôľa a peniaze , tam je cesta. :D " Príklad: pozri úsek R1 /BB-RK/ a jeho fandov . Som realista a určite to tiež do roku 2020 nebude a aká je tu o tom živá diskusia. Ak si z Ráztočna, tak sa trochu rozšupni a teš sa, že tá doprava z dediny sa potom dostane za dedinu , po roku 2020......... :P Chce to aj trochu nadšenia a lokálpatriotizmu, ale v dobrom, technické dielo to bude pekné :D

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2010 12:29
od RELIC HUNTER
Aj mne sa viariant C veľmi pozdáva. Ak by sa križovatka s R2 posunula viac k hornému koncu Handlovej, aj ten tunel by mohol byt o dosť kratší

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2011 00:08
od Zulo
Zhrnutie súčasného stavu v príprave prepojenia R3-R2:
V roku 2007 bola vypracovaná technická štúdia Prepojenie rýchlostných ciest R2 a R3 Ráztočno – Horná Štubňa, ktorej predmetom bolo preveriť možnosť prepojenia rýchlostných ciest R2 a R3 v úseku Ráztočno – Horná Štubňa, alternatívne Ráztočno – Kremnické Bane. Podrobnejšie boli študované varianty vedené od obce Ráztočno estakádami ponad údolie rieky Handlovka, tunelom, severne od obce Sklené, estakádou ponad rieku Turiec. Pokračovanie rýchlostnej cesty R2 sa predpokladalo južným smerom od mesta Handlová
na Žiar nad Hronom. Ďalšie študované varianty boli vedené cez územia ozbrojených síl SR južne od obce Sklené smerom k obci Horná Štubňa a Kremnické Bane. Tieto varianty sa neodporúčali z dôvodu neprijateľného prechodu cez územie ozbrojených síl SR a tiež kvôli viacerým nevyhnutným dlhým tunelom. Príprava bola zastavená usmernením Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR dňa 21.11.2007 do doby preskúmania koridoru rýchlostnej cesty R3 v úseku Horná Štubňa – Šášovské Podhradie, resp. ukončenie návrhu trasy rýchlostnej cesty R2 v úseku Nováky - Prievidza – Žiar nad Hronom.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2011 08:20
od Andrej
IMHO sa to robi opät uplne zle. Takymto postupom bude nova R3 limitovana novou trasou R2. Namiesto toho, aby sa robila TS na celu oblast s dôrazom na co najefektivnejsie a najlacnejsie riesenie :roll:

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2011 11:26
od Zulo
Asi nejak tak........ :?

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2011 15:25
od Zulo
Mám zaujímavé informácie priamo zo zdroja, ktoré hovoria:

1./" Príprava úseku rýchlostnej cesty R3 Horná Štubňa - Šášovské Podhradie je v štádiu vypracovania technickej štúdie a v súčasnosti sa pripravujú podklady na vypísanie verejného obstarávania na vypracovanie Zámeru EIA s termínom dodania v 1.polroku 2012. TS odporúča variant C."
/na tomto fóre boli minulý rok už diskutované varianty TS a pripomínam, že variant C viedol z Hornej Štubne do križovatky Ráztočno - ako úsek I. a potom pokračoval variant C úsekom II. z križovatky Ráztočno po križovatku Handlová, za touto križovatkou nasledoval variant G až po Žiar n/H / .

Môj komentár je, že táto správa je veľmi dobrá, lebo príprava sa nezastavila a pripravujú sa podklady na vypísanie VO na vypracovanie Zámeru EIA.

2./ Ten istý zdroj súčasne však uvádza v odpovedi na otázku, či existuje nejaký harmonogram prípravy prepojenia R2-R3 nasledovné:
"Harmonogramom vypracovania ďalších stupňov prípravy NDS v súčastnosti nedisponuje, nakoľko príprava prepojenia R2 a R3 je zastavená usmernením MDPT SR zo dňa 21.11.2007."

Môj komentár: Pánboh zaplať, že sa ide zadávať VO na na vypracovanie Zámeru EIA s termínom dodania v 1.polroku 2012 na variant C.
Veď to je podľa mňa na 95% prepojenie R2-R3.
Teda zastavenie prípravy prepojenia R2-R3 je polopatisticky povedané, len zastavenie hľadania presného bodu /tých zvyšných mnou udaných 5%/ prepojenia, kde presne k tomu stretu R2-R3 dôjde.
Ak sa mýlim opravte ma...................

Pod vplyvom horeuvedených informácii sa úplne inak javí skutočnosť, že hoci úsek rýchlostnej komunikácie R2 Prievidza - Žiar nad Hronom má už za sebou EIA z roku 2005, ide sa znovu vypracovať nová TS na predmetný úsek, a to z dôvodov, ktoré už boli tu skôr uvádzané/o 2 príspevky vyššie/. A pre celkovú prípravu tohto úseku R2 to nemusí mať nejaké katastrofické časové zdržanie, ale celé to bude o nájdení optimálneho vedenia trasy.

Na záver len dodám, nie je zastavenie ako zastavenie, najdôležitejšie je, že bude VO na vypracovanie Zámeru EIA. :)

_

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2011 15:41
od Zulo
Zulo napísal:Zaujímalo by ma či predpokladaný "západný obchvat Handlovej", ktorý už prešiel alebo je v procese EIA a predpokladá ho aj "TS prepojenia R2-R3 "
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=9418 ,
sa nenachádza zámerne pri "TS R3 ZH-HS"
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9420/, kde je nakreslený "východný obchvat" Handlovej , lebo by to bola duplicita, pretože tento úsek prešiel procesom EIA a teda stále je možné jeho využitie pri trasovaní západne okolo Handlovej.
Prípadne došlo k novým skutočnostiam, ktoré vedú k preferovaniu východného obchvatu ?
Poprosím ,ak má niekto seriózne informácie zo zdroja, teda NDS, mohol by sa s nimi podeliť. Určite by to mnohých na tomto fóre potešilo.

Na svoju prosbu som si vzorne odpovedal v predošlom príspevku. Čo si neurobíš nemaš.... :D

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2011 00:54
od Zolohoj
Pre mňa ako Handlovčana je to samozrejme dobrá správa v tom, že by sa nám otvorila možnosť priamo sa dostať do Turčianskej kotliny. A všeobecne je to najlepšie riešenie vedenia a prepojenie R2, R3 a R1.

jednu vec nechápem, prečo tam je spomínaný východný obchvat Handlovej. Posledný bol podľa mojich znalostí západný. Ono je to komplikované. Západne od mesta sú už uhoľné sloje a poddolované územie, takže trasa by bola vedená pomerne blízko. Za obeť by padli nejaké záhradky a niekoľko Handlovčanmi navštevovaných pekných prírodných miest. Na východ od mesta by bolo vedenie trasy lepšie z hľadiska občianských námietok, ale zase sú tam aj zosuvové územia a hornatejší terén. Ale možnože geologické podmienky sú tam vyhovujúce v dostatočnej miere. To už ja posúdiť neviem. Východný variant by bol vhodnejší.

Jediné čoho sa obávam ja osobne je, aby nedošlo k zásahu do niektorých skalných oblastí nad Ráztočnom a nad Novou Lehotou (južne za Handlovou, východne od cesty). Sú tam krásne a obľúbené lezecké oblasti.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2014 11:45
od tomy217
Štúdia realizovateľnosti:
Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Navrhnutie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia a porovnanie koridorov rýchlostných ciest v úsekoch R3 Martin - Šášovské Podhradie vrátane prepojenia R2 a R3 Ráztočno - Horná Štubňa a R2 Nováky - Žiar nad Hronom.

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/241239

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2014 18:13
od Andrej
Strucny nakres variantu s tunelom Sklene na R3 a tiez predbeznym trasovanim R2 v okoli Handlovej na Openstreetmap
http://www.openstreetmap.org/#map=13/48.7616/18.8101

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2015 09:53
od aquila
len na refresh

27484

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2015 11:56
od rastislav5
Za 6 rokov sme sa velmi neposunuli viewtopic.php?p=95232#p95232 .
Skoda tych dlhych tunelov, stredoslovenske krajske mesta by si priame prepojenie zasluzili, tak ako su uz treti rok prepojene 9 rychlikmi s dvojhodinovych taktom. Kym vsak rychlikom to trva vyse hodinu a pol, po RC by to bolo za menej ako polovicu. Mozno v dalekej buducnosti.

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2016 12:23
od Jano1
Cele je to len o tom, aby sa R3 vyhla Banskobystrickemu kraju, pretoze trasu cez Kremnicu by blokovali dalsich 20 rokov. Takto bude Horny Turiec dobre napojeny na TN kraj. Obom regionom to velmi pomoze. SSC Banska Bystrica robila roky vsetko preto, aby sa Kremnicke Bane nerekonstruovali. To podmytie cesty prislo ako dar z nebies pre SSC BB, mozu cestu uzavriet a to minimalne na jeden rok.

R3 Horná Štubňa - Šášovské Podhradie

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2022 22:31
od jarino
Čaká sa na výsledok štúdie realizovateľnosti.
NDS zaslala na MDV SR list R s otázkou možnosti pokračovania v investičnej príprave aj bez dostupnosti výsledkov koridorovej Štúdie severojužného prepojenia.

Odhadované investičné náklady: 305 mil. eur

Re: R3 Horná Štubňa - Handlová sever

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2022 11:12
od Lorenc
To je celé divadlo. Odstraňovať bodové závady navrhom cesty aj v poloprofiloch v oboch trasách a neriešiť koridorové chiméry.
13 rokov sa handrkuje. A žiadne zlepšenie v tomto smere nieje.