R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 18:22

aquila napísal:2 fh: wikipediu by som za moc bernu mincu nebral. tam moze pisat, kto chce, aj mesik :lol: sa divim, ze to este nezneuzil :)


OK, tieto fakty sú aj inde, ale Devil chcel link, aj keď sám žiadny nedáva :wink: , čo už. Keby chcel Devil naozaj niečo o tom vedieť aby mal čím podoprieť svoje tvrdenia, zistí si to a dá to sem, ale realita je iná.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod mirkobb » 18. Jún 2007 18:31

To, co tu teraz napisem je sice v tomto vlakne OT, ale zacali(a robia to tu) s tym aj ini, takze asi mam pravo reagovat aj ja. Niekto tu zacal porovnavat Bansku Bystricu a Zilinu z hladiska vyvoja, vyznamu, postavenia, poctu obyvatelstva, infrastruktury, atd.

Zacnem s tym, ze obidve mesta vznikli z pôvodnych slovanskych osad a ich dalsi vyvoj je fakt odlisny, takze sa obmedzim len na vyznamne udalosti a fakty: Zilina bola skoro pocas celeho stredoveku poddanskym mesteckom okolitych feudalnych panstiev. Teda okrem obdobia od r. 1312, ked sa uz v nejakej listine spomina ako mesto, ale az v r. 1321 dostava privilegia od krala. Banska Bystrica dostala privilegia slobodneho kralovskeho banskeho mesta uz r. 1255(skôr ako Bratislava). Zilinu povysil kral do stavu slobodych kralovskych miest az r. 1405! Takymto mestom je vsak len do r. 1544, kedy ju degradovali na poddanske mestecko(osadu), ktorym aj zostala az do r. 1820. Za zmienku stoji, ze BB bola nepretrzite mestom, od svojho vzniku slobodnym kralovskym banskym mestom s velkym vyznamom pocas celej jej stredovekej existencie. Mala kralovsky mestsky hrad, kamenne murovane opevnenie s 18 bastami, 6 branami, barbakanom s obrannou vezou, atd.). Zilina mala iba hlinene valy v kombinacii s drevenymi kolmi a prutim, dve brany. Porovnanie poctu obyvatelstva az do r. 1920 je jasne v prospech BB, az vtedy ju ZA dobehla a „vyrovnala skore“, dovtedy mala max. tretinovu populaciu. Od toho casu je ich rast priblizne rovnaky a rozdiely su nepatrne! O vtedajsom vyzname tychto dvoch miest je asi zbytocne obsirne tu popisovat a porovnavat(prosperujuce banske mesto a poddanske mestecko), dostatocne to vystihuju trebars uryvky z tejto publikacie: http://www.dejiny.sk/hrevue/hr03-01/mesta.htm

Napr. Pocet obyvatelov (Uryvok): „Najpočetnejšími mestami na Slovensku koncom stredoveku boli Košice a Bratislava, ktoré podľa európskej kategorizácie možno považovať za stredné mestá (5 000 – 10 000 obyvateľov). K menším stredným mestám (s 2 000 – 5 000 obyvateľmi) patrili Banská Štiavnica, Levoča, Trnava, Bardejov, Banská Bystrica, Prešov, Kremnica a azda aj Kežmarok. Ostatné mestá na Slovensku patrili do kategórie malých miest (do 2 000 obyvateľov) a prevažná väčšina mestečiek nedosahovala 1 000, ba mnohé ani 500 obyvateľov. “
Kde je Zilina?? :wink: :lol:

Vyznam tychto miest: (Uryvok): „Banská Bystrica bola súčasťou Zväzu slobodných kráľovských banských miest na strednom Slovensku, známych aj pod názvom dolnouhorské banské mestá (niederungarische Bergstädte). Podľa ustáleného hodnostného poradia (rangu) sem v polovici 15. storočia patrilo spolu 7 miest: Kremnica, Banská Štiavnica, Banská Bystrica, Nová Baňa, Pukanec, Ľubietová a Banská Belá. Stredoslovenský banský revír zaujímal z celoeurópskeho hľadiska popredné miesto v ťažbe, zhuťňovaní a produkcii drahých kovov. Okolo polovice 14. storočia sa v Uhorsku vyťažilo približne 2 000 – 2 500 kg zlata ročne, pričom len v samotnej Kremnici vtedy ročne vyprodukovali 400 kg, koncom 15. storočia asi 250 kg. Najväčším producentom striebra bol rudný revír v Banskej Štiavnici a Banskej Bystrici, kde sa v 2. polovici 14. storočia vyťažila podstatná časť z celouhorskej produkcie odhadovanej na 100 ton ročne, čo predstavovalo asi 25 % európskej produkcie striebra. Na prelome 15. a 16. storočia tu nastal útlm vo výrobe zlata i striebra, no stúpla produkcia medi, a to vďaka Turzovsko-fuggerovskej spoločnosti, ktorú roku 1495 založil domáci podnikateľ Ján Turzo a nemecký bankár Jakub Fugger z Augsburgu. Spoločnosť sa stala prototypom kapitalistického veľkopodniku s celoeurópskou pôsobnosťou, sídlila v Banskej Bystrici (odtiaľ názov Neusohler Kupferhandel) a prostredníctvom svojich faktórií vo Vroclave, Gdansku, Antverpách, Norimbergu a Benátkach vyvážala meď a striebro do celého civilizovaného sveta“

V inych pramenoch sa spomina, ze banskobystricky Turzovsko-fuggerovsky mediarsky podnik bol financne tak silny, ze reguloval vtedajsie svetovy obchod s medou a jej ceny. Za ucelom obchodu s medou a kvôli jej transportu tato spolocnost vybudovala system cestnych komunikacii na sever cez Velky Sturec, tzv. „Krakovska cesta“(predtym Via Magna) a na zapad do Kremnice cez Kremnicke pohorie. Med z banskobystrickej oblast bola pouzita aj na lodiach s ktorymi Kolumbus priplaval do Ameriky. Za zmienku este stoji(a na vsetkych ekonomickych skolach po celom svete sa to vyucuje), ze ako prvy na svete mal tento podnik zavedeny system podvojneho uctovnicta uz v tej dobe.

Zilina bola vzdy iba sucastou trencianskej zupy, BB bola v urcitom nie kratkom obdobi sidlom zvolenskej zupy.

Zilina sa zacala vzmahat ako mesto a centrum diania az po postaveni bohuminsko-kosickej zeleznice v r. 1872, BB napojena na trat v 1873. Banska Bystrica mala uz v stredoveku dômyselny vodovodny system tahany az spod Prasivej sustavou drevenych „rur“ a zlabov predovsetkym na bansku cinnost, ale aj pre uzitkove ucely ludi, ten bol uz na zaciatku 19. stor. vymeneny za liatinove a olovene rury, ozajstny mestsky vodovod s rozvodom do domov uz v r. 1894, sucasne vybudovala aj kanalizacnu sustavu, elektricke rozvody v domoch a aj verejne osvetlenie na prelome storoci, „moderna“ mestska vodna elektraren zacala fungovat r. 1902. Zilina toto vsetko spominane postupne zavadzala az r. 1907-08.
Takto by sa dalo pokracovat dalej o historickych pamiatkach, ktore svedcia o vyzname a bohatosti toho ktoreho mesta, ale to uz by bolo uplne niekde „inde“.

Snad este len reakcia na spominanu vystavbu vodnych elektrarni na Vahu, prva väcsia bola dokoncena az r. 1936 a to Ladce, o malicko neskôr este dalsie az po Trencin, vsetky ostatne az po vybudovani Vazskej vodnej kaskady v 50-tich rokoch minuleho storocia. http://www.rocenka.sk/historia2002.htm

Na zaver, kazdy si môze vyhladat v archivoch alebo pomocou internetoveho vyhladavaca(trebars Google) cokolvek z toho co som spomenul, su to fakty, ktore tazko prekrutit. Ak bude mat niekto nejasnosti, alebo zaujem o zdroje z ktorych som cerpal napr. aj statisticke udaje, rad ich na dotaz poskytnem.

Takze Aquila, fh, doporucujem Vam nastudovat si trosku dejiny a statisticke udaje a prestanete precenovat vyznam Ziliny, ktory jej ani nepatri! :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 18:43

mirkoBB: tá diskusia pre teba vyznieva tak, že sa tu preceňuje význam Žiliny. Tu sa ale odpovedalo na tvrdenie o bezvýznamnosti miest na Považí vrátane Žiliny, čo je nezmysel. Potom by tam napríklad v roku 1903 Hornouhorská priemyselná výstava nebola. Ja so tu nikde nepísal. že BB bola bezvýznamná, tvdil som len, že za socializmu tam bolo málo priemyslu a veľa úradov a tvrdím, že pod BB patrili aj oblasti bez historických väzieb na BB - najmä stredné Považie. Rovnako si myslím, že rozvoj ZV bol obmedzený kôli výstavbe BB. Po zrušení týchto anomálií poskočila aj ZA aj ZV. Čo sa týka histórie BB je bohatá a odrazilo sa to aj na tvári mesta, nemám dôvod tvrdiť niečo iné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kvalitná dialnica » 18. Jún 2007 18:51

Viete čo, ja navrhujem zrušiť mesto Žilina .... :) presvedčili ma že nemá význam :)
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod aquila » 18. Jún 2007 19:36

2 mirkobb: to je vsetko pekne, ale to vobec neodporuje tomu co sme tu s fh napisali. prave naopak :)

vies o tom, ze pred par storociami patrili mestecka ako kremnica alebo banska stiavnica k najvyznamnejsim na slovensku a kde su teraz ? :)

ak si si nevsimo, presne som pisal, ze zilina zazila boom az ked sa stala zeleznicnym uzlom a potom dopravnym.

banska bystrica uz len klesala klesala a klesala na vyzname, az ju vytrhlo povstanie, s ktorym nemala ani nic spolocne. ale niekomu to vyhovovalo :)

to si tiez treba uvedomit :) skratka BB bola mimo uz v 20storoci, nehovoriac o 21 storoci. a skus precenovat vyznam BB, ktory nema :)

a je len otazku casu, kedy zvolen skutocne pretromfne bansku bystricu :) ale paradoxne je, ze zvolen sa ani nemusi moc snazit, BB a jej volici tento proces rapidne urychluju kazdym volebnym obdobim :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mirkobb » 18. Jún 2007 19:54

fh: Nezaoberal som sa tam vyvojom po r. 1920, iba spomenul, ze ten vyvoj bol uz zhruba stejny, co do poctu narastu obyvatelstva a aj rozvoja. Je pravda, ze BB bola administrativnym miestom, o com ale rozhodovali politici, na tom sa uz ale neda nic zmenit, ludia za take rozhodnutia nemohli, tak im je to aj zbytocne vykrikovat! Tak ako ani nikto z bystricanov nechce spochybnovat, ze ZA je prirodzenym dopravnym uzlom, ale tiez by mohli namietat, preco si aj bystricky region nezasluzi kvalitnu dopravnu infrastrukturu, my tu Ziline nezavidime ale naopak doprajeme, uz 50 rokov sa tam postupne buduje(dvojkolajne trate, elektrifikacia, teraz dialnice, vazska kaskada, atd.), tak preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo, odjakziva to bola spojnica severu a juhu(historicky dokazane) a teraz to chce niekto odklanat cez Turiec, aj ked doprajem tu komunikaciu aj im, preco nie? Ale toto je uz politika, ked niekto chce silou mocou menit zauzivanu trasu(E 77) do novej polohy! Takze zilincania, nech su radi, co im stastena nadelila v podobe rozostavanych dialnic v jej okoli a nech dopraju aj inym. :wink:

Ad kvalitna dialnica: "Netaraj..!" :wink: :D
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 18. Jún 2007 20:06

Ad aquila: Uz som tu kedysi davno pisal(na zaciatku ked som toto forum objavil a zacal sem chodit, v asi 2005), ze BB nemala stastie na ludi, ktori ju viedli(a to ani za komunistov), po ´89 uz vôbec nie, ale to neznamena, ze BB treba odpisat a ludia v tejto oblasti musia za to trpiet a ze si nezaluzia nieco ine, lepsie..? Preco maju pykat za "blbcov"?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 18. Jún 2007 20:20

mirkobb napísal: preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo,


Myslíš, že si zvyšok Slovenska želá práve túto cestu?
Ja si prajem všade dobré cesty lebo veľa cestujem. Ale aj tie intenzity zavážia, to môže kdekto spochybňovať, ale je to tak.Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a nemá ani len tú estakádu ako je v BB.
Nitra to isté. Nie je na tom BB až tak zle.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kvalitná dialnica » 18. Jún 2007 20:28

A teraz vážne : čo sa týka BB a ZA - momentálne sú to dosť hospodársky a administratívne dôležié mestá.....

BB - je pravda že dostala "blbcov" ale za toho dnešného si môže sama....
- v minulosti bola významným mestom Slovenského sebaurčenia a tiež veľmi podstatná v SNP (1944)
- do bud. by sa z ňou počítalo ako nové hlavné mesto(hoci ja som za postavenie nového)
tiež dôležitá poloha(tranzit)

Za - jediné väčšie na SZ SR
- dôležité polohovo tranzit S-J EU
- turisticky atraktívne(blízsko Kysuce, Orava, Liptov)

Toto je môj pohľad na tieto mestá, hoci neviem načo bola táto diskusia v téme určrnej pre R3, ale nevadí....
jednoducho história a komunisti :) tak rozhodli a nám nezostáva nič ako len to rešpektovať a hlavne nepodceňovať a nespochybňovať význam jedného či druhého mesta....
Obidve mestá sú dôležité.....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod sergej » 18. Jún 2007 23:51

kvalitná dialnica napísal:do bud. by sa z ňou počítalo ako nové hlavné mesto

Ty si na práškoch??? Meniť hlavné mesto je blbosť na n-tú a Bystrica už vôbec nie.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Milos » 19. Jún 2007 01:29

devil napísal:a mame to tu : preco nebola rafinerka na povazi :?: :lol: :lol:



aquila napísal: bola, vola sa dubova a bola tusim aj vacsia ako apollo v bratislave, len bola za vojny zbombardovana, ale komunisti prijali rozhodnutie, ze treba zvysit podial robotnikov v BA, tak obnovili apollo a vybudovali slovnaft na najhorsom moznom mieste. mimochodo, po dubovej sa zvazovalo aj okolie nitry kvoli nepriepustnym ilom a minimalnemu vplyvu na zivotne prostredie. takze preto nebola rafinerka po II svetovej vojne na povazi. cize zase mame ten isty problem, zamiename dovody a priciny



Nechcem sa veľmi miešať do tejto diskusie - možno preto, že pochádzam z BB a v ZA som zase 5 rokov studoval. Len by som rád uviedol určité fakty na správnu mieru - Aquila, zrejme si mal na mysli rafinériu v lokalite dnešnej Petrochemy Dubová, tá však leží na Horehroní - medzi BB a Podbrezovou. Cez vojnu bola zbombardovaná. Inú Dubovú v súvislosti s rafinériou nepoznám. Mal si na mysli túto fabriku? Mimochodom, som len rád, že v tejto lokalite, ani na Považí nevzniklo nič "Slovnaftoidnejšie" ako Petrochema. K ostatnému sa nevyjadrujem
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 08:31

fh napísal:
mirkobb napísal: preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo,


Myslíš, že si zvyšok Slovenska želá práve túto cestu?
Ja si prajem všade dobré cesty lebo veľa cestujem. Ale aj tie intenzity zavážia, to môže kdekto spochybňovať, ale je to tak.Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a nemá ani len tú estakádu ako je v BB.
Nitra to isté. Nie je na tom BB až tak zle.


nie, zvysok Slovenska si najviac zela miliardove estakady v Skalitom !

fh, ja ti garantujem jednu vec. keby sa tunel pod Donovalmi postavil skor ako Visnove, tak intenzity medzi ZA a MT by sli rapidne dole. Jednoducho je scestne argumentovat tym, ked sa intenzity na lepsej ceste zvysuju oproti jej horsej alternative. Keby sa ta horsia alternativa stala lepsou, tak sa intenzity zarucene preklopia. Vodici nie su blbci ani masochisti. Stale si zvolia tu jednoduchsiu a rychlejsiu trasu.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mel » 19. Jún 2007 08:49

kaviarista napísal:ale ved ani podla mna nema mat R3 prioritu pred D1. Diskutovat o R3 treba teraz v predstihu, kym je cas. Najst najefektivnejsie trasovanie teraz, kym je cas.
Ak bude postavena D1 v useku HP-RK, samozrejme, ze kazdy pojde do BA cez ZA a nie Donovaly. Ale do PP potrebuju cestovat aj ludia z NR a BB kraja. Pre nich bude uz trasa cez ZA nevyhodna.


Suhlas ... treba R3 riesit, teda stanovit trasovanie... pre rozvoj sa mi najviac paci variant "pred BB tunel na Turiec a Handlovska spojka", myslim, ze riesi rozvoj najobsiahlejsie. Samozrejme treba riesit aj trasu BB-RK, ale podla Vazneho bude prelozka cesty I triedy. Toto sa mi zda najlepsie a najkomplexnejsie riesenie a variant F nim straca na opodstatnenosti.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 19. Jún 2007 08:59

tunak sa len bavime o tom, ze zilina je prirodzenym uzlom kde sa styka smer vychod - zapad, sever - juh nist viac nic menej


to je pravda zilina je prirodzenym uzlom. problem je ze niektory popieraju : (a kvoli tomu som sa ozval)

1/ boom zazila ZA predovsetkym za komunistov presne rovnako ako BB tj. po roku 1950 a 1970 co je statisticky zdokladovane a dal som aj link. pred 100 rokmi bolo takych miest ako ZA vela. aj vtedy aj dnes je rozdiel medzi BA ci KE a inymi krajskymi mestami markantny. mna vobec nezaujima ze preco komunisti rozhodovali tak alebo onak. u nich logiku nezvyknem hladat. hlavne pre fh : treba si uvedomit ze krizovatka neznamena ze tam nutne musi byt 80.000 mesto. ved sam spominas ZV vs. BB...okrem toho tie podniky ktore si uviedol sa vyznamovo nedaju porovnat s najvacsimy podnikmi v BA ci KE a to tom to je. nemyslel si este na to ze este aj pred 50 rokmi strasne vela ludi zilo z polnohospodarstva a niektore neurodne regiony neboli na tom najlepsie = pomohli im vybudovat priemysel ked uz tam bola aby bola lepsia moznost slusne zit.

2/ zeleznica postavena bola a dokonca 2kolajova ale nie_kvoli_povaziu. ale na spojenie sev. moravy s BA a s KE. kvoli 10-20.000 mestam nikto nestavia predsa 2kolajovu zeleznicu :idea: cize jednoznacne bola postavena_kvoli_tranzitu na sev. moravu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod fh » 19. Jún 2007 09:00

kaviarista napísal:
fh napísal:
mirkobb napísal: preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo,


Myslíš, že si zvyšok Slovenska želá práve túto cestu?
Ja si prajem všade dobré cesty lebo veľa cestujem. Ale aj tie intenzity zavážia, to môže kdekto spochybňovať, ale je to tak.Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a nemá ani len tú estakádu ako je v BB.
Nitra to isté. Nie je na tom BB až tak zle.


nie, zvysok Slovenska si najviac zela miliardove estakady v Skalitom !

fh, ja ti garantujem jednu vec. keby sa tunel pod Donovalmi postavil skor ako Visnove, tak intenzity medzi ZA a MT by sli rapidne dole. Jednoducho je scestne argumentovat tym, ked sa intenzity na lepsej ceste zvysuju oproti jej horsej alternative. Keby sa ta horsia alternativa stala lepsou, tak sa intenzity zarucene preklopia. Vodici nie su blbci ani masochisti. Stale si zvolia tu jednoduchsiu a rychlejsiu trasu.


Vyriešil by si parciálny problém, ale teraz neviem či sme sa pochopili. Mne sa vidí, že ty jedným vylučuješ druhé, navyše sem pletieš Skalité. Doprava medzi ZA a MT nie je ani náhodou lokálna a garantovať môžeš akurát to, že dnes večer bude tma :wink: . To, čo napísal mel hore nadomnou vidím skôr reálne a Donovaly trojpruh. To je okamžité uľahčenie .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 19. Jún 2007 09:09

kaviarista, to by som si takto netrufol tvrdit co sa tyka toho radikalneho preklopenia. preklopenie mozno ale nie v takych rozmeroch. sam jazdis vela tak predsa vidis ze ake spk-ky mas v okresoch, dost prevladaju tie cez aky okres ides. to je ta regionalna doprava, cize jazdenie do najblizsich 2-3 miest ci najblizsieho VUC centra. preto velmi nevidim vyznam D3, R3 ani R4 (okrem niektorych malych usekov) najblizich 15 rokov. a co sa tyka tranzitu porzi sa akym sposobom rastie preprava tovaru z-v a akym s-j.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 09:53

devil napísal:kaviarista, to by som si takto netrufol tvrdit co sa tyka toho radikalneho preklopenia. preklopenie mozno ale nie v takych rozmeroch. sam jazdis vela tak predsa vidis ze ake spk-ky mas v okresoch, dost prevladaju tie cez aky okres ides. to je ta regionalna doprava, cize jazdenie do najblizsich 2-3 miest ci najblizsieho VUC centra. preto velmi nevidim vyznam D3, R3 ani R4 (okrem niektorych malych usekov) najblizich 15 rokov. a co sa tyka tranzitu porzi sa akym sposobom rastie preprava tovaru z-v a akym s-j.


ved to sa ti snazim uz dlhsi cas naznacit, ze keby uzemie Slovenska bolo otocene o 90 stupnov, tak by urcite doprava s-j rastla rychlejsie ako z-v . je to jednoduchy matematicky model urceny geografickymi podmienkami krajiny.
Co sa tyka spz, alebo po novom ecv, vidim velmi jasne, kolko vozidiel PO alebo KE kraja sa pohybuje v useku MT-ZA. Ja som to pisal uz pred rokmi, ze je velka skoda, ze sa scitania intenzit nerobia aj z kvalitativneho hladiska. Keby sa dali vyspecifikovat podiely lokalnych preprav na celkovych intenzitach, tak by argumentacie o prioritach urcite vyzerali inak.
Velka cast vodicov (hlavne zien) ma ovela vacsi psychicky blok z prejazdu horskym prechodom ako z dopravnej zapchy na rovnej ceste.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 09:59

mel napísal:
kaviarista napísal:ale ved ani podla mna nema mat R3 prioritu pred D1. Diskutovat o R3 treba teraz v predstihu, kym je cas. Najst najefektivnejsie trasovanie teraz, kym je cas.
Ak bude postavena D1 v useku HP-RK, samozrejme, ze kazdy pojde do BA cez ZA a nie Donovaly. Ale do PP potrebuju cestovat aj ludia z NR a BB kraja. Pre nich bude uz trasa cez ZA nevyhodna.


Suhlas ... treba R3 riesit, teda stanovit trasovanie... pre rozvoj sa mi najviac paci variant "pred BB tunel na Turiec a Handlovska spojka", myslim, ze riesi rozvoj najobsiahlejsie. Samozrejme treba riesit aj trasu BB-RK, ale podla Vazneho bude prelozka cesty I triedy. Toto sa mi zda najlepsie a najkomplexnejsie riesenie a variant F nim straca na opodstatnenosti.


mel, variant F by vyriesil jednou ranou aj prelozku aj rychlocestu. Nebola by potrebna ziadna kompenzacia v podobe prelozky, lebo ta prelozka lacna urcite nebude ani v tych najnizsich moznych parametroch
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod i15 » 19. Jún 2007 10:12

Sergej napísal:
kvalitná dialnica napísal:do bud. by sa z ňou počítalo ako nové hlavné mesto

Ty si na práškoch??? Meniť hlavné mesto je blbosť na n-tú a Bystrica už vôbec nie.


to bola taka Meciarova fantasmagoria, ze sumestie BB-ZV bude nove slovenske hlavne mesto :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 19. Jún 2007 10:13

2 kaviarista: ale uzemie slovenska je take ake je .. doprava s - j sa casom bude rozvijat skor na osi BA - ZA - CR/PL (co sa vlastne uz aj deje) a miscolc - KE - PO - PL
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 10:20

fh napísal:
kaviarista napísal:
fh napísal:
mirkobb napísal: preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo,


Myslíš, že si zvyšok Slovenska želá práve túto cestu?
Ja si prajem všade dobré cesty lebo veľa cestujem. Ale aj tie intenzity zavážia, to môže kdekto spochybňovať, ale je to tak.Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a nemá ani len tú estakádu ako je v BB.
Nitra to isté. Nie je na tom BB až tak zle.


nie, zvysok Slovenska si najviac zela miliardove estakady v Skalitom !

fh, ja ti garantujem jednu vec. keby sa tunel pod Donovalmi postavil skor ako Visnove, tak intenzity medzi ZA a MT by sli rapidne dole. Jednoducho je scestne argumentovat tym, ked sa intenzity na lepsej ceste zvysuju oproti jej horsej alternative. Keby sa ta horsia alternativa stala lepsou, tak sa intenzity zarucene preklopia. Vodici nie su blbci ani masochisti. Stale si zvolia tu jednoduchsiu a rychlejsiu trasu.


Vyriešil by si parciálny problém, ale teraz neviem či sme sa pochopili. Mne sa vidí, že ty jedným vylučuješ druhé, navyše sem pletieš Skalité. Doprava medzi ZA a MT nie je ani náhodou lokálna a garantovať môžeš akurát to, že dnes večer bude tma :wink: . To, čo napísal mel hore nadomnou vidím skôr reálne a Donovaly trojpruh. To je okamžité uľahčenie .


Tak este raz a pomaly. Pytal si sa provokacne, ci si zvysok Slovenska zela cestu pod Donovalmi. Ja som ti provokacne odpovedal, ze si urcite viac zela cestu cez Skalite, kedze tam sa planuju utopit v blizkej buducnosti vyznamne financne zdroje.
Skus si interpolacne poprepajat rozne vyznamnejsie mesta na Slovensku a potom uvidis, kolko obyvatelov Slovenska by vyuzilo Donovaly a kolko Skalite.
Co sa tyka trojpruhu, podobnym zcestnym argumentacnym sposobom mozes zablokovat tunel pod kazdym jednym horskym prechodom. Ved aj na Soroske by stacil treti pruh. Na Dargove je treti pruh uz dnes a nebyt toho pruhu, tak su tam ovela vacsie zapchy ako pod Strecnom. Naco nam tu bude dialnicny tunel? Naco by sme stavali dialnice, ked sa do kazdeho ciela da dostat aj po obycajnej ceste? Alebo tie akozeargumenty pripadaju smiesne iba mne ?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 19. Jún 2007 10:30

aquila napísal:2 kaviarista: ale uzemie slovenska je take ake je .. doprava s - j sa casom bude rozvijat skor na osi BA - ZA - CR/PL (co sa vlastne uz aj deje) a miscolc - KE - PO - PL


tie osi su od seba az prilis vzdialene na to, aby si nepotreboval dalsiu rovnobezku medzi nimi.
napriklad pri spojke Krakow-Budapest nepresunies na tie osi ani tranzit ani osobnu prepravu.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod fh » 19. Jún 2007 10:52

kaviarista napísal:
fh napísal:
kaviarista napísal:
fh napísal:
mirkobb napísal: preco nedopraju ludia zo ZA(asi nie vsetci..?) nieco podobne aj zvysku Slovenska, napr. kvalitnu cestu popod Hiadelske sedlo,


Myslíš, že si zvyšok Slovenska želá práve túto cestu?
Ja si prajem všade dobré cesty lebo veľa cestujem. Ale aj tie intenzity zavážia, to môže kdekto spochybňovať, ale je to tak.Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a nemá ani len tú estakádu ako je v BB.
Nitra to isté. Nie je na tom BB až tak zle.


nie, zvysok Slovenska si najviac zela miliardove estakady v Skalitom !

fh, ja ti garantujem jednu vec. keby sa tunel pod Donovalmi postavil skor ako Visnove, tak intenzity medzi ZA a MT by sli rapidne dole. Jednoducho je scestne argumentovat tym, ked sa intenzity na lepsej ceste zvysuju oproti jej horsej alternative. Keby sa ta horsia alternativa stala lepsou, tak sa intenzity zarucene preklopia. Vodici nie su blbci ani masochisti. Stale si zvolia tu jednoduchsiu a rychlejsiu trasu.


Vyriešil by si parciálny problém, ale teraz neviem či sme sa pochopili. Mne sa vidí, že ty jedným vylučuješ druhé, navyše sem pletieš Skalité. Doprava medzi ZA a MT nie je ani náhodou lokálna a garantovať môžeš akurát to, že dnes večer bude tma :wink: . To, čo napísal mel hore nadomnou vidím skôr reálne a Donovaly trojpruh. To je okamžité uľahčenie .


Tak este raz a pomaly. Pytal si sa provokacne, ci si zvysok Slovenska zela cestu pod Donovalmi. Ja som ti provokacne odpovedal, ze si urcite viac zela cestu cez Skalite, kedze tam sa planuju utopit v blizkej buducnosti vyznamne financne zdroje.
Skus si interpolacne poprepajat rozne vyznamnejsie mesta na Slovensku a potom uvidis, kolko obyvatelov Slovenska by vyuzilo Donovaly a kolko Skalite.
Co sa tyka trojpruhu, podobnym zcestnym argumentacnym sposobom mozes zablokovat tunel pod kazdym jednym horskym prechodom. Ved aj na Soroske by stacil treti pruh. Na Dargove je treti pruh uz dnes a nebyt toho pruhu, tak su tam ovela vacsie zapchy ako pod Strecnom. Naco nam tu bude dialnicny tunel? Naco by sme stavali dialnice, ked sa do kazdeho ciela da dostat aj po obycajnej ceste? Alebo tie akozeargumenty pripadaju smiesne iba mne ?


A Višňové si tentokrát vynechal. Ostatné ti napísal aquila.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod devil » 19. Jún 2007 11:11

inac s tymi 3. pruhmi sa mi to v pohode pozdava...3 pruhova cesta je vynikajuce a lacne riesenie oproti tunelom. keby bol treti pruh cez celu sorosku nebol by tam absolutne ziadny problem. auta co vladzu do kopca prejdu rychlo a tie co nie mozno maju stratu 2 min. a to je asi tak vsetko. aj na trase ZA-RK by som kresal tunely kde sa len da. ziadna korbelka a povrchove varianty kde sa to len da.

Co sa tyka spz, alebo po novom ecv, vidim velmi jasne, kolko vozidiel PO alebo KE kraja sa pohybuje v useku MT-ZA. Ja som to pisal uz pred rokmi, ze je velka skoda, ze sa scitania intenzit nerobia aj z kvalitativneho hladiska.


aj mne velmi vadi ze nie su relevantne cisla odkial kam kolko aut chodi. vidim vsak na trase E58 dost KE, KS, MI TV, VT a HE evc. v lete je dost RK PO PP LM ecv cez donovaly. avsak npr. okolo NR prevadaju NR a okolite evc pri ZV prevladaju ZV, BB atd. evc. a predpokladam ze pri ZA prevladaju ZA a pod. evc.

alebo sa mylim :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 19. Jún 2007 11:25

devil napísal:inac s tymi 3. pruhmi sa mi to v pohode pozdava...3 pruhova cesta je vynikajuce a lacne riesenie oproti tunelom. keby bol treti pruh cez celu sorosku nebol by tam absolutne ziadny problem. auta co vladzu do kopca prejdu rychlo a tie co nie mozno maju stratu 2 min. a to je asi tak vsetko. aj na trase ZA-RK by som kresal tunely kde sa len da. ziadna korbelka a povrchove varianty kde sa to len da.


devil, toto si prestrelil. nemozes porovnavat usek so smiesnymi intezitami 5-6 tisic a usek kde su 5x vacsie intenzity ... boze moj :roll:

na soroske by ozaj stacil treti pruh na najblizsich 10-15 rokov, ale na visnovom by ti treti pruh nepomohol temer vobec.

to iste s donovalmi. pri tych intezitach by treti pruh urobil zbytocnu aj tu prelozku vo variantoch D
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.