R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

KM to nie je Komárno.

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 16:57

kaviarista napísal:Aquila, tu R9 som si zatial vymyslel , bude sluzit na podporu mojich argumentov neskor, ked zhrniem vsetky klady variantu F v jednom spote. Zatial som spravil mapku kvoli prvym odozvam a nacuvam, nech to este trochu zreje ...

K trase R9 ma nastartoval dialniciar este na kronikarskej diskusii. Ta by mohla pokracovat z TR tunelom do PD, (cast spolocnej trasy s R2), PE, TO, NR, NZ, KM (Komarno je dufam KM ). To bude po dokonceni R2,R3 a R4 hadam najvacsia priorita spolu s R7.

"Konzumentsky" hlasovat nie je bohvieco, kvoli objektivite by si sa mal odosobnit. Pri takom sposobe nepochybujem, ze kazdy jeden obyvatel L.Mikulasa alebo Brezna by do nohy hlasoval za variant F. Skus sa na tu mapu pozriet ako na nejaku uplne cudziu krajinu niekde v Amerike.

Pista, ti dvaja anonymovia, to som bol ja :P


Nie kaviarista, mýliš sa, KM, to je Kysucké Nové Mesto, Komárno je KN. A chceš mi snáď povedať, že si schopný diskutovať sám proti sebe a ešte stáť v strede (2 anonymovia a ty sám pod prezývkou)? A ešte, k tým USA, tam, keď si povedia, že sa bude stavať diaľnica, tak to trvá krátko. Ale len sama výstavba, pretože všetky tie záležitosti predtým od ŽP cez pozemky, trasu a ekonomickú výhodnosť, tam zarábajú firmy, ktoré robia štúdie. Dodávam ti len jedno, keď vidíš mesto A a mesto B a medzitým nič a vidíš mesto C a mesto D a medzi tými mestami ďalšie 10-tky sídiel, tak máš argument proti, pretože diaľnica by mala priniesť predovšetkým regiónu, nie bežnému šoférovi. Tomu by mala stačiť cesta I. triedy. Môj názor na Donovaly poznáš, toto bol príklad vo všeobecnosti. Ja dúfam, že zvíťazí rozum a R3 pôjde cez Donovaly, neskôr sa môže postaviť aj cesta cez MT-TR.

A vidím, že v hlasovaní som len ja za Donovaly. Že by som vás presvedčil na trasu MT-TR-BB? Ja sa vám nečudujem, má to tam nábeh.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 18. Feb 2005 17:05, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Reakcie na všetkých.

Odoslaťod feroslav » 18. Feb 2005 17:05

Diaľničiar napísal:Okrem toho variant F oficiálne neexistuje, v tom má 2. anonym pravdu.


Ale to nik nepopiera. Všetci sa zhodneme na tom, že variant F neexistuje v OFICIALNYCH dokumentoch. Ani ako možnosť, ktora by bola zamietnutá. Prečo? Lebo najlepší dôvod je ten, čo nie je. Ak je dôvod nevysloviteľný, tak lepšie nájsť nejaké náhražky a tie ľahko argumentačne poraziť. V literatúre o podvodníkoch a psychologickej manipulácii sa tomu hovorí "strawman method", teda metóda slameného strašiaka. Ten sa postaví namiesto ozajstného problému a je ho ľahké poraziť. V našom prípade je slamený pajác varianta na Korytnicu či už z Hiadeľskej alebo Moštenickej doliny, ktoré popisoval v mŕtvom fóre ešte Snopi.

Diaľničiar napísal:Kaviarista, medzi ZA-MT rýchlocesta nestačí. Ale inak máš pravdu v tom, že úsek BB-RK by bol určite viac vyťažený ako mnohé iné úseky na D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7, bol by to 1 z 10 najvyťaženejších úsekov na Slovensku podobne ako napr. úsek od PB-ZA, BA-TT, TT-NR, ...
Konečne ma tu niekto nazval mojím menom. :P 8)


Ak stačí rýchlocesta na hlavnom ťahu Bratislava-Nitra-Zvolen s najväčším potenciálom rastu, kde bol malý rozdiel v nákladoch na R22.5 vs. D26.5, mala by stačiť aj tam, kde je cenový diferenciál obrovský. Vivati si stavajú drahú hračku bližšie naokolo, pričom diaľnica je potrebná inde.
feroslav
 

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 17:11

kaviarista napísal:Aquila, tu R9 som si zatial vymyslel , bude sluzit na podporu mojich argumentov neskor, ked zhrniem vsetky klady variantu F v jednom spote. Zatial som spravil mapku kvoli prvym odozvam a nacuvam, nech to este trochu zreje ...

K trase R9 ma nastartoval dialniciar este na kronikarskej diskusii. Ta by mohla pokracovat z TR tunelom do PD, (cast spolocnej trasy s R2), PE, TO, NR, NZ, KM (Komarno je dufam KM ). To bude po dokonceni R2,R3 a R4 hadam najvacsia priorita spolu s R7.

"Konzumentsky" hlasovat nie je bohvieco, kvoli objektivite by si sa mal odosobnit. Pri takom sposobe nepochybujem, ze kazdy jeden obyvatel L.Mikulasa alebo Brezna by do nohy hlasoval za variant F. Skus sa na tu mapu pozriet ako na nejaku uplne cudziu krajinu niekde v Amerike.

Pista, ti dvaja anonymovia, to som bol ja :P


ta R9 az taka vymyslena praveze nie je :) z dlhodobeho hladiska by bolo samozrejme najlepsie variant F a potom este ta imaginarna R9, ktora ak sa nemyslim je do istej miery zanesena do planov do roku 2050.

ale treba byt realista, a pocitat s "kratkozrakostou" kazdej vlady, ktore sa obmedzuje na 4 roky, v lepsom pripade az na 2 volebne obdobia. takze preto to vidim na R3 cez turciansku dolinu.

ja som btw aj na starom fore vzdy uprednostnoval priame spojenie BB-RK, lebo by potom bol priestor aj pre tu R9, ktoru z dlhodobeho hladiska bude treba. ale to je tak za 40-50 rokov.

tu ide o to ze ci je vyhodnejsie urobit R3 cez turciansku dolinu a tym aj do znacnej miery ocharnit dva narodne parky a uplne odtial odstranit kamiony. a ci nebude stacit len napojit "banicku dialnicu" na R3jku. co by bolo podla mna tiez docela schodne riesenie.

ide o to ze ja sa na to pozeram teraz z pohldau casovej hodnoty penazi. ze R cez turciansku dolinu moze priniest vyrazny rozvoj do tejto haldovej doliny s predstihom asi o 20-30 rokov nez kym by sa dobudovala R9. cize jednak stat dostane viac na daniach, usetri na davkach, ludia budu mat viac penazi => viac obchod => skratka multiplikator sa zapne o 20-30 rokov v turcianskej doline skor. kym v donovaloch sa toho ani nema co zapinat :o)

v jednoduchosti, 100 korun dnes je viacej ako 100 korun za 10 rokov a preto aj R3 cez turiec za 10 rokov je viac ako R9 cez turiec za 20 rokov. s tym ze pre donovaly je to plus minus jedno
Naposledy upravil aquila dňa 18. Feb 2005 23:18, celkovo upravené 2 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Reakcie na všetkých.

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 17:14

feroslav napísal:
Diaľničiar napísal:Okrem toho variant F oficiálne neexistuje, v tom má 2. anonym pravdu.


Ale to nik nepopiera. Všetci sa zhodneme na tom, že variant F neexistuje v OFICIALNYCH dokumentoch. Ani ako možnosť, ktora by bola zamietnutá. Prečo? Lebo najlepší dôvod je ten, čo nie je. Ak je dôvod nevysloviteľný, tak lepšie nájsť nejaké náhražky a tie ľahko argumentačne poraziť. V literatúre o podvodníkoch a psychologickej manipulácii sa tomu hovorí "strawman method", teda metóda slameného strašiaka. Ten sa postaví namiesto ozajstného problému a je ho ľahké poraziť. V našom prípade je slamený pajác varianta na Korytnicu či už z Hiadeľskej alebo Moštenickej doliny, ktoré popisoval v mŕtvom fóre ešte Snopi.


Diaľničiar napísal:Kaviarista, medzi ZA-MT rýchlocesta nestačí. Ale inak máš pravdu v tom, že úsek BB-RK by bol určite viac vyťažený ako mnohé iné úseky na D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7, bol by to 1 z 10 najvyťaženejších úsekov na Slovensku podobne ako napr. úsek od PB-ZA, BA-TT, TT-NR, ...
Konečne ma tu niekto nazval mojím menom. :P 8)


Ak stačí rýchlocesta na hlavnom ťahu Bratislava-Nitra-Zvolen s najväčším potenciálom rastu, kde bol malý rozdiel v nákladoch na R22.5 vs. D26.5, mala by stačiť aj tam, kde je cenový diferenciál obrovský. Vivati si stavajú drahú hračku bližšie naokolo, pričom diaľnica je potrebná inde.



Feroslav, neviem prečo, ale ja tvoje názory neberiem už vôbec vážne. Ty máš úplne presný spôsob vyjadrovania p. Mesíka (netvrdím, že ním si) a úvahy okolo slameného strašiaka sú podľa mňa choré a človek ktorý ich vysloví ešte k tomu na takomto prípade, patrí niekam do ústavu. Môžeš na mňa nadávať, ale je to tak. Laik by staval diaľnice, to je tvoj prípad. A za tým si ja stojím.

Ja si inak nemyslím, že na trase TT-NR stačí RC s takými parametrami aké má, ale nie som boh, aby som mávnutím prsta niečo na tom zmenil.

A ešte k tvojim posledným vetám (lebo tie dokazujú ako ty ovládaš cestnú infraštruktúru na Slovensku):

BA-NR-ZV nie je hlavný ťah, je to južný ťah (zákonom definované), hlavný ťah je severný ťah. Ale to mi až tak nevadí. Je vrchol drzosti napísať, feroslav, že BA-NR-ZV je rýchlocesta, pretože to nie je pravda, po TT je to D1.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Reakcie na všetkých.

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 17:19

feroslav napísal:Ak stačí rýchlocesta na hlavnom ťahu Bratislava-Nitra-Zvolen s najväčším potenciálom rastu, kde bol malý rozdiel v nákladoch na R22.5 vs. D26.5, mala by stačiť aj tam, kde je cenový diferenciál obrovský. Vivati si stavajú drahú hračku bližšie naokolo, pričom diaľnica je potrebná inde.


ferino, hlavny tah je odjakziva severny, ci sa ti to paci alebo nie. to ze usek TT - NR mala byt dialnica nikto nepochybuje, ale hold situacia je taka aka je, tak sa s tym musis zmierit.

p.s. ak budes rozputavat umyselne flamewars tak si v tomto fore moc nepopises :) a nepomoze ti ani to ze ides cez anonymizer => vortex.anonymizer.com s IP 168.143.113.125. ako vidis na tomto fore je posledny problem niekoho relativne vystopovat a zablokovat :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 18. Feb 2005 17:24

anonym citujem:

Da sa postavit BB-Ivachnova za podstatne menej nez 20 mld.Sk v sucasnych cenach(umerne pomeru intenzit I/18 a I/59)? Namiesto investicie okolo 47 mld.Sk, ktora by vyriesila obchvat RK,MT,VR. A este aj zlepsenie dopravnej situacie v ZA vybudovanim dalsej kapacitnej komunikacie


Ked si myslel tymi 47 mld. iba obchvaty tych 3 miest, tak si sa mal aj tak vyjadrit. Ked 2 prijimace spracuju nejaku informaciu rovnako, tak by sa mal zamysliet vysielac, kde sa asi stala pri prenose chyba.

Odmietam dalej diskutovat , ked sa bude porovnavat intenzita useku MT-Vrutky s Donovalmi. Ten usek je adekvatny k useku BB-ZV . Ani to, ze tam uz RC stoji s tym nema nic spolocne.


Tym , ze od RK po BB nie je ziadne vacsie osidlene mesto, ktore by nahnalo miestne intenzity, treba uvazovat na trase D1 v smere od RK len po najblizsie velke mesto , alebo po najblizsiu dolezitu krizovatku , kedy sa intenzity zlucuju.

Primarnym ucelom rychlociest je spajat co najefektivnejsie vzdialene miesta na danom uzemi. Ci prejde niekto miestny po upchatej ceste 1.triedy 15 km za 15 minut alebo za 25 minut, nie je az tak dolezite. Prioritnejsie je zabezpecit, aby po takejto ceste nebolo potrebne cestovat 200 km vkuse.

Ked sa chces bavit v dnesnych cenach, tak teda v dnesnych cenach. Ja tipujem naklady v dnesnych cenach na usek Ulanka-Ivachnova popod V.Sturec na cca 35 mld. Ty na kolko?

Ja som ochotny sa stavit o basu sampanskeho , ze od Bytce po Ivachnovu kamion neprejde celu trasu osemdesiatkou, teda moze ist osemdesiat alebo viac km/h (nie priemernou osemdesiatkou o 2 v noci).


Ide o to, ze ak by bol na tej ceste ten kamion uplne sam , tak osemdesiatkou ju prejde. Na horskom priechode by mu to ale nepomohlo. Mensie intenzity cez horske priechody urobia porovnatelnu paseku ako vacsie intenzity na rovinach bez moznosti predbiehat. Ak by teoreticky mali byt na Donovaloch take inzenzizy ako su dnes pri MT , tak je tam uplny dopravny kolaps.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 18. Feb 2005 17:29

Aquila
ja som btw aj na starom fore vzdy uprednostnoval priame spojenie BB-RK, lebo by potom bol priestor aj pre tu R9, ktoru z dlhodobeho hladiska bude treba. ale to je tak za 40-50 rokov.


To mozno platilo pred 2 rokmi , kedy sa uvazovalo s 8 mld. rocnymi rozpoctami do infrastruktury. Situacia sa ale zmenila, ten trojnasobok vydavkov sa rapidne prejavi . R9 moze byt za 13-14 rokov realne nastolena vec na stole
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 20:11

ja ti poviem tak ze ako napisal uz dialniciar, tych 18mld sa realne rovna vykonom 10mld v roku 97/98.

a aj to je ta hodnota penazi o ktorej som hovoril, ze ci by skorsie zapojenie turca do infrastruktury v konecnom dosledku neurychlilo stavbu inych usekov ala dokoncenie celej R2 aj medzi ziarskym lievikom - bansky dialnicu a napojenie na D1, rychlejsie prace na R7, a dalsich Rkach.

a tiez moze nastat to ze R3 cez turiec sa napoji na tu uz dostavanu R2. ide o to ze cim viac oblasti sa zapoji na dialnicnu siet, tym viac prachov bude mat aj stat. a to je jedno ci to bude popri R4 na vychode alebo popri R3 v turci. R3 pri turci ma velke moznost z pohladu toho ze kia bude blizko. to iste plati pre cim rychlejsie dokoncenie R1.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 23:55

ja len dodam, ze by sa mal zhodnotit cenovo usek BB-MT-DK aj BB-RK-DK dalej vypocitat predpoklad premavku. z tychto potom urcit vitaza a hotovo. inac sa da dohadovat o vsetkom a na vsetko sa da najst protiargument a protidedukcia. najlepsie su cisla cena, intenzita. u mna je to mierne v prospech donovalov (ak by mali byt useky cenovo cca rovnake). kedze vyssie intenzity pri MT maju len par km a charakter dochadzky do mesta, pre RC vyznam nemaju, kym zase donovaly su tradicne vyzuzivana trasa a cudujem sa ze aj zime tam riskuju vodici vsetko mozne....a hlavne teda donovaly su viac vyuzivane ako sturec a moj nazor je ze aj v buducnosti by to tak ostalo. ale naozaj je dolezite mat seriozne udaje z podrobne rozpracovanych studii.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Trasa R3.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 00:02

Ano, devil (inak ja som si myslel, že je to diabol a nie čert) :twisted: presne tak. Dôležité sú štúdie od intenzity premávky, zaťaženia ŽP až po cenu a celkový možný dopad na rozvoj regiónu.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 00:08

neda mi aby som neurobil malu opravu (neber to ako utok):

zakon je to na zaklade coho sa moze ulozit nejaka povinnost. v nijakom zakone nie su upravene "hlavne tahy" spominaju sa v uzneseniach npr. vlady a to nie su zakony. juzny tah je uz definovany ako R7_R2, kym R1_R2(cast ZV-KE) je definovana ako stredo-juzny tah.

ale hlavne definovanie hlavnych tahov vseobecne je nezmysel, neviem kde take nieco este funguje. zober si lubovolne 2 body (mesta dediny) a medzi nimy je mozne urcit hlavny tah. to som aj nacrtol ktory je prirodzene hlavnym tahom medzi BA a KE.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Ja neberiem nič ako útok.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 00:19

devil napísal:neda mi aby som neurobil malu opravu (neber to ako utok):

zakon je to na zaklade coho sa moze ulozit nejaka povinnost. v nijakom zakone nie su upravene "hlavne tahy" spominaju sa v uzneseniach npr. vlady a to nie su zakony. juzny tah je uz definovany ako R7_R2, kym R1_R2(cast ZV-KE) je definovana ako stredo-juzny tah.

ale hlavne definovanie hlavnych tahov vseobecne je nezmysel, neviem kde take nieco este funguje. zober si lubovolne 2 body (mesta dediny) a medzi nimy je mozne urcit hlavny tah. to som aj nacrtol ktory je prirodzene hlavnym tahom medzi BA a KE.



Ale na niektorých ľudí som alergický (feroslav k nim patrí), ale na tomto fóre je to dobré. Ľudia môžu mať iné názory, od toho je diskusia a fóra. To je v poriadku. Ja tiež neviem všetko. A možno viem najviac z vás, čo ste tu, ale zase neviem vašu prácu.

Dobre, možno to nie je v zákone, ale je to v uznesení, že sú na Slovensku hlavné ťahy. Ten južný je hlavný, podobne ako aj severný. Ale severný ťah je v materiáloch vlády uvedený ako strategický hlavný ťah s celospoločenským významom na Slovensku. To má len D1. A preto sa to volá D1, diaľnica č. 1. Ja nespochybňujem ostatné hlavné ťahy. Ale ten najhlavnejší tu je len jeden. Možno nie je priamo v zákone. Máš pravdu (feroslav, sorry, ale ja narozdiel od teba nepoužívam zavádzajúce fakty jeden za druhým) devil :twisted: 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2005 01:16

devil napísal:neda mi aby som neurobil malu opravu (neber to ako utok):

zakon je to na zaklade coho sa moze ulozit nejaka povinnost. v nijakom zakone nie su upravene "hlavne tahy" spominaju sa v uzneseniach npr. vlady a to nie su zakony. juzny tah je uz definovany ako R7_R2, kym R1_R2(cast ZV-KE) je definovana ako stredo-juzny tah.

ale hlavne definovanie hlavnych tahov vseobecne je nezmysel, neviem kde take nieco este funguje. zober si lubovolne 2 body (mesta dediny) a medzi nimy je mozne urcit hlavny tah. to som aj nacrtol ktory je prirodzene hlavnym tahom medzi BA a KE.


D1 je hlavny tah z ciste prozaickeho dovodu a to ze je definovany ako TINA / TEN koridor co E571 nie je. dokonca aj E77 je len ako "doplnkovy" koridor.

cize tam sa definuju hlavne tahy.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 12:45

"cize tam sa definuju hlavne tahy."

no comment.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Hosť » 19. Feb 2005 17:06

kaviarista napísal:anonym citujem:

Da sa postavit BB-Ivachnova za podstatne menej nez 20 mld.Sk v sucasnych cenach(umerne pomeru intenzit I/18 a I/59)? Namiesto investicie okolo 47 mld.Sk, ktora by vyriesila obchvat RK,MT,VR. A este aj zlepsenie dopravnej situacie v ZA vybudovanim dalsej kapacitnej komunikacie


Ked si myslel tymi 47 mld. iba obchvaty tych 3 miest, tak si sa mal aj tak vyjadrit. Ked 2 prijimace spracuju nejaku informaciu rovnako, tak by sa mal zamysliet vysielac, kde sa asi stala pri prenose chyba.

Odmietam dalej diskutovat , ked sa bude porovnavat intenzita useku MT-Vrutky s Donovalmi. Ten usek je adekvatny k useku BB-ZV . Ani to, ze tam uz RC stoji s tym nema nic spolocne.


Ked sa chces bavit v dnesnych cenach, tak teda v dnesnych cenach. Ja tipujem naklady v dnesnych cenach na usek Ulanka-Ivachnova popod V.Sturec na cca 35 mld. Ty na kolko?

Ja som ochotny sa stavit o basu sampanskeho , ze od Bytce po Ivachnovu kamion neprejde celu trasu osemdesiatkou, teda moze ist osemdesiat alebo viac km/h (nie priemernou osemdesiatkou o 2 v noci).


Ide o to, ze ak by bol na tej ceste ten kamion uplne sam , tak osemdesiatkou ju prejde. Na horskom priechode by mu to ale nepomohlo. Mensie intenzity cez horske priechody urobia porovnatelnu paseku ako vacsie intenzity na rovinach bez moznosti predbiehat. Ak by teoreticky mali byt na Donovaloch take inzenzizy ako su dnes pri MT , tak je tam uplny dopravny kolaps.


Tych 47 mld.Sk vzniklo takto:(Anonymný Zaslal: Pi Feb 18, 2005 9:57 am)
Pokial by sme neratali s novym obchvatom BB, tak potom mozeme vynechat HP-LLucka za 13,6 mld.Sk a teda namiesto prejazdu BB bude prejazd po 4 pruhovej ceste cez ZA, kde treba postavit iba privadzac ZA-juh.


Z povodnej sumy 60 mld.Sk z prispevku: (Anonymný Zaslal: Št Feb 17, 2005 11:53 am)
To znamena, ze ak by boli naklady na D1 HP - RK menej ako 3 nasobkom ceny za R3 BB - RK, tak sa lepsie oplati stavat D1. Na ktoru boli naklady odhadnute na 72 mld.Sk pre rok dokoncenia 2010 a 60 mld.Sk pre rok dokoncenia 2013(Správa o záveroch štúdie realizovateľnosti financovania projektov diaľnic formou PPP).


Teda cca 55 km usek D1 L.Lucka - Ivachnova + privadzac ZA juh za zhruba 47 mld.Sk v sucasnych cenach. A to v porovnani s BB - Ivachnova.

Viem odhadovat ceny, ked mam dokumentaciu, ale k trase Velky Sturec dokopy nic neviem a tak strielat ceny nemienim. V pripade ceny 35 mld.Sk, ktoru uvadzate by bezpochyby efektivnejsie boli vynalozene prostriedky na D1.

Ak ja prechadzam osobnym autom z Lavobreznej v Ziline na Estakadu rychlostou 40 km/h a som presvedceny, ze nad 60km/h to nema sancu nikto prejst ani osobnym autom. Tak sa bez zavahania stavim, ze kamion to osemdesiatkou neprejde. A celkom by som chcel vidiet toho machra co by to 60 km/h na osobnom aute presiel.
Hosť
 

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2005 19:21

devil napísal:"cize tam sa definuju hlavne tahy."

no comment.


tak tak, to je tak jedine co mozes na to povedat :)

ako sa vravi mozes s tym nesuhlasit, mozes na to nadavat, moze ta to stvat, ale to je tak asi vsetko co s tym spravis :)

koridory urcuju ludia, ktori maju trosku ine znalosti z problematiky, trosku ine studie k dispozicii, bere sa to z globalneho hladiska a je to docela komplexna problematika.

sma to viem, kedze som mal resp aj mam docinenia priamo ci nepriamo s velkymi kapacitami co sa tyka dopravy v europe. ludia, ktori toho pre europsku dopravu urobili ozaj hodne. ano nie je to nikto zo slovenska, su to ludia, ktori su spickovy profici.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

mas pravdu...

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 20:56

E50 prechadzala na nasom uzemi ako Praha-Brno-KE, to dufam nepopieras. Nase uzemie znamenalo CS, a bolo by divne ten tah urobit ako Praha-BA-ZA-KE...pri takomto tahu ma napada tolko spominany feroslavov vyraz.....preto tah E65 zase isiel cez BA.

Ak by existovala samostatna SR tak by to urcite bolo definovane inac. No a na korzike a krete sa urobili s politickych pricin tak ako sa to urobilo. A urobili to taky ludia, ktory by v serioznej zapadoeuropskej spolocnosti patrili do podpriemeru. To je samozrejme je len moj nazor ale stojim si za nim. Mas pravdu no comment je vsetko co na to mozme povedat,.... a potom nechat uznesenie uznesenim, sadnut do auta a prejst trasu BA-BP-KE. :arrow:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: mas pravdu...

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2005 21:47

devil napísal:E50 prechadzala na nasom uzemi ako Praha-Brno-KE, to dufam nepopieras. Nase uzemie znamenalo CS, a bolo by divne ten tah urobit ako Praha-BA-ZA-KE...pri takomto tahu ma napada tolko spominany feroslavov vyraz.....preto tah E65 zase isiel cez BA.

Ak by existovala samostatna SR tak by to urcite bolo definovane inac. No a na korzike a krete sa urobili s politickych pricin tak ako sa to urobilo. A urobili to taky ludia, ktory by v serioznej zapadoeuropskej spolocnosti patrili do podpriemeru. To je samozrejme je len moj nazor ale stojim si za nim. Mas pravdu no comment je vsetko co na to mozme povedat,.... a potom nechat uznesenie uznesenim, sadnut do auta a prejst trasu BA-BP-KE. :arrow:


ono vzdy bol severny hlavny tah. uz od tomasa bati vsetky navrhy "isli" cez zilinu a severom. ani jeden nesiel cez BB, to musis zase uznat ty.

vsak aj povodna D1 bola od brna smer puchov resp uherske hradiste a potom smerom hore po povazi zilina tatry - po - ke :)

alebo to niekedy bolo inak ?

ako som sa aj pytal tolko krat feroslava a nikdy nebol schopny odpovedat. ukaz mi jeden jediny oficialny dokument kde sa s E571 pocita ako s halvnym tahom (uz len to cislo cesty ze je E[tri cisla] hodne hovori ... )

a k samostatnej SR. ked bola SR samostatna ako slovenska republika pocas IIsv vojny, hadaj kadial isiel hlavny tah ? ano BA - ZA - PP - PO - KE :)

cez BB neslo nic :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2005 21:48

p.s. co sa tyka korziky a sardinie, to su special case. ide o globalny europsky pohlad. ak beres TINA ako celok, tak je to relativne velmi dobre navrhnuta siet.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 19. Feb 2005 22:21

co chces s tou BB odo mna? :?: uz som milionkrat povedal ze nie som od BB. mne stacilo ked si raz povedal ze nie si zo ZA. :evil:

neviem ktoru dobu si myslel ale po 1. svetovej vojne bolo CS a teda sa bral tah Praha-KE. a vobec netusim aky bol tah BA-KE pred 1920, ale stavil by som sa ze nie cez ZA. takze kym nebolo samostatne Slovensko ani nemohol byt nikde definovane ako BA-ZV-KE. a definovanie z 90-ich rokov povazujem za politicky motivovane. pocas vojnovej republiky nam KE nepatrili, to sa mylis.

ale ja sa tiez opytam : kadial sa chodilo odjakziva (teda min. od 1920) z BA do KE? odpoved je cez ZV.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 20. Feb 2005 12:40

AD Hlavny tah. Podla mna to je uz teraz zbytocne riesit. Treba sa na to pozerat v 2 rovinach. Jedna je politicka a druha spontanno-prirodzena.

Politicka rovina podlieha politickym rozhodnutiam. Politici si zvolili za hlavny tah severny. Akurat je problem v tom, ze za svoje rozhodnutia bezprostrednu politicku zodpovednost bohuzial neponesu, lebo vystavba dialnic nie je zalezitostou 2 rokov a ak sa ukaze pravda, ze to rozhodnutie spravne nebolo , mozu byt zodpovedne osoby uz davno v hrobe.

Spontanno-prirodzena rovina znamena, ze si kazdy vodic vyberie ako hlavnu trasu tu, ktora mu najviac vyhovuje, bez ohladu na to, co sa deklaruje na nejakom papieri.

Najlepsiu odpoved na to, ktora trasa KE-BA je hlavna da buducnost, ked bude hotova cela D1 aj R1+R2.
Ja osobne nepochybujem o tom, ze prirodzenou hlavnou trasou bude juzna.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Ak bude mýtne, tak to bude tá kratšia trasa.

Odoslaťod Diaľničiar » 20. Feb 2005 12:49

kaviarista napísal:AD Hlavny tah. Podla mna to je uz teraz zbytocne riesit. Treba sa na to pozerat v 2 rovinach. Jedna je politicka a druha spontanno-prirodzena.

Politicka rovina podlieha politickym rozhodnutiam. Politici si zvolili za hlavny tah severny. Akurat je problem v tom, ze za svoje rozhodnutia bezprostrednu politicku zodpovednost bohuzial neponesu, lebo vystavba dialnic nie je zalezitostou 2 rokov a ak sa ukaze pravda, ze to rozhodnutie spravne nebolo , mozu byt zodpovedne osoby uz davno v hrobe.

Spontanno-prirodzena rovina znamena, ze si kazdy vodic vyberie ako hlavnu trasu tu, ktora mu najviac vyhovuje, bez ohladu na to, co sa deklaruje na nejakom papieri.

Ale ano, každý bude jazdiť tadiaľ kadiaľ mu to bude vyhovovať. Ale kaviarista, ak bude D1, tak mnohí nebudú jazdiť po R1, pôjdu po D1, aby sa vyhli R2. A R3 nebude. Alw inak, ty si presadzoval v minulosti, aby to bolo BA-TT-NR-BB-RK-PP-... To je ale jasná trasa po severe. Ona ide stále na sever. Južná by bola vtedy, ak by bola aj smerom na DT, RS a LC. Sever to nie je len ZA. Tak ako juh nie je len NR.

Najlepsiu odpoved na to, ktora trasa KE-BA je hlavna da buducnost, ked bude hotova cela D1 aj R1+R2.
Ja osobne nepochybujem o tom, ze prirodzenou hlavnou trasou bude juzna.


Ale ano, máš pravdu, každý bude jazdiť tadiaľ kadiaľ mu to vyhovuje. Inak ty si v minulosti presadzoval trasu BA-TT-NR-BB-RK-PP-..., ale to nie južná trasa, to je severná trasa, stále ide na sever. Sever to nie je len ZA, podobne ako juh nie je len NR.

A ak bude D1 až po KE, tak mnohí šoféri už nepôjdu po R1, pôjdu po D1, aby sa vyhli R2 ... a je to zaujímavé, ale prospeje to samej R2.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2005 13:24

devil napísal:neviem ktoru dobu si myslel ale po 1. svetovej vojne bolo CS a teda sa bral tah Praha-KE. a vobec netusim aky bol tah BA-KE pred 1920, ale stavil by som sa ze nie cez ZA. takze kym nebolo samostatne Slovensko ani nemohol byt nikde definovane ako BA-ZV-KE. a definovanie z 90-ich rokov povazujem za politicky motivovane. pocas vojnovej republiky nam KE nepatrili, to sa mylis.

ale ja sa tiez opytam : kadial sa chodilo odjakziva (teda min. od 1920) z BA do KE? odpoved je cez ZV.


Pozri si trasy planovanych dialnic pred vojnou. Väcsina variantov isla cez Zilinu
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=54
a aj stranku www.dalnice.com
Za Slovenskeho statu bez Kosic, trasa bola taka ista - BA-ZA-PO, len od Presova to islo rovno na vychod.
Doma mam staru automapu z r. 1945, hlavna trasa BA-KE isla v trase dnesnej D1 a dalsie hlavne cesty boli dnesne R1 a D2 a D3 bez Skaliteho. Ostatne cesty, az na vynimky, este nemali ani asfalt
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

pista

Odoslaťod Hosť » 20. Feb 2005 15:05

Pišta napísal:A ak bude D1 až po KE, tak mnohí šoféri už nepôjdu po R1, pôjdu po D1, aby sa vyhli R2 ... a je to zaujímavé, ale prospeje to samej R2.


Ja som to myslel tak, ze raz v buducnosti, ked budu hotove aj D1 aj R2 - obe v plnom profile, tak KE - BA bude robit vacsina vodicov juhom.
1. bude to kratsie o cca 25 km
2. menej tunelov a tym padom menej mytneho bude na juznej trase.

Dovody pre sever budu:
- krajsia okolita priroda
- techn. parametre vozovky usposobene pre vyssie rychlosti

Ale ano, máš pravdu, každý bude jazdiť tadiaľ kadiaľ mu to vyhovuje. Inak ty si v minulosti presadzoval trasu BA-TT-NR-BB-RK-PP-..., ale to nie južná trasa, to je severná trasa, stále ide na sever. Sever to nie je len ZA, podobne ako juh nie je len NR.


Ja si vobec neodporujem, ale som v prvom rade pragmatik . Ciste teoreticky, ak by sme zobrali do uvahy uzemie Slovenska bez jedineho vybudovaneho kilometra dialnice, tak nejefektivnejsie riesenie vybudovat dialnicne spojenie vychod-zapad by bolo urcite v trase E571 . Dnes ale niektore useky D1 uz realne stoja a najefektivnejsie riesenia musia brat do uvahy realitu. Rozbudovanie D1 od Ivachnovej na vychod je uz v takom stadiu, ze oproti R2 , kde je este mnoho usekov smrti , uz nema vyznam menit a prehadzovat priority tych dvoch tras.
Ved napriklad vela mojich znamych cestovalo z KE do PP stale cez Krompachy. Zmenili to az po otvoreni tunela Branisko a dnes vacsina cestuje do PP cez PO.
Kazdy dobry menezer by mal po kazdej zasadnej udalosti, ktora podstatne ovplyvnuje cinnosti ktore menezuje, prehodnotit dalsie strategicke smerovanie. A to sa po rozdeleni Ceskoslovenska u nas v oblasti infrastruktury nestalo.

Myslim si, ze najefektivnejsim riesenim co najskor spojit rychlocestou vychod so zapadom je dnes R1+R3 cez Donovaly + D1 cez PP. Samozrejme, pri sucasnom stave rozostavanosti RC-eciek.
Hosť
 

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 10:14

Tie mapy mi vobec neprotirecia, ale skor davaju zapravdu.Vsetko sa tam toci okolo CS, ale ved Praha uz od 1993 nie hlavne mesto, ak by si to este niekto nevsimol :!:

co sa tyka vojnoveho statu, no nielen KE nam nepatrili ale ani skoro cely tah ZV-KE (niekde medzi ZV a LC bola hranica). nikdy v historii neboli take pomienky ako dnes preto ani nemohli byt mapy nakreslene tak ako by mali dnes.

Inak kazdy bude jazdit tou trasou ktorou chce, podla mojej mienky je prirodzenou trasou E571. To ci bude skor obchadzka cez ZA alebo cez Miskolc uz na tom nemeni.

Pista uz dnes sa chcu mnohym zlym usekom vyhnut, a preto cez E571 nechodia. Ale do ZV atd. sa bude jazdit aj tak po E571. :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.