R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
16%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
17
18%
 
Celkový počet hlasov : 96

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod Andyf » 06. Júl 2015 21:23

Dobrý vecer som úplný Lajk na tuto tému ale zaujíma ma to vidím ze je tu vela skúsených odborníkov. Mam chatu na Donovaloch. Preto som sa chcela opýtať v akom je to stave nakoľko ma znepokojili ked som dnes počula o tuneli cez donovaly. Ako je to aktuálne? Viem ze sa o tom dlho diskutuje. Je to este vôbec aktuálne? Myslim aj do budúcnosti. Ak áno kadiaľ by mal ten tunel presne ist? Myslim Bystricku stranu pred vrcholom Donovalov. Dakujem
Andyf
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 06. Júl 2015 21:16

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod Peterman » 06. Júl 2015 22:22

Nemusíš sa báť, ak by sa aj ťahala R-ka, tak cez hliadelske sedlo, to je východne od Donoval a pokračovala by na Ružomberok v doline so súčasnou cestou od odbočky na Korytnicu

Ak by sa aj robil vrcholový (kratší) tunel, tak to je hudba ďalekej budúcnosti a poloha je este nie jasná
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 414
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 21:38

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod rastislav5 » 01. Apr 2016 21:16

Lobbing v prospech R3 z Martina pokracuje:
viewtopic.php?f=35&t=21301#p179943
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod aquila » 02. Apr 2016 09:56

inak fakt, toto asi nepotesi kopu ludi, ale kedze mindop ma siet citaj hrnciar a zrejme aj lobby okolo turca, tak sa to moze za 4 roky preklopit. staci ked schvalia pretrasovanie a spojku cez sklenne na R2.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod esteen » 02. Apr 2016 11:11

Mna prave naopak tato informacia potesila. R3 cez Turiec je prirodzený dopravný koridor a vždy preferovaný variant v smere S-J. Len v poslednych rokoch sa nejakou zahadou ako najvyhodnejšie S-J prepojenie spomina R1 cez Hliadelske sedlo. Donovaly R-ku nepotrebujú, rozumné je ťahať R3 cez širokú Turčiansku kotlinu. Navyše, ako tu už bolo spomínané, v rámci šetrenia stačí opraviť súčasnu I/65, dobudovať MUK, v kritických miestach spraviť preložky a preklasifikovať na R3. Samozrejme, variant cez Kremnicke Bane je hluposť, prepojiť cez Sklené na R2 Raztočno. V dalekej buducnosti možno rozmýšlať nad tunelom popod Šturec na BB, ale to určite nie je momentálne potrebné a aktuálne.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 20:11

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod ANDi » 02. Apr 2016 13:55

Kiezby sa to pohlo tym spravnym smerom... Ale obavam sa, ze to zacne aj skonci len vyhadzovanim penazi na nove studie...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod eric987 » 02. Apr 2016 21:52

Nie je to len prvoaprilovy zart ? :D To by bola pekna haluz - SMER ako najsilnejsia vladna strana by najradsej stavala R1 BB-RK (najlepsie samozrejme cez PPP), SIET ako strana s MinDop R4 a teraz obchodne komory V4 idu lobovat za R3 MT-TR ktoru s trochou nadsazky mozno povazovat za konkurenta oboch :D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Apr 2016 08:15

Obchodne komory zasadali 31.3. V programovych prioritach koalicie sa R1 nespomina (ale spomina sa R3 aj R4). Ked vynechaju R1, tak R4 a R3 si az tak konkurovat nebudu, vzdialenost medzi nimi je 200 km.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod jarino » 03. Apr 2016 11:43

Priorita by mala byť oprava betónky, potom R3 MT - TR. Do výstavby teoreticky dva úseky na Orave, strednú R3 zatiaľ pripravovať, veď nemá ani ÚR a zrušiť to trasovanie cez Kremnicu.
Na R4 toho zatiaľ k výstavbe tiež nie je veľa plus SO PO vzhľadom na cenu tiež nie je zatiaľ blízky realite, ale za 4 roky sa to môže zmeniť.
Smer zrejme Donovaly pretláča ako biznis, to je jediné zmysluplné vysvetlenie.
Sieť má tam lobbing z MT, čo je lepšie ako pokračovanie R1 a taktiež R3 a R4 idú cez Oravu a Šariš, čo treba vnímať už ako politiku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod okorec » 03. Apr 2016 12:39

Mohli by pripraviť PPP na kombináciu R3 MT - Rakovo + D1 Turany - Hubová (- Likavka) + R3 Tvrdošín - Sedliacka Dubová
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 790
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Apr 2016 14:36

jarino napísal:Priorita by mala byť oprava betónky, potom R3 MT - TR

Usek R3 MT-Rakovo nadvazuje na betonku (nie je to paralelna trasa k betonke), zabezpeci obchvat Martina, ale tiez Vrutok pre kamiony z Budapesti do Katowic (privedie tuto dopravu na D1 a nie pred Vrutky), takze tu si nie som isty, co je prioritou. Zvysne useky R3 (Rakovo-TR) suhlasim.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod jarino » 03. Apr 2016 17:34

Podľa mňa najskôr oprava betónky, potom následne obchvat MT, keď už je to slepé črevo z D1 urobené, ale to ešte môže počkať pár rokov.
Ale neviem, ako sa teraz uvažuje s R3 pri TR. Spomínalo sa možné prerobenie a využitie betónky, čo by bolo možno najlepšie. Stavať paralelnú R3 k betónke by bolo zbytočné mrhanie zdrojmi. Potom sa spomínal aj západný obchvat TR.
Pritom vzhľadom na zdroje sa môže uvažovať o trasovaní ešte x rokov, medzi tým čo najskôr treba opraviť betónku, či už bude súčasť R3 alebo nie a pripraviť najmä východný obchvat MT. Očakávať viac je asi zbytočné.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2016 12:10

sak tender opravy betonky mal bezat nie ? ci to tiez stopli a do pripravy mal ist prave usek R3 martin - rakovo, plus rakovo - turcianske malo byt ako som pisal zrekonstruovane, cize v pohode

tam by bolo treba uz len poriesit kremnicke bane/kremnicu, ale to je na dlhe lakte, kedze by sa muselo urobit raztocno, co neni ani len medzi projektami na pripravu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod ANDi » 04. Apr 2016 13:38

Aj keby sa hned spravilo Raztocno, chyba R2 v okoli Handlovej... Tu sa suvisleho tahu od MT po ZH asi ani nedozijeme.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2016 15:08

tak hej, tam by bol najvacsi provblem v samotnej handlovej, aj ked tie "kopanice" az po lovcicu tiez nie su uplne idealne, ale urcite je to lepsie ako cez kremnicke bane.

nicmenej tunel cez sklenne polda mna nebude na programe dna do 2030 .. bohuzial .. budeme radi, ak do 2030 bude zrekonstruovana betonka, a urobena cast aspon martin - rakovo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod jarino » 04. Apr 2016 20:06

aquila napísal:sak tender opravy betonky mal bezat nie ?

Má byť vypísaný v prvom polroku tohto roka. Aj to je už pokrok... :)
Ráztočno je ďaleká budúcnosť. Zatiaľ sa treba orientovať na to realistickejšie. Len nechápem tú obchodnú komoru, že treba postaviť R3 paralelne k betónke, aby sa dala betónka obísť. Divná logika.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod ANDi » 04. Apr 2016 20:11

Jedina sanca je, zeby na to o par rokov zatlacila EU nejakym novyvmi fondami abo balickom (Juncker spi, ci co robi?). Ale uz som tu pisal, ze R3 je podcenovany tah a keby bol suvisly, tak su tam ovela vyssie intenzity a stiahlo by to velku cast tranzitu zo susednych tahov.

Co sa trasovania tyka, som za tunel Sklene a maximalne vyuzitie sucasnej I/65, ma takmer idealne trasovanie, paralenych ciest je tam dostatok a este aj MUK v TT ma rezervu na druhy profil.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod johhan » 04. Apr 2016 23:43

jarino napísal:
aquila napísal:sak tender opravy betonky mal bezat nie ?

Má byť vypísaný v prvom polroku tohto roka. Aj to je už pokrok... :)

No čo ja viem tak úsek mešká z celkom objektívnych dôvodov - zdržanie mala spôsobiť jedna obec ktorá mala prísť o jeden výjazd a jediný výjazd z tejto obce mal viesť cez most v havarijnom stave. Pánom z SSC zjavne niečo uniklo. Další problém majú byť pozemky zistilo sa že pozemky pod časťami I/65 nie sú v majetku SSC - podmienka financovanie z fondov EU - momentálne sa vykupuje - šťastie je že skoro všetky sú v majetku obcí, VUC alebo štátnych organizácií. Taktiež SSC pozabudla na vypílienie nejakých drevín - kde momentálne žiadajú o povolenie. Taktiež vznikol problem s umiestnením zástaviek SAD.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod johhan » 05. Apr 2016 00:02

úsek R3 Martin-Rakovo sa plánuje na 2017-2019 podľa toho koľko zostane v PO2 - pretože ak zostanú nejaké financie bude to málo na väčšie úseky core TEN-T a tento by mal byť pripravený a aj relatívne lacný. V dobe stavby tohoto úseku by mala byť I/65 už zrekonštruovaná a pokračovať by sa malo západným obchvatom Turč.Teplíc napojením na existujúci obchvat Hornej štubne a prechod do Handlovej - predpoklad je polprofil.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod okorec » 05. Apr 2016 00:30

Nemyslím, že SOPK presadzuje R3 paralelne k betonke. Myslím, že to tak presadzujú Mošovce, čo je dosť krátkozraké teda.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 790
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod aquila » 05. Apr 2016 11:03

johhan napísal:úsek R3 Martin-Rakovo sa plánuje na 2017-2019 podľa toho koľko zostane v PO2 - pretože ak zostanú nejaké financie bude to málo na väčšie úseky core TEN-T a tento by mal byť pripravený a aj relatívne lacný. V dobe stavby tohoto úseku by mala byť I/65 už zrekonštruovaná a pokračovať by sa malo západným obchvatom Turč.Teplíc napojením na existujúci obchvat Hornej štubne a prechod do Handlovej - predpoklad je polprofil.


a uz je konecne ustalena poloha obchvatu martin - rakovo ? lebo sak to nebolo este uplne presne zaznacene a boli tri varianty.

dalsia vec, zapadny obchvat turcianskych teplic si nejako neviem predstavit, lebo vsak nebol ani len zvazovany, boli len tri rozne varianty vychodneho obchvatu, vid napriklad v nasej galerke, alebo je nieco nove ?

5632
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod ANDi » 05. Apr 2016 19:34

Najhorsi scenar je, ze sa ponecha I/65 a v novom trasovani spravia polprofil R3...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod rastislav5 » 05. Apr 2016 20:17

aquila napísal:a uz je konecne ustalena poloha obchvatu martin - rakovo ? lebo sak to nebolo este uplne presne zaznacene a boli tri varianty.

dalsia vec, zapadny obchvat turcianskych teplic si nejako neviem predstavit, lebo vsak nebol ani len zvazovany, boli len tri rozne varianty vychodneho obchvatu, vid napriklad v nasej galerke, alebo je nieco nove ?



EIA z roku 2011 odporucila pre usek Martin-Rakovo modry (A) variant http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... rna-stubna

EIA pre zapadny obchvat Turcianskych Teplic este neprebehla.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod Miro » 05. Apr 2016 21:58

ANDi napísal:Najhorsi scenar je, ze sa ponecha I/65 a v novom trasovani spravia polprofil R3...


Tak by sa mohla z I/65 urobiť jednosmerka jedným smerom a z polprofilu R3 druhým smerom a mali by sme 2+2.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod rastislav5 » 20. Apr 2016 22:05

Dva clanky o preferencii R3 pred R1:

viewtopic.php?f=35&t=21362
viewtopic.php?f=35&t=21363
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 841
Obrázky: 6
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Predchádzajúca

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.