Stránka 6 z 24

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2015 23:29
od mareks96
Najsmutnejsie na tom je ze keby sa to stavia zo ŠR tak za 15 rokov by bola hotova cela D4, vratane tunela Karpaty a R7 dokonca az po DS za 150 milionov rocne, keby sa useky tendruju postupne, s odstupom rok - dva nehovoriac o tom co by sa dalo za 30 rokov...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2015 23:56
od Vlados
To by na tom nebola taká ryža, vlastne kontinuálny príjem na 30 rokov, niečo ako dividenty alebo renta zo 4. piliera.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 10:39
od Maxx787
uz som zvedavy ako budu vsetky kamiony chodit miesto oravy cez kysuce len preto ze tam je D3, ved E77 od TS do ZV je super v podstate priamy tah, D3 je oproti tomu naokolo blizsie.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 14:35
od Jano1
Urcite D3 nezoberie vsetky kamiony z Oravy, ale cast sa presunie. To zalezi od toho, odkial kam tie kamiony idu. Uz v roku 2010 mal priechod Svrcinovec 4940 NA/24, kym priechod Trstena len 1662 NA/24h. Cize Trstena sa moze dostat pod tisicku otvorenim D3 a I/11+D3 Svrcinovec - Cadca moze prekrocit 7 tisic NA/24h v roku 2018.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 15:27
od mareks96
A dalsia vec je ze na D3 tlacila Polska strana. Teda je logicke ze EK tiez podporuje D3, pretoze zastava zaujmy vacsej ekonomiky, teda Polska. Myslim si ze Svrcinovec-statna hranica bude potrebne rozsirit este pred 2030. R3 fakt nema velky vyznam s vynimkou obchvatov. Tie by sa mohli stavat v polprofile, kludne aj s urovnovymi napojeniami na 1/79. Ovela vacsiu dolezitost ako R3 ma R4, nehovoriac o prepojeniach vychod-zapad.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 17:25
od Andrej
Severna R3 priblizi dialnicnu siet podstatne vacsiemu poctu obyv. ako severna R4. A vzhladom na mizerne parametre I/59 je velmi potrebna v celom useku DK-PL.

EK zial podporuje vystavbu iba 1 tahu, co je velmi na skodu. Pritom keby sa na D3 nestavali 1-2 useky (Strazov-Brodno a KNM-Oscadnica), D3 by to uskodilo len minimalne a naopak R3 mimoriadne pomohlo. Takto ide vsetko na D3 a obyvatelom Oravy ostali len oci pre plac.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 18:18
od Jano1
Faktom je, ze I/59 Dlha nad Oravou - Trstena nema vyhovujuce parametre a tie obchvaty tam treba. DK - Oravsky Podzamok treba len ciastocnu rekonstrukciu I/59.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 22:58
od Andrej
Ciastocna rekonstrukcia I/59 pomoze len po obed Bziny, odtial su parametre cesty mizerne, cize velmi by sa zisla aspon cast useku DK-Or.Podzamok. To vsak zrejme nebude mozne postavit pokial nebude zname trasovanie obchvatu DK.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2015 23:27
od ANDi
Ale okolo Bziny je to len cca jeden kilometer a jedna ostra zakruta, to nie je take hrozne. Ovela horsie vzhladom na bezpecnost, plynulost a komfort (ako motoristov, tak obyvatelov) su potom vsetky tie dediny od Sedliackej Dubovej vratane chybajuceho obchvatu Tvrdosina, kde je 17,6 km rozdelene na 3 useky... Inac by sme sa asi mali presunut do temy R3 vseobecne.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2015 15:28
od devil
Urcite D3 nezoberie vsetky kamiony z Oravy, ale cast sa presunie. To zalezi od toho, odkial kam tie kamiony idu. Uz v roku 2010 mal priechod Svrcinovec 4940 NA/24, kym priechod Trstena len 1662 NA/24h. Cize Trstena sa moze dostat pod tisicku otvorenim D3 a I/11+D3 Svrcinovec - Cadca moze prekrocit 7 tisic NA/24h v roku 2018.


kamiony sa presunu ked sa im skrati trasa. zoberme si smer od krakowa a od katowic. od krakowa po E77 by to bolo totalne blizsie naokolo takze tam sa z trstenej nepresunie nic. smerom na MT a ZA bude pre kamiony najvyhodnejsie skalite ale to neznamena ze doteraz vsetci isli cez trstenu pretoze cez cesko a svrcinovec to vychadza asi zarovnako. takze sa moze presunut "cast z casti". smerom od katowic na ZA urcite nikto nechodi cez trstenu. a smerom na BB asi tiez nie.

presuvat sa bude urcite NA od zywca. od b-b a katowic to vychadza v prospech skaliteho 5-10 km a dalej na zapad uz od gliwic je kratsia doterajsia trasa cez cesko a svrcinovec.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2015 11:51
od jarino
Začína konanie na predĺženie platnosti SP do 30.6.2018

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2015 13:43
od Maxx787
keby to dovtedy postavili by bolo dobre...niekedy rozmyslam, ze by sme mohli I/59 zablokovat na chvilu, aby videli ze tu cestu treba postavit.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 10:24
od sm2011
Nemate nahodou info ako to vypada s budovanim tohto useku ? uz by mohli aspon tych 5km postavit.....

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 10:34
od Sentilj
Financovanie len zo štátneho rozpočtu, žiadne €-fondy takže na R3 Nižná si ešte počkáš.... :(
Pritom ideálny úsek kde začať výstavbu aspoň v polovičnom tempe, možno by sa mohli vyjadriť veci znalejší - je to výrazný rozdiel v cene ak by sa napr. tento úsek budoval pomaličky 5-6 rokov?

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 10:52
od aquila
cim dlhsie budujes, tym je to paradoxne drahsie, cize taka cesta nevedie

skor by viedla cesta smerom, nech tlacia na optimalizaciu projektu, lebo napriklad to odpocivadlo ako aj MUK nizna spolu s privadzacom je podla mna hlupost a radsej nech to radsej ozaj potiahnu po podbiel .. a ked uz chcu tak nech sa urobi pri podbieli MUK na II/584 a nizna by mala obchat.

ale na toto by podbiel podla mna nepristupil, keby sa doprava zrazu rozliala aj na II/584 ..

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 14:42
od sm2011
Sentilj napísal:Financovanie len zo štátneho rozpočtu, žiadne €-fondy takže na R3 Nižná si ešte počkáš.... :(
Pritom ideálny úsek kde začať výstavbu aspoň v polovičnom tempe, možno by sa mohli vyjadriť veci znalejší - je to výrazný rozdiel v cene ak by sa napr. tento úsek budoval pomaličky 5-6 rokov?

Priznam sa ,ze sa takmer nic nevyznam do problematiky eurofondov a preto som prekvapeny ,ze tato trasa nepojde cez eurofondy, nakolko je to medzinarodna trasa E77. Ta ista trasa ako na trase KRAKOW- Warszawa , tiez E-77 a poliaci ho maju kompletne rozstavany alebo v tendroch a je to 300km. A stavaju to myslim z EU penazi, neverim,ze by tak velky usek stavali z rozpoctu , z tych 300km je priblizne 50km ukoncenych , ostatne su v tendri alebo uz rozostavane. Ale este raz opakujem , nevidime do problematiky eurofondov ,takze si mozno zle myslim,ze kazda trasa europskeho vyznamu z oznacenim E by mohla by stavana z EU penazi alebo aspon z vacsej casti.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 14:52
od LubosG
Sentilj asi myslel tie eurofondy tak, že na tento úsek už bohužiaľ "nezvýšilo", nebol takou prioritou vlády (ministerstva d.) ako iné úseky, na ktoré sa ten "mešec" z EU prerozdelil :-) Ďalší bude tak za 5 rokov, možno.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 15:02
od sm2011
aquila napísal:cim dlhsie budujes, tym je to paradoxne drahsie, cize taka cesta nevedie

skor by viedla cesta smerom, nech tlacia na optimalizaciu projektu, lebo napriklad to odpocivadlo ako aj MUK nizna spolu s privadzacom je podla mna hlupost a radsej nech to radsej ozaj potiahnu po podbiel .. a ked uz chcu tak nech sa urobi pri podbieli MUK na II/584 a nizna by mala obchat.

ale na toto by podbiel podla mna nepristupil, keby sa doprava zrazu rozliala aj na II/584 ..


No MUK Nizna je fakt blbost ked dalsia krizovatka Podbiel je vzdialena len priblizne 3km od stredu Niznej.....tym padom musi byt aj pre Niznu prijatelna. A krizovatka Podbiel obsluje ovela vacsiu oblast ludi a dolezity smer cesty na Rohace.
Co sa tyka Podbiela ,ze by na to nepristupil kvoli vacsej premavke cez obec.. . Ja si myslim,ze by to slo urobit pomerne jednoducho a to tak ,ze by sa cesta II/584 pred Podbielom odklonila mierne doprava cize blizsie k rieke studeny potok a pozdlz neho sa na pojila na I/59 napr.vacsim kruhacom . Ta cesta alebo toto napojenie by od MUK Podbiel merala od 500m do 1km , kedze neviem kde je presne MUK Podbiel. No ci uz 1km alebo 500m , urcite by to nebolo extremne navysenie vydavkov,je tam rovina,ziaden kopec. A tym padom napojenie na Niznu by bolo uplne pohodle ,racionalne a Podbiel by to mal taktiez vyriesene a navyse by sa usetrilo vela penazi zrusenim MUK Nizna.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 15:32
od devil
Priznam sa ,ze sa takmer nic nevyznam do problematiky eurofondov a preto som prekvapeny ,ze tato trasa nepojde cez eurofondy, nakolko je to medzinarodna trasa E77.


eurofondy proste nestacia, a konkretne na R3 sa nezvysili preto lebo bola uprednostnena D3 a par ludi dokonca veri tomu ze ak bude D3 tak kamiony uz nebudu jazdit cez oravu ale cez kysuce.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 16:41
od sm2011
To znamena ,ze tych par ludi ma skutocne velmi zlu zemepisnu orientaciu :-) . Ak by mi niekto poslal kamion napr.zo ZV do Krakowa cez D3 ked bude hotova tak je to o 40% km na vyse a to by boli naklady ktore by na tomto useku pre mna znamenali nerentabilnost,resp.minus. To je asi nieco take ako keby niekto poslal kamion zo Zvolena do Ruzomberka cez Ziar nad Hronom a Martin a prehovaral ma ,ze ked sa tento usek vybuduje /myslim Ziar-Martin/ tak malokto bude chodit do RK cez BB zo Zvolena.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 17:32
od Andrej
Aj keby bolo eurofondov dostatok, EK ma problem s tym, ze sa jedna o paralelny tah ku D3, pricom je ochotna financovat len 1 z tahov a preferuje samozrejme ten, kde su vyssie intenzity (D3).

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 17:43
od devil
aky paralelny tah, Sk vlada mohla poziadat o vyriesenie bodovych zavad. a kedze nechcela ani to tak sa vypustil nezmysel o presmerovani tranzitu na D3.

mimochodom v cechach je D47 a R48 su ovela blizsie ako D3-R3, min. R48 isla z fondov. nechcem teraz rozoberat ci to ma zmysel ale proste EK tomu nebranila pokial viem.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2015 23:19
od sm2011
Zaujmave ked citam co pisete o tych fondoch. Ja akurat nechapem tomu ,ze v PL sa dialnice / rychlostne cesty stavaju uz par rokov skutocne vo velkom , myslel som ,ze sa to po EURO 2012 uplne pribrzdi ale opak je pravdou , myslim,ze 2015-2016 bude u nich asi rekordny rok co sa tyka zaciatku novyh stavieb. Tym len narazam na to,ze ako je to mozne ,ze u nich EU fondy su , u nas niesu.... Mozno sme ich minuli na dolezitejsie veci ako su napriklad nadherna namestia v dedinach ako v tej mojej za 800 000 EUR :mrgreen: .

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2015 00:23
od ANDi
Aj u nas boli EF, ale sa nevyuzili... Potom sa prosikalo o predlzenie cerpania... A teraz pred volbami sa robila narychlo kopa predrazenych a niektorych aj zbytocnych projektov, len aby sa mohli nasledne chvastat, aki su sikovni a ake vysoke % vyuzili...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2015 07:56
od zoom
devil napísal:eurofondy proste nestacia, a konkretne na R3 sa nezvysili preto lebo bola uprednostnena D3 a par ludi dokonca veri tomu ze ak bude D3 tak kamiony uz nebudu jazdit cez oravu ale cez kysuce.

Ono je každému jasné, že kamióny na Orave budú, ale D3 určite časť tohto tranzitu prevezme. Akú veľkú sa uvidí po dokončení, teraz to nevieš ani ty.