R3 Tvrdošín - Nižná

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2015 09:19

Eurofondy sa na R3 dali cerpat v prog.obdobi 2007-13, v novom prog.obdobi je to problem prave pre blizkost D3. Teraz su prisnejsie pravidla pri cerpani, preto sa aj musia robit rozne klucky ako R2 obchvat KE uvadzat ako privadzac na D1 a podobne.

sm2011, ako pise Andi, eurofondy 2007-13 sme dlhe roky cerpali len v minimalnej miere a na zaver sme ich preflakali na mnozstvo projektov, ktore jednak neboli az tak potrebne a jednak ich cena bola obrovska, kedze sa realizovali vsetky naraz. Eurofondy 2014-20 sa zase do znacnej miery stratili v predrazenych projektoch ako Svrcinovec-Skalite, HP-LL a Strazov-Brodno. Poliaci maju mnozstvo dobre vysutazenych stavieb v lahkom terene a z roznych zdrojov financovania, takze tie kilometre pribudaju vyrazne rychlejsie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2015 09:42

viewtopic.php?f=35&t=21078
Toto je typicky priklad preflakania penazi z ERDF 2007-13. Vyse 17 mil. € na reko obchvatu DK + vyse 15 mil. € na reko obchvatu MT. Za tych cca 33 mil. € sa mohlo z tohto fondu radsej investovat do useku R3 Sedl.Dubova alebo Tvrdosin-Nizna.

Tie ceny za rekonstrukcie su totalne premrstene, stavebne firmy na nich velmi slusne zarobili.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod eric987 » 17. Dec 2015 09:44

devil napísal:aky paralelny tah, Sk vlada mohla poziadat o vyriesenie bodovych zavad. a kedze nechcela ani to tak sa vypustil nezmysel o presmerovani tranzitu na D3.

mimochodom v cechach je D47 a R48 su ovela blizsie ako D3-R3, min. R48 isla z fondov. nechcem teraz rozoberat ci to ma zmysel ale proste EK tomu nebranila pokial viem.

EK sa praveze velmi branila a CR mala dlhe roky problem cerpat fondy na D1 (D 47 sa precislovala na D1). Vyriesilo sa to tak ze s velkym humbukom zo strany EK bola medzi zakladne TEN-T zaradena D1 (tu im veeelmi pomohli Poliaci s nadvazujucou A1), vdaka comu sa obchvat Belotina na D48 musel stavat ako privadzac. EK sa uz davnejsie vyjadrila, ze CR na D48 uz neda ani cent ( s vynimkou zvysovania bezpecnosti na postavenych usekoch), obchvat FM ako aj prestavba useku Belotin - Rychlatice tak bude prebiehat len zo SFDI a minimalne prva etapa (Belotin - Rybi) bude prebiehat ako rozsirenie D1 BA - TT u nas - po malych kuskoch v nadvaznosti na ine stavby. Rovnaky problem maju aj s D3 vs. D4, vid : viewtopic.php?f=27&t=3588&start=25
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 18. Dec 2015 09:58

tak ci onak ale existuju useky z fondov ktore maju paralelu. Sk pre cerpanie fondov nepotrebovala zaradit R3 tak ako cesi D1 pretoze mohla ostat bud RC a vzhladom na parametre aj prelozka I/59. takze ziadna paralelna "dialnica" k D3, ci koridor. problem bol -ako vzdy- v prioritach. do KF ide neumerne vela penazi a do ERDF neumerne malo.

Ono je každému jasné, že kamióny na Orave budú, ale D3 určite časť tohto tranzitu prevezme. Akú veľkú sa uvidí po dokončení, teraz to nevieš ani ty.


je jasne ze to bude len mala cast. kvoli comu by sa malo presunut vela aut? aby jazdili o par km viac na dialnici urcite nie je dobry dovod a uspora dlzky je mala a velkej casti sa ani netyka. pri tych teoriach sa totiz pocita s tym ze vsetci pokracuju smer ZA a BA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod zoom » 18. Dec 2015 10:26

Okej Nostradamus, úspora dlžky možno je mala ale D1/D3 a S69 ti zaručia úsporu času oproti dedinám s 50 MPR ešte aj keby si išiel cez HP (čo je tebe očividne smiešne).
devil napísal:mna zaujima to ako rychlo sa dostanem do ciela
Tak presne kvôli tomuto. A bavíme sa o tranzite, je mi jasné, že ružomberčan pojde do Krakowa cez Oravu.
Obrázok používateľa
zoom
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 18. Dec 2015 10:55

ono ked sa to vezme tak su na D3 rozostavane 2 useky 1 plny a 1 polovicny + 1 polovicny je zrobeny a 1 sa sutazi.
na R3 Oravskej casti su 2 polovicne useky hotove a nic sa nestavia a nesutazi. teda aby sa zachovala rovnovaha tak by sa mohol 1 usek zrobit, uz by bolo na case.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 23
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 18. Dec 2015 20:16

krakow-bratislava-rakusko atd... je cca. 400 km cez tesin aj cez oravu. trochu menej cez tesin. ale np. na ZV a do madarska je to 40 km obchadzka. a pokial nie je ziadny prechod pre NA po v. komarnik tak npr. aj z PP do krakowa nemozu ist inac ako cez oravu. takze neviem ake velke presuny ked tieto prechody v zasade riesia uplne ine trasy....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod zoom » 18. Dec 2015 21:52

Okej, tak ja sa priznám, neviem odkial/kam smerujú tie kamióny idúce cez oravské obce.
Obrázok používateľa
zoom
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 19. Dec 2015 11:28

npr. v teme BB-RK niekto pise ze od katovic dole je lepsie ist cez turiec a kysuce. cize dalsia trasa kde ani dotezaz nebolo treba ist cez oravu, pretoze by to bola obchadzka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod st09 » 20. Feb 2016 12:23

zoom napísal:Okej, tak ja sa priznám, neviem odkial/kam smerujú tie kamióny idúce cez oravské obce.
\
Keďže sa denne pripájam na cestu I/59 niekoľkokrát denne, odhadujem že cca 80% kamiónov sú kamióny turecké a východné poľsko (hlavne drevo!!!) + zvyšok kamióny BY a pobaltské štáty. Tie nikdy nebudú mať bližšie na juh cez Kysuce, resp. Č. Tešín!
st09
diskutujúci
 
Príspevky: 209
Obrázky: 2006
Založený: 23. Nov 2009 21:33
Bydlisko: DK

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 07. Aug 2016 13:06

Zdravim. neviete niekto ako to vypada so stavbou tohoto useku? To ,ze je to kazdy rok v plane viem :-)
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Lorenc » 08. Aug 2016 11:34

Andrej Eurofondy sa na R3 dali cerpat v prog.obdobi 2007-13, v novom prog.obdobi je to problem prave pre blizkost D3. Teraz su prisnejsie pravidla pri cerpani, preto sa aj musia robit rozne klucky ako R2 obchvat KE uvadzat ako privadzac na D1 a podobne.


Že peniaze niesú tak ich musia kdesi nájsť. Zrejme to je kvôli tomuto. :-D Hlavne by ste si mali dupnúť nech sa urobia tie miniúsečky naraz.
Lorenc
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 450
Obrázky: 15
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 23. Jan 2017 12:35

80 mil € za 5,2 km + cca 500 m privadzac hm, to je 15,38 mil/km bez privadzaca, teda hruby prepocet, hm, no neviem ci bude sucastou stavby aj odpocivadlo, ale ked si to zoberieme tak to je dost, ale nie az tak moc ako D3 polprofily :-D :-D dufam ale, ze cena bude este mierne stlacena a bude to niekde okolo 10 mil/km.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 23
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod aquila » 23. Jan 2017 14:13

tam je problem zbytocna a draha MUK nizna... keby sa to potiahlo po podbiel tak to vyjde rovnako ak nie menej , ale prinos je vacsi. a uplne idealne keby sa prekpali tym kratkym tunelom za podbiel a vykaslali sa na tu zbytocnu MUK nizna... ktora ozaj nic neriesi, dokonca zhorsi situaciu v niznej..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 23. Jan 2017 16:07

tiez si myslim ze MUK nizna je zbytocne predimenzovana, avsak jej uplne vypustenie mi pride ako dost blbost pre priemyselny park nizna (byvala tesla). suhlasim ze by potiahnutie obchvatu po podbiel malo vacsi zmysel, avsak nie je mozne pustit MND na cestu 2 triedy. teda najlepsi by bol posledny variant aj tunel biela skala, avsak to je este hudba buducnosti. ked sa toto postavi tak bude dobre.
navrhujem ale MUK nizna upravit ako kososvtorcovu MUK.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 23
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 23. Jan 2017 16:13

aquila napísal:tam je problem zbytocna a draha MUK nizna... keby sa to potiahlo po podbiel tak to vyjde rovnako ak nie menej , ale prinos je vacsi. a uplne idealne keby sa prekpali tym kratkym tunelom za podbiel a vykaslali sa na tu zbytocnu MUK nizna... ktora ozaj nic neriesi, dokonca zhorsi situaciu v niznej..

S tymto jednoznacne suhlasim. Krizovatka Podbiel by bola uplne dostacujuca , ak chceme Rku nemoze byt predsa mimourovnova krizovatka v kazdej obci.
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Predchádzajúca

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.