Stránka 9 z 24

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 19:45
od Vlados
D3 je koridor na sever Slovenska - na Česko a odtiaľ do Poľska. Takto to kľudne mohlo zostať. Druhý koridor na sever Slovenska je na východe - do Poľska. Iný koridor nepotrebujeme ani definovať nieto stavať. Orava potrebuje kvalitnú jednotku, ale určite nie je Rku.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 22:20
od Mawerick81
ako si myslel na cesko a odtial do polska?

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 23:01
od Vlados
áno, cez Český Těšín

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 07:16
od devil
OK ale potom sa treba dohodnut s poliakmi ze aj namiesto R4 staci jednotka. alebo si myslis ze na vychode je vacsi potencial ? ked ano preco ? je tam vyssia hustota obyvatelov, spaja dolezitejsie mesta ako stredny tah ? asi nie, ze...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 10:01
od svaco
R4 je navrhnutá pre tranzit z PL, EST, LV, LT do HU, RO, BG, TUR a možno aj niečo viac

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 11:59
od devil
a tento s-j tranzit ma taku dolezitost ze treba RC ? ak ano preco ?

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 13:15
od expwy
Stačí preložka cesty I. triedy, najlepšie striedavý 3-pruh, aby sa dalo bezpečne predbiehať. C14,5 = RQ15,5
https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlini ... RQ15,5.svg

R/C11,5 je nezmysel to rovno stačí C9,5 = RQ10,5
https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlini ... RQ10,5.svg

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 13:24
od i15
RQ15,5 mi príde zbytočne široká na strane, kde je len jeden pruh. Radšej by sa mohol prepracovať ten návrh R17,5, ale nemal by to byť poloprofil klopený na jednu stranu, ale plnohodnotná cesta 2+2 s betónovými zvodidlami v strede, pruhy 3,5m, bez odstavných pruhov a MPR 100 kmh. Na severnú R3/R4 ideál

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 13:55
od Mawerick81
Vlados napísal:áno, cez Český Těšín


takze podla teba je lepsie ist zo svrcinovca az do ceskeho tesina aby si mohol ist od PL? Zaujimavy napad,, preco sa skrabat cez hlavu ked sa to da okolo celeho tela

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 16:12
od Maxx787
no pretoze je jedno ked ides do napr. Lodzu cez cesky tesin alebo cez skalite :-D :-D a este viac je to jedno ked ides napr do wroclavu alebo nemecka. :-D

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 16:14
od expwy
i15 napísal:RQ15,5 mi príde zbytočne široká na strane, kde je len jeden pruh. Radšej by sa mohol prepracovať ten návrh R17,5, ale nemal by to byť poloprofil klopený na jednu stranu, ale plnohodnotná cesta 2+2 s betónovými zvodidlami v strede, pruhy 3,5m, bez odstavných pruhov a MPR 100 kmh. Na severnú R3/R4 ideál

Prečo by nemohla byt cesta klopená len na 1 stranu, má to viacero výhod. Môžu byť priečne sklony oveľa väčšie ako pri klasickej strieške čo umožňuje pri rovnakom polomere zákruty vyššiu návrhovú rýchlosť. Nechápem prečo sa to na Slovensku nevyužíva. Treba len vhodne navrhnúť odvodnenie.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 20:51
od Vlados
To nemala je skôr len prispôsobenie sa skutočnému stavu nakoľko všetci vieme aká by bola starostlivosť o štrbinové odvodnenie. Namiesto betónových zvodidiel by som tam videl oceľové so stredovým zeleným/štrkovým pásom.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 22:06
od duro_z_dediny
Vlados napísal:D3 je koridor na sever Slovenska - na Česko a odtiaľ do Poľska. Takto to kľudne mohlo zostať. Druhý koridor na sever Slovenska je na východe - do Poľska. Iný koridor nepotrebujeme ani definovať nieto stavať. Orava potrebuje kvalitnú jednotku, ale určite nie je Rku.


To je zaujímavý názor, že v strede Slovenska nepotrebujeme koridor. Celkom by ma zaujímali štatistiky z eMyto v Trstenej, kde si zahraniční kamionisti kupujú stanice, odkiaľ vlastne všetci sú. Čo mám neoficiálne informácie, sú to (okrem Poliakov a našich) hlavne Turci, Rumuni a Rusi. Prečo nepoužívajú iné koridory, je mi záhadou (napr. ten západný, alebo východný..). Možno by bolo vhodnejšie, zistiť prieskumom prečo si vyberajú práve tento najnevhodnejší ... :shock:

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2017 10:57
od zoom
Duro dobrý point. Podla mna je to preto, že je to najkvalitnejšie a zatial najrýchlejšie spojenie s PL ked porovnávam cesty (ZA/RK/PO s hranicou PL resp aj cesty na polskej strane).
R3 ako druhá jednotka je si myslím zbytočná (plný profil je jasný). V prípade presmerovana tranzitu na D3 stačí dobudovať pruh pre pomalé vozidlá na Brestovej smer RK-DK (tým de facto máme privádzač k D1), nájsť rozumné riešenie v samotnom DK, kde to netreba komplikovať tunelmi ale stačí spojiť už existujúci prieťah mestom (I/59) s R3 v Širokej a v kritických obciach v okrese NO a TS to vidím na max 4 obchvaty dokopy.
Sú to kvalitné jednotky, ktorým chýba iba udržba, v niektorých obciach chodníky. Máme za málo penazí, vela muziky.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2017 13:43
od Maxx787
vyuzitie I/59 ciastocny obchvat DK by som privital aj ja, je mozne totiz vyuzit MUK centrum na priame napojenie DK, dokonca aj ak by R3 ako tah prezila a bolo by potrebne stavat druhy profil (teraz je na obchvate cca 10 000 v/24 h. co na druhy profil nestaci ale 15 000 uz ano). riesit prelozku I/59 ako cestu I. triedy, v pohode ak sa naozaj ukaze ze intenzity a tranzit neuzivia RC a ak naklady realne poklesnu aj s cenou preprojektovania.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2017 16:46
od zoom
Ked spomínaš tu MUK v centre, škoda, že pri reko obchvatu DK nepredlžili pripájacie pruhy z I/70 na I/59. Tam odpájacie pruhy, ktoré tak kolízne nie sú, sú daleko dlhšie ako pripájacie. Max a intenzity na Orave nad 15k neviem či budeme mať tak skoro. Natalita je jedna vec a odlev ludí druhá. I ked okres NO rastie myslím najrýchlejšie z týchto troch.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2017 18:07
od Maxx787
hej uz som na tej MUK dva krat riesil vodica ktory sa trochu viac tlacil do pruhu lebo sa mu nechcelo zastavit a dat prednost. tak 15 000 intenzitam ani ja moc neverim :-D :-D ale tak vravim ze ak prezije R3 ako tah :-D ak nie tak to co tam je staci :-)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2017 10:26
od rado
Ten plný profil na prieťahu I/59 cez DK neviem či by už teraz nebol problém. Myslím že na tie pozemky bola dlho uzávera, ale pri výstavbe Kauflandu niekedy pred 2 rokmi to práve riešili, a ak ma pamäť neklame, neviem či ich definitívne mesto nepustilo a neumožnilo Kauflandu posunúť sa úplne ku I/59 zo strany, kde bol priestor na druhý jazdný pás.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2017 11:04
od zoom
Zaujimavé, 2+2 je zbytočnosť minimálne na 10-20 rokov. Skôr je problém úsek v DK za Medzihradným smer na RK kde končí prieťah, napája sa nan cesta zo starého DK. Teraz je tam obmedzenie z 70 na 50. Po lavej strane je sídlisko ale netuším ako sa volá.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2017 13:35
od rado
Súhlasím že 2+2 je nadlho zbytočná, len som chcel poukázať na (opäť raz) zmysluplné strategické plánovanie. Zrušilo sa to myslím s víziou, že však R3 bude aj tak trasovaná mimo prieťah a zbytočné ďalej blokovať. Ad sídlisko: volá sa "Banisko" - tam cesta vlastne vedie priamo zastavanou ulicou (lemovaná rodinnými domami).

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2017 17:11
od Maxx787
ja by som to tak tragicky nevidel, skor by bolo potrebne prelozit cast cesty pri zeleznici, a tiez v krizovatke knazia, a este riesit usek od konca prietahu. nemyslim si ale ze by to bolo nieco nerealne, na druhy pas tam stale miesto je. ze je druhy pas nepotrebny, no zatial ano, ak sa vsak bude R3 realizovat a bude raz od hranice kompletna tak v DK tie intenzity k tym 15 000 ist mozu a potom by sme sa o tom mohli realnejsie rozpravat, ale sme trochu daleko od TS nie? :-D :-D

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 10:27
od Lorenc
Ako písalo sa to veľa razy, ale o neskutočnej preferencii Žiliny a okolia ako mega uzla, akí ho robia politici je región Orava-Liptov podvyživený. Je neuveriteľné aké sú investície do infraštruktúry v tomto kraji disproporčné a uzurpované. Môžem len vymenovať úseky, ktoré sa postavili v rámci Žilinského kraja za posledných 15-20 rokov.

D1 Žilina- D3 (Žilina- Kysuce)

D1 Vr-Hp 150mil
D1 Hp-Ll 400mil
D1 Ll-Ds 400mil

D3 Hp-St 150mil
D3 Sv-Sk 420mil
D3 St-Br 250mil
D3 Ca-Sv 240mil
D3 Horelica 30mil

+železnica

Za-Kr 153mil
Terminál Za- 20mil

cca súčet A= 2,113 mld eur

D1 Ružomberok- R3 (Liptov- Orava)

D1 Hu-Iv 250mil

R3 Tr obchvat 40mil
R3 Or-Hl 47,5mil

cca súčet B 337,5mil


2,113 vs 337,5 mil

86% vs 14%


Niekto kto velebí na slovenské pomery nefinancovatelný projekt (R BB-RK) ide prehodnodovať koridor na Poľsko aby sa BB aj RK stali medzinárodným uzlom
K tým 400mil. treba R1 za 2mld. a povedzme R3 za 500 mil. To nás bude stať západný (D2+D4+D3) aj východný (R4+D1+R4) spolu menej ako jeden stredný.


Ružomberok a Zvolen sú medzinárodným uzlom. E50-E77 a E58- E77 A porovnavajme D3 vs R3, napr. Tvrdošín-Dk. vs Sv-Sk. Účinok pre miestnych by mala R3 oveľa väčší význam.
Ako peniaze z úseku Sv skalité - alebo St-Br mohli byť účelnejšie použité na 17km poloprofil TS-O.Podzámok, ktorý by stihli pripraviť aj ako redefinovanú R3 na dočasne cestu 1tr. A keby to bolo tak by poliaci už kreslia S7 do Chocholowa na FULL.

A keď ide o takéto prachy a moc určite by som to sčítanie dopravy preveril, lebo to skackanie intenzít v trase E77 a na území RK sa mi príliš nezdá.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 14:48
od milan_KM
Ďalší človek čo žije na Marse. Na okolie Žiliny sa pernamentne kašlalo lebo to boli tažké a drahé úseky za málo kilometrov. Tak teraz sa čudujme, že dopravná situácia a nutnosť dostavať D1 skoncentrovala investície práve tu. Tvoje ideálne stavy a opisy by platili možno v Nórsku, nie na Slovensku. To je tak ťažké, pozrieť sa z okna a konfrontovať sa s realitou?

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 16:27
od Lorenc
Ďalší človek čo žije na Marse. Na okolie Žiliny sa pernamentne kašlalo lebo to boli tažké a drahé úseky za málo kilometrov. Tak teraz sa čudujme, že dopravná situácia a nutnosť dostavať D1 skoncentrovala investície práve tu. Tvoje ideálne stavy a opisy by platili možno v Nórsku, nie na Slovensku. To je tak ťažké, pozrieť sa z okna a konfrontovať sa s realitou?


V Ružomberku a na Orave sme mimo reality, my si tú dopravu len predstavujeme, že tu je.

Hlavne som zvedavý na intenzity na týchto "prepotrebných" úsekoch po dostavbe D1, kde sa tak kašlalo na Žilinu...

D3 Hp-St 150mil
D3 St-Br 250mil
D3 Sv-Sk 420mil


Za 800mil mohla byť R3 v plnom profile od RK až po hranicu v Suchej Hore. Lebo toto handrkovanie sa o 5km úsekoch na R3 je fakt len ohryzená kosť hodená polomŕtvemu oravskému psovi.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 22:59
od jarino
Keby niekto z Krupiny, Revúcej alebo Zemplína písal o tom, ako je ich región podvyživený, tak to uznám bez problémov hneď.
Liptov už dosť veľa z diaľnice vybudované má. To sa potom ráta, ako je zanedbaný, keď investícia už bola kedysi dávno, aj keď menšia ako v prípade ZA... Orava je na tom horšie, ale sú zanedbanejšie regióny čo sa týka infraštruktúry. 5 km je málo, ale viac pobaví, že by sa to robilo 4 roky...

Hodnota za peniaze: Význam hraničného priechodu Trstená na Orave je predovšetkým regionálny, iba 16% dopravy je nadregionálny tranzit.
Podľa citovaných smerových prieskumov NDS predstavoval čistý tranzit cez SR cez hraničný priechod Trstená okolo 900 vozidiel.