R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Rio13.zm » 10. Dec 2007 16:35

v tom clanku si niekto splietol november a december 26. :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 00:57

Na stránke jednej z dotknutých obcí sa píše: (info z prvej polovice roka 2007)

--------

Ministerstvo Dopravy v tomto období rieši trasu budúcej rýchlostnej komunikácie R3, ktorá bude spájať Poľsko s diaľničnou sieťou D1. Diaľnica D1 bude mať trasu cez Kraľovany a bude prechádzať katastrálnym územím obce Švošov. Z tohoto dôvodu sa hľadá najschodnejšie riešenie napojenia cestného koridoru Orava - Liptov. Navrhované sú tri riešenia smerom z Dolného Kubína:

- Smer na Kraľovany
- Smer na Švošov cez Komjatnú
- Smer na Likavku

Odborníci sa zhodujú v názore, že najschodnejší a najlacnejší sa zdá variant V1 (červený), ktorý by prechádzal katastrom obce Komjatná. Variant V2 (zelený) vedie úzkou dolinou na Kraľovany a komplikuje ho rieka Orava a trať železnice. Tento variant by zahŕňal aj prekládku železničného zvršku a pri subvariante V2a (modrý), sa počíta s výstavbou tunela o dĺžke cca 800 metrov. Uvedomiť si treba aj fakt, že terajšia cesta by musela byť zachovaná pre tzv. pomalé vozidlá. Ochranári sa tiež vyjadrujú viac za variant V1, lebo variant V2 by viedol cez chránené územie. Subvariant V1a (fialový) z Párnice smer Komjatná má nestabilné podložie. Variant na Likavku nie je v mape zakreslený, lebo podľa odborníkov je najneschodnejší a pre túto chvíľu sa s ním neráta. Týmto smerom by tiež bolo nutné vybudovať tunel. Vedenie mesta Ružomberok ale pochopiteľne presadzuje práve variant smerom na Likavku. Dodávam, že poslanci obecného zastupiteľstva v Komjatnej nie sú zásadne proti variantu V1. Treba pripomenúť, že napojenie na rýchlostnú cestu R3 nebude v blízkosti obce Komjatná, ale v Dolnom Kubíne alebo pri Hubovej, prípadne Kraĺovanoch. Smerom cez Komjatskú dolinu na Švošov bude vybudovaná nová miestna komunikácia.


-------

náčrt variantov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559

Z novších info dodávam, že existuje ešte jeden (južný) variant napojenia na Dolný Kubín. Pravdepodobne bude schválený práve tento (plán rokovania vo februári 2008). Matne si spomínam, že keď sa o tomto rokovalo na Mestskom zastupiteľstve v DK odznela info, že v Komjatnej variant V1 schválili. Na 100% to ale netvrdím.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 05. Jan 2008 09:24

Vdaka za info, tuto mapku som hladal uz dlho :)
Inac, vedel by si dokreslit do mapky to juzne napojenie v DK? Viem, ze cez DK R3 existuje v podstate uz dnes, len netusim, ako sa obide cast medzihradne.
Ja osobne uz davno som za variant cez Komjatnu, pretoze je v podstate najlepsim kompromisom medzi trasou do DK od MT a RK. Navyse najmenej zasahuje do chranenych uzemi, V2-ka by velmi narusila raz tohto krasneho udolia. Dufam, ze aspon tu zvitazi zdravy rozum, ked sa to nepodarilo pri D1 :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 11:05

Vedel, ale ak počkáš do pondelka, mám (síce nekvalitnú) ortofomapu úsekov cez Dolný Kubín. Obchvat DK v minulosti zamýšlaný ako budúca R3 zostáva cestou 1. triedy, R3 prejde krížom ponad :!: tento obchvat severne od Medzihradného (čiže na jednom mieste budú v 3 úrovniach 3 cesty: mestská komunikácia, nad ňou je cesta 1. triedy a nad ňou bude RC)

Keďže V2 vo všetkých svojich subvariantoch (aj v tom, o ktorom som hovoril inde a nie je tam zakreslený) vyžaduje jeden tunel resp. viac tunelov a naši najvyšší sa tunelov boja ako čert kríža, podľa mňa je veľmi reálne, že sa bude stavať V1 cez Komjatnú.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 05. Jan 2008 13:57

inak to mi uz pripada rozumnejsie to stavat na RK ako na komjatnu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 05. Jan 2008 14:15

aquila napísal:inak to mi uz pripada rozumnejsie to stavat na RK ako na komjatnu ...

Hm, z RK to cez komjatnu nebudes mat velku okluku, kym smerom od MT cez RK by to bola velka okluka. V1 je podla mna dobry kompromis :) navyse najlacnejsi a najmenej zasahujuci do ZP :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 05. Jan 2008 14:25

aquila: inak to mi uz pripada rozumnejsie to stavat na RK ako na komjatnu ...


Spravne, neboj, pôjde to na RK k Likavke :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pohodak » 05. Jan 2008 14:37

mirkobb bohuzial ty o tom nerozhodujes 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod aquila » 05. Jan 2008 14:46

aj tak vyhra ten ktory bude najlacnejsi :lol: takze co sa rozculujeme ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 05. Jan 2008 14:55

resp. vyhra ten ktory nebude mat ziadny tunel :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod pohodak » 05. Jan 2008 14:58

inak ak naozaj vyhra V1 kludne mohla byt aj korbelka...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod mirkobb » 05. Jan 2008 15:28

pohodak: mirkobb bohuzial ty o tom nerozhodujes


Ja som netvrdil, ze rozhodujem, ale prognozovat môzem,ze?

pohodak: resp. vyhra ten ktory nebude mat ziadny tunel


Tak skus nacrtnut Ty svoju variantu bez pouzitia co i len 1 kratsieho tunelu..? Na to som zvedavy, ze kadial? :wink:

pohodak: inak ak naozaj vyhra V1 kludne mohla byt aj korbelka...


Snad nechces naznacit, ze hlavnym dôvodom ze sa nestavia Korbelka je nejake trasovaniu R3 a jej napojenie na D1..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 05. Jan 2008 18:46

mirkobb napísal:
Spravne, neboj, pôjde to na RK k Likavke :wink:


Spravne, veď súdruh Saktor, súdruh Fico a súdruh Vážny niečo pre Bystricu vylobujú, aj trasovanie R3 tak, aby im to vyhovovalo. Veď sa onehdy aj súdruh Saktor v televízii chválil, že sa lobovať darí a staré zlaté časy sa vracajú.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod mirkobb » 05. Jan 2008 19:35

fh: Spravne, veď súdruh Saktor, súdruh Fico a súdruh Vážny niečo pre Bystricu vylobujú, aj trasovanie R3 tak, aby im to vyhovovalo. Veď sa onehdy aj súdruh Saktor v televízii chválil, že sa lobovať darí a staré zlaté časy sa vracajú.


Mne je jedno, kto to vylobuje, podstatne je, ze to tadial pôjde, resp. vrati sa to tam, kde to odjakziva jestvovalo a bolo aj naplanovane. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod fh » 05. Jan 2008 20:11

mirkobb napísal:Spravne, neboj, pôjde to na RK k Likavke :wink:


mirkobb napísal:Mne je jedno, kto to vylobuje, podstatne je, ze to tadial pôjde, resp. vrati sa to tam, kde to odjakziva jestvovalo a bolo aj naplanovane.


Si si istý? Alebo tu len vydávaš svoje želania za skutočnosť? To by sa na Slovensku muselo stavať len tam, kde viedla odjakziva nejaká cesta. Ale to sa nedeje.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod pohodak » 05. Jan 2008 20:15

mirkobb napísal:Ja som netvrdil, ze rozhodujem, ale prognozovat môzem,ze?

prognozovat tu mozme vsetci, na to forum je, ale nerozhodujeme o nicom...niekedy mam pocit ze je to aj na skodu veci...

mirkobb napísal:Tak skus nacrtnut Ty svoju variantu bez pouzitia co i len 1 kratsieho tunelu..? Na to som zvedavy, ze kadial? :wink:

tiez som si myslel ze turany-hubova sa bez tunelu nebude dat urobit a ako vidis da sa...sme proste krajina neobmedzenych moznosti 8)

mirkobb napísal:Snad nechces naznacit, ze hlavnym dôvodom ze sa nestavia Korbelka je nejake trasovaniu R3 a jej napojenie na D1..?

to som vobec nepovedal ;) ale myslim si ze je to jednym z dovodov...
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jan 2008 21:46

Sergej napísal:Z novších info dodávam, že existuje ešte jeden (južný) variant napojenia na Dolný Kubín. Pravdepodobne bude schválený práve tento (plán rokovania vo februári 2008). Matne si spomínam, že keď sa o tomto rokovalo na Mestskom zastupiteľstve v DK odznela info, že v Komjatnej variant V1 schválili. Na 100% to ale netvrdím.


No ci nakoniec schvalia juzny variant tazko povedat, skor nie.

Dovody:
Za severny (cerveny) hlasovalo vacsie percento poslancov (7 poslancov zo 17), za juzny (zeleny) 6 poslancov zo 16
http://www.novinyorava.sk/index.php?act=show&c_id=7048
Juzny (zeleny) variant bol udajne predstaveny ako nepriechodny a investicne narocny
http://www.novinyorava.sk/index.php?act ... &c_id=7109
Posledne slovo bude mat NDS a vyberie najlacnejsi variant
http://www.novinyorava.sk/index.php?act=show&c_id=7307

Pokial ide o Kralovany vs. Svosov, Sergejove info potvrdzuje aj clanok
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=37570#37570
Variant DK - Svosov bude mat 18 km a cenu 521 mil SKK/km
Variant DK - Kralovany bude mat 22 km a cenu 571 mil SKK/km
http://www.novinyorava.sk/index.php?act=show&c_id=7060
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 22:07

mirkobb napísal:Spravne, neboj, pôjde to na RK k Likavke :wink:
Nepôjde, lebo by to zbytočne predĺžilo cestu ku križovatke D1xR3 v Martine ;)

rastislav5 napísal:No ci nakoniec schvalia juzny variant tazko povedat, skor nie.

Dovody:
Za severny (cerveny) hlasovalo vacsie percento poslancov (7 poslancov zo 17), za juzny (zeleny) 6 poslancov zo 16
http://www.novinyorava.sk/index.php?act=show&c_id=7048
Juzny (zeleny) variant bol udajne predstaveny ako nepriechodny a investicne narocny
http://www.novinyorava.sk/index.php?act ... &c_id=7109


Pozor pozor, zelený je severný (severne od sídliska Bysterec) a červený je južný (okolo sídliska Brezovec).

Mesto odporučilo poslancom schváliť červený (južný) ako najlacnejšiu a najpriechodnejšiu variantu. Na tom zasadnutí, keď sa to v DK prvý krát preberalo, sa o severnom pôvodne ani nemalo hlasovať.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod rastislav5 » 05. Jan 2008 22:58

Sergej napísal:Pozor pozor, zelený je severný (severne od sídliska Bysterec) a červený je južný (okolo sídliska Brezovec).


Tu je to opacne: http://www.novinyorava.sk/index.php?act=show&c_id=7307. Skoda ze to nie je na webe, nedochadzalo by k nedorozumeniam. Mapa je udajne na vyvesnej tabuli v Kubine.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod sergej » 05. Jan 2008 23:21

Vyššie som spomínal, že mám nekvalitnú ortofomapu - je to foto tej tabule ;) V pondelok to sem môžem dať.

Ale ver mi, je to tak. V tom článku je to napísané zle.

Citácia: "Obyvatelia Bysterca by sa snažili nasmerovať dopravu cez červenú - severnú trasu a naopak, Brezovec by hlasoval za zelenú - južnú."
Podľa tejto vety chcú obyvatelia Bysterca, aby to šlo práve popri ich domoch a obyvatelia Brezovca, aby to šlo práve popri ich domoch ;) Myslíš, že je to tak?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod rastislav5 » 06. Jan 2008 11:09

Verim Ti, ja nie som z Oravy, ale mam odtial manzelku.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:23

R3 Dolny Kubin - vycuc niektorych info z materialov, ktore NDS poskytla poslancom DK
----

Variant V1 cerveny (juzny) -> http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3628
-------------------
Popis od sergeja: Variant V1 (cerveny) - prichadza v smere od Vysneho Kubina, prechadza zapadne od sidliska Banisko cez ciastocne zastavane uzemie a dalej krizom ponad cestu I/59, prechadza poza kotolnu Brezovec cez zahradkarsku osadu a dalej vychodne od sidliska Brezovec. V tomto bode je cesta vysoko nad mestom. Dalej schadza do intravilanu obce Bziny.
-------------------

Dlzka: 17,225 km
Dlzka tunelov: -
Dlzka mostov: 5418,73
Krizovatky: 3
Dlzka vetiev krizovatiek: 3,919
Zarezy: 900,1 tis. m3
Nasypy: 2142,6 tis. m3

Pozitiva: bez zasadnejsich konfliktov s ochranou prirody. Nie je nutne budovat subeznu cestu
Negativa: prechod cez zastavane uzemie Dolneho Kubina v kratkom useku

Stavebny naklad: 6 010 101 tis. SK
Investicny naklad: 9 162 909 tis. SK
Hodnotenie: 1


Variant V1h (tunelovy)

Dlzka: 20,537 km
Dlzka tunelov: 0,300
Dlzka mostov: 6309,00
Krizovatky: 2
Dlzka vetiev krizovatiek: 2,700
Zarezy: 1251,1 tis. m3
Nasypy: 2325,6 tis. m3

Pozitiva: zachovava celistvost vsetkych mestskych casti Dolneho Kubina
Negativa: prechod popod chraneny areal Tupa a Ostra skala - konflikt s ochranou prirody, nesuhlas obce Vysny Kubin

Stavebny naklad: 8 331 300 tis. SK
Investicny naklad: 12 394 166 tis. SK
Hodnotenie: 2


Variant V2 zeleny (severny) -> http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3627
-------------------
Popis od sergeja: Variant V2 (zeleny) - prichadza v smere od Velicnej, velkym oblukom obchadza cast Maly Bysterec a vracia sa popri zahradkarskej osade spat. Tu sa nachadza v najvyssom bode. Nasleduje estakada k casti Zaskalie, ktore obchadza zo severu a prechadza cez zastavanu oblast v mestskej casti Mokrad. Podobne ako variant V1 je aj tento vedeny vysoko nad mestom.
-------------------

Dlzka: 22,280 km
Dlzka tunelov: 0,860
Dlzka mostov: 7340,93
Krizovatky: 3
Dlzka vetiev krizovatiek: 4,606
Zarezy: 834,8 tis. m3
Nasypy: 1052,4 tis. m3

Pozitiva: trasovanie po uzemi s mensou narocnostou na geotechnicke opatrenia
Negativa: zasadny neushlas organov ochrany prirody v useku Kralovany - Parnica, prechod ponad mestsku cast Mokrad

Stavebny naklad: 8 725 293 tis. SK
Investicny naklad: 12 918 722 tis. SK
Hodnotenie: 3


-------------------

Finito
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 19:36

Sergej a to je 1/2 profil alebo plný profil :?:

Teda ale vyzerá to tak, že čo mesto, to 10 mld. SKK a viac v poslednej dobe ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:45

Polprofil. Vsimni si pocet km. Mal som tam asi doplnit, za to nadvazuje na predchadzajucu diskusiu v tomto vlakne a na nacrt http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 a teda ciselne udaje udaje su k celemu useku.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:48

A ceny su tusim bez dane.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.